Synnytyksestä toipuminen

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mannaryyni
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kokeilin tänään vähän vatsalihaksia, rako on palautunut, mutta en uskalla tehdä yhtään mitään liikkeitä, kun kylkilankkukin sattuu haavan kohdalla.

Pitänee siis tehdä muita juttuja ja odotella kunnes ei enää satu..
Siinähän ne lihakset vahvistuu sivussa.

Kyllä on muuten heikko vatsa, huh! :D

Mulla vielä ainakin kolme tikkiä kun neljä viikkoa synnytyksestä. Taitaa vielä tovi mennä. Jälkitarkastuskin vasta 23.7 :/

Sent from my GT-S7710 using Vau Foorumi mobile app

Lantionpohjalihakset eivät ole kovinkaan vahvat.. Mitenköhän kauan kestää ennen kuin ne saa kuosiin?... Harjoitteita teen edelleen joka päivä.

Mulla oli lantionpohjalihakset ihmeen kuosissa synnytyksen jälkeen, mut luulisin että aikansa ottaa ennen kuin alkavat olla tosissaan kunnossa, kuukausi kaks.
Mulla kans lihakset muuten ihan hukassa, varsinkin vatsa, Eilen taas kahvakuulailin ja jumaleissöni miten heikossa kunnossa vatsa ja selkä ovat :eek: Hiljaa hyvää tulee kuitenkin :)

Ja taas vähän lisää vuotoa... Kerkes olemaan melkeen 2pvää poissa. Eilen sanoin asiasta neuvolassa, että mulla vuotaa ja ei vuodoa vuorotelleen,niin sanoi että on normaalia, kun on nyt 4vkoa synnytyksestä aikaa. Sit jos on 6vkon kohalla vielä vuotoa niin sitten pitää tutkia kai.
Mutta tosi kivaa kun on aina jo heittämässä sidettä pois niin vähän tulee taas lisää! :(

Miten teillä on jälkitarkastus noin myöhään? Mulla on 7.7 ja sillon 5vk synnytyksestä. Sain 3 vai 4 tikkiä ja mun mielestä ne kaikki on sulanut pois. Ja kätilö sano, että ne sulaa 1-2vkssa 8)

Jumppaa lähden tänää. Ja seksiä tuskin harrastan ennen ku joku on katsonut, että kaikki ok :-D

Jälkitarkastus kohta, hemoglobiini 140 eli tosi hyvä, paino näytti 89,9, mutta toi neuvolan vaaka näyttää edelleen 4 kg liian paljon..
Verenpaineetkin kunnossa, joten voi olla kai tyytyväinen.. :)
Mie en kai odota enää muuta kuin sitä että lähtis nyt edes se 10 kg äkkiä pois niin jaksais lähtö hölkälle, tässä painossa en sitä suorita :D
Ei kyllä oo hirveästi aikaa ajatella koko lenkkiä välillä, on hektisiä ja väsyneitä päiviä, jolloin tuijotan vain Netflixiä.
Onneks pe-su ollaan mökillä <3

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Ainiin, mulla loppui vihdoin vuoto, jotain plussaa! :) (ja Hyh, minkä hajuisen kakan toi pieni just väänti, hyyyhhhhh!!!)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Noniin nyt vihdoin se jälkitarkastus tehty mullekin! Synnytyksestä 7 viikkoo ja 4 päivää. Paino on alle lähtölukemien, hb noussu mutta ei vielä lähelläkään sitä 145 mistä lähettiin ja muutenkin oon palautunu kuulemma erittäin hyvin. Treenillä en oo aiheuttanu itelleni mitään haittaa eli jatkossakin saan tehä mitä huvittaa ja miten paljon huvittaa eli lenkkeily ja vatsalihakset pysyy ohjelmistossa :) Se patti mikä mulla oli tossa oikeessa tississä on edelleen siellä mutta pienempänä kun ennen joten luultavasti johtuu maidontuotannosta. Nyt on siis kaikki hyvin!

Ai tikkien pitäs mimma poistua 1-2 viikossa? Pöh sanon minä

Sent from my GT-S7710 using Vau Foorumi mobile app

Mullakaan ei tikit lähtenyt ihan noin vauhdikkaasti. Ja kun niitä oli vielä melko paljon, niin siinä vaiheessa kun luulin kaikkien jo sulaneen pois (4 vk) niin tarkempi tarkastelu osoitti että toisessa kohdassa oli vielä pari jäljellä. Nyt 7 vkn jälkeen voin sanoa että on varmuudella kaikli poissa.

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app

Ei ne jälkitarkastukset mun mielestä myöhään ole kun pitää olla 5-12 viikkoa Kelaa varten, et saa sen todistuksen. On sitten aikaa parantua ettei tarvii mennä uuteen kontrolliin jos ois kovin varhain.

Hb mulla olo 111, millonkohan mahtaa nousta...

Milloin tämä saatanan vuoto loppuu? Oon aivan kypsä tähän rättisirkukseen! Poika on huomenna 7 viikkoa. Vuoto mukamas loppui jo jossain vaiheessa ja juhannusviikolla oli mun mielestä menkat. Edelleen vuodan verta. Sidettä pitää käyttää. Ja edelleen jotain ihme könttejä. Jälkitarkastus vasta 8.7., kitkutanko sinne saakka vai pitääkö jo vinkua neuvolalle?

Aretha sullahan on myös sektio takana? Muistaakseni sillon jälkivuodon ei pitäisi kestää niin kauaan kuin alateitse synnytettynä. Ainakaan keskimäärin. Mulla loppu reilu neljässä viikossa. Tosin kai tuo seitsemän viikkoakin menee vielä normaalin rajoissa, mutta eihän sitä tossissan tiedä mikä siellä oikeasti vuotaa, että ehkä hyvä selvittää ajoissa.

Mulla myös vuoto jatkuu, sektion jälkeen nyt viidetää vkoa. Mulla on jälkitarkastus 11.7, sillon ei pitäs enää mitään olla, neuvolantäti viimeks sanoi.
Mutta luulin myös että sektion jälkeen ei vuotais näin kauan. Menkat nää ei kyllä ole siitä oon varma, koska samana suht lievänä vuotona on jatkunu nyt kauan. Kai se on hyvä ettei hirveesti tule, mut ärsyttävää että tulee kuitenki joka päviä sen verran että sidettä joutuu pitämään.

Mullakin nyt vissiin kuudes viikko menossa? Sektion jälkeen siis. Sellasta tuhruvuotoo ollu koko ajan. Jälkitarkastus oli tällä viikolla ja oli lääkäri sitä mieltä et jos ei kohta ala loppua niin sit aletaan tutkia. Tänään ei oo kyllä taas vaihteeks vuotanu mitään joten toivotaan et se olis nyt sit siinä.

Takaisin