Synnytykseen viittaavat oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja EkM89
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Jokohan nyt... reilu 30min kellotaulu kun alko tuntuu siltä.. nyt siis tullut supistuksia tyyliin 5min välein!
Ihan hassua kun esikoisen kans kärvistelin 2vrk eikä lainkaan niin pahoja ole mut tulee silti...
No nyt olis 40+1 :D

Odette, toi kuulostaa just mun edelliseltä raskaudelta. Liitoskivut oli jotain ihan järjetöntä. Yöt meni melkein itkiessä. Tässä raskaudessa olen onneksi päässyt niittenkin suhteen paljon helpommalla. :) Siihen kannattaa varautua, et synnytyksen jälkeen se kipu lonkissa nousee sellasiin lukemiin, et ei tottakaan. :D Tai niin ainakin mulla oli silloin. Mut se meni onneksi yhdessä yössä ohi. :)

Voi kääk. :grin Tää on ollut melkein ainoa kiputyyppi, mitä on ollut ts. just iltaisin nukkumaan mennessä ollut hankala kääntää kylkeä (jo ennen mahaakin), että piti aiemmin jännittää pakarat ja iskeä kantapäät kiinni patjaan sellasessa "silta-asennossa", että sain silleen käännettyä itseni. Mutta nyt ei sekään oikein auta, että pitää jotenkin hilata itsensä sängyn reunalle käsivoimin. Onneks meillä on futon, jossa sellanen kehikko, jossa leveä reuna, et saan siitä otteen ja kiskon itseni ensin patjan reunalle ja siitä sit yli jotenkin.

Muuten oon kyllä päässyt todella pienillä krempoilla ja esim portaita ym kiipeän ihan melko ketterästikin, mutta tänään tosiaan vähän tuli sellanen kääk-fiilis, kun ihan kävely tasaisella oli niin tukalaa, että voi apua, jos tässä menee vielä kolme viikkoa ja alkaa mennä pahemmaksi ja pahemmaksi. Tähän asti on aina olo vetreytynyt päivän mittaan ts. herääminen aamuyöstä on hankalinta, kun lihakset rentoutuneet ja se nivelsiteiden venymisen vaikutus tuntuu eniten, mutta nyt olin päivälläkin liikkeessä, että mietin mitäköhän tässä keksis. Salillekaan ei oikein uskalla mennä rehkimään mitään jalkakyykkyjä, että sais lihaksiin vielä viimeiset aktivaatiot. :rolleyes:

No, ei varmaan tosiaan pidä valittaa, kun tähän mennessä tämä on mennyt niin kivuttomasti, että ihan oikeus ja kohtuus, että mullakin nyt jotain kremppoja on.

Jokohan nyt... reilu 30min kellotaulu kun alko tuntuu siltä.. nyt siis tullut supistuksia tyyliin 5min välein!
Ihan hassua kun esikoisen kans kärvistelin 2vrk eikä lainkaan niin pahoja ole mut tulee silti...
No nyt olis 40+1 :D
Iitu, täällä ihan sama. Nyt 1,5h tullu supistuksia 6min välein. Ei pahoja, mutta ei selkeesti mitään harjotussuppareitakaan. Soitin jo iskälle 2,5 tunnin ajomatkan päähän että vois alkaa ajelemaan tännepäin.

Itse illalla soitin tosiaan ihan varmuudella lähinnä vain. Kotona oltu yö, jonkun verran tuli nukuttua mut mikään hääparin yö ei ollut.
Nyt tuolta vajaasta 5 asti kellottanut supistuksia ja kuunnellut maailman menoa (jolloin suhteellisen pitkäveteistä).
Nyt alkaa olemaan olo eri kuin eilen.
Aattelin et jos näin nyt pysyy ni lähtis tossa 8-9 aikaan sairaalalle.
Sais tytön päiväkotiin ja ehkä miehen siskot kyydin sairaalalle ennenkuin tämä lähtee töihin..
Katsellaan kuinka käy

Supistuksia tulee taas useita joka päivä, mut ei ne varsinaisesti kipeitä oo mut ei kyllä kivuttomiakaan. Sellaisia siedettäviä ja sellaisia, joiden aikana tuntuu ku joku kuristais (mut happi kulkee kyllä hyvin koko ajan). Tuntuu että naama muuttuu ihan punaseksi, varsinkin jos on makuuasennossa supistuksen aikana.

Liikkeet tuntuu välillä tosi alhaalla ja joskus tuntuuki, että kohta tulee käsi ulos :hilarious: eilen illalla ku piti nousta vessaan, nii käveleminen oli lähes mahdotonta ihan kamalan vihlomisen takia. Tuntu ku joku ois joka askeleella tuikannu puukon alakertaan :bored: nyt kaks päivää tullu välillä ihan kamalia menkkajomoja ja eilen särki selkäki oikeen kunnolla. Mahassa möyrii enemmän ja vähemmän lähes koko ajan ja tuntuu ku tulis ihan vetenä ulos, mut ei sentää.

Joko jo kohta pääsis synnyttämään :arghh:

Ärsyttää! Taas oon ollut n.2 asti hereillä, 2.30 alko supistukset olee säännöllisiä mutta vasta tunnin jaksanut kellottaa.
Nyt otin panadolin päänsärkyyn ja jollei nää taas lopu kuten eilen ni sairaalaan menen. Ihan järkyttäviä oloja. Jostain syystä istualtaan kaikista paras olla. Haluis kuitenkin makoilla josko sais vielä lepäiltyä. Nii ja jossei turvotus laske ja panadoli auta ni lähteä pitää..
Mua ei kivut haittaa, paitsi sillon ku ne ei saa synnytystä käyntiin!! Olia kiva nukkua!

Sama täällä iitu.. Kivut ja "räkä" jatkuneet koko viikonlopun yli ja tämän viikon. Yöt jääneet nukkumatta, niin viime yöksi oli napattava yksi panadol joka onneksi auttoi sen verran, että sain nukuttua.
Olisi kiva jos ne kivut tietäisivätkin lähtöä, mutta eih...

Täällä ollut samaa. Nyt viime yönä kivuliaita supistuksia monta tuntia. En oikein jaksanut kellotella mut välillä ainakin 10 min välein tai tiheemmin. Pystyin kuitenkin nukahtaan välillä. Toivottavasti vaan ei olis hirveen monta tollasta yötä :confused:.

Täälläkin tulee iltaisin ja öisin supistuksia, mutta epäsäännöllisiä ja liian lyhyitä. Viime yönä alkoi lisäksi limatulppa lähteä eli jotakin pientä tapahtuu koko ajan, mutta ei vielä riittävästi (rv 40+4).

On kyllä.. 6h säännöllisiä supistuksia ja loppuvat taas kuin seinään kun pääsin käymään sairaalalla!
Voi prkl..

Yhdellä kaverilla oli kanssa kipeitä säännöllisiä supistuksia varmaan parin viikon ajan ennen kuin synnytys lähti oikeasti käyntiin. Aina oli sillain samoihin aikoihin aamuyöstä supistuksia tullut. Ei kai tässä siis voi muuta kuin toivoa jaksamista kaikille suppareiden kanssa kärsiville ja toivottavasti kaikkien vauvelit tulee pian ulos. :)

Mä taas toivon ja toivon. Tänään piti neuvolassa mitata verenpaine kahteen kertaan. Tähän mennessä alapaine ollut aina alle 65, mutta tänään se olikin 81 ja toisella mittauksella 76. Nyt kotona mittasin 135/80 ja 155/91. Kädet puutuu aina välillä, alkaa heikottaa vaikka istun ja päässä on sellainen hölmö olo. Ja netistä siis luin, että monella on ollut ennen synnytystä verenpaineet korkeammat kuin normaalisti. Tähän tosin liittyy nyt pientä päänsärkyä, joka mun mielestä on enemmän nestehukkasärkyä, sillä juuri tällaisesta kärsin helposti kesällä. Otin juuri panadolin ja nyt hörpin jatkuvasti vettä, jos menisi sillä ohi. Kunhan nyt ei vaan mitään raskausmyrkytystä iske päälle :banghead:

Muutaman päivän kovat menkkamaiset jomotukset kiusanneet ja nyt on särky siirtynyt pahasti selän puolelle. Supistelee pitkin päivää, välillä alle 6min välein ja välillä 20min välein.

Tänään tullut kipeitä supistuksia melko reippaasti, mutta ei niin kovia mitä esikoisen synnytyksessä oli.

Vauva alhaalla ja pöntöllä käyminen ihan tuskaa (kuten istuminen muutenkin).
Taas housut kastuivat ihan läpi, kun tuota "räkää" + ohutta limaa tuli kerralla niin paljon.
Jo toiset housut tänään ja tuntuu, että nuo siteet eivät auta yhtään. Huoh..

Salmiakkilakritsi, kiitos! Sitä kivun lisääntymistä vaan odottaa, niin ku pahempiki masokisti :hilarious: vaikka tuntuu inhottavalta, niin se kipu ei enää pelota niin paljoa ku esikoisen kanssa. Tietää tosiaan, et jotain edes tapahtuu :) neuvolalääkärin sanat on jääny lohdullisena mieleen; kaikki kivuliaat supistukset ja alapään vihlaisut on synnytyksen pituudesta ja kivuista pois.

frozenflower, millä tavalla sulla tekee kipeää vessassa käyminen? Mulla nyt joka kerta ku käyn isommalla hädällä, nii sattuu ihan hirveesti, eikä pysty ihan rentona olemaan :depressed:

Käytiin mun vanhemmilla ja autoa pestessä tuntu peräsuolessa hetken ihan samanlainen (tosin ei yhtä kova) paineen tunne, ku ennen ponnistusvaiheen alkua :bored:

nni, pari kertaa tuntunut ihan siltä, kuin ponnistusvaiheessa synnytyksessä :eek:
Olenkin pompannut sitten pöntöltä pois pika pikaa, että tuo ponnistamisen tarve loppuisi.

Siis ihan sellainen tunne, kuin että vauvan pää olisi jo syntymässä :bored:

Illalla ja nyt yöllä tullut limaista verta ja ruskeaa vuotoa ja alavatsalla menkkamaista kipua eilisestä saakka, kuitenkin niin että oon pystyny nukkumaan. Olisikohan se ollut sitä limatulppaa? Aika paljon sitä tuli

Takaisin