Aikaisemmin taidettiinkin jo kirjoitella tuosta puudutteiden laiton aiheuttamasta selkäydinneste vuodosta. Minulla siis sekä epistä että spinaalista jäänyt vuotamaan. Itse onnellisesti Oon saanut pelkällä runsaalla nesteiden juomisella (useita litroja päivässä) päänsäryn loppumaan. Ja tosiaan lamauttavaa särkyä oli ainoastaan pään ollessa pystyasennossa. Viime kerralla Osasin jo veripaikkaa vinkua osastolla, mutta sitä ei kuulemma laiteta kuin aikaisintaan viikon jälkeen. Kiva -NOT! Itse Aion kaikesta huolimatta pyytää kaikki puudutteet, mitkä mahdollisia. On se vaan niin paljon helpompi keskittyä itse asiaan eli synnytykseen, kun ei ole supistuksista yli kipeenä. (Yksi synnytys siis myös luomuna, joka sekään ei ole liian hirveetä!!) kivempi kuitenkin lääkkeillä.Oon tästä joskus aijemmin muistaakseni täällä maininnut, mutta siis esikoisen synnytyksessä kun epiduraali laitettiin, niin ensinnäkin joo kyllähän se tunto lähti, mutta lähti niin että en rintojen alta alaspäin tuntenut yhtään mitään, toinen jalka puutui täysin varpaisiin saakka ja toista pystyi koukistaan. Eli olin täysin liikkumaton loppuajan. No ei siinä mitään, en tuntenut yhtään mitään kun vauva synty (mikä siis kai olikin se tarkoitus), mut mulla kävi niin että ne selkäydinnesteet jäi vuotamaan, minkä vuoksi aivan järjetön päänsärky (voin sanoo et oli kyllä niin paljon hirveämpää se kipu kun mitä supistukset sai aikaan) ja tätä särkyä jatku ja jatku, enkä voinut hoitaa itse vauvaa vaan mies teki kaiken paitsi imettämisen, minkä jouduin sängyssä maaten tekemään. kunnes tasan viikko synnytyksestä aloin oleen jo niin huonossa kunnossa, että aloin oksentaa ja lähes pyörryin (siis yhtään liioittelematta) ja sillon vasta mua lääkärit alkoi uskoon et nyt on jokin vialla.. (Ja mut siis päästettiin vauvan kanssa kotiin 3pvän jälkeen ja seuraavan 4pvän sisään mies kärräs mut ensiapuun 2x ja siellä vaan sanottiin että on nestehukka tms) Ja no vihdoin kun uskoivat et nyt on kyl jtn muutakin, niin sit mulle tehtiin se ns. veritulppa, missä otettiin siis mun omaa verta kädestä ja se pistettiin siihen samaan paikkaan mihin oli epi laitettu, ja tämä sitten pysäytti tän vuodon ja kaikki säryt loppui.
Ja siis tästä syystä en halua enään mitään piikkejä selkään, ja sen takia pelottaakin eniten nyt se jos vaikka joutuisin hätäsektioon.
Ja ei siis oo tarkoitus ketään pelotella, tuokin on vissiin suht harvinaista et noin käy. Mut se särky mitä koin oli kyl jotain niin järkyttävää ja se kun ei kukaan meinannut uskoa, et oikeesti toivoin monta kertaa että kuolisin niin säryt ja kaikki loppuis..
Tulee ihan kylmät väreet nyt kun tota aikaa mietin, huh.
Outoa BaBy2 minusta, ettei lääkärit tajunneet heti alkuun säryn alkuperää. Tuo ei kuitenkaan mikään maailman harvinaisin juttu ole. Toivottavasti tällä kertaa menee paremmin tai ainakin itse osaat varautua ja aloittaa ennalta ehkäisyt heti synnytyksen jälkeen, jos sattuu nesteet taas vuotamaan. :)