Synnytyksestä toipuminen

  • Ketjun aloittaja Mannaryyni
  • Aloituspäivämäärä
Jälkisupistukset ainakin mulla kesti sellasen oisko viikon verran tai vähä vajaa. Inhottaviahan ne ja mullakin otti tosi kipeää imetyksen aikana. Synnärillä sain jotain särkylääkettä niihin, en muista enää nimeä.

Mannaryyni, onpas kurjaa :/ mutta kyllä se siitä! Itsekin epäilin tulehdusta aiemmin vaikka oireita ei sinänsä ollutkaan. Voi ilmeisesti olla aika oireeton. Hyvä kuitenkin että hoidetaan, eikös se voi äityä pahaksikin
 
Mulla tais kestää 5 päivää ne jälkisupistukset eikä ne ollu kovin kipeitä. Supisti siis vaan imettäessä. Ei ne mua muuten häirinny mutta jälkivuotoa tuli kyllä aina ihan liikaa kun supisti...
 
Mulla oli tosi kipeät jälisupistukset sairaalassa, kotona jatkui kipeinä vielä päivän pari ja sit helpotti eli siis 4 päivää...

Mannikselle tsemppiä! Rankkaa tuollainen...


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Mulla helpotti supistukset 4 päivän jälkeen :) Olivat kyllä yllättävän kovia kun joutui särkylääkettä ottamaan!!!


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Mulla jälkisupistukset loppui 5 päivän jälkeen ja niitä tuntui tosiaan pääosin vain imettäessä. Inhottavaa kyllä. En mä sairaalassa tarvinnu särkylääkettä jälkisuppareihin,lähinnä otin sitä jomotukseen joka oli selän epiduraalin laittokohdassa 2-3 päivää synnytyksestä.
 
Ei ole enää kipuja mutta on toi alapää oudon tuntuinen. Ihan kuin puutunut vielä.

Meille sanottiin synnärin kotiinlähtöjutusteluissa että seksi on ok koska vain. Mut miten muka noiden tikkien kanssa? Ehkä niistä saisi kivaa pistelevää uutta fiilistä? Ja toisekseen en ole vielä uskaltanut edes sormella analysoida paikkoja, saati että päästäisin miehen sinne nurkille. Kevväämmällä.
 
Jenkeissä ollaan ilmeisesti tiukempia ton suhteen että koska voi seksiä harrastaa, mulla on se yksi paksu kirja minkä on tehny amerikkalaiset lääkärit (what to expect when expecting) ja siinä lukee että jälkitarkastuksen jälkeen suositellaan seksin aloitus.
Toi koska vaan eli vaikka heti synnytyksen jälkeen kuulostaa mulle liian hurjalta, kun kerran raskauden keskeytyksenki jälkeen piti odotella hetki ja se sentään oli pienempi juttu kun synnytys.... En sit tiiä, mutta ite en viiti heti lähteä ainakaan "ärsyttämään" paikkoja :)
 
Mun neuvolantäti sanos että jälkivuodon loppumisen jälkeen vasta seksiä. Ihan hyvä ohje mun mielestä.

Sent from my GT-I9305 using Vau Foorumi mobile app
 
meille kätilö sano sairaalassa että jos on yhdyntöjä niin pitää käyttää kondomia. ei kyllä oo mikää hoppu petihommiin, tikit kiristää vielä sen verran että liian kova pyyhkäisykin tuntuu epämielyttävältä...
 
Sama täällä,kyllä sitä mielellään oottaa ettei vuoda enää mitään ja tikkikohta on kunnossa,vaikka sitä välillä jo mielellään seksiä haluis jo koittaa. Saattaapihan se olla että jälkitarkastuskin ehtii olla jo ennen.
 
Mulla on jälkitarkastus vasta 1.7. että ei todellakaan odoteta sinne asti :rolleyes: Mutta ei vielä tee mieli kun se yksi tikki roikkuu vieläkin mukana vaikka synnytyksestä on jo reilu 2 viikkoa :confused: Vuoto on jo aika vähäistä, pärjää pienellä suojalla.
 
Mulla tikit sulanu ja muutenkin tuntuu niin normaalilta tuolla alakerrassa. Eppari haava esikoisesta kirras kauan. Vielä kuitenki jälkivuotoa pikkuisen mutta muuten kyllä jo tuntuu omalta :)
Kovasti oon lantionpohja lihaksiakin treenaillu tulevaa varten :wink
 
Ainiin hitto ne lihakset... Kiitos muistutuksesta! Miten niitä muistais tehdä joka päivä? Aina kun imettää?


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Iskipäs kipeä jälkisuppari, meinasin pytyltä noustessa lentää turvalleni kun vihlaisu veti kumaraan. Olenkin noiden suhteen päässyt tähän mennessä vähällä.
 
Mie pelkään et miulla on kohdunlaskeumaa, paikat tuntuu ihan oudolta. Pari päivää sitten alko sellanen painon tunne alapäässä ja etenkin kävellessä tuntuu ku jotain pullottais emättimessä. Tuntuu ku ois tamppooni jääny puoliks ulos. Pissatessa on välillä vaikea saada rakko täysin tyhjäksi ja kakkaaminenkaan ei suju vielä ihan normaalisti. Se tosin voi johtua ihan ummetuksesta.

Nyt tulee pari viikkoa synnytyksestä jossa tuli pientä repeämää ja pari tikkiä laitettiin. Toivottavasti tää outo olo johtuis nyt vaan siitä, että tikit pikku hiljaa sulaa ja turvotus laskee. Tänään meil on vauvalla neuvola ni pitää kysästä samalla näistä omistakin vaivoista

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app
 
Mä en ilmeisesti ole potenut jälkisupistuksia. Tosin mulla oli sektion jälkeen kohtu niin laiskana, että hoitajat kävivät painamassa sitä vuodon ulos saamiseksi.

Koen toipuneeni tosi hyvin: synnytys ei kummittele mielessä ja tikkien poiston jälkeen haavakin on melkein unohtunut. Mahaa on vielä jonkin verran ja haavan kohdalla on hassu ryppy, mutta nuokin korjaantuvat viimeistään sitten, kun pääsen taas kahvakuulan kimppuun.

Jälkivuotoa tulee hissukseen. Ja oli imetyshormonit tai ei, niin kyllä mulle jo pikku kuhertelut kelpais. Jäi niin vähälle raskauden viimeisillä viikoilla, kun oli toosa kipeänä. Neuvolaterkkari antoi luvan, jos käytetään sekä kumia että liukkaria.
 
Muistakaa kaikki juoda ja imettää paljon ettei äidit ja vauvat ihan kuihdu näillä helteillä! Täällä on ainakin luvattu 27 astetta tänään ja 29 huomenna :eek:
 
Onneks sisällä on siedettävää ja ulos ei uskalla mennä! Jotain hyötyä tuosta tunnin välein imetyksestä,toistaseks pissaa tullut paljon
 
Takaisin
Top