Synnytyksen jälkeiset vaivat

Mulla on nyt 5 vkoa synnytyksestä ja tulee juurikin tota limaa ja se on vähän verensekaista, punertavaa. Ei haise millekään. Välillä oli päiviä ettei mitään tullut. Eilen vähän nipisteli alamahaa menkkamaiseen tyyliin. Olen kuullut että sektion jälkeen vuotaisi pidempään kun alatiesynnytyksen jälkeen. Mulla olis ens viikolla jo jälkitarkastuskin tulossa että olis kiva päästä jo eroon tosta vuodosta.

Täällä taasen jo kaksi kuukautta synnytyksestä ja myös tuota inhottavaa limaista vuotoa. Kävin jälkitarkastuksessa toissaviikolla ja sanoivatkin, että on aika paljon vetistä valkovuotoa ilmeisesti. Minua jouduttiin tikkaamaan hieman synntyksen jälkeen ja nyt kun olen aloittanut lenkkeilyn kunnolla niin on alkanut hieman "jomottamaan" tikkauksia. Joskus tuntuu, että istuminenkin on hieman vaikeaa, mutta helpompaa tosin mitä heti synntyksen jälkeen oli. Onneksi kuitenkin olivat parantuneet hyvin.
Vatsan kanssa hieman tuskailuja, koska "ylimääräisiä" kiloja on edelleen ja aivan hirveät raskausarvet jäi. :crybaby2

Kai tätäkin voi vaivaksi sanoa, eli ihan järkyttävä makeanhimo! Koko ajan voisi syödä herkkuja ja PALJON! Tietääkö kukaan saako tuota kromia syödä kun imettää että vaikuttaako se jotenkin sitten vauvaan kun netistä en oikein vastausta löytänyt kun etin ja useilla nuo kromitabletit ovat helpottaneet makeanhimoa edes vähäksi aikaa.

Sent from my C6903 using Vau Foorumi mobile app

En ole kuullutkaan, että kromi helpottaisi makeanhimoon! :eek: Kannattaa varmaan kysyä neuvolasta, voiko syödä. Jos tekee makeaa kamalasti mieli, kannattaa katsoa, että syö muuten riittävästi. Mulla ainakin tekee makeaa mieli silloin, kun ei ole syönyt vähään aikaan - ei siis varsinaisesti ole nälkä. Kun syö tarpeeksi niin makeanhimokin helpottaa, ja imetyshän kuluttaa 500-700kcal/vrk, joten muutama ylimääräinen välipala ruokanalioon mahtuukin! :wink

Mulla auttaa myös juominen joskus makeanhimoon ja napostelun tarpeeseen toimii esim. viinirypäleet hyvin.

Mä oon kuullut että kromi auttaisi nimenomaan suklaan himoon. :)

Suklaanhimoon voi auttaa myös magnesium-lisä. suklaassa on magnesiumia ja joillakin sen puute aiheuttaa suklaanhimoa (näin väittävät).

Mulla on kohta 6vkoa synnytyksestä ja välillä tulee vielä sitä vereslimaista vuotoa. Tänään oli vähän alavatsatuntemuksia (lievästi menkkamaisia) ja sen jälkeen tuntui pieni holahdus. Sitä vereslimaa tuli taas vähän pikkuhousunsuojaan. Sais jo loppua kokonaan.

Mullakkn on nyt tänään ollu menkkamaisia tuntemuksia alavatsalla, piti ottaa oikein burana :D

Onko kenelläkään esim. pitkiä aikoja seistessä alkanut tuntumaan kipua tai sellaista paineentunnetta alapäähän? itse olen huomannut, että kun esim. käyn lenkillä tai seison niin alkaa juimiminen. En tiedä juimiiko synnytysrepeämiä, mutta niiden pitäisi olla jo parantuneet kun jälkitarkastuksessa kävin.. joskus tuntuu istuminenkin kauhean kivuliaalta, aivan kuin synnytyksestä olisi vasta kaksi viikkoa aikaa. :anyone

Hande mulla on vastaavaa nimenomaan seistessä pidempään,kävellessä ei tunnu!

Paineen tunne tuttua ja eppari vieläkin jomottaa niin että särkylääkkeitä joutuu ottamaan kaks päivässä vaikka synnytyksessä on jo yli 5 viikkoa.

Kai tätäkin voi vaivaksi sanoa, eli ihan järkyttävä makeanhimo! Koko ajan voisi syödä herkkuja ja PALJON! Tietääkö kukaan saako tuota kromia syödä kun imettää että vaikuttaako se jotenkin sitten vauvaan kun netistä en oikein vastausta löytänyt kun etin ja useilla nuo kromitabletit ovat helpottaneet makeanhimoa edes vähäksi aikaa.

Mulla auttoi makeanhimoon, kun aloin syödä enemmän proteiinia. Nyt synnytyksen jälkeen "vaivaa" ei ole ollut, mutta tossa "lasten välissä", kun aloin lenkkeillä enemmän, tuli moinen huomattua. Aloin syömään rahka+pähkinä(mysli)+banaani -mössöä lounaaksi, niin makeanhimo helpotti muutamassa päivässä.

Mulla ei oo tän sektion jälkeen ollu paineen tunnetta ollenkaan mutta ekan alatiesynnytyksen jälkeen sitä oli aika pitkään. En tiedä liittyikö repeämiin mutta jossain vaiheessa se helpotti. Voi olla että lantionpohjalihasten jumppaaminen auttoi asiaan.

Hyvä kuulla, että vaikuttaa olevan ihan normaalia. Kaippa se tästä ajan myötä helpottuu.

onko muilla ollut käsien kanssa ongelmia? mulla on sormien nivelet välillä niin kipeät, ettei kättä meinaa saada nyrkkiin. pitäisikö niiden antaa levätä vai saakohan vaikka hieroa tai venytellä :/

En osaa tuohon nivelkipuun vastata. Mulla on vaan kädet ihan kuivat, kun tuota pyllynpesua on koko ajan :P

Takaisin