Synnytyksestä toipuminen

  • Ketjun aloittaja Mannaryyni
  • Aloituspäivämäärä
Mulla lääkäri sanoi että 6 viikon verinen vuoto ei ole normaalia. Eli ekat 3-4vko voi olla veristä mut sit pitäis jo muuttua rusehtavaksi tiputteluksi...
 
Mä niin pelkään,että mulla alkaa ens viikolla menkat kun tossa joku aika sitten yhtenä päivänä oli niin järkkyä ovulaatiokipua. Ihan samanlaista kuin ennen raskauttakin. Ja mun tuurilla ne on just sillon kun mennään sinne häihin. Mää en tahhrrrooo!!!!!!
 
spiraali, mullakin siis tiputteli mutta aika ajoin hulahti verisempää. Siitä soittelin monta kertaa neuvolaan ja olivat sitä mieltä että jos vuoto ei ole runsasta eikä ole kipuja niin ei poikkea normaalista. Ja nyt jälkitarkastuksessa terkka oli gynekologiin yhteydessä vuotoon liittyen ja gyne oli sitä mieltä että 10 viikkoa on se raja mitä saa vuotaa ja sitten joutuu tutkimuksiin. Mulla nyt ollut vuodottomia päiviä joten josko tää tästä. Soittelen nyt kuitenkin ensi viikolla terkalle aiheesta.
 
Täällä nyt sitten ekat menkat! :confused: Inhottavaa! Toivottavasti ei vaikuta mitenkää maidon tuloon ja toivottavasti, ovat pysyneet samana mitä ennen raskautta.

Sent from my GT-I9000 using Vau Foorumi mobile app
 
Toivottavasti on ainakin sen 4 kuukautta vielä pois ihan ku viimeksikin! Kiitos!
 
Mä mietin et jos ne menkat alkaa just sillon kun on valkosissa kesäpöksyissä kaupungilla tms.
 
Mä en oo käyttäny IKINÄ valkosia housuja just siks... Oon kyllä joskus nähny painajaisia siitä ja on jääny joku kauhee valkosten housujen kammo.
 
Jokohan toi jälkivuoto olis loppu, maanantaina sitä viel tuli (nyt 9 viikkoo synnytyksestä) mut aikasemminkin oli muutama välipäivä ja jatku taas.. maanantaina neuvolassa ei ees sanottu oikeen mitään kun sanoin ettei oo vieläkään ohi... jälkitarkastukseenki on aikaa vielä pari viikkoo....
 
Suski, mulla kesti sen vähä reipas 8 viikkoa ja itsekin soittelin aiheesta neuvolaan varmaan 3 kertaa. Viimein jälkitarkastuksessa gynekologi oli sitä mieltä että 10 viikkoa on maksimi mitä saa vuotaa ja sitten mennään tutkimuksiin! Mitä tiedä nyt näistä taas onko jokaisella lääkärillä vähä omat suosituksensa
 
Ja kyllä mulla ainakin repiää perse jos nyt alkais jälkivuoto uudelleen!! Sen verran alkanu jo aiemmin nyppimään koko vuoto!
 
Ärsyttävää tosiaan. Välillä on pari vuodotonta päivää ja just, kun vaihdat pikkuhousunsuojasn, ni eikö taas ala vuotamaan. Arrgh!!


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Mulla loppu jälkivuoto. Siis OLETAN että se nyt viimeinki loppu, kun on jokusen päivän ollu taas vuotamatta. Mut tilalle oon saanu alavatsakipuja välillä. Ihan ku menkkakipuja, ja vähän pahempiaki hetkittäin. Ei kiitos menkkoja vielä. Mut ei mitään kohtutulehdustakaan.
 
Mulla on ollut nyt alavatsalla pitkään sellaista nippaamista. Ei satu mutta havahduttaa hetkittäin. Vuoto on kyllä ollut pois jo useamman viikon. Ei oo onneks menkatkaan alkanut, vaikka aattelin että noi tuntemukset ois kuukautiskipuja.

Sent from my SM-T310 using Vau Foorumi mobile app
 
Mulla alkoi tänään muutaman juoksupyrähdyksen jälkeen pistää alavatsaan tuonne sivulle. Ihan sinne lonkan luokse jonneki ja aika ajoin nyt illallakin pistänyt. Vuoto loppunut mutta kyllähän sitä heti kaikkia kauhukuvia saa kehiteltyä. Pitäs vaan oikeasti ottaa ihan rauhassa eikä hätäillä tuon liikunnan kanssa
 
Mulla myös alavatsakipuja välillä, olettasin että kohdun kohdalla, mutta en silti epäile kohtutulehdusta ainakaan nyt kun vuoto on ollu useemman päivän jo poissa, ja oon kerran sen tulehduksen kokenut ja se todella on kipeä silloin, ei näin kun nyt että vähän tuntuu välillä kipuja.

Sektiohaavan kohdalla myös edelleen välillä kipuja, lähinnä kun tekee paljon jotain. Varmaan normaalia viel tässä vaiheessa.
 
Nyt on ollu vuodotonta 4 päivää. Jälkitarkastuskin tehty. Kaikki ok, painokin pudonnut viime lokakuusta 14kg. Cerazette-reseptin sain ja 3kk:n satsi jo haettu.
 
Mul on jälkivuoto ollut pari viikkoa jo ihan tiputtelua ja rusehtavaa. Luulin jo jossain vaiheessa et vuoto loppu kokonaan. Uskaltaakohan touhuilla viel miehen kans mitää? Kortsuja ei meinaan tulla käyttää... Synnytyksestä on 5 viikkoa ja 4 päivää.
 
Takaisin
Top