Synnytykseen viittaavat oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja EkM89
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Epäsäännöllisiä tuntuvia supistuksia ollu nyt reilu neljä tuntia. Ainut mitä nää supistukset tuntuu tekevän on se, että maha menee ihan kuralle, jeee :hilarious:

Täällä me salissa, itse pompin pallon päällä.
Tuossa 30-40min sitten olin 3-4cm auki ja kanavaa enää vähän jäljellä. Eli kyllä meillä taitaa seuraavan vuorokauden aikana olla vauva sylissä oikeastikin :oops:

Tsemppiä muille kärvistelijöille!

Kappas, just olin samaan aikaan Frozenin kanssa kirjotellut epäilykseni lapsuvedestä! Ei muuta ku tsemppiä synnytykseen! (ellei ole ohi jo :hilarious:).

On tää kyl. Limatulppa meni tossa kaheksan aikaa illalla. Ja sit rupes lapsivettä pikkasen tulemaan tossa kympiltä. Sit supistukset alko noin 00.00aikaan, ja on jatkunu koko yön. Nyt tulee noin 5-10min välein nyt noin 6eteenpäin. On kipeitä mut ei tarpeeksi kai? No kympiltä pitää lähtee Jorviin sen lapsiveden takia. Toivottavasti kestän näitä suppareita siihen asti kotona.

Onko sulle annettu jostain erityissyystä ajaksi toi 12h vesien menosta ts miks just kympiltä Jorviin?

Eiks se 12h oo maksimi aika, minkä vesien menosta saa olla kotona. Sen jälkeen infektioriski nousee. Siksi sairaalaan

Toivotaan odette, että teille tulisi lähtö piakkoin! En tiedä kumpikohan olisi kivempaa, että oireita tulee kokoajan ilman että synnärille tulee lähtö vai oireet alkaa vasta sitten kun oikeasti tulew lähtö synnärille :D
Voin sanoa et olisin 100 kertaa mieluiten ilman kipuja kuin vasta h-hetkellä. Neljäs yö täyttä tuskaa takana ja meinaan nukahtaa pystyyn. Istualtaan ainoastaan suht ok olla eikä supistuksia tule. Heti kun liikkuu tai menee maaten niin alkaa supistukset.
Maahan sattuu (siis ihan mahaan mahaan), käyn 2-3h välein vähintään vessassa ja aina mietin lapsivesi-asiaa.. onko sitä joukossa yms? Pissaan varmaan vähintään litran joka kerta enkä pahemmin kerkeä juomaan semmosta määrää edes...

Nyt pitäs jaksaa viihdyttää 3v esikoisneitiä. 13 aikaan saa laittaa tytsyn unille ni sinne pitäisi pysyä itse hereillä..

Eiks se 12h oo maksimi aika, minkä vesien menosta saa olla kotona. Sen jälkeen infektioriski nousee. Siksi sairaalaan
Meille sanottiin perhevalmennuksessa (neuvola), että jos ei lapsivesi ole värillistä (siis vihreää, verta tmv), eikä suppareita tule kovin säännöllisesti ja olo on hyvä, voi odotella vuorokaudenkin (meillä sairaalaan suht lyhyt matka pk-seudulla, siis ei mene tuntikausia matkaan). Eli että ei sinänsä ole kiire. Toki infektioriski kasvaa ajan myötä eli riippuu vähän siitäkin, miten vedet ovat menneet ts. onko kaikki tullut ulos vai tihuuttaen/vähemmän. Siksi pohdin asiaa, mutta Jorvista on voitu antaa 12h ohje ja HUSn sivuilla puhutaan myös 12h ajasta. Toisaalta jos synnytys ei vielä kunnolla käynnistynyt, myös siirtymä sairaalaan ja sairaalassa olo voi hidastaa etenemistä ja avautumisvaihetta, koska kotona rennompi tunnelma, jos ei kivut ole vielä superpahoja. Eli voi edetä nopeammin kotioloissa, jos ei pelkoa siitä, että vauvalla joku hätä tmv.

Voin sanoa et olisin 100 kertaa mieluiten ilman kipuja kuin vasta h-hetkellä. Neljäs yö täyttä tuskaa takana ja meinaan nukahtaa pystyyn. Istualtaan ainoastaan suht ok olla eikä supistuksia tule. Heti kun liikkuu tai menee maaten niin alkaa supistukset.
Maahan sattuu (siis ihan mahaan mahaan), käyn 2-3h välein vähintään vessassa ja aina mietin lapsivesi-asiaa.. onko sitä joukossa yms? Pissaan varmaan vähintään litran joka kerta enkä pahemmin kerkeä juomaan semmosta määrää edes...

Nyt pitäs jaksaa viihdyttää 3v esikoisneitiä. 13 aikaan saa laittaa tytsyn unille ni sinne pitäisi pysyä itse hereillä..
Voi ei, kuulostaa kyllä tosi raskaalta. :/ Ootko soittanut tuosta nestemäärästä synnärille ts. että voiko olla lapsivettä mukana, koska tuo on noin tiheästi virtsattuna kyllä aika iso määrä (tai kuulostaa siltä).

Odette:
En ole ainakaan vielä soitellut, ja itsestäkin määrä tuntuu iha älytömältä siihen nähden mitä olen saanut juotua.. autaiskohan jos noilla neuvolan pissatikuilla vähän kahtois mitä antavat, saiskohan mitään osviittaa?
Nyt taitaa limatulppa irtoilla (jei?)..
Huomasin pyyhkiessä et hetkinen, paperissa oli pieni verinen limalöntti.. niinkuin olis niistänyt paperiin kunnon räät nenästä, näköset.
Esikoisen aikana et huomannut irtoamista lainkaan..

Neuvolan tavallisilla stixeillä ei saa kyllä selville lapsivedestä mitään, mut sitä varten on olemassa ihan erikseen testejä.. Kannattaa kyllä soittaa. Täälä limatulppa ja menkkakivut. Tulppaa on irronnut iha pieniä palasia varmaa pari viikkoa, mut nyt tuli reilummin ja kivut vähän voimistuu. Täs mietim, et ajanko yksin 20km kauppaan, vai pyydänkö miehen suosiolla mukaan..

Joo, en mäkään usko, että neuvolan tikuilla näkee tosta mitään, et ehkä itse soittaisin synnärille ja mainitsisin noista monta päivää kestäneistä suppareista ja tuosta virtsamäärästä (tai "virtsamäärästä"). Siis tuli sekin mieleen, että jos tuota on jatkunut jo useamman päivän ja on osin lapsivettä, niin vatsakipu voisi liittyä myös johonkin infektioon tai ainakin olis hyvä varmistaa, että ei liity.

Suosittelen tosiaan olevan tarkkana tuon lapsiveden suhteen. Minulta oli ehkä jostain ylempää holahtanut aiemmin edellisenä yönä vettä. Eilen aamulla hieman ennen klo 9->.

Synnärillä todettiin sitten yöllä, että kuumetta pukkaa ja tulehdusarvot oli hieman koholla. Kätilön mukaan juurikin lapsivesien aikaisen menon takia.
Ei ole kovinkaan hehkeää kuumeessa pukata lasta ulos, niinpä suosittelen käymään herkästi näytillä sekä oman, että lapsen hyvinvoinnin kannalta. Synnytystarinaa kirjoittelen varmaan viimeistään alkuviikosta, kun se on melkoisen tapahtumarikas.

Mulla esikoinen lähti tulemaan juuri vesien menolla. Soitin silloin aamuyöstä neljän maissa synnärille ja sieltä käskivät näytille klo 12, jos ei sitä ennen ilmennyt tarvetta lähteä. Mulla ei siis siinä vaiheessa ollut supistuksia ollenkaan. No lopulta oltiin jo salissa silloin klo 12 aikaan. Ja siis mulla hulahti oikein kunnolla sitä vettä silloin aamuyöstä. Ei voinut erehtyä. Olin just käynyt pisulla ja olin nousemassa kun tuli tunne, että nyt tulee jotain ja paineella.

Tää nyt ei oo synnytykseen viittaava mitenkään mutta tuntuu ku joku työntäs puukkoa alapäähän, varsinkin silloin ku vauva möyryää. Ei vielä muuten tietoakaan että tarttis synnyttään lähtee. Kurjaa kun menee näin yli ja pelkään sitä käynnistystä :-(

Täällä kans tänään ollu normaalia enemmän vihlasuja. Nautin jokaisesta, kun tietää, et vauva siellä poraa tietä alemmaks. :)

Takaisin