Synnyttäneet --40+++

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja maria75
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Yölento :) Voiko kysyä sun logosta, että mitä se edustaa... Onko nuo mustat kiviä?:rolleyes: Olisi kiinnostava tietää :)

Oletan, että ovat kivirakennelmia :) Taidetta :)

Kävin vaateostoksilla ja löysin vain parit housut.

Huomasin, että en osaa valita vaatteita enää...Nuorisovaatteet ei vaan nappaa ja 44v. ikäisen tyyli hukassa!:wideyed:

Mitäs nyt? Mistä tietää, mitkä vaatteet parhaiten sopii ja kuitenkin mieluiten pidän ihan oman tyylin, sillä en halua kopioida ketään:wink

Luulin tulevani ulos kaupasta usean kauppakassin kera:joyful:, mutta lopputulos olikin vain pari kassia... Joten heti uusi ostosreissu, kunhan löytyy käsitys siitä, että mikä sopii aikuisen naisen päälle :)

Tähti-73, toivotaan hyvää toipumista sinne. Meillä on vieläkin nuha meikäläisen flunssan jäljiltä, mutta eipä tuo hirveesti tunnu menoa hiljentävän tytöllä.
Me käväistiin (kirjaimellisesti) 4 kuukauden lääkärineuvolassa... Aikaa tais mennä vartti. No mitäpä siellä munimaan, kun ei mitään hätää ole kellään ja tyttö kehittyy kuin unelma.
Arvasin lähes oikein pituus/painon: tänään siis 65 cm ja 6.540 g. Painoksi olisin veikannut 6,6 kiloa, joten aika lähelle osuin. Pituuspaino% tikittää viivasuoraan -8,5%, joten osaapa olla tarkka tyttö.
Seuraava neuvola on sitten varmaan enemmän keskustelevampi oman neuvolantädin kanssa. Nyt oli äitiysneuvolan täti ja lääkäri, joten ei herännyt samanlaista tuttua keskustelua aiheesta jo toisesta.
tyttö 4 kk ja noin 10 päivää

Tähti-73, toivotaan hyvää toipumista sinne. Meillä on vieläkin nuha meikäläisen flunssan jäljiltä, mutta eipä tuo hirveesti tunnu menoa hiljentävän tytöllä.
Me käväistiin (kirjaimellisesti) 4 kuukauden lääkärineuvolassa... Aikaa tais mennä vartti. No mitäpä siellä munimaan, kun ei mitään hätää ole kellään ja tyttö kehittyy kuin unelma.
Arvasin lähes oikein pituus/painon: tänään siis 65 cm ja 6.540 g. Painoksi olisin veikannut 6,6 kiloa, joten aika lähelle osuin. Pituuspaino% tikittää viivasuoraan -8,5%, joten osaapa olla tarkka tyttö.
Seuraava neuvola on sitten varmaan enemmän keskustelevampi oman neuvolantädin kanssa. Nyt oli äitiysneuvolan täti ja lääkäri, joten ei herännyt samanlaista tuttua keskustelua aiheesta jo toisesta.
tyttö 4 kk ja noin 10 päivää

Katjusha :) Teillä ei ollut vauvalla kuumetta?

Mun mielestä teillä siellä on hyvät mitat, ei meillä ollut 4kk ikäisenä noin hyvät, tais olla miinusta enemmän. So don't worry :)

Täällä toivutaan täysillä. Kuume poissa toista päivää, mutta yskää on yhä. Nyt mennään toipumisesta huolimatta täysillä, kontataan sataa:smiley-ashamed004 ja kiipeillään ties missä, etenkin siellä missä on kielletty:laughing021
Huhh, äiti yrittää pysyä perässä:joyful:

Meilläkin oli tänään neuvola, tosin 5 kk. Pituus oli 66 cm ja paino 7370 g. Kiinteiden ruokien makuannoksia voi jatkaa rennosti, kiirettä ei ole painon/kasvun puolesta.

Kysäisin hyppykeinusta huvikseni, kun tyttö pyrkii aina sylissä jaloilleen / pystyyn, joten olettaisin että hän voisi viihtyä hyppykiikussa. Olin mä toki jo googlettanutkin, etteivät neuvolassa niitä yleensä suosittele, ettei ipana ala varvastaa virheellisesti... hyppykiikkujen puolestapuhujat näyttävät hehkuttavan miten nopeasti lapsi on oppinut nousemaan jaloilleen kun on pitänyt lasta hyppykiikussa.

Meilläkin oli tänään neuvola, tosin 5 kk. Pituus oli 66 cm ja paino 7370 g. Kiinteiden ruokien makuannoksia voi jatkaa rennosti, kiirettä ei ole painon/kasvun puolesta.

Kysäisin hyppykeinusta huvikseni, kun tyttö pyrkii aina sylissä jaloilleen / pystyyn, joten olettaisin että hän voisi viihtyä hyppykiikussa. Olin mä toki jo googlettanutkin, etteivät neuvolassa niitä yleensä suosittele, ettei ipana ala varvastaa virheellisesti... hyppykiikkujen puolestapuhujat näyttävät hehkuttavan miten nopeasti lapsi on oppinut nousemaan jaloilleen kun on pitänyt lasta hyppykiikussa.

Kimaira :) Meillä olisi hyppykiikku, mutta ei otettu sitä käyttöön, koska neuvola kielsi sen käytön... :) Nyt tuskin enää tarvitsee, kun kohta 11kk ikää...

Pojan serkku aikoinaan ( 25v. sitten) oli hyppykiikussa ihan pienenä ja piti siitä, eikä silloin Neuvola sitä mitenkään kieltänyt...

Hyvät mitat siellä teillä vauvalla :)

Katjusha :) Teillä ei ollut vauvalla kuumetta?

Mun mielestä teillä siellä on hyvät mitat, ei meillä ollut 4kk ikäisenä noin hyvät, tais olla miinusta enemmän. So don't worry :)

Täällä toivutaan täysillä. Kuume poissa toista päivää, mutta yskää on yhä. Nyt mennään toipumisesta huolimatta täysillä, kontataan sataa:smiley-ashamed004 ja kiipeillään ties missä, etenkin siellä missä on kielletty:laughing021
Huhh, äiti yrittää pysyä perässä:joyful:
Ei ollut kuumetta ja sitten lakkasin jo tarkistamasta.
Mun mielestä meidän pituuspaino% on täydellinen :) Vähän tuntuu, että mikä ennen oli pullukka on nykyään muuttunut normaaliksi ;)

Ei ollut kuumetta ja sitten lakkasin jo tarkistamasta.
Mun mielestä meidän pituuspaino% on täydellinen :) Vähän tuntuu, että mikä ennen oli pullukka on nykyään muuttunut normaaliksi ;)

Katjusha :) Tiedä sitten luottaa tuohon pituus -paino käyrään, minusta se on vain suuntaa antava. Teillä on kyllä hyvät mitat :)

Meillä menty siis miinuksella syntymästä asti ja nousi nippa-nappa plussan puolelle, ennen meidän matkaa... No, matkalla söi, mutta ei yhtä hyvin, kuin kotona ja nyt tämä viikon kestänyt tauti, ettei ole syönyt moneen päivään..vasta, kuin tänään vähän...Varmaan laihtunut aika reippaasti, vaikka hoikka oli jo lähtökohtaisestikin...:sad001

Siinä ne kivet nököttivät rantakivikossa odottaen kuvaajaansa :)
Joskus sisäinen taiteilijani tulee esiin piilostaan :)

Todella erikoista!:wideyed: Satuitte vaan paikalle...:joyful: Ette sitten miettineet, että mistä ovat siihen tulleet ja miksi ne ovat noin siinä?

Otitte varmaan sata valokuvaa tilanteesta:grin

Ihan vain pari kuvaa. Ihastelin, mutta en erityisesti ihmetellyt.

Kevennys: oltiin vauvan ja hänen siskonsa kanssa uimassa. Uinnin ohjaaja luuli, että olemme tyttären kanssa vauvan äiti ja mummo.

Ei voi kuin ihmetellä, onko nykyään kaikki pannassa. Tuntuu ihmeelliseltä, että hyppykiikku vois jotain vääränlaista varvastamista aiheuttaa. Mitä se edes tarkoittaa?

Viime keväänä oltiin kävelemässä miehen kanssa jäällä.

Yölento :) Saako vielä uteliaana kysyä, olivatko järven vai meren jäällä?

Tähän kevennykseksi : kerran kaupassa mun äitiä, eli mummoa luultiin lapsen äidiksi ja minua poikani isosiskoksi :) Meinasin lentää takamuksilleni silloin, mutta kyseessä oli vanha rouva ja ilmeisesti hän ei nähnyt enää kovin hyvin..

Ei voi kuin ihmetellä, onko nykyään kaikki pannassa. Tuntuu ihmeelliseltä, että hyppykiikku vois jotain vääränlaista varvastamista aiheuttaa. Mitä se edes tarkoittaa?

Catlin :) Totta, samaa mieltä! Kaikki kielletään, sitterit, lelukaaret, hyppykiikku jne...

Ennen näitä sai käyttää ihan vapaasti tarpeen mukaan. Nykyään suositaan vaan, että kantaa lasta mukana päivät pitkät ja tekee kotityöt yhdellä kädellä siinä sivussa...

Tähti, järvellä oltiin

Kai nuo hyppykiikut ja muut on lyhytaikaisesti ihan harmittomia, mutta jos ne toteaa niin käteviksi ja mukaviksi, ettei lapsi saa olla lattialla, niin silloin on haittaa.

No kyllä sitä saa ihan itse päättää mitä lapselleen laittaa tai syöttää. Neuvoloissa ja jopa joka th:lla on omat näkemykset asioista ja yhteistä linjaa ei ole. Muutenkin nykyään höyrytään ihan käsittämättömien asioiden kanssa. Ihmekkös jos nykyäitejä vähän ahdistaa kun jo raskausaikana tulee joka tuubasta eri ohjeita ja väitetään että tekemällä tai ostamalla yhtä sun toista suurin piirtein maailma pelastuu. :hilarious:
Mä olen tehny lapseni kanssa just niin kuin olen halunnu. On kaikki pelit ja härvelit jotka olen tarpeellisiksi nähnyt ja monta jättänyt ostamatta vaikka olen siitä hyvästä saanut kauhistelua osakseni. Esim ostin käytetyt 40eur yhdistelmävaunut jotka on tosi hyvät lykkiä ilman kaikkia turhakkeita (aiheutti jostain syystä närästystä kaikissa niissä kavereissa jotka oli ostanu tonnin kärrejä) ja kieltäydyin ostamasta kallista sitteriä jota ilman kuulemma lapseni ei paskomaan pysty. No hyvin on sinappikone jyllännyt eikä oo ollu mahavaivoja. Meillä oli käytettynä ostettu sitteri keittiön pöydällä ekat puol vuotta jossa mukula pääs osallistumaan ruokahetkiin. Lelukaari oli käytössä mutta hyppykeinut ja muut kävelytuolit oon jättäny väliin kun ei mun mielestä ole meillä tarpeellisia.
Neuvola ei ole kieltänyt tai ohjeistanut minkään muun kuin syömisen suhteen. Olen lisäksi huono äiti nykymittapuulla kun en anna tytön sormiruokailla muuta kuin naksuja. Ei kiinnosta siivota sitä sotkua. Ryömimisestä myös huomautettiin 8kk neuvolassa mutta kieltäydyin fyssarista. Tyttö oppi ryömimään ihan ite 8,5kk kohdalla ja nyt jo vetää jalat alle muttei konttaa. Nousee kyllä tukea vasten pystyyn. Oppi sen maanantaina. Ikää 10kk1vko.:p

Eclipse, kuulostaa hyvältä! Meillä on myös sitteri kirpputorilta eikä sitä juuri ole käytetty. Sormiruokailu on minusta omituista. On lapset ennenkin oppineet syömään, vaikka soseet on annettu lusikalla ja leivät kädestä. Meillä ei kyllä ole neuvolassa ohjeistettu edes syömistä. Ajattelin kyllä kysyä, että tiedän, mitä teen väärin. Ja teen silti.

Meiltä lääkäri kysyi eilen, että annammeko vettä lapselle. No, olenko kerran antanut lusikalla maistaa. Ei ole tullut mieleen, että olisi tarpeen, eivätkä nuo kyllä ajatusta tuputtaneetkaan. En usko, että ihan vähään aikaan tulee säännöllinen tapa, huuhdella lapsen suuta. Tulee unohtumaan toistaiseksi, ehkä sitten kun kiinteitä alkaa menemään, niin enemmän sitten harrastetaan (jos muistetaan).

Takaisin