Synnytykseen viittaavat oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja EkM89
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Nyt on vedetty 20min suht raskas zumba, katotaan edistäiskö tää niitä eilis iltasia supistuksia.. :grin Ne ku kummallisesti sit loppu puolen yön kieppeillä, eikä sen jälkeen oo kuulunut.

Kyllä huomas kuinka raskasta oli kunnon aerobinen +20kg kanssa, kun zumban jätin pois heti plussan jälkeen. :hilarious:

Ootpa ollut reipas! Sulla ei vissiin oo mitään liitoskipuja lantiolla liiemmälti? Mä kokeilin vähän lattareita, mutta alkaa juilia niin inhasti ja vatsa mennä kivikovaksi, että ei tuu juuri mitään tanssimisesta enää. :/

Ei mulla oo kipuja, kyselin tästä lääkäriltä ja neuvolassa th:lta niin mulla ei todennäkösesti siks tuu niitä kipuja, kun synnynnäisesti on liian laakeet lonkkamaljat, eli ne on löysät jo ennestään. Oon kuitenkin aktiivisesti harrastanu liikuntaa 2013 vuodesta, niin lihakset on ilmeisesti kehittynyt lonkissa niin hyvin, ettei enää ole kipuja. :) Mullahan on siis ollut vuosia sitten aivan hirveitä lonkkasärkyjä ja ne hävis sen myötä, kun alko lihaksisto kehittyy liikunnan ansiosta. Lääkäri selitteli sitä, et ne on jo valmiiks niin löysät, etteivät voi löystyä enempää ja ei tuu sit liitoskipujakaan.

Mutta joo, kovat lonkkasäryt/lantiosäryt on tosi tuttuja muuten entuudestaan! Sillon ei pahemmin liikuta.. :sorry: Täydet sympatiat liitoskivuista kärsiville! :Heartpink

Okei, ideaalitilanne! Mulla on kyllä lihakset hyvässä kunnossa myös ja muuten löysät nivelet, mutta alkoi tulla jo joulun kieppeillä kipuja esim. tietyissä saliliikkeissä (reiden lähentäjät erityisesti). Ja oikeastaan muita kipuja ei oo ollut, mutta just lantionseudulla jonkin verran, ja veikkaan, et osin siitä syystä, että lihakset niin vahvat. Usein kivut tulevat vasta treenin jälkeen, mutta nyt huomaan, että esim yöllä kylkeä vaihtaessa sattuu koko ajan enemmän. Näin päivisin ei, eikä siis mitenkään jomota ts. on liikkumiseen liittyvää. Usein vetreytyy ajan myötä, mutta siis jonkin verran kipuja on.

Eilen otettu käyttöön tämä kolmen ässän niksi synnytyksen käynnistämiseksi, illalla ei mitään, mutta nyt aamun supistellu tunnin pari epäsäännöllisesti ja suht kivuttomasti, mutta josko se tästä vielä pahenis ko alkaa keksimään yhtä jos toistaki tekemistä päivän päälle. Tai sitte minu tuurilla nuo vähäsetki oireet loppuu taas niinkö seinään ja tuo ei oo pariin viikkoon vielä tulossa pihalle.

Ai niin! Eilen jostain syystä ollu suht vetistä valkovuotoa aikalailla koko päivän, vaikka tähän mennessä paikat muistuttanu lähinnä aavikkoa.

Mulla on ollu nyt ehkä 5 päivää kivuttomia supistuksia jostka kestää useemman tunnin ja tulee säännöllisesti. Ne piirty myös toissapäivänä käyrille ja kätilö vaan sano että kohtu se vain harjoittelee ja voi sitä tehä vielä muutaman viikon :D

Ei mun pää ei kestä! Koko eilisen päivän oli maha tosi pinkeenä ja oli vaikeeta istua, ku se ei antanu yhtään myöden. Välillä supisteli ja ne tuntu tosi inhottavilta. Pikkarit piti vaihtaa kaks kertaa, ku tuli niin paljon valkovuotoa. Illalla oli pakko mennä sänkyyn, ku en löytäny sohvalla yhtään hyvää asentoa. No siinä hetken makoiltuani alko kipeet supparit. Olin tietty heti sillä asenteella, ettei ne jatku enkä välittäny. Mut sitte ku niitä vaan tuli ja tuli, nii aloin kellottamaan. Väli oli 4-6min, välillä vaan 2min. Puol tuntia ne oli ihan siedettäviä ja sit ne alko sattumaan ihan järjettömän paljon. Tuntu ku alavatta olis tulessa ja joku yrittäis repii oikeeta munasarjaa tuhannen kappaleiks. Oli menny tunti ja suunnittelin että odottelen vielä puolisen tuntia ennen ku soitan äitini esikoisen vahdiks ja pakkaan sairaalakassiin viimiset tavarat. Nousin käymään vessassa ja ku tulin takasin sänkyyn, nii väli piteni 20 minuuttiin ja sit loppu. Niin teki mieli repiä tukka päästä ja huutaa suoraa huutoa. En meinannu millään saada unta siltä vitutukselta ja sit alkoki kauheet menkkapoltot mahassa ja selässä ja symfyysikivut oli ihan tuskaa. Tää on niin turhauttavaa!

Aargh... Alkaa olla epätoivoinen olo. Ei merkkejä synnytyksestä :-( 40+2 toivoisin vaan niin että tää raskaus ois ohi...

Täällä myös menkkajomotusta aamusta tunnin puolitoista, mutta juuri sen verran, että unta en saanut pitkään toviin. Nyt on sitten sen takia taas väsy, kun tuli valvottua klo 4 - 6.30

Täällä ei oo mitään... Nyt tosin on "vasta" rv 38+1, että ei pienen ihan vielä tarvikaan tulla. :) Tiistaina sitten kuullaan täytyykö alkaa käynnistelemään vai odotellaanko koska pikkuinen haluaa tulla itsekseen. Tosin esikoinen syntyi rv 40+0 ja ensimmäinen merkki synnytyksen käynnistymisestä oli kun vedet meni. :D

Meillä esikoinen syntyi 40+2, mut tasan 40+0 alkoi menkkajomotus ja tulla vuotoa yms. Nyt on 38+5, et en mä vielä tätä odota syntyväksi. ;) Jomotuskin ikävä kyllä loppui. Viime maanantaina neuvolan täti ei antanut toiveita, et kovin lähiaikoina syntyis.

Täälläkin aamusta heti tuntui menkkajomotusta hetken alkaa, mutta rauhoittui sitten..

Iik mä en tiedä menikö vedet mut pönttö oli punanen pissalla käynnin jälkee. Alko jännitää nii että aloin itkee :D päivystykseen soitin ku ei oo vauva vielä kiinnittyny nii nyt pitäis vaan seurata et tuleeko vettä lisää ja lähtee sit näytille jos tulee

Voi miten jännää iinama!! Ihanaa, että alkaa tapahtua! Hengessä ollaan mukana! :)

Takaisin