Synnytyksestä toipuminen

  • Ketjun aloittaja Mannaryyni
  • Aloituspäivämäärä
Alapään ommel ei ollu kipeä missään vaiheessa... suurin ongelma ollu olemattomien lihasten kipeys ja liikkuminen... vielä joutuu miettimään välillä miten nousta sohvalta tai lattialta ja nauraminen ynnä muu alamahaa "rasittava" tekee vähän kipeää, sama on sisäreisien lihaksilla... selän lihakset jo kunnossa ja kävelykin onnistuu normaalivauhdilla... olo muuten hyvä, näin 12 päivää synnytyksestä
 
Kertokaas onko synnytyksen jälkeen ollu vaikeuksia vatsantoiminnan kanssa, siis tarviisko varautua jollain laxoberoneilla tms tuotteilla siihen kun tulee kotiin takasin?
 
Juu mulla ainakin...ekat 5 päivää ummella. Yritin juoda koko ajan mutta se ei silti vissiin riittäny tai en tiiä oliko siihen joku muu syy.
 
Mulla ei ole ummetusta ollut :eek: luumusosetta olen syönyt parina päivänä kun olen muistanut ja vettä koettanut juoda PALJON! Mut levolacit valmiina kaapissa jos iskee tulppa...

Sen sijaan eilen alkoi kovahko päänsärky mikä jatkunut tänään :sad001 särkylääkettä olen nyt jättänyt ottamatta kun eiliseen asti otin vielä suht säännöllisesti... Ajattelin et jos on ns särkylääkepäänsärky.. Tai hormonit tai se kun puren hampaita yhteen (enkä ole jaksanut käyttää kiskoa) tai epäsäännöllinen ravitsemus tai epäsäännöllinen uni... Onhan näitä syitä... Anyway ärsyttävää! Migreenilääkkeitä kun ei voi käyttää kun imettää... Enkä sen takia halua ostaa pumppu ja alkaa pumpata vauvalle maitoa...


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Mulla ei kyllä ummelle pamahtanu, onneksi. Mulla oli jo synnärille mukana luumusosetta muutama purkki ja pari päivää synnytyksestä vatsa toimi eikä mitään onkelmaa.
 
Mä popsin ihan tota joulutorttutäytettä vaikka onkin aika tuhtia kamaa. Toimii :)
 
Onks siinä torttutäytteessä lisättyä sokeria vai onks se ihan sitä itteensä vaan?
 
Meillon synnärillä luumukeittoo aina tarjolla! Onneksi!! :)

Sent from my GT-I9305 using Vau Foorumi mobile app
 
Istuminen sujuu jo hienosti ja niin kaikki muukin liikkuminen, kunhan muistaa lähteä liikkeelle hitaasti. Tästähän voi toipua ihan ok ajassa. Ilmaa mahaan tuntuu kertyvän ja se näyttää löllöltä kaljamahalta. Turvotukset lähtee pikkuhiljaa liikkeelle ja hei, mulla ei ole jatkuva vessahätä! Mutta jatkuva jano ja mäökä on! Aamupalaan on vielä 20min....
 
On noissa luumumarmeladeissa lisäsokeria. Varmaan ihan reippaasti vaikka luumu on kyllä tosi makeaa jo ilmankin. Dronningholm on luumua ja sokeria + jotain e-koodia mut esim. Rainbowsta löyy lisäksi kaikki mahdolliset siirapit ja tärkkelykset.
 
Bonaa mäkin vedän. Tosin tänään on vatsa ihan sekasin :O


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Joo mä kävinkin googlaileen noita ravintosisältöjä. Bonassa on 85kcal/100g ja luumumarmeladissa 160kcal/100g. Pitäydyn siis jatkossakin bonassa ja porkkanoissa kun ne tuntuu jotenkuten toimivan.
 
Onko muilla sitä että esim pidemmän lenkin/ touhuamisen jälkeen jälkivuotoa tulee runsaammin? Välillä mulla tulee vaan tippa tai kaks useassa tunnissa ja sit välillä holahtaa isompi satsi ihan kirkasta verta... Pelkään et jos sitä istukkaa jäi sittenkin sinne kohtuun? Kipuja ei ole... Synnytyksestä nyt 8vrk


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Neljän suora, en ollut ikinä kuullutkaan koko rauhasesta! Kiitos vinkistä, googlailin hieman tota pattijuttua mutta onneksi se on mennyt nyt itsellään ohi eli oli vissiin vaan jotain muuta ärsytystä.
 
Spiraali: Ihan normaalia on, että holahtaa liikkumisen jälkeen enempi.
 
Joo, en ollu minäkään siitä rauhasesta kuullu, ennen ku löysin iteltäni sellasen turvonneen :grin Hienoa, ettei sulla pahentunu Cedju.

Vaihtelevasti tulee tota jälkivuotoa täälläkin. Synnytyksestä nyt reilu 6vrk. Ällöä, sitkeetä, venyvää, veristä, yökyökyök. Mulla on välillä yöside ihan puhdas ja sit kun vessaan menen ni holahtaa koko yön edestä, nice :confused:
 
Luumumehua/nektaria-ihan puhdasta itteensä muistaakseni:think005!
ei ihan joka kaupassa oo, mutta ostakaa ihmeessä kun vastaan tulee-siinä saa sen juomisenkin hoidettua samalla..
pitääkin aloittaa sen ostaminen nyt hyvissä ajoin..
 
Takaisin
Top