Synnytyksen jälkeiset vaivat

Nivelkipuja ei onneksi ole ollut, mutta minulla on vielä sormet "turvoksissa" tai jotain, koska ei enään raskauden jälkeen mahdu kihlasormus sormeen. Täytyy vain toivoa, että se tuosta menee omaan kokoonsa taas jotta saisin sormuksenkin takaisin sormeen. Sitä kun ei voi suurentaa :oops: loppuraskaudesta oli kauheat turvotukset kuumuudenkin takia, kun juuri sattui viimeisimmät ajat heinä- ja elokuulle, jolloin oli tukahduttavan kuumaa. Jalat oli semmoset puupölkyt, että piti ottaa isännän isot crocsit käyttöön jottei tarttenu paljain jaloin kävellä. Silloin myös sormetkin turposivat eivätkä ole vielä ihan kokonaan entisissä mitoissa vaikka muuten paino alkaa olemaan taas samana kuin ennen raskautta eli 52 kilossa. :)
 
Sama juttu sormien ja sormusten kanssa!En tiedä voiko näin kauan olla turvotusta vai onko tää ihan rehtiä lihomista..Zousan voisko toi kipukin johtua nesteistä!
 
Mulla oli sormien nivelet loppuraskauden aikana tosi kipeät varsinkin aamuisin ja siihen auttoi liikuttelu.
 
Zousan, mulla on tota nivelongelmaa. Varsinkin aamusin tuntuu ettei sormia saa nyrkkiin kunnolla, ihan kun olis kauhee turvotus. Kädet mulla on ihan rutikuivat, perusrasva kovaan käyttöön. Näiden lisäksi mun oikea ranne on tajuttoman kipee, pienikin kiertoliike tuntuu kauheelta. Oonkohan saanut jonkun jännetuppitulehduksen tähän käpälään?
 
mulla oli kanssa vauvan syntymän jälkeen ranteet kipeät ja pelkäsin rannekanavan oireyhtymää, kun sitä monilla on kuulemma jo raskausaikana. paranivat onneksi itsestään, mutta sormet alkoi reistailla.
 
Mulla kipuilee vasen ranne, kun on levossa ei tunnu pahalta mutta kun liikuttaa tiettyyn asentoon niin vihlaisee tosi ilkeästi
 
Vauvan kannattelu saanut mullakin ranteet kipeiksi. On kyllä tosin jännetuppi tulehdus ollut molemmissa käsissä, niin että herkästi oireilee muutenkin. Ja rasvata saa käsiä kokoajan, ihan halkeilee rystysissä iho. Tätä tää pyllyn pesu teettää :D
 
Kaikilla samat vaivat. :) Menen perjantaina jälkitarkastukseen ja ajattelin samalla kysyä tosta rannejutusta. Se tuntuu vaan pahenevan. Juu, ja eihän tää kahden pienen vaippapepun hoitaminen ollukaan vielä tarpeeksi haastavaa. Kipeän ranteen kanssa siitä tulee jo aika extremeä.
 
On varmasti asteen haasteellisempaa kun on kaks vaippapeppua. Mua rassas niin jo tuon isomman pyllypesut... mut luojan kiitos onnistuttiin saamaan poika kuivaksi ennen vauvan syntymää.
 
Kyllä munkin puolesta toi esikoinen sais alkaa jo kakkimaan pottaan tai pytylle. Alkaa olla jo todella raskas nostettava pyllypesuille. Mutta minkäs teet kun kundi on niin itsepäinen. Eikä tuttiakaan anna pois.
 
Just tuo pesulle nostelu alko käymään raskaaksi kun tää meidän poika kakkaakin aika monta kertaa päivässä. Jokainen lapsi on niin erilainen, tää meidän tapaus oppi sitten aika helpollakin. Veljen pojalla kesti vuoden pidempään oppia. Teidän poika oppii sitten kun on siihen valmis. Vanhempana sitä vaan tekee mieli hoputella. :)
 
Miten kauan teillä on kestänyt jälkivuoto synnytyksen jälkeen? Itse luulin että se olisi jo ohi, mutta nyt on ollut veristä vuotoa noin viikon ja äsken huomasin että sellaisia verisiä hyytymiä tulee ulos kohdunsuulta, aika runsaastikin vielä. Onkohan normaalia vai ei..Synnytyksestä jo yli kuukausi aikaa..
 
Itsellä keski jälkivuoto vähän reilu neljä viikkoa, kummallista että vieläkin tulee hyytymiä :-o mutta ei kai pienet ole vaarallisia, siskoni sanoi sillon ekalla viikolla synnytyksen jälkeen että jos ovat isompia kun kananmuna nii sitten pitää huolestua. Mutta jos vielä kuukauden jälkeen tulee niin ehkä parempi kysyä neuvolasta mielummin että onko normaalia.

Sent from my C6903 using Vau Foorumi mobile app
 
Maaria, tuleeko isoja hyytymiä? Ja onko vuoto runsasta? Ootko mitannu lämpöä? Aristaako kohtu? Haiseeko vuoto?

Mulla kesti 3 viikkoa, vielä tulee hieman veristä limaa. Synnytyksestä kohta 6 viikkoa.
 
Hyytymät olivat ehkä viiinirypäleen kokoisia, ei siis isoja ja ei haise vuoto. Minulla myös veristä limaa tulee, ja ei ole runsasta vuotoa. Lämpöä ei ole eikä kohtua arista. Luulisin että on normaalia mutta ihmetyttää nuo hyytymät, noin pitkän ajan jälkeen..
 
Hmm..Soita synnärille/neuvolaan ja kysy? Jos ne osais vastata, saisit mielenrauhan :)
 
Soitin jo synnärille eilen ja ne neuvoivat joko odottamaan maanantaihin ja soittamaan sitten neuvolaan tai menemään Acutaan.. Tarkkailen nyt tilannetta ja ehkä sit ens vkolla lääkäriin jos tarve vaatii.. Tänään ei ole enää tullut hyytymiä.
 
mä luulin kans vuodon jo loppuneen, mut sit se alko uudestaan. mitään hyytymiä ei oo kyllä tullu. mietin jo et alkokohan mulla menkat :D ei se vuoto sit kuitenkaan semmosta ollu. ehkä tää joskus loppuu? :D
 
Takaisin
Top