Synnytyksestä toipuminen

  • Ketjun aloittaja Mannaryyni
  • Aloituspäivämäärä
Juu, ei paljon ulos viitsi lähteä tähän aikaan. Vaunulenkki sitten illemmalla, ettei pieni paistu vankkureihinsa.
 
On kyllä järkyttävä päänsärky, vaikka oon yrittänyt juoda vettä koko ajan. Vauvakin sais nyt mun puolesta tankata enemmän.
 
Onneks mun sektiohaava on alkanut paranemaan hyvin. Pe otettiin puolet hakasista pois ja ke otetaan loput. Enää ei tee ees vaikeet nousta sängystä. Vaunulenkitkin on ihania ku ei satu haavaan. :)
 
Mulla sektio haava on vielä edelleen älykipeä. Leikkauksesta nyt viisi päivää. Tänään jopa aloin epäilemään tulehdusta ku tuntuu et kipeytynyt entisestään. Vähän on turvonnut ja punainen. Kotona oon ilkosillani et haava ei muhi ja saa ilmakylpyä. Kuinka usein tota saa/pitää huuhdella? Pahimmat jälkisupparit on onneks selätetty. Oon tosi yllättynyt tästä jälkivuodon vähäisestä määrästä. Pikkuhousun suojilla oon pärjänny siitä asti ku sairaalasta pääs. Kaikki alkkarit vaan on ihan suolesta ku asettuu just niin et repii tikkejä ja hinkkaa haavaa.
 
Lälly mulle ainakin sanottiin että 2krt/vrk pesu lämpimällä vedellä. Tuskin haittaa vaikka pesis kolmannenkin kerran...
 
Ainaki kolmesti oon tähän asti huuhtonut ku se auttaa kirvelyyn. Mut ehkä en tosissaan enempää, et lähtee paraneminen kunnolla käyntiin :)
 
Näin lämpimällä on jopa suositeltavaa läträtä siihen haavaan vettä. Että huuhdo vaan vaikka viis kertaa päivässä, kunhan välillä kuivaat hyvin ja annat ilmakylpyä ja huolehdit ettei mikään haudo sitä.
 
Itselläni on jo kuukautisten aikaan tuskallista käyttää siteitä kun alapää menee niistä rikki, ja nyt siteet on ainut vaihtoehto jälkivuodon kanssa. itsellä tällähetkellä alwaysit käytössä. oisko kellään mitää hyviä side merkkejä jotka ees vähän helpottais tätä tuskaa? kotona joka wc, käynnillä suihkuttelen alakerran ja kuivaan hyvin (kun on tikitki siellä) ja monesti iltasin makaan ketarat levällään sohvalla pyyhkeen päällä antamassa itselleni ilmakylpyjä :)
 
Euroshopperin 30kpl:n paketissa olevat siivettömät on ainakin pehmeitä mut ne on myös aika paksuja. Niitä mulla oli alkuun kun vuoto oli runsaampaa. Ei ainakaan hankaa niin kuin jotkut "kovemmat" siteet... Nyt Pirkkaa housuissa :D ja välillä enää pikkuh.suoja.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Eikös se suositus ollu, et ei muovipäällysteisiä siteitä. Eli alussa ois just Alwaysit ja Libresset huonoja. Itse taisin ostaa jemmaan Pirkan yösiteitä.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Mulla on jotain Vuokkoset maxikokoisia ei yksittäispakattuja muistaakseni violetissa paketissa. Ne on paksuja ja pehmeitä :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Mulla ollut käytössä ihan libresset. Toistaiseksi toimineet ihan jees,vuotokin aika vähäistä nykyään. Suihkuttelen kyllä monesti päivässä ja vaihdan sidettä (vaikka monta päivää ollut melkein puhdas).. kai vois kohta siirtyy johonkin pikkuhousunsuojiin...

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app
 
Super kokoset vuokkoset mullakin oli alkuun ja nyt ihan mitä kaapeista löytyy. Sais myöskin siirtyä jo pikkuhousunsuojiin.
 
Mä en pääse vielä siirtyy mihinkään kevyempiin. On vuokkosia, libressei ja alwayssii. Ja miehen ostamat megatenat :grin. Vois alkaa jo vuodot vähentyä. Mä vuosin ku seula sairaalassa, oisko sen takia tätä jälkivuotoakin niin paljon. Tietääkö muuten joku onko vuodolla eroa jos on alatiesynnytys vrt. sektioon?
 
Saishan tää vuoto jo loppua kokonaan kun on tihuttanu jo parisen viikkoa. hautoo hautoo...
 
Mulla kesti sektion jälkeen vuoto vaan vähän reilun viikon? Pari ekaa päivää vuoti enemmän ja sit vähenty tosi paljon, nyt 11 päivää sektiosta ei enää oikeestaan mitään vuotoa...
Minkähän kohtutulehuksen se mulle kohta pukkaa, vai onkohan tääki ihan normaalia?
 
Huhhuh! Toipuminen alkaa nyt sit tästä: vuotoa vielä paljon, alapää kuin ois hiekkapaperilla hangattu, tikkejä tuli. Jos nyt muistan oikein niin repesi (ei leikannut) normaalista poiketen kahteen suuntaan. Mitä taistelua synnytys oli kipuja vastaan! No nyt suihkuttelua aina vessassa käynnin jälkeen ja isot vaipat eli siteet alle. Muuten lihakset kipeät ja hieman heikottaa ylös noustessa. Nyt aamupalalle ni saa energiaa ku elin eilisen parilla leivällä ja jogurtilla :/

Sent from my GT-S7710 using Vau Foorumi mobile app
 
Mulla on virtsankarkailua silloin kun rakko on oikein täysi. Tosi ankeeta.
 
Takaisin
Top