Synnytyksestä toipuminen

  • Ketjun aloittaja Mannaryyni
  • Aloituspäivämäärä
No pitää kyllä sen verran perua puhetta että JOS mulla jälkivuotoa tulee sitten yli kuukauden ja jos se on vaan tosi vähäistä niin voi olla että siinä vaiheessa ei malta enään odotella :)
Mutta lähinnä ihmettelen kun joillain kiire jo viikon päästä hommiin ja on vielä enemmänkin vuotoa ja ehkä tikkejäkin.
 
Mua ällöttää ajatuski seksistä(voi olla et tää masuasukki vaikuttaa tähän suuresti) :grin Enkä tiedä kehtaanko ikinä ees kokeilla jos pesä onki venyny jokski megareiäks :eek:
 
Muokattu viimeksi:
:confused:
Sen verran inhottava jälkivuoto ettei seksiä kuvittelekaan. Ja peräpukamat... voi jee, pääsee varmaan leikkauttamaan ne... Vuoto on onneksi jo vähenemään päin. Lantionpohjalihaksia kun muistais tehdä kun pissakin sairaalassa karkas kiitettävästi.
 
Viisi tikkiä tuli (joista 2,5 repsahtanut auki). Ja näin viikon jälkeen alapää vielä niin kipeenä ettei pysty kävelemään kunnolla. Eilen tuli kans uus ihana vaiva, kamala paineen tunne tuolla alakerrassa. Siis ihan järkyttävä. Mietin voisko olla jtn kohdun laskeumaa :eek:
 
No mulla on lievää kohdunlaskeumaa, mutta ei oo mitään painontunnetta eikä pissankarkailua. Sain kätilöltä tiukan puhuttelun lantionpohjalihasten jumpan tärkeydestä synnytyssalissa, kun mulla tuli taas kohdunsuu pihalle vauvan synnyttyä. Oon jumppaillut ja omasta mielestä lihakset on ihan kohtalaisessa kunnossa, kun pissi ei karkaa ja seksi on nautittavaa, eikä mitään oireita jne. Ilmeisesti vaan kohdunkannattimet on niin höllässä, että kohtu laskee kauhean alas ja kohdunsuu tulee näkyviin synnytyksessä. Myös menkkojen aikaan kohdunsuu tulee ihan tosi alas.

Luulenpa, Ansunen että siellä kellarissa vaan turvotukset alkaa laskea ja sisäelimet hakeutuu omille paikoilleen ja lihaksisto voi olla kipiä synnytyksen jäljiltä ja siitä se paineentunne. Ja sit kun alkaa liikkua kotona enemmän kuin sairaalassa niin se paineentunne yllättää. Ihan normaalia siis, vielä kun noin vähän synnytyksestä.

Mulla tuli neljäs mukelo pihalle, ja miehen mukaan tavara on yhtä tiukkaa kuin ennen lapsiakin (tai sit se valehtelee), ettei mulle ainakaan ole mitään hehtoreikää tullut.
 
Mä luulen et toi pesän venyminen on aika yksilöllistä, joillain voi olla useempikin lapsi eikä oo mitenkä tiukkuutta menettäny ja toisilla taas yhestä lapsesta voi olla.... Varmaan pystyy jumppaamalla ym itekin aika paljon vaikuttaan asiaan.
Mut ihan varmasti niille jotka ei oo parisuhteessa niinkun huihuihui niin aivan varmasti toi asia stressaa enemmän!
Sillonkun on lapsen isän kanssa niin mä luulen et mahollisesti ne ei ees kertois rakkaalle lapsensa äidille jos se oliskin vähän löystynyt se tavara...!
 
Oliko toi jälkivuoto muka nyt tässä? pariin päivään tullut enää mitään muuta kuin valkovuotoa. Epparikohtakin taitaa olla jo paremman puolella
 
Mullakaan ei oo 2 päivään näkyny jälkivuotoa. Annan sille kuitenkin vielä mahdollisuuden palata, koska niin voi kuulemma käydä. Mutta olishan se hienoa jos se olis nyt jo loppu!
 
Mä perun kanssa puheitani hieman. Eli kyllä salaisissa haaveissani seksiä mietin, mutta jälkivuodon aikana en siihen hommaan ryhdy ja annan paikkojen palautua rauhassa. Totta puhuen jännittääkin, että sattuuko seksi kovin ja miltä se tuntuu.

Mä epäilin kanssa viikko synnytyksestä kohtutulehdusta kun tuli kananmunan kokoinen hyytymä ja maha oli tosi kipeä ja lämpöä. Mut lämpö liittyikin maidonnousuun ja mahakipu oli luonnollista kun kroppa koitti saada ulos jotain sinne kuulumatonta.
 
Viimeksi aloitin laitoksella lantionpohjalihasten jumpan, nyt 5 päivää synnytyksestä.
Mun paikat tuntuu tiukemmilta kuin esikoisen jälkeen!!
Mulla silloin tuntui että joku pullotti alapäästä 2 kk, nyt ei oo mitään muuta vaivaa kuin häpyluun oireilu ajoittain edelleen, sekä virtsaputken läheltä vihloo välillä - etenkin jumpan jälkeen..


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Miten pitkään teillä on kestäneet jälkisupistukset? Mulla on vähän ristiriitainen fiilis niistä. Hyvä että kohtu palautuu tehokkaasti, mutta toisaalta sain supistella synnyttäessä jo riittävästi, ei enää huvittais. Nyt jälkisupistelee koko ajan kun vauva on tissillä, mikä vähän laimentaa tämän yhteisen ajan auvoa... Imettäminen on kivaa, mutta supistelu ottaa tosi kovasti pannuun. Millon tän voi odottaa loppuvan?
 
Olin päivystyksessä 4h lähin pois kesken. En voinu poikaa jättää pidemmäks aikaa ilman äitii. Kävin tänää TK:ssa. Siellä katottiin epi haava. Se ei ollu paha ollenkaa kuulemma lääkärin mielestä. Painostin lääkäriä tutkimaan kohtutulehduksen. Ei meinannu, ku ei oo muit oireit ko haju. Mut painostin ja sit tutkikin ja kohtutulehdushan se. Jytkyt biootit nyt. Saa isi hoitaa pientä pääasias seuraavat 10 päivää, kun noi lääkkeet saa miu iha sekavaks ja pöhnäks ja huimaa. :/ klo 22 taas lääkkeen otto aika, 8h välein. Toivottavasti toimis noi lääkkeet ettei tarvis sairaalaa lähtee jos oireet pahenee.. Eli siis tulee muita oireita.
 
Nii ja imetys tauolle bioottie takia :sad001 No pumpattava maidot viemäriin.. :/
 
Voi kurjuus, mannis! Mutta hyvä että olit tiukkana ja sait lääkärin tutkimaan tilanteen. Toipumista!
 
Takaisin
Top