Synnytyksen käynnistys oireita?

Mulla kans sama että ambulanssi pitää tilata ja olla makuultaan jos vedet menee. Vauva on perätilasssa ja riski että napanuora luiskahtaa ulos on olemassa...
 
Mulla annettiin samat ohjeet kuin Liljankukalle, vauva pt. Mietin just että mitä teen, jos olen koiran kanssa lenkillä ja vedet menee. Jäänkö siihen makaamaan vai mitä? o_O Jos vauva nyt vielä sen 5pv pysyisi kyydissä, niin hyvä :grin Mullahan on aijemmat synnytykset käynnistettyjä, joten mitään ennakoivia oireita ei ollut.
 
Eipä kauheasti mitään oireita ole. Mitä nyt niitä kuukautismaisia supistuksia pari kertaa päivässä. Huomenna 38+0.

Mutta niihin keinoihin, että synnytys käynnistyisi aikaisemmin. Itse juon kupin kaksi päivässä sitä vadelman lehti teetä oikeastaan hyvän maun vuoksi, ei siitä haittaa ole jos voimistaa kohtua. Kyllä se vauva sieltä lähtee sitten tulemaan, kun on sen aika. En usko, että synnytys käynnistyisi kolmella ässällä ilman, että vauva siihen olisi valmis. Ja noihin kolmeen ässään. Käytiin tänään isäni luona ja hän mainosti että nyt pitää harrastaa erotiikkaa. Että se tehoaa. Onhan hänelle syntynyt viimeinen lapsi vasta kolme vuotta sitten :)
 
Tänää iltapäivällä rupes alaselässä ja nivusissa repimää ja paineen tunnetta tuntunu, alamahassa on jännälle kans tuntunu ja kivuttomia supistuksia tullu. Kiriällä joka paikka oikiastaa että hieman tuskanen olo on :D jokoha tää tarkottas jotai?! Sitte pikkuhousun suojassa tuntu kiiltelevän jottai, oliskoha limatulppaa ollu? Huomenna eli maanantaina olis 39+0..
 
Idapa mulla tuli eilenä 39 täytyy ja samanlaisia tuntemuksi tuli heti :) Toivotaan että tekevät myös jotain :wink

Supistelut tosi harvoin mut on erilaisia mitä aikasemmin on ollut :) josko kohta!! Ollaan miehen ja siskon kanssa jo veikkailtu omat arvaukset syntymäpäivästä!
 
No toivotaan tosiaan! Mua ei oo oikeastaa koko raskauden aikana supistellu, nii eiline oli aika mielenkiintonen :D
Minäki miehelle sanonu että laitetaaha veikkaus pöytä pystyyn pyllerön syntymäpäivästä :D
Ja tidddididiiiii, multa tulee limatulppaa! Sitä rupes eilen illalla enempi tulemaa :D
 
La viikon päästä ja olen viime päivinä yrittänyt miettiä, että oliko ennen juniorin synnytyksen käynnistymistä mitään ennakoivia oireita päivää tai kahta ennen. Enkä kyllä muista mitään merkkiä ennen ensimmäistä supistusta... Että se siitä valmistautumisesta. Kummassakaan edellisessä raskaudessa ei ollut ainuttakaan kipeää supistusta ennen synnytyksen käynnistymistä ja juniorista ensimmäisestä supistuksesta syntymään oli se 4 tuntia. Tälläkään kertaa ei lähestyvästä synnytyksestä ole muuta merkkiä kuin tuo iso kasvava pallo tuossa edessä. Pelottaa vaan tulevan synnytyksen nopeus :sad001
 
Illalla tuli limatulppa. Yön nukuin hyvin. Heräsin 9 ja vessassa paperiin jäi verta/veristä limaa. Olo sama kuin kipeiden kuukautisten aikana. Puoli 10 tuli eka kipuaalto, selkään ja alamahaan ja reisiin sattuu. Tässä puolessa tunnissa tullut n. 6-8 tällaista, kipu on niin kova että pitää pysähtyä ja hengittää syvään. Kestää n. 30 sekuntia ja tulee jopa 2 min välein. Onkohan nämä nyt NIITÄ supistuksia?
 
Justiina89, sinä synnytät. Onneksi olkoon!! Tsemppiä tulevaan 24h :)
 
Hyi apua :O mies on töihin menossa. Kävin just neuvolassa eikä sanoneet juuta eikä jaata. Mitähän tässä nyt tekis.
 
Oma moka kun tässä syödessä näitä luen (meinaan näitä limatulppa juttuja) mut onneks en herkästi hätkähdä :D
Kuulostaa justiina kyllä lupaavalta!!!
 
Ei muutakun kellotat supistuksia ja otat panadolia kipuun ja kuuma suihku rentouttaa, mutta pitää olla suihkus ainakin 20min että alkaa tehoomaan. Ja soitat tietty synnärille.
 
Soitin synnärille ja olipa kyllä niin kiireinen emäntä puhelimessa että sama ku en ois soittanut. Sano vaan, että tuu sitten ku tuntuu ettet pysty olemaan. Puhukin niin nopeasti, että hyvä kun selvää sain! Ei mitään kysyny muuta ku monesko raskaus ja paljon viikkoja. Kait siellä oli sitten joku kiireellisempi tapaus....

Nyt supistuksia tulee 7 min välein, kesto edelleen n. 15-30 sekuntia. Ihan siedettävä olo kyllä. Mies pakotti soittamaan mummun mulle seuraksi, että hän uskaltaa mennä töihin :D raukka ihan naama valkoisena...
 
Tsemppiä Justiina, kyllä tuo kuulostaa ihan just siltä että on tosi kyseessä! Yritä levätä vielä jos voit! Ja jos tuntuu että jossain vaiheessa alkaa supistukset heikkenemään, suosittelen lähtemään kävelylle, itellä se autto esikoisen kohdalla ☺️ kohta on vauva sylissä! ❤️
 
Voi, tsemppiä Justiina! Meillä oli ohje, että kun kestää 1min ja tulee 5-10min välein niin kohti synnäriä.
Kumpa minäkin pian...
 
Piti tarkistaa listalta, että muistelinko oikein et Justiina oli OYSsiin menossa synnyttämään ja muisti oli näemmä oikeassa..

Molemmat muksut on käyty samassa paikassa synnyttämässä ja kummallakin kerralla soittaminen synnärille on ollut yhtä tyhjän kanssa. Tällä kertaa en ajatellut edes soittaa sinne vaan menen suoraan oven taakse. Jos juniorin kohdalla olisin tehnyt kuten työhönsä kyllästynyt (tai sille se kuulosti) puhelimeen vastannut kehotti, niin huolimatta 15min ajomatkasta poju olisi syntynyt joko kotiin tai matkalle. En tiedä oliko ovella vastassa sama henkilö (nyrpeästä ilmeestä päätellen saattoi ollakin), mutta ilme antoi kyllä ymmärtää, että tulin häiritsemään turhan takia heidän rauhaansa... Kätilö oli onneksi ihan jotain toista maata, mutta tuo vastaanotto oli jotenkin niin jäätävä, että näin vanhempikin synnyttäjä tunsi olevansa huonosti käyttäytyvä teini. Niin, ja poikahan oli maailmassa reilun puoli tuntia sen jälkeen, kun synnärin ovelle auto pysäköitiin.

Että näin oman kokemuksen perusteella sanoisin, että älä odota ihan siihen saakka kunnes olo on äärettömän tuskallinen. Varsinkin jos asut kohtuullisen lähellä sairaalaa niin helpottaa omaakin oloa, jos käy synnärillä tarkistuttamassa tilanteen. Sitä varten ne on siellä töissä..
 
Mie en kerkkeis sairraallaan, jos oottasin kotona niin pitkkään kun kestän supistusten kanssa, kun miulla on ilmeisesti aika korkkee kipukynnys. Terkka sanokin miulle, että kannattaa mennä tarkistuttammaan tilanne, kun alkkaa tulla kippeempiä supistuksia. Yks ohje noihin supistuksiin on, että kun supistukset kesttää minuutin ja niitä on tullut 5-10 min välein kaks tuntia. Vaikka kuin ois sairaalassa tymppeitä, niin synnyttäjällä on oikkeus mennä tarkistuttammaan tilanne kun siltä tunttuu. Synnytykset, kun ei mee samalla kaavalla.
 
Juu parempi lähteä turhan aikaisin kuin myöhään sairaalaan. Viime öinen synnytys kesti tunteroisen, onneksi olin jo sairaalassa, muuten olisi syntynyt autoon :O (yli tunnin matka meiltä lähimpään synnytyssairaalaan).

Tsemppiä teille jotka vielä odotatte omaa nyyttiänne! joskus asiat tapahtuu hirmu nopsaan vaikka olisi just samana päivänä tuskaillut "kun mitään ei tapahdu".
 
Niin joo, sen tuosta meidän "ohjeesta" unohdin, että kestänyt vähintään tunnin supistukset..
 
Takaisin
Top