Synnytyksen käynnistys oireita?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mini80
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Yöllä valvomista kivun kanssa ja nyt särkylääkettä nassuun..alapäätä jomottaa, mutta kivuliaat supistukset puuttuu..jospa nekin alkais ja pääsis "eteenpäin".. väsyny ja kiukkunen olo.

Mä kävin eilen käyrällä tarkistamassa että vauvalla kaikki hyvin. Sitä taitaa tulla vähän vainoharhaiseksi kun synnytys lähenee. Vauva oli eilen niin vaisu, ei kauheesti liikuskellu, sit oikein laskin ohjeen mukaan niitä liikkeitä pari tuntia eikä sittenkään tullu tarpeeksi liikettä. Lähdettiin sitten käymään varmuudeksi sairaalalla. Vauvalla kaikki hyvin, samantien kun anturit laitettiin mahalle, pikkunen alko mönkimään ja potkimaan et mitäs nyt tapahtuu. :D Eli kaikki hyvin. Onneksi. Mut saimpa samalla painoarvion, 3700g olis nyt, eli sais jo ehkä syntyä.

Mäkin ihan huolissaan eilen laskin noit liikkeitä ku pari-kolme pv oli tosi laiska meno tuol mahassa, tökkimällä sai just tsägällä sen 10 ja rauhottelivat puhelimessa että se taitaa vaan olla niin tyytyväinen. Tänään se on taas myllänny kiitettävästi, ja mä oon taas onnen kukkuloilla <3 tyhjennystä tapahtunu kolme x kahessa päivässä entisern 1/vk, meinaiskohan tää jottai! 38 tänää täynnä.

Täällä ihan sama homma noiden liikkeiden kanssa. Pari päivää aina toai hiljasta ja pitää tökkiä ja heilutella masua että saa ees muutaman liikkeen. Ja sitten taas esim eilen oli ihan kunnon mylläykset lähes koko päivän.

Hirvee tää huolen määrä jo nyt ku ei yhtään tiedä mitä tuolla tapahtuu! :D pitäs olla himas ultrat ja mies kouluttautunu kätilöks ja ja!

Jeee, täällä kaikki lähtenyt pienen kanssa sujumaan hyvin ja nyt odotellaan, että isi tulis meitä hakemaan kotiin. Jaksamista teille vielä odottaville, palkinto tosiaan on mitä mahtavin <3 <3

Oho, nyt lipsahti kyllä vika ketjuun.. No, jos laitetaan näiden hormonihuurujen piikkiin, eiks joo :D

Täällä myös. Liikkeet useana päivänä tosi vaisuja, etenkin aamupäivästä. Kun ruoeaa laskemaan ihan paperille kirjaten tukkimiehen kirjanpidolla, täyttyy helposti kuitenkin jopa > 20 liikettä /h. Eli ehkä ne liikkeet vaan nyt sitten on erilaisia kun tilaa vähemmän toisella?

Iltaisin sit mwidän Pompputyttö on näyttänyt usein et: "Oon voimissain!" ja myllännyt koko päivän edestä kunnes rauhoittuu sit vähän jos alkaa suppailemaan.

Pe olis neuvola 39+4. Sinne ainakin taidan vielä ehtiä... Ja muuten, meille ehdotettiin Kausi-influenssarokoitetta laitettavaksi nla käynnin yhteydessä. Ikinä ennen emme ole ottaneet mutta nyt mietityttää. Mitä te muut meinaatte?

Ja muoks... minäkin kirjoitin väärään ketjuun. Ajattelin olevani neuvola-ketjussa... mutta olkoot...

Kuinka monella on pitänyt paikkaansa "Tyyntä myrskyn edellä"? Eli lapsonen rauhoittunut, olo ja kivut helpottaneet jne muutamaa tai paria päivää ennen synnytyksen käynnistymistä?
Muistelen 8 vuoden takaa, että esikolta oli juuri näin, ei supistuksia tms pariin päivään ja sit yks kaunis aamu "puukko" selkään ja siitä se alkoi. Toinen käynnistetty, joten pähkäilen tässä vaan... :)

Mulla on Marrasmöhkö jo pariin kertaan ollut noin tässä raskaudessa. Muutaman päivän ollut rauhallista, olen nukkunut hyvin ym ja ajatellut, kun supistukset alkaneet, että ehkä nyt. Vielä ei kyllä ole synnytys käynnistynyt.

Esikoisesta en muista tällaista ollenkaan. Lisäksi en osaa sanoa, mikä tekee välillä päivistä ja öistä helppoja, mikä taas tuskaisia..

Mä kans eilen miehelle sanoin et pitäis stetoskooppi kotiin hommata niin vainoharhainen mami vois kuunnella lapsensa sydänääniä aina kun siltä tuntuu. :D

Mulle ei oo ees ehotettu rokotusta neuvolassa, mut en varmaan sitä ottais kuitenkaan. Kun on ihan perusterve ihminen niin mun mielestä pitäis normaalin vastustuskyvyn pelata vaikka onkin raskaana..

Mä otin sen influenssarokotteen kun on kuulema ainoa rokote joka selkeästi hyödyttää myös vauvaa. Näin se mulle myytiin. Mitään muuta sivuoiretta kun herkkänä oleva pistokohta ei tullut.

Mullakin on doppleri, mutta en nyt loppuviikoilla ole halunnut hirveesti sillä kuunnella. Sykkeen löytyminen kun ei itsessään kerro maallikolle muuta kuin että sydän lyö. Siis tarkoitan että en halua tuudittautua siihen että vauvalla kaikki hyvin kunhan vaan syke löytyy. Joo, kuulostanpa taas sekopäälle :grin Mutta olen siis joskus lukenut kauhutarinoita missä on jätetty tulkitsematta muita tuntemuksia ja vaistoja kun syke on löytynyt, ja jätetty sen perusteella menemättä sairaalaan ajoissa tms.
Eli olen kyllä kuunnellut mutta harvakseltaan ja silloin kun olen ollut huolissaan olen pikemminkin kuulostellut liikkeitä yms.

Tuolla omalla asukilla oli eilen selkeästi hiljaisempi päivä liikkeitten suhteen kuin aiemmin ja harjoitussupistuksia tuli itsellä enemmän kuin normaalisti on tullut, supistukset ei olleet kipeitä kunhan vain tuo pallo kovettui. Mietin itse hiljaa mielessäni, että näinköhän tuo olisi yön aikana sitten lähtenyt oikeasti synnytys käyntiin, mutta ketut. Tänään on sitten liikkunut taas ihan samaan yliaktiiviseen malliin kuin ennenkin ja lisänä edelleen nuo pallon kovettumiset. Taitaa mennä taas hyvinkin yliaikaseksi. Optimistisena ilmoittauduin esikoisen vanhempainiltaan 19.11. kun käsittelevät yhteishakusysteemiä, varmaan tämä asukki kulkee silloinkin vielä mukana :rolleyes:

Meillä ei meno rauhoittunut lainkaan ennen synnytystä. Sama tohina vatsassa vielä juuri ennen lapsivesienkin menoa. Yksi ainoa selkeä oire oli nimittäin ripuli... Sunnuntaina alkoi, koko maanantain "tyhjennys" jatkui niin etten voinut kotoa lähteä minnekään ja maanantai-iltana menikin vedet.

Mulla teki tuon tyhjennyksen samana yönä kuin mitä juniori syntyi, useampaan kertaan sai ravata muutaman tunnin aikana vessassa. Siinä vaiheessa tosin oli jo kunnon oikeita kipeitä supistuksiakin.

Mä en enää usko mihinkää minkä sanotaa viittaavan alkamiseen :D On vatsa tyhjentyny erittäin hyvin ja alkanu supistaa.. loppuneet. Ollu niin kovia supistuksia että tuhjennyksellä pitäny käydä...loppuneet. Tyyntä myrskyn edellä, joo nukuin toissa yönä ekan yön 2 viikkoo ilman supistuksia ja eilen ei päivällä ollu mitää. Yöllä sit 23.30-2.20 välillä supisteliki niin että aattelin että tänä yönä lähdetään... loppuvat taas. 4.30 alko uudelleen jaa kesti tunnin ja nyt taas ei mitään. Tuntuu supistukset selässä ja reisissä sekä masussa. Mä oon tullu siihen tulokseen että jos tää supistuksilla lähtee käyntiin, niin ne tulee ku salama kirkkaalta taivaalta ja TODELLA kovina heti alkuun. :D

tttiuhti kirjoitit ääneen mun ajatukset. On ollut sitä ja tätä ja tuota ja ollut olematta sitä ja tätä ja tuota. Lisäksi supistellut sen 17 kertaa, pitkään ja hartaasti. Olen jo niin skeptinen, etten usko, ennen kuin pieni varmaan jo vilkuttaa, että nyt oikeasti tulen. Uhmata en silti kovin paljon uskalla. Pidemmät kävelylenkit tehnyt vain seurassa ja pyörinyt aika lähellä kotia. Pelkään ihan samaa, että ensin en usko, että nyt tämä on sitten oikeasti syntymässä ja sitten tuleekin kiire.. No tuonne kommellusketjuun voi sitten kirjailla, miten meni ;)

Takaisin