Synnytyksen käynnistys oireita?

Mini80

Jostain jotain jo tietävä
Millaisia oireita teillä on ollut ennen synnytyksen alkamista?

Tietysti supisituksia, veden meno ym, mutta onko ollut millaisia vaikka n. viikkoa ennen?

Mulla sellainen tilanne, että ovat povanneet vauvan syntyvän ennenaikaisesti, ja nyt ollut n. viikon ajan
alapää kun sitä revittäisiin välillä 2 osaan, nivusissa juilii välillä niin et melkein jalat pettää, ja alavatsaa
jomottaa välillä aika kivasti.
Mitään kivuliaita supistuksisia ei ole kuitenkaan, niitä harjoitus suppareita eli mahan kovettumisia kylläkin.

Olen nyt viikolla 36+1 ja olo on aika tukala, niin sitä rupeaa miettimään, että kohtako sitä jo pieni nyytti on
sylissä.

Osansa tähän jännitykseen tuo myös se että, äitini hautajaiset ovat 6.11 ja minulla laskettu aika 21.11
olin viikolla 33+3 olin 1cm auki ja kohdunpohjan pituus 1,5cm ja pehmeä
 
Mini mulla on aikalailla sama tilanne ku sulla. Avauduttu ja lyhennytty jo parisen viikkoa sitten (nyt ei olla tarkastettu) ja viikot 36+0...
Vauvaa kans odotellaan aiemmin tulevaksi kun edellisetkin hätiköineet. Ihan samat kivut ja fiilikset...eilisestä asti tosin supparit napakoituneet aikalailla mutta edelleen helposti kestettävissä ja epäsäännöllisiä.

Jännitetään :D
 
Huutelen tuolta lokakuisista. Mulla ollu paljon harjotussupistuksia, varmaan viikko sitten huomasin illalla et niitä tulee säännöllisesti vartin välein. Tätä jatku pari tuntia ja sit loppui. Sama on toistunu parina iltana.

Nyt on ihan kipeitä supistuksia ja odotellaan synnytystä kunnolla käynnistyväks, nyt rv 40+4.
 
Mulla on nyt takana käynnistetty synnytys ja luonnollisesti lähtenyt. Käynnistetty synnytys lähti käyntiin yhdellä sekunnilla, en päässyt oikein supistuksiin mukaan. Tämä luonnollisesti lähti silleen että ensin meni vedet ja supistuksia alkoi tulla vasta 6 tunnin päästä lievästi voimistuen. Supistukset loppui yhtäkkiä kokonaan, mutta sitten kun uudestaan käynnistyi kyllä ne äkkiä tosi kivuliaiksi meni.

Ehkä homma lähti tosiaan hitaammin käyntiin, mutta kunnon supistukset oli kivun kannalta saman vahvuisia.
 
Täällä supistelee kivuttomasti ja kipuisasti päivittäin, mutta taas vähemmän kuin muutamia päiviä sitten. Kipuisia en oikein laske edes kivuliaiksi vaan enemmänkin kipeiksi. Oletan ett ne kivuliaat on sit tosi helvetin kivuliaita. Vai onko? Sitten on ollut epämiellyttävää ja kipeää tunnetta kohdunsuulla, mutta ei sellaista tosi kivuliasta... hitto vieköön. Jotenkin odotan sitä KIPUA kun en osaa innostua, että synnytys lähestyisi ennen kuin sattuu kunnolla. Sitten taas toisaalta kuulee niitä juttuja, että toisilla paikat jopa auennu sellasilla siedettävillä "menkkakivuilla". Hitto ku seuraava neuvolakin 4.11 ja la vasta 11.11 ja jotenkin ihan varma ollu, että jäbä tulis ennen sitä. Päivät menee niin hitaasti kun kaikki on ihan valmiina. Voi vauva!
 
Täällä myös! Tuliski ihan kunnolla jotain... mutta joo ne kivuliaat supparit on sitte ihan oma genrensä :D että ne kyllä erottaa harkkareista.
 
Täällä myös odotellaan oikeaa äksöniä! Luulen että tämän ääneen sanomista kadun vielä :grin

Lähinnä on vähän sinne päin ja saa sit miettii että nytkö se alkaa :eek: sit kohta eiiii mitää..... o_O
 
Ei tullut nopeasti tää päivä. Kahden tunnin välein herätys närästyksen kaltaiseen polttoon ylävatsan seudulla sekä vessaan istumaan. Nyt väsyttää ihan jumalattoman paljon. Mites muilla?
 
Täällä ei tunnu yhtään mitään. Laskettuaika on tällä viikolla ja alkaa tuskastuttaa tällainen oireettomuus. Koko raskausaikana ei ole ollut edes niitä kuuluisia kivuttomia supistuksia... Äääh ja puuh vissiin tyypillä liian hyvät oltavat ettei näytä merkkejäkään syntymästä!
 
Täällä Poppi ihan sama tilanne, mutta mun la on 2 vko päästä. Jännittää, kun ei oo ollu mitään kipuja, että laskeutuuko vauva ollenkaan ja valmistuuko se kohdunsuu synnytystä varten laisinkaan.
 
Mulla oli nyt vkl paljon kipuja alapäässä, sellasta niinku kirvelevää ja pistelevää, jota luulin aiemmin pissatulehdukseksi. Siitä ei ainakaan testin mukaan ollut kyse, mutta tuntui jokseenkin samalta ja paheni aina ylös noustessa ja kun kävi pissalla. Mitä lie, nyt on vähän jo helpottanut. Supistuksia ei oo ollut ollenkaan, en oo ainakaan huomannut!
 
Kävin juuri neuvolassa, ja täti totesi maha asukin nousseen ylemmäksi, että jos nyt vesien menolla
synnytys käynnistyy niin pitää tilata kiireetön ambulanssi ja olla makuu asennossa.

perjantaina on tasan 37 viikkoo täys ja uusi kokoultra, toivottavasti siihen asti pysyis sisällä, et ei ainakaan
sitä lanssia tarvitsisi soittaa.

muuten sais jo kohta ulostautua,tai pysyä laskettuun aikaan asti, sillä äitini hautajaiset ovat 6.11 ja mulla sellainen tunne et syntyy juuri tuona päivänä.
 
Mulle tänään neuvolassa sanottiin, että jos supistukset alkaa niin olis hyvä olla vähän liikkeessä ja pystyasennossa. Kuulema jos käy pitkälleen niin supistukset usein lopahtaa kokonaan. Että jos aika on hyvä lapselle syntyä niin siitä vaan sitten synnyttämään ja tukea niitä supistuksia tuolla asennolla ja liikkeellä. :)
 
Minillä varmaan eri tilanne siksi, että jos lapsi ei ole alhaalla synnytyksen käynnistyessä vesien menolla = kalvojen rikkoutumisella, saattaa napanuora luiskahtaa lapsen tielle ja jäädä synnytyksessä puristuksiin, mikä ei ole hyvä juttu? Onneksi yleensä vauvat kuitenkin laskeutuvat vielä ennen kuin synnytys alkaa, ja suurin osa synnytyksistä käynnistyy kalvot ehjinä.
 
Mini80 täällä sama homma, vauva ei ole kiinnittynyt jos vedet menis niin pitäisi pysytellä makuuasennossa. Mitäs sitten jos se napanuora on siellä tiellä-voiko synnyttää alakautta? vai jääkö puristuksiin!? Nyt viikot 38+6 ja seuraava neuvola lasketunajan jälkee 40+2!
Esikoisesta meni ensin vedet!
 
Kaverille kävi niin, että napanuora alkoi syntyä ensimmäisenä, jolloin vauvan paineet laski ja tehtiin hätäsektio. Kaikeksi onneksi kaverini oli mennyt äitiyspolille tarkastukseen kipujen vuoksi, kun tämä tapahtui, vedetkin meni siis vasta sairaalassa kätilön tutkimuksen aikana... Mutta ottaisin tosissaan tuon, että kun vedet menee, eikä vauva kiinnittynyt, niin joutuin sairaalaan.
 
Neuvolassa sanoivat minulle ohjeeksi tällä viikolla, että jos vedet menee nyt ja vauva kun ei ole laskeutunut/kiinnittynyt, niin synnärille lähdettävä samoin tein ja mielellään kyljellään maaten ettei napanuora pääse painumaan vauvan pään ja synnytyskanavan väliin. Käytännössä siis ambulanssi on soitettava, kun ei omassa autossa pääse makuuasentoon...
 
Se on sitten parempi varmuuden vuoksi pötköteltävä pitkin pituutta, jos vedet menee ensin! Kamalaa jos vedet menisi kaupassa tai jossain muualla mistä ei nopeasti pääsisi kotiin tai olisi ainakin itse käveltävä! Itselläni on kyllä vahva epäilys että tämä menee yli lasketunajan. varmasti ehditään viel neuvolaan 10.11! Kiitos kuitenkin noista esimerkeistä ja neuvoista!
 
Takaisin
Top