Synnytyksen jälkeiset vaivat

Kirjotinkohan tän jo tänne..mulle lääkäri sanoi jälkivuodosta että jos kestää yli 8 viikkoa,pitää soitella uutta aikaa.Mulla tulee just se aika täyteen ja vuoto taisi viimein loppua.
 
Mullakin taitaa nyt olla vuoto loppu vihdoinkin. Otin jo pikkuhousunsuojankin pois.
 
Mulla "loppui" jälkivuoto 4 kertaa eli ihan normaalia on jos alkaa aina uudelleen. Kesti kaikenkaikkiaan varmaan 5(?) viikkoa.
 
Täälläkin viisi viikkoa jälkivuotoa eikä loppua vielä näy..huomenna jälkitarkastus. On se kyllä mokoma kiusallinen jos loppuu ja alkaa vuoronperään..
 
Niinpä. Sitten kun ei edes tiedä onko kyseessä jälkivuoto vai menkat. Mistä sen voi tietää? :D
 
Catti mietin samaa kun oli vähän menkkakipujen tapaista jomotteluakin yhdessä vaiheessa!Taitaa kyllä olla harvinaista että näin pian alkaisi menkat jos imettää..mutta ei se kai mahdotonta ole!
 
Mulla oli esikoisen jälkeen niin karseat ne ekat menkat ettei kyllä tarvinnu arpoa onko menkat. Sitä tuli niin paljon sitä vuotoa ja maha oli kipeä. Seuraavat oli onneksi jo normaalimmat.
 
Joo toivotaan parasta. Onneksi sillon tartti olla vaan kotona, muuten olisin kyllä pelännyt että side falskaa.
 
Itselläni taisi alkaa sunnuntaina menkat ensimmäistä kertaa synnytyksen jälkeen. Ovat tosin olleet todella todella niukat eikä ole ollut edes menkkakipuja. Jotenkin ne tuntuu hieman haiskahtavan erikoiselta. Synnytyksestä kohta kolme kuukautta ja jälkivuoto loppunu jo aikoja sitten, joten ei tietoa onko sitten menkat vai mitä. o_O
 
nyt on taas tullu pari päivää jotain vuotoa, mut ei taida menkat olla ku niin vähäistä. loppuukohan tää vuoto ihan oikeesti joskus? :D ens viikolla ois jälkitarkastuskin.
 
Mulla tuli jälkitarkastuksen jälkeen yhen päivän verta taas, varmaan kun se lääkäri ronklas alapäätä niin kauan.. :D menkkoja odotellessa.. Not!
 
Mulla ei oo vielä menkkoja kuulunut mutta pahoin pelkään että kohta ne tulee. Tämän perustan siihen että korvikkeen määrä on meillä nousussa ja mun oma tuntuma on se että mulla olis maidontuotanto huononemassa. Ei oo kyllä yhtään ikävä menkkoja kun just on räteistä ja jälkivuodosta päässy eroon.
 
Te joille tehtiin episiotomia synnytyksessä: vaivaako se teitä vielä? Itsellä nyt 2,5 kk synnytyksestä ja haava on kyllä parantunut hyvin, mutta koko oikea puoli emättimestä (mihin tehtiin siis haava) on arka ja ikävän tuntuinen.. Mietin meneekö se ajan kanssa ohi, ei kai sille oikein mitään voi tehdä, kun tosiaan haava on parantunut ja muuten kaikki ok..Ja toki itse synnytyskin on aika kova paikka alapäälle, kun tulee venytyksiä sun muita.. Oli vaan ensimmäinen synnytys itselle että ei ole kokemusta missä ajassa kaikki vaivat ovat ohi, vai ovatko ikinä.
 
Mulle ei tehty epparii mut sisäinen syvä haava tuli ja se ommeltiin. Mulla tuntuu siinä kohti vielä välillä kipua esim. pöntöllä. Toivotaan että paranis vielä nää. :)
 
Mulle tehtiin eppari ja haava on parantunut mutta kyllä se vielä välillä jomottelee tai tuntuu sellaista painetta, varsinkin nyt kun menkat palasivat. :sad001
 
Huikin tuolta helmikuisista, mulle tehtiin eppari ja nyt tuli just 10kk synnytyksestä. Ehkä kuukauden verran on ollut ns. normi tuntemukset alapäässä, että kyllä se vaatii joillakin aikaa palautua normaaliksi.
 
Mulla 2 kk synnytyksestä ja välillä jomottaa ja tuntuu ikävältä sillä puolella mihin eppari tehtiin. Oon kans miettiny kauanko kestää ja paraneeko ikinä täysin.
 
Maaria, mulla tää toinen synnytys oli sektio mutta kerron ekasta alatiesynnytyksestä. Mulle ei tehty sillon epparia mutta pahat repeämät tuli. Varmaan tollanen normi eppariarpi paranee suht nopeaan mutta mun tapauksessa (enkä siis halua masentaa) vaivoja on edelleen vaikka siitä synnytyksestä on kohta 2,5 vuotta aikaa enkä edes odota alapään enää muuttuvan normaaliksi. Oon kuullut että jollakin on ollut tuntemuksia eppariarvessa vielä 10 vuotta synnytyksen jälkeen. Yksilöllistähän kaikki on ja varmaan kudostyyppi vaikuttaa isosti paranemiseen.
 
Takaisin
Top