Synnytyksestä toipuminen

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mannaryyni
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla ei viiden viikon jälkeen ole edelleenkään palautunut. Luin jostain että ei se välttämättä täysin palaudu?

Lälly ei oo mullakaan normaali tunto siinä haavan ympäristössä...

Onneks on tää meitin palsta, vähänks mä säikähdin tänään et verta housuissa, apuaa! Mut siis ilmeisesti menkat ne alko mullakin. Johan siit jälkivuodon loppumisesta onkin toista viikkoa...

Mullakaan ei oo tunto haavaan palautunut normaaliksi. Mun äiti sano et sil ei koskaan kunnol tunto palautunut haavakohtaan

Ei oo mullakaan tunto palautunu haavakohtaan, mutta sitten taas siinä yläpuolella on sellanen ihan älyttömän kosketusherkkä kohta koko röllykän leveydeltä :confused:

Ei palaudu koskaan?? Ei helvetin helvetti. Taas yksi syy lisää katkeroitua sektioon päätymisestä..

Tunto voi palautua vasta tosi myöhään. Ne hermot jos vaurioituu niin palautuminen voi kestää! Mulla viisurien poiston yhteydessä vaurioitui hermo ja tunto ei palautunut puudutuksen loputtua oikealle puolelle leukaan eikä alahuuleen. Oli monta kuukautta TÄYSIN tunnoton ja ajattelin et jää sellaiseksi. Kuitenkin jossain vaiheessa tajusin et hei, tunto on palannut. Nyt normaali ja operaatiosta 3 vuotta!! Välillä kuitenkin esim kylmää juodessa tuntuu oudolta...

Niin ja B-vitamiineilla voi yrittää nopeuttaa hermon palautumista! Mut en tiedä onko terveellistä syödä hirveitä määriä B-vitamiinia jos imettää?!

Mulla on leikattu solisluunpäältä kasvain jokunen vuosi takaperin. Leikkauksessa jouduttiin katkomaan hermot ja poistettiin lihaskalvot myöskin. Sen jälkeen alue oli täysin tunnoton lähes vuoden ja tänä päivänä tuntoaisti on aikalailla täysin palautunut. Hassua vaan jos raavin läheltä kainaloa tunnen myös kutinaa solisluun päällä, tavallaan haamutuntemuksia. Lääkäri silloin sanoi, että kun katkotaan hermoyhteyksiä voi mennä parikin vuotta ennen kun uudet yhteydet kasvaa tilalle.

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app

Mun vatsalihakset väsyy seistessä. Oiskohan mun pitänyt varoa niiden käyttöä enemmän..... Onko kellää samaa ongelmaa?

Aretha: miten nyt noin nopee menkat tuli?
No sitä minäkin... Viime neuvolakäynnillä terkkari varoitteli, ettei sit yhtään suojaamatonta seksiä, koska menkat voi tulla aika nopeastikin. Joillakin imetys pitää ne poissa kokonaan ja toisilla alkaa noin viisi viikkoa synnytyksen jälkeen. MOT. Ainakin itse luokittelisin menkoiksi, koska vuoto oli ihan erilaista kuin jälkivuoto ja sitä tuli runsaahkosti vs. hiipuen loppunut jälkivuoto. Nyt on loppumaisillaan, joten viikonlopun jälkeen lienen viisaampi.

Hoho ei ookkaan lantionpohjalihakset niin kuosissa kun luulin... hypin eilen trampoliinilla ja pissaa lirahti. MUR!

Nyt kun vähän yli 1 kk synnytyksestä niin se ainoa tikki mikä tuli on sulanut vihdoin pois! Seksi tuntuu oudolta takaapäin siinä tikkikohdassa, joten joudutaan vähän miettimään vielä asentoja, muuten seksi sujuu jo hyvin ja lantionpohjalihakset on yllättävän hyvässä kunnossa ottaen huomioon että poika oli 4240 kun syntyi.. :D

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Täällä edelleen lirahtelee useamman kerran päivässä ja pierutkin karkaa etenkin kahvittelun jälkeen eli tietenkin just silloin, kun on vieraita kylässä. Jee jee :mad: Sisäiset pukamat taitavat olla syntyneet synnytyksen myötä tuonne, kun kakkaaminen on niin pirullisen kipeetä nykyään. Mutta muuta valitettavaa ei oikeastaan olekaan (paitsi muutama pienehkö raskausarpi ja muutama lisäkilo pötsissä ja perässä, mutta ne siedän ihan ok:sti).

Jälkivuoto jatkuu edelleen, mutta vaikuttaa sentään ihan normaalilta eikä oo kovin runsasta. Menkkoja en kyllä oo kaivannut takaisin, pelkään migreenin paluuta ja juurikin sitä, miten vauvan hoitaminen onnistuu migreenin aikana. Sumatriptaania on varmaan pakko heittää kunnon kohtauksen aikana taas huiviin, en varmaan kestä olla ilman sitä.

Mullakin jälkivuoto tais loppua :D melkein 5 viikkoa jo kärsittykin.. Tai no vipa viikko ei tainnut enää mitään tulla, sidettä oon pitänyt varmuuden vuoksi.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mulla on vihdoin huomenna jälkitarkastus! Johan tässä onkin melkeen 8 viikkoa synnytyksestä. Saa nähä mitä siellä sanotaan mun juoksulenkeistä ja muista treeneistä :D Tuskin mua ainakaan ihan täysin haukutaan. Painon takia korkeintaan vähän...

Mä kirjoitin jälkitarkastuskuulumiset tonne neuvolakuulumiset-kohtaan. Sorry, tais olla väärä ketju. Mä kysyin vatsalihaksista, sanoi, että samantien saa tehdä (jos ois sektio ollut, niin sit ei). Mut muuten ei liikunnasta tullut juttua kun sen verran tiukkaa aikataulua piti. Ja seksiluvan tosiaan sai heti.

Ei se oo varmaan niin justiinsa mihin niitä kirjottaa kun näitä ketjuja on nykyään jo niin paljon! :D

Takaisin