Synnytyksestä toipuminen

  • Ketjun aloittaja Mannaryyni
  • Aloituspäivämäärä
Joo yöllä tuli taas enemmän... Aamulla sellaista ihanaa hyytymää roikkui vanana veden pintaan asti... YÖKS! Kuuluis kyllä ällö-osastolle :D


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Voi JORMA!! Mulla on sektiohaava auki. Mahtavaa.
Meen huomenna neuvolaan kursituttamaan itseni kasaan mutta nyt pitäs selvitä yön yli repimättä sitä lisää... Miehestä ei oo nyt niin paljon avuksi kun mokoma venäytti selkänsä oikeen kunnolla ja hyvä kun jaloillaan pysyy.
Joskus tuntuu että ei vaan suju.
 
^ Voi perse!!

Mulla tulee eilisen hippaleikin jäljiltä edelleen hyytymiä ja vuoto on vähän runsaampaa kuin esim toissapäivänä.. Mut en huolestu... En.. En.. En..


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Onko kukaan käyttänyt synnytyksen jälkeen tukivyötä, esim. Belly Banditia? Kärvistelen täällä revähtäneiden vatsalihasteni kanssa ja tulee mieleen, että lihakset kaipaavat ehkä pikkuisen jeesiä jatkossakin. Mutta onko noista hyötyä? Kestääkö kesällä käyttää?
 
Makaan täällä ekaa kertaa 7 kk:een mahallani!
Mun jälkisupparit on niin kovia että ihan tuskanhiki meinaa tulla..
Tää asento helpottaa.

Häpyluu on ollut kipeä, 1 tikki minkä sain synnytyksessä kirvelee virtsatessa hieman muttei muuten oirehdi.
Alapää tuntuu omalta, viimeksi kun synnytin niin tuntui heti että jotain roikkuisi ja epäilin kohdunlaskeumaa..
Se ei ollut kivan tuntuista, ehkä tästä tulee sama tunne, jos onkin turvotusta tuolla ja kun jos se turvotus laskee..

Jälkivuoto niukentui viimeksi viikon sisällä..
Nyt on kohta 2 päivää synnytyksestä ja jo nyt meinaa alkaa vähenemään..


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Me käytiin eilen terveysasemalla teippauttamassa mua, mutta harmittavan huonosti noi teipit kyllä pysyy... Saatiin niitä muutamat kotiinkin mutta en sit tiiä, aika varovasti tarttis olla... en oo siis hirveesti mitään nostellu, en tiiä onko menny koiralenkillä tai vaunulenkillä tai missä vaiheessa alkanu irvistää toi haava.
No, hyvä uutinen on se ettei se irvistäny enempää ainakaan kun sillon ku ekan kerran huomasin. Hoitsu vaan anto vähän noottia et vauva-turvakaukaloyhdistelmäkin on hieman liikaa mun kannettavaksi vielä... hups.
 
Sarra mulla on kans teipit haavassa edelleen. Miten kauan sun pitää pitää sitä teipattuna? Mulle ei nimittäin annettu mitään ohjetta niin en uskalla ottaa teippejä ikinä pois! Mäkin oon kyllä kantanu tyttöä kaukalossa ja kauppakasseja jotka on reilusti vauvaa painavampia. Vaikee olla kantamatta kun ei satu mihinkään...
 
Mulla ei ole tullut vuotoa yöllä eikä nyt päivällä ollenkaan... Pelkään et tulee joku kauhee hyytymä sit kerralla... Ja alavatsaan/rakoon sattuu aina pissaamisen lopussa?! Muita pissaoireita rai ole.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Mitä tarkoittaa, et jos hyytymiä tulee? Siis sellasia verisiä löllöjä?
 
Btw haiseeks teillä jälkivuoto millekää? Oon miettiny, kun puhutaan sen hajusta, et eikö sen pidä haista sit millekkää? Miulla on ainaki omaa nenää melko vahva menkkahaju. Viimeks kyl neukku (hyi!) haisto omast sormest sitä, muttei sanonu mitää.. :confused:
 
Hymykuoppa mullekaan ei sanottu niistä mitään et kauanko tarttis pitää... sit ku on ite ihan sekasin ja keskittymiskyvytön ni en mä osaa kans ite kysyy. Mulle on muutenkin ihan hämärän peitossa aika moni asia, kuten se koska uskaltaa haaveillakaan jostain petipuuhista.
Jälkivuotoa on vaihtelevasti, välillä enemmänkin ja sellanen "kuukautisolo" senkin puolesta et maha on ihan sekasin. Onks muilla? Mietin et mikähän siihen auttas...
 
Mulla tulee nyt lähinnä sellasta veristä limaa. Välillä holahtaa menkkatyyppisesti vähän isompi verisatsi. Välillä voi olla monta tuntia ettei tuu mitään! Petipuuhia tekis mieli jo kokeilla mut tuo vuoto vähän inhottaa vielä ja tikki näyttää olevan vielä paikallaan... Ehkäpä viikon päästä :wink

Edit: niin ja ei mulla se vuoto juurikaan haise... Vaihdan kyllä sidettä tosi usein ja suihkutan edelleen joka vessakäynnillä.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Itsekin haaveilen jo petipuuhista mutta jälkivuotoa on vielä niukasti joten ilmeisesti ei vielä uskalla(?)
 
Jälkivuoto ei haittaa petipuuhissa !! Siis että se ei ole este seksin harrastamiselle! Lukee meidän oppaassa :) mut kannattaa käyttää kumia infektioriskin takia ja tietty muutenkin ettei ala heti uusi odotus :eek:


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Mä en kyllä rupee yhtään mihinkään niin pitkään kun on vähänkin ällövuotoa. Yök.
 
Joo ei ehkä ihan seksikkäin olo kun vuotaa vielä, vaikkakin aika niukkaa vuotoa enää on. Mut josko kohta pääsis vähä kokeileen :wink Ja en tiennytkään et jälkivuodon aikana kuitenkin voi seksiä harrastaa. Oon ollu siinä luulosa että ei missään nimessä just tulehdusvaaran vuoksi...
Aina oppii jotain uutta :D
 
No se jälkivuoto on mulla ainakin ekan viikon jälkeen sellasta ällöttävää ja ärsyttävää pikkutuhnua ja sitä just että saattaa päivän olla tulematta mitään ja sit holahtaa.. Vieläkin välillä tulee pikkusen reilumpi töräys rusehtavaa valkovuotoa ja kohta on 6 viikkoa synnytyksestä. Ne on todella kuin ärsyttävän ylipitkittyneet menkat. :mad: juu en yhtään oo kyllästynyt pitämään aina vaan pientä sidettä housuissa..

Kortsun kans tosiaan sit ne puuhastelut jälkivuodon aikaan, mut se meillä nyt on muutenkin ehkäisynä, kunhan saan sen sterilisaation ittelleni.
 
Mäen kyllä suoraan sanottuna ymmärrä miksi ois niin kiire harrastamaan seksiä ettei voi antaa paikkojen parantua rauhassa... Oliko se nyt tällä palstalla kun joku sano että on niitäkin jotka jo laitoksella on menny johonkin vessaan miehensä kanssa :O
Se että on vielä tikkejä ja /tai vuotaa niin ei kyllä houkuta itseä tekemään mitään, ja onneksi mulla ei oo sellasta miestä joka ei pystyisi vähän odottamaan (tietysti kivaa kun on jo puhunu että innolla oottaa kun päästään taas ei raskaana tekemään jotain mutta ei se ikinä painostaisi mihkään).
On tietty naisia jotka itse ei malta oottaa, ja eikai siinä sit mitään...
 
mun on kyl pakko myöntää, että tuntuu kivalle, kun oma halukkuus on palannut vauvan synnyttyä. Sit kun vielä näkis joskus ukkoa ja ei ois niin väsyny, niin meillä vois jopa olla seksielämä.
 
Takaisin
Top