Odette
Piirimestaruustason postaaja
Tietääkö täällä joku lääkeasioista? En oo muistanu tätä kysyä kätilöltä/neuvolasta, mut kysyn keskiviikkona, kun on nlalääkäri.
Mulla siis sellanen lääke mikä vaikuttaa rauhottavasti ja pitää mut unessa. Jos en ota, en pysty nukkuu ollenkaan, eli jos haluan olla levännyt ja nukkua yöunia, niin pitäisi ottaa lääkkeet, mut mitä jos otan lääkkeet joku ilta ja synnytys käynnistyykin? Pystyyköhän sairaalassa jotenkin kumoamaan lääkkeen vaikutusta? Lääke on siis ketipinor 100mg annostuksella.
Vaikuttaessa siis olo on kun olis kännissä, päässä ihan hirvee paineen tunne, verenpaineet laskee jos oon istuallaan/seisaallaan ja silmät ei meinaa väkisinkään pysyä auki. :/ olo muuttuu niin kamalaks, et pakko alkaa nukkumaan. Mulla kun ei oo vaihtoehtona oikein jättää lääkkeitä ottamattakaan..
Kannattaa tosiaan kysyä lääkäriltä ja jos neuvolalääkäri ei tiedä, soittaa vaikka synnärille varmuuden vuoksi. Tiedän joitain, jotka ovat joutuneet lopettamaan ko. lääkkeen (tai vastaavan) viikkoa, kahta ennen laskettua aikaa. Osahan ei Ketipinoria määrää lainkaan raskauden aikana, vaan yritetään hoitaa esim. ahdistusta ja unettomuutta muilla valmisteilla. Sinulla ei ilmeisesti ole ollut muuta vaihtoehtoa, joten kannattaa tarkistaa lääkäriltä.