Synnytykseen viittaavat oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja EkM89
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Iik mä en tiedä menikö vedet mut pönttö oli punanen pissalla käynnin jälkee. Alko jännitää nii että aloin itkee :D päivystykseen soitin ku ei oo vauva vielä kiinnittyny nii nyt pitäis vaan seurata et tuleeko vettä lisää ja lähtee sit näytille jos tulee
Sanoivatko siitä, pitääkö mennä vaakatasossa ja ambulanssilla, vai onko pää kuitenkin jo oikeassa paikassa? Jännät paikat joka tapauksessa! :)

Täällä ollut taas menkkajomotusta pitkin päivää ja onpa tullut istuttua kakkoshädällä jo viidesti tämän päivän aikana. Viime vessareissulla hieman säikäytti, kun tuli parin ruokalusikallisen kokoinen kellertävä limaklöntti pyyhkiessä kunnon "räkää".

Muuten ei kummempia oloja ole :D
Nyt kun Suomen peli on katsottu loppuun, niin voi jatkaa leipomista (toinen siskoni tulee käymään tänään).

Sanoivatko siitä, pitääkö mennä vaakatasossa ja ambulanssilla, vai onko pää kuitenkin jo oikeassa paikassa? Jännät paikat joka tapauksessa! :)

Siks mä soittelinkin heti kun neuvolassa käsketty nimenomaan mennä ambulanssilla vaakatasossa, mut tuolla olivat sitä mieltä et ihan voi pystyssä tulla kun vauvan liikkeet on tuntunu kuitenkin..

Eipä oo mitään vettä tullut lisää, nyt jo 2h D:

• Tykkään
Reaktiot: mh-
Nyt hassu kysymys, mut onko kellään lähestyvä synnytys tehny päähän tosi outoo tunnetta..? En oikein tiiä miten kuvailisin tätä, mut ehkä joku krapula olotila ois lähimpänä. Pää tuntuu jotenki raskaalta ja tunkkaselta. Heräsin päänsäryn kanssa, sain säryn pois mut jäi tosi ihmeellinen tunne. Sit ku jotain raskaampaa yrittää tehdä niin tulee hirvee jyskytys. Tuntuu ku ois jonku muun pää lainassa. :D ei kukaa saanu varmaa mitää selvää, mut en osaa kuvailla paremmin.

Siks mä soittelinkin heti kun neuvolassa käsketty nimenomaan mennä ambulanssilla vaakatasossa, mut tuolla olivat sitä mieltä et ihan voi pystyssä tulla kun vauvan liikkeet on tuntunu kuitenkin..

Eipä oo mitään vettä tullut lisää, nyt jo 2h D:
Hassua, siis mä olen ymmärtänyt, että ei se ambulanssi-vaakatasokuvio liikkeisiin sinänsä liity vaan et jos vedet tulee ja kalvot on rikki ja äiti pystyasennossa, napanuora voi luiskahtaa väliin. Et jos vauva siinä samalla putoaakin jo alaspäin, hapensaanti ym voi estyä. No, mutta luulisi asiantuntijoiden tietävän. :)

Nyt hassu kysymys, mut onko kellään lähestyvä synnytys tehny päähän tosi outoo tunnetta..? En oikein tiiä miten kuvailisin tätä, mut ehkä joku krapula olotila ois lähimpänä. Pää tuntuu jotenki raskaalta ja tunkkaselta. Heräsin päänsäryn kanssa, sain säryn pois mut jäi tosi ihmeellinen tunne. Sit ku jotain raskaampaa yrittää tehdä niin tulee hirvee jyskytys. Tuntuu ku ois jonku muun pää lainassa. :D ei kukaa saanu varmaa mitää selvää, mut en osaa kuvailla paremmin.
Mulle tulee tollasia outoja päätuntemuksia päivittäin, kun vauva tunkee itseään tiettyihin asentoihin. Ei oo niinkään krapulaa, vaan sellasta outoa paineen tunnetta. Siihen yhdistyy muutenkin tukala, jotenkin raskas olo. Mutta oon ajatellut, et painaa jotain isoa suonta, että veri ei pääse virtaamaan sydämeen päin normaalisti. Olo kun helpottuu heti, jos saan keikutettua vauvaa eri asentoon.

Mut ehkä toi sun olotila on vielä jotenkin eri?

Mulla kyllä ihan ekaa kertaa, keksin verrata krapulaan kun sillon toisinaan ollut tän tyyppinen olotila. Oli aamulla heti herätessä ja jatkunut tänne asti. Muuten ei oo mitenkään vetämätön tai raskas olo, päässä ainoastaan. Hassua. Oiskohan se jotain päänsärkyä mikä jätti höntin olon, vaikka panadolilla ite säryn saikin pois. Paineetkin mulle hyvät, 107/58 kun ekana tietty tuli mieleen raskausmyrkytys.

Toivottovasti ei tullut jäädäkseen lopuks aikaa. :D en kestäis tällasta raskausajan kestokrapulaa.

Hassua, siis mä olen ymmärtänyt, että ei se ambulanssi-vaakatasokuvio liikkeisiin sinänsä liity vaan et jos vedet tulee ja kalvot on rikki ja äiti pystyasennossa, napanuora voi luiskahtaa väliin. Et jos vauva siinä samalla putoaakin jo alaspäin, hapensaanti ym voi estyä. No, mutta luulisi asiantuntijoiden tietävän. :)
Mä olin nii hämmentyny koko sen puhelun ajan etten oikeen tajunnu kysellä mitään tarkemmin. Mä vaan nyt oletin et se että vauva liikkuu normaalisti tarkottais sitä ettei se napanuora oo litistyksissä pään alla :o

Mä oon käsittäny niin että jos pää on kumminkin alaspäin vaikka ei kiinnittynyt ni ei oo hätää vaikka lapsivesi menis. Näin mulle sanottiin. Se on kai vaan jos vauva on vaakatasossa ni sit se ambulanssi pitää soittaa.

Mä oon käsittäny niin että jos pää on kumminkin alaspäin vaikka ei kiinnittynyt ni ei oo hätää vaikka lapsivesi menis. Näin mulle sanottiin. Se on kai vaan jos vauva on vaakatasossa ni sit se ambulanssi pitää soittaa.
Joo, siis jos pää on oikeassa paikassa, niin sitten ok, mutta jos on "vain" alaspäin, mutta vaarana et vielä liikkuu pois, niin sitten olis toi vaakatasokuvio. Mutta varmaan tässä tapauksessa just niin, että pää jo oikeassa paikassa, että ei vaaraa. :)

Tästä oli puhetta jossain ketjussa, mut en yhtään muista, että missä... Et joissain neuvoloissa on ohjeistettu asiasta, mutta aika monelle ei ole sanottu mitään. Tietysti monella se tilanne, että vauva on oikeassa asennossa ja jopa kiinnittyneenä, että silloin voi odotella rauhassa kotona vesien menon jälkeen, jos muuten kaikki ok. Mutta meillä, joilla vauva ei ole ihan vielä oikeassa asennossa on tämä ambulanssikuvio, jos synnytys käynnistyy vesien menolla. Että ainakin itse toivon, että alkais muuten...

Mä en ole myöskään mitään ohjeistuksia neuvolasta saanut vesienmenon takia. Olen kyllä sellasen jutun lukenu että jos vauva on jo pää alaspäin ja vedet menee niin vauva "putoaa" sen verran alas ettei napanuora pääse väliin. Lähinnä kai jos vedet menee aikaisilla viikoilla tai on perätilassa niin silloin pitäisi matkustaa vaakatasossa sairaalaan.

Mä kysyin tätä neuvolassa, ja ei siihen mitää sanottu. Eihän meillä edes neuvolassa katsota, että onko pää kiinnittynyt.

Viime neuvolassa oli puhetta näistä tavoista, et miten synnytys voi alkaa. Pää ei ole kiinnittynyt, mut ei terkka sanonu mitään tosta vaakatasosta...

Mullakin joinain päivinä tuota paineen tunnetta päässä... Jossain tossa korvien kohdalla kauhee paine, varsinkin, jos laskee päätä.

Meillä siis vauva pää alaspäin, mutta ihan pienessä viistotarjonnassa ts ei ihan kohtisuoraan alaspäin vaan hitusen nivusen suuntaan päälaki eli meillä tämä ambulanssiohjeistus, jos en tunne, että olis "suoristunut". En kyllä osaa sanoa tunnenko vai en... Että sikäli toivon, et alkais muulla kuin vesien menolla. :D

Täällä ollut taas menkkajomotusta pitkin päivää ja onpa tullut istuttua kakkoshädällä jo viidesti tämän päivän aikana. Viime vessareissulla hieman säikäytti, kun tuli parin ruokalusikallisen kokoinen kellertävä limaklöntti pyyhkiessä kunnon "räkää".

Muuten ei kummempia oloja ole :D
Nyt kun Suomen peli on katsottu loppuun, niin voi jatkaa leipomista (toinen siskoni tulee käymään tänään).
Kirjotat ihan mun tämän päiväsiä fiiliksiä. Menkkajomotusta, maha kuralla ja limaa/ räkää... :) omasta mielestäni vaan tuo limatulppa tuli jo tiistaina niin en tiedä mikä "räkä" tämä nyt oli... :D
Oon tehny itelleni siivoussuunnitelman alkuviikolle jos vauva ei oo syntyny, eli tulis jo nyt viikonloppuna... :)

Mulle myös ohjeistettiin ambulanssikyyti vaakatasossa jos vedet menee, sillä vauva on perätilassa.

Esikoisesta meni vedet ja oli pää alaspäin, mutta en koskaan kuullut onko kiinnittynyt vai ei..eikä lanssikyydistä ollut puhetta :) eli eiköhän se ohjeistus koske vain niitä niillä on vauva jossain muussa kuin raivotarjonnassa.

Takaisin