Synnyttäneet --40+++

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja maria75
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Oikeastaa siinä pronaxenissa on 7 kg painoraja. Jotkut lääkärit on vastentahtoisia sitä antamaan ja se yleis suositus on se 1v
Ok. Mä vaan kysyin 8kk neuvolassa Pronaxenista ja lääkäri sanoi, että vasta vuoden iästä eteenpäin. Poika painoi silloin 7845g. Esikoiselle reilun vuoden iässä korvatulehduskierteessä antoivat joka käynnillä Pronaxen-reseptin. Kaikkia ei edes haettu, kun pullo on iso ja annostus pieni, tosi riittoisaa siis.

Takana rikkonainen yö... Poika valitti yöllä kipua ja ihan kieri pinnasängyssä:sad001:sad001:sad001Panadolilla nukahti uudelleen. Nyt yskii jonkin verran ja mutta mitään varsinaista räkää ei näy.

Se mikä on hyvä uutinen, sain hänet juomaan yön aikana yhteensä tasan 400ml hedelmävelliä, hyvin nestepitoista :) Toivottavasti suunta jatkuu, että joisi ja kuumehan on vaan pakko pitää poissa, jottei nestehukka pahene.

Soitin sairaalaan ja sanoivat, ellei tänään ala juoda ja tule pissaa vaippaan, kiireesti lähdetään sinne tiputukseen. Toivottavasti siihen ei jouduta:sad001

Poika on jo itsekin ihan uupunut, eikä meinaa enää millään ottaa lääkettäkään suunkautta.

Velliin lisäsin vähän rypsiöljyä MS74:n vinkin mukaan, niin jos poika saisi lisävoimia siitä:)

Mitä muuta tässä voisi tehdä helpottamaan parantumista?

Voi mikä tauti:arghh::mad:

Tähti, veikkaisin kyllä korvatulehdusta tai jotain muuta jälkitautia, kun reissussa oli kuitenkin kipeä. Suosittelen heti arjen tullen lääkäriä, ellette jo tänään mene.

Voi toista pientä :( toivottavasti paranis ilman tiputusta. Mä oisin varmaan malttamaton ja veisin jo tänään, periaatteella "mieluummin turhaan".

Tähti, veikkaisin kyllä korvatulehdusta tai jotain muuta jälkitautia, kun reissussa oli kuitenkin kipeä. Suosittelen heti arjen tullen lääkäriä, ellette jo tänään mene.

Yölento :) Tuota samaa pohdittu miehen kanssa, että voisiko liittyä matkalla olleeseen virusflunssaan. Siellä tauti oli aika mieto ja meni parissa päivässä ohi, söikin ihan kohtuullisesti ja oli virkeä. Kamala, jos olisi tällainen tauti ollut siellä, olisi loma pilalla ja ainakin äiti ihan hermoraunio. Mutta joo, kysyin lääkäriltä, että voiko liittyä matkalla sairastettuun flunssaan, niin ei uskonut siihen, ja sanoi, että olisi jotain muuta tautia...

Korvissa ei ollut mitään, kun tutki. Voiko olla, ettei sitä näe katsomalla?

Jos ei tänään ala nyt kunnolla juomaan, niin lähdetään sairaalaan. Siellä sanottiin, että mikäli saatte juomaan, niin pelkän kuumeen vuoksi ei tarvitse lähteä, mikäli se laskee kuumelääkkeellä ja lapsi jaksaa leikkiä. Muutoin alkuviikosta uudelleen lääkäriin, jollei kuume ole ohi ma/tiistaina. ..
Tosiaan, voit olla oikeassa, että on matkalta tullutta tautia, joku kova ulkomaanpöpö tms...:singing:

Sitäkin ajateltiin, että siellä poika näki muita lapsia, täällä Suomessa ei ole vielä nähnyt, että olisi voinut tarttua...mutta voihan sitä tarttua vaikka kaupan jonossa.... Mutta kipeä siis ei ole ennen tätä koskaan vielä ollut.

Voi toista pientä :( toivottavasti paranis ilman tiputusta. Mä oisin varmaan malttamaton ja veisin jo tänään, periaatteella "mieluummin turhaan".

Kuukassius :) Kyllä tänään viedään, ellei suunta parane lähituntien aikana.

:greet025Täällä on tapahtunut positiivinen muutos. Kuume laski iltapäivällä ilman kuumelääkettä:smiley-angelic003:notworthyeikä ole noussut sen jälkeen:love017
Nyt ollaan kädet ristissä, ettei nousisi enää takaisin illalla:pale:sad015

Poika alkoi myös juomaan päivällä ja söi hedelmäsosetta. Saatiin pissavaippa:):dance011:happy093

Nyt seurataan kotona, ja tällä hetkellä suunta näyttää hyvältä:Heartred

Positiivinen suunta jatkuu. Kuume edelleen poissa, eilisestä saakka:Heartred

Räkää ei ole, mutta yskii ja jonkinlaista kröhää.

Syöminen on kyllä hirmu heikkoa:sad001:sad001:sad001, vain vähän (= muutama lusikka, parin tunnin välein) hedelmäsosetta ja hedelmävelliä hän joi yön aikana 350ml.

Eilen illalla olin kyllä huolestunut, kun ei juonut enää mitään klo 17 jälkeen ja nukkumaan suostui menemään vasta 23.... Vaippa oli niin rutikuiva:sad001. Hän oli kuitenkin virkeä ja konttasi pitkin keittiöö ja yritti nousta sohvaa vasten ylös. Palikat lentelivät sinne ja tänne mennessään....Jokellus ja sanojen virta ( ätti -iti- isi -äiti ja sata versiota eri sanoista...) oli mahdoton, selvästi oli innoissaan, kun oli paranemaan päin:love2 Vaikea muuten jarruttaa lasta, mutta juomattomuus huoletti:scratch

Nyt on taas saatu hyvä pissavaippa ja poika vaikuttaa eilistä virkeämmältä:Heartred
Kipeä hän silti on, vain kuume poissa. Pinna on lyhyt, itku tulee helposti ja palikat lentelee..

Miten pitkään jälkitauteja pitää pelätä, kun tervehtyy, riittääkö viikko, ettei ulkoilla?:rolleyes: Keuhkoputkentulehdus pelottaa.
Onko korvatulehdus jälkitauti?:rolleyes:

Vaikka on selvästi kröhää ja yskää?:rolleyes:
Mä olen samaa mieltä, että voi ulkoilla vähitellen, kun kuume on pois. Nyt ei ole enää superkylmäkään. Yskä valitettavasti voi jatkua pidempään, esim parikin viikkoa, vaikkei olisi kummempaa. Mutta mun kokemuksella ainakaan meidän pienet ei esim juuri siihen yskimiseen herää yöllä. Äiti sen sijaan tietty kyllä...

Korvatulehdus voi olla jälkitauti myös. En tiedä, voiko sanoa aikaa, koska jälkitauti tulee, mutta mun käytännön kokemuksella selkeästi pitkittyneet flunssat ovat joskus tuottaneet korvatulehduksen. Mutta eihän niitä läheskään kaikille tule. Mutta meillä kun nuo ipanat eivät varsinaisesti ole valittaneet korvatulehduksesta, niin joskus esim yhtäkkiä flunssan jälkeen uudestaan noussut kuume on kertonut korvatulehduksesta. On kovin yksilöllistä kyllä.

Jos odottaa, että lapsella ei ole nuhaa eikä yskää ennen kuin lähtee ulos, niin joidenkin lasten kanssa voi joutua odottamaan vuosikausia

Tähden pojalle paranemisia ! Se on kurjaa, kun pikkuiset sairastaa. Mekin käytiin Toivoa näyttämässä terveyskeskuksessa, kun pari viikkoa sitten oksensi koko päivän. Mikään ei pysynyt sisällä. Ei ollut korvissa eikä keuhkoissa mitään, mutta limaa oksensi ulos. Toivolla mennyt suhtkoht nopeasti noi flunssat ohi. Me aikuiset ollaan oltu pitempään kipeitä. Tosiaan niitä pissavaippoi kannattaa tarkkailla. Toivolla oli tuon oksentamisen jälkeen monta päivää ripuliakin.

Tähden poika tosi pitkä. Meiän pikku-ukko käyttää vieläkin 68/74 cm vaatteita. Nyt olen ottanut 74 cm vaatteita osittain käyttöön. Ulkovaatteet on jo 74 cm käytössä. Mä olen aika paljon ostanut 74 cm vaatteita kirppareilta. Sitten ollaan saatu serkkujen ja pikkuserkkujen vanhoja 74 cm vaatteita sekä uusia 74 cm vaatteita. Nyt saatiin miehen kummipojan vanhoja 80-92 cm vaatteita kolme kassillista. Lisäksi myös 80-86 cm välikausivaatteita. Ettei ole pakko kauhiasti ostella vaatteita. Kirppareita on kyllä mukava kierrellä.

Muokattu viimeksi:
Jos odottaa, että lapsella ei ole nuhaa eikä yskää ennen kuin lähtee ulos, niin joidenkin lasten kanssa voi joutua odottamaan vuosikausia

Me ollaan varuiksi viikko ulkoilematta, jos sillä vähentää todennäköisyyttä jälkitaudeille :) Nykyään nämä virustaudit on pitkäaikaisempia ja hankalempia menemään ohi...

Ei viikko mikään pitkä aika ole sisällä olla :) Kevätaika on petollisempaa ulkoilun kannalta, vaikka ei tuntuisikaan kylmältä, voi viimasta vilustua, etenkin, jos ei ole täysin tervehtynyt vielä.

Tähti, en osaa sanoa, vähentääkö jälkitautien mahdollisuutta. Me ulkoillaan etenkin nuhassa ja yskässä, koska ulkona on helpompi hengittää ja lima lähtee liikkeelle. Kakkosen kanssa käytiin öisinkin ulkona kärryttelemässä, koska se vähensi hengenahdistusta.

Tähden pojalle paranemisia ! Se on kurjaa, kun pikkuiset sairastaa. Mekin käytiin Toivoa näyttämässä terveyskeskuksessa, kun pari viikkoa sitten oksensi koko päivän. Mikään ei pysynyt sisällä. Ei ollut korvissa eikä keuhkoissa mitään, mutta limaa oksensi ulos. Toivolla mennyt suhtkoht nopeasti noi flunssat ohi. Me aikuiset ollaan oltu pitempään kipeitä. Tosiaan niitä pissavaippoi kannattaa tarkkailla. Toivolla oli tuon oksentamisen jälkeen monta päivää ripuliakin.

Tähden poika tosi pitkä. Meiän pikku-ukko käyttää vieläkin 68/74 cm vaatteita. Nyt olen ottanut 74 cm vaatteita osittain käyttöön. Ulkovaatteet on jo 74 cm käytössä. Mä olen aika paljon ostanut 74 cm vaatteita kirppareilta. Sitten ollaan saatu serkkujen ja pikkuserkkujen vanhoja 74 cm vaatteita sekä uusia 74 cm vaatteita. Nyt saatiin miehen kummipojan vanhoja 80-92 cm vaatteita kolme kassillista. Lisäksi myös 80-86 cm välikausivaatteita. Ettei ole pakko kauhiasti ostella vaatteita. Kirppareita on kyllä mukava kierrellä.

Kiitos myötäelämisestä Maria :)

Sairastuminen on kova paikka. Olo on tosi avuton :sad001 Kun seuraava flunssa tulee, niin on jo vähän kokemusta sairastavasta lapsesta. Turvaverkkoja kaipaisi sillä hetkellä kovasti...

Tottakai miehen kanssa tuli keskusteltua, mutta, kun molemmat on ensi kertaa asian edessä, niin pelkkää ihmettelyähän se on...

Joo, poika on kyllä pitkä, mikä tuntuu jännältä, sillä ollaan molemmat himppasen keskipituuden alle. Isoisissä on sitten pidempiä, että sieltä periytynyt :)

Tähti, en osaa sanoa, vähentääkö jälkitautien mahdollisuutta. Me ulkoillaan etenkin nuhassa ja yskässä, koska ulkona on helpompi hengittää ja lima lähtee liikkeelle. Kakkosen kanssa käytiin öisinkin ulkona kärryttelemässä, koska se vähensi hengenahdistusta.

Yölento :) Siinähän se, ei ole niin yksiselitteistä...Raikas ilma tekisi hyvää :) Silti koen turvallisemmaksi pysytellä sisällä...

Takaisin