Synnytyksestä toipuminen

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mannaryyni
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla kesti jälkivuoto 4 viikkoa ja 3 päivää. Sit oli pari päivää vuodotonta ja nyt onkin sitten menkat. Jee!

Mulla ei ollu vuotoa pariin päivään mut mahaa juilii. Voikohan vielä olla jälkisuppareita vai tekeeköhän menkat tuloaan tännekin.

Sent from my SM-T310 using Vau Foorumi mobile app

Melkein kaks vkoa menty ihan pienellä suojalla, jos lähden reissuun laitan siteen varmuuden vuoksi. vuotoa ei oikeestaan edes ole, joskus tulee pyyhkiessä sellasta aavistuksen rusehtavaa "limaa"...Josko tää olis ollut tässä, synnytyksestä huomenna jo kuukausi. Juhannuksena menen kyllä saunaan ja aion talviturkinkin heittää mikäli tilanne ei muutu :)

Mä sanon myös tiukan EI menkoille. Meinaan pyörtyä ku edes mietin sitä kipua.

Mä oon luullut ettei menkat ala niin kauan kun imettää... ainakin mun kaverilla meni niin... ei sit vissiin mee niin :sad001

Se kuulema vaihtelee, joillaki imetys pitää menkat pitkäänki poissa ja joillaki alkaa siitä huolimatta heti säännölliset menkat.
Saispa olla rauhassa ees pari viikkoa sit kun tää jälkivuoto loppuu, ja mä niin toivon että raskaus olis vaikuttanu positiivisesti mun menkkoihin ettei olis niin kamalan kipeät kun on ollu tähän mennessä...!

Esikoisen imetyksen aikana mulla tuli synnytyksen jälkeen menkat 8 viikon imetyksen jälkeen, imetin 9 kk ja kyllä siinä välissä tuli..
Vuoto tosin oli silloin niukempaa ja hyvin epäsäännölliset olivat kp 20-43 heitteli 8)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mulla on jo ollut ehkä nelisen päivää ilman jälkivuotoa, 5,5 viikkoa sitä kestikin. Tottuneesti heitän jonkun läpyskän aina pikkareihin vaikkei mitään tuukaan. Eilen havahduin et nyt se on toivottavasti ohi kun on niin monta vuodotonta päivää ollut.

Mäkin olen nyt ollut vuorokauden ilman hiostavaa rättiä housuissa. Ihanan vapaata! Kohta alkaa tietty sit menkat.. En muista miten esikoisesta mutta kun se syntyi tammikuussa niin joskus kesällä alkoi? Ja imetin pitkälle syksyyn..

Mulla alko viimeksi menkat noin 4 kk synnytyksestä, vaikka imetin koko ajan. Tuolloin kyllä vauva alkoi maistella soseita, eli täysimetys loppui. Ja tulin uudelleen raskaaksi vaikka imetin. Silloin esikoinen oli tasan vuoden :) Imetys ei kyllä mitenkään käy ehkäisyksi (ellei halua uudelleen raskaaksi pian), kun ei voi tietää milloin se ovulaatio taas on, ja se on tietty 2 viikkoa ennen niitä menkkoja :)

Nii ja nyt on vähän aikaa ollut tosi niukka jälkivuoto, toivottavasti kohta loppuu sekin vähä :) viimeksi kesti 6 viikkoa, nyt menny 4 viikkoa synnytyksestä.

Mulla huomenna 2vk synnytyksestä. Eppari paranee juu, nykyää pystyy jo pissaa ilman vesisuihkua, mutta jos pitkään on jalkeilla niin kyllä vielä tuntuu paine jotenki alapäässä. Ja särkylääkkeitä edelleen tarvitaan. Seksiä en oo vielä edes miettiny :-D harmi, kun mietin, että meidän eka kerta ois ollu juhannusyönä, taitaa jäädä haaveeksi! :)
Miehen olen silti pitäny tyytyväisenä, ehkä hyvää kannattaa odottaa :-D?

Mulla ainakin menkat muuttui ns normaalimpaan suuntaan esikoisen jälkeen. Ollut aina aika runsaat ja kivuliaat :)
Ja esikoisen jälkeen kuukautiset alkoi 6 kk synnytyksestä vaikka imetin :) Tärppi kävi myös kun esikko oli vielä tissillä vaikkakaan eipä sitä maitoa nyt sillon enää tullut kuin vain mauksi suuhun :D

Onko muilla sektiosta toipuville palautunut jo tunto arven alueelle?

Takaisin