Synnytykseen viittaavat oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja EkM89
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kaksi eri henkilöä on sanonut neuvolassa, että pään ei tarvitse olla vielä kiinnittynyt, mutta jos se on riittävän syvällä kuopassa, niin ei ole enää napanuoran luiskahdusriskiä.

Kirjotat ihan mun tämän päiväsiä fiiliksiä. Menkkajomotusta, maha kuralla ja limaa/ räkää... :) omasta mielestäni vaan tuo limatulppa tuli jo tiistaina niin en tiedä mikä "räkä" tämä nyt oli... :D
Oon tehny itelleni siivoussuunnitelman alkuviikolle jos vauva ei oo syntyny, eli tulis jo nyt viikonloppuna... :)

Minullakin ihan satavarmasti irtosi silloin kaksi viikkoa sitten limatulppa, eli en osaa sanoa mitä lie "räkää" on ollut :D

Iik mä en tiedä menikö vedet mut pönttö oli punanen pissalla käynnin jälkee. Alko jännitää nii että aloin itkee :D päivystykseen soitin ku ei oo vauva vielä kiinnittyny nii nyt pitäis vaan seurata et tuleeko vettä lisää ja lähtee sit näytille jos tulee

Mä en tiedä mitä se oli mut ei ainakaan lapsivettä. Eikä tarvi näytille mennä. Ja mä olin jo lähössä synnyttää höh! :D

Tuntuu niin tyhmältä kirjoitella tänne, mutta katsellaan lähteekö jotakin tapahtumaan.

Ensimmäistä kertaa eläissäni nimittäin holahti housut ihan märiksi paksusta ja ohuemmasta limasta.
Olin juuri 30min aiemmin käynyt vessassa,kun sohvalla havahduin kuinka housut ihan läpimärät ja niin rajusti limoja, että oli tullut ihan alushousujen ohikin jo :eek:
Nyt tuntuu selkeästi, että jotain valuu, mutta mitä, niin en osaa sanoa...:confused:

Hahaa, jännittävää. Itsellä kun ei ole mitään oloja, niin pitää jännittää teidän muiden puolesta!

Odette, en kyllä enää luota omaan kroppaani :D Niin monesti se on minut pettänyt, että varmasti aamulla herätessäni on kuin mitään ei olisi koskaan tapahtunutkaan :dead:

Sopivasti tosin tälle iltapäivälle isompia menoja suunniteltu :grin

Just olin kirjottamassa hiukan katkeran sävysen tekstin, kun täällä ei oikein ole tapahtunut mitään. Eilen yöllä sormelle auki ja tänään kuuden aikaan illalla edelleen sormelle auki ja kohdunkaulaa 1cm. Kauheita supistuksia tänään neljästä asti..tenssi käytössä, suihkut ja jumppapallot sun muut testattu eikä oikein mikään auttanu. Sit päätettiin käyttää oxanestiä, kun eilen autto tosi hyvin kipuihin. Tarkotus oli siis nukkua tämäkin yö ja kerätä voimia huomiseen synnytykseen. Mut kappas..oxanest ei auttanu, supistukset jatku vaan ja kävelin ympäri osastoa. Kätilö lopulta käski käyrille ja teki sisätutkimuksen. Kohdunkaula kadonnut kokonaan ja kohdunsuu auki 2,5cm!!! Jee..mä oon niin onnellinen. Miehelle soitettu ja yön aikana päästään siirtymään synnytyssaliin. Että se niistä unista, mutta kyl tää vaan voittaa unet mennen tullen. :D

Muokattu viimeksi:
Olot jatkuneet samoina koko päivän :shifty: Tuota limaa on oikeasti varmaan lähemmäs puoli litraa tullut tämän vajaan vuorokauden aikana. Menkkajomotuksiakin on ja voimistuivat esikoisen perässä kipittäessä, mutta sitten heinävarastossa säkkejä täyttäessä ei mitään :sorry:

Vähän sellainen olo vain, että turhauttaa nuo olot, kun ei varmasti kroppa pistä kuitenkaan kapuloita rattaisiin ennen kuin ollaan yliajalla :arghh:
Ilman nuita oloja jaksaisinkin odotella rauhassa, mutta nyt sitä sitten vain elättelee toiveita "Josko lähdettäisiin ensi yönä synnyttämään!":grumpy:

Illalla alkoi laimeita supistuksia, jotka jatkuivat koko yön.. Nukkumaan mennessä ajattelin että yritän nyt nukkua, herään sitten jos yltyy. Nukuin kuitenkin yön tosi huonosti kun jännitti, ja ajattelin että nytkö se syntyy ja koska täytyy lähteä.. Mutta aamukuuteen mennessä ne sitten hiipui pikkuhiljaa! Nyt on pää kipeä huonosti nukutusta yöstä, ja toivon nyt ettei päivällä ala uudestaan , että pystyisin lepäämään.. : /. Tänään olis myös neuvola!

Tämä ei vars ole oire-oire, mutta ilmeisesti loppu lähestyy (toiv. ennemmin kuin myöhemmin). Jo pidemmän aikaa aamuyöstä herätessä liitoskivut ovat olleet melkoiset ts. kylkeä kääntäessä on tosi kivuliasta ja pitää miltei käsillä hilata itsensä ylös sängystä, kun ei pysty yhtään jännittämään vatsalihaksia ilman, että häpyluun kieppeillä sattuu. Tänään jo mies pukkasi takapuolesta, että pääsin ympäri. :D

Päivisin on ollut ok, samoin kun olen pienessä liikkeessä. Tänään on ollut jotenkin tosi kivulias päivä myös päivällä. Olin asioilla kaupungilla, mutta piti tulla taksilla kotiin, koska en olisi kyennyt kävelemään bussille ja pysäkiltä kotiin. Vauva on ehkä jotenkin muuttanut asentoa, koska pää tuntui painavan alaspäin, vähän sellasta hermokivun henkistä, ja virtsarakossa hirveä paine. Ei mitään muita oireita, ihan lievää jomotusta ajoittain selässä, mutta ei varsinaisesti mitään supistuksia tai menkkakivun tyyppistä jomotusta pidemmän aikaa. Että saas nähdä. Jos tässä vielä kolme viikkoa menee, niin aika ankeaa on - näin makaaminen sohvalla onnistuu, mutta haluaisin pystyä kans tekemään jotain...

Odette, toi kuulostaa just mun edelliseltä raskaudelta. Liitoskivut oli jotain ihan järjetöntä. Yöt meni melkein itkiessä. Tässä raskaudessa olen onneksi päässyt niittenkin suhteen paljon helpommalla. :) Siihen kannattaa varautua, et synnytyksen jälkeen se kipu lonkissa nousee sellasiin lukemiin, et ei tottakaan. :D Tai niin ainakin mulla oli silloin. Mut se meni onneksi yhdessä yössä ohi. :)

Jokohan täällä ois jonkun sortin merkki lähestyvästä synnytyksestä.. Vai kuvitelmaa vaan. :wacky: Puolen tunnin sisään on joutunu kahdesti käymään vessassa, kun suoli alko toimii yllättävän hyvin ihan kerrasta. :rolleyes: Eipä oo tapahtunut aiemmin tän raskauden aikana. :grin Tai sit tää on vaan tätä toiveiden elättelyä...

Jokohan täällä ois jonkun sortin merkki lähestyvästä synnytyksestä.. Vai kuvitelmaa vaan. :wacky: Puolen tunnin sisään on joutunu kahdesti käymään vessassa, kun suoli alko toimii yllättävän hyvin ihan kerrasta. :rolleyes: Eipä oo tapahtunut aiemmin tän raskauden aikana. :grin Tai sit tää on vaan tätä toiveiden elättelyä...
Mulla tota kesti ainakin viikon ennen synnytystä ;)

Takaisin