Tsemppiä Justiina! Ja muutkin supistusten kanssa kärvistelevät!
Mä olen jo niin kyllästynyt koko supistuksiin, etten usko, että koko synnytys käynnistyy enää itsestään. Varmaan 10 kertaa ollut 1-5 tunnin jakso, että supistaa lyhyillä väleillä ja supistukset yli minuutin. No silloin 8vk sitten pieni olisi niillä kyllä syntynytkin varmasti sen kolme kertaa, jos ei oltaisi estetty. Nyt tuntuu, että supistukset sitten aina ajan kuluessa hiipuu.
Alkuun harmitti hirveästi, kun mies ei ollut tukena ja seurana. Toisaalta, jos olisi joka kerran tullut töistä kotiin, niin monta päivää olisi jäänyt työt tekemättä. Viimeksi sunnuntaina oli kunnon supistuksia noin 6-10min välein toista tuntia. Pahenivat, kun lähdettiin autolla ajamaan kotiin. Kotiin ja sohvalle päästyä kuitenkin rauhoittuivat.
Alan olla täysin allerginen kysymyksille, joko pieni syntyy, onko ollut tuntemuksia, supistaako ym. Mulla ei ole mitään sellaista tietoa asiasta, mitä ei muillakin olisi. En osaa yhtään arvata, milloin hän tulee.
Viime päivinä olen kuitenkin yrittänyt vähän laajentaa elämänpiiriä neljän seinän sisästä ja käydä lenkeillä, lounaalla, kahvilla ja shoppailemassa. Pää ei kestä, jos vain koko ajan odottaa, että joko nyt. Toisaalta kovin kauas ei uskalla mennä, kun kaula on hävinnyt, paikat pehmenneet ja viimeksi kai olin parille sormelle auki. Lisäksi kätilö sanoi, että kohdun suu on tullut eteen, kun aiemmin ollut aika takana.
Anteeksi vuodatus! Hieman alkoi painaa, kun tosiaan 2kk kaikki sanoneet, että voi syntyä ihan minä hetkenä tahansa. Muuten en syntymää niin odottaisikaan, mutta tosiaan tuo elinpiirin kaventuminen välillä pelkkään sänkyyn alkoi toisinaan ahdistaa. Lisäksi jännitän, että miten isoksi pieni kasvaa ja saanko sen sitten punnerrettua ulos. Esikoinen oli vajaa 3kg ja tämän on arvioitu olevan reilu viikon päästä laskettuna aikana 3,9kg.