Synnyttäneet --40+++

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja maria75
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Juu lähtee täysin lapasesta mun kirppisshoppailut! XD
Mulla on ihan levottomat setit nyt 74-86 kokoja ja muutama 92 taitaa olla kans. Kivijalkakirppiksillä en kauheesti käy, haluaisin käydä enemmän - tosin sit ostaisin taas enemmän kans, eli ei kannata mennä :p Nettikirpparit on mun akilleen kantapää. Ostan yleensä sillee yhdeltä tyypiltä enemmän, en yksittäisiä ellei oo ihan lähellä. Mies on alkanu jo hermostua ku "on nii paljo kamaa"... No laitoin toki myyntiin nyt "isoja juttuja" toriin monta ja vaatteita ehkä sit huutonettiin setteinä jahka kerkeää. Välillä menee hermo täysin noissa FB-kirppiksissä, tuntuu että ihmisten ÄO menee kuolemaan sinne...........

Minkälaiset lelut ois ny hyviä1 vee aikoihin? Että voisin tukea kehitystä tms. Millä teidän tintit ja tanelit leikkii?
Meillä alkaa nyt kiinnostaa kirjat. Kaikki soivat, pyörivät, rämpättävät fischer pricet on in.

Kyllä saa antaa panadolin ja buranan päällekkäin. Panadol yksin ei ole kovin tehokas. Hyvä yhdistelmä on myös pronaxen(resepti) ja panadol,varsinkin laskemaan kuumetta.
Kuumeiselle lapselle olis hyvä saada mahd paljon nesteitä, vaikka lääkeruiskulla suuhun tai ihan mikä kikkakolmonen tahansa ja usein usein usein.
Ja vaikka pahalta tuntuu niin ihan vaippasillaan vaan, liika jos pukee niin keho kerää vaan lämpöä.

Tsemppiä!
Samaa mieltä, Pronaxen + Panadol on hyvä, Pronaxenia saatu aina esikoiselle korvatulehduksissa kipulääkkeeksi. Pronaxen ei vaan kaikille täällä vielä käy, kun on yli 1 vuotiaille tarkoitettu. Ja siinä vaikutusaika on pidempi, kun saa vain kahdesti päivässä antaa. Tehokas kyllä antaa yötä vasten, kun teho riittää pitkään.

Meidän tyttö kans seuraa mun geenejä..8kk neuvolassa 74cm ja vajaa 10kg [emoji3] Oon ite aina ollut isomman kokonen mutten mitenkään ylilihava. Pituutta on 176.

Don't worry! Viimeiset tarkat neuvolan mitat puuttuu, mutta suuntaa antavasti (10kk) 80cm ja 8.0kg... :) Aika "mini" isoksi mieheksi:joyful:

Meillä alkaa nyt kiinnostaa kirjat. Kaikki soivat, pyörivät, rämpättävät fischer pricet on in.

Fisher Price paras :) Lähes kaikki, joista tykkää on näitä...kännykkä, muut soivat lelut, "unikiikka" ( kohta liian pieni), ajettava - soiva ja puhuva iso mopo ( vielä liian iso 10kk ikäiselle)... jne.. :)

Tähti meillä kans liikkeellä kuumetta mut lääkäri sanoi että johtuu hampaista. Kaks ekaa puhkes ja neiti oli pari pv kuumeessa eikä lähes viikkoon oo nyt syönyt kun tosi vähän. Syli ja tissi auttaa. Tissiä kaivaa paidan sisästä kokoajan. Tänään sain menee sileetä kaupan sosetta ja illalla puuron. Ollaan voiton puolella..ja ikäviä yskänpuuskia tulee.

Täällä myös jotain pientä yskää, mutta hampaista ei kuumetta...tulleet aikoja sitten. Vain oli ruokahaluttomuutta ja ehkä jotain kipuja. Hampaiden määrää ei ole tarkistettu, mutta 6kpl näkyy silmiin ilman tihrustamista :)

Tänään on ollut varsin vaativa päivä! Yö suurinpiirtei nkokonaan valvottu...kuumeen takia.
No, nyt pääsee nukkumaan, kunnes poika herään taas syömään yöpuuroa.

Toivottavasti kuume alkais mennä ohi! :)

Samaa mieltä, Pronaxen + Panadol on hyvä, Pronaxenia saatu aina esikoiselle korvatulehduksissa kipulääkkeeksi. Pronaxen ei vaan kaikille täällä vielä käy, kun on yli 1 vuotiaille tarkoitettu. Ja siinä vaikutusaika on pidempi, kun saa vain kahdesti päivässä antaa. Tehokas kyllä antaa yötä vasten, kun teho riittää pitkään.
Oikeastaa siinä pronaxenissa on 7 kg painoraja. Jotkut lääkärit on vastentahtoisia sitä antamaan ja se yleis suositus on se 1v

Olen vähän vanhanaikainen ja inhoan kaikkia äänekkäitä leluja. 1-vuotiaalle suosittelisin palloja, palikoita, kirjoja, perässä vedettäviä ja työnnettäviä leluja, nukkeja ja autoja.
Mä inhoan myös. Ehkä eniten siksi että muutenkin ääntä riittä mutta enpä niitä metelöiviä ostellut silloin nuorena äitinä myöskään. Parhaimpia leluja on kaikki palikat ja pallot, mielikuvitus vaan rajana

Juu lähtee täysin lapasesta mun kirppisshoppailut! XD
Mulla on ihan levottomat setit nyt 74-86 kokoja ja muutama 92 taitaa olla kans. Kivijalkakirppiksillä en kauheesti käy, haluaisin käydä enemmän - tosin sit ostaisin taas enemmän kans, eli ei kannata mennä :p Nettikirpparit on mun akilleen kantapää. Ostan yleensä sillee yhdeltä tyypiltä enemmän, en yksittäisiä ellei oo ihan lähellä. Mies on alkanu jo hermostua ku "on nii paljo kamaa"... No laitoin toki myyntiin nyt "isoja juttuja" toriin monta ja vaatteita ehkä sit huutonettiin setteinä jahka kerkeää. Välillä menee hermo täysin noissa FB-kirppiksissä, tuntuu että ihmisten ÄO menee kuolemaan sinne...........

Minkälaiset lelut ois ny hyviä1 vee aikoihin? Että voisin tukea kehitystä tms. Millä teidän tintit ja tanelit leikkii?
Mä oon viime aikoina yrittänyt viritellä palikoita ja jotain muita tornihommia, tirppu 10 kk nyt niitä kaataa ja purkaa ja hakkaa yhteen. Nuppipalapeli on esillä, mutta se jää heti, kun isoveikka aloittaa oman leikin millä tahansa. Vakio on myös pakasterasia ja kansi ja joku palikka sinne sisään. :) Sitte ihan sitä brion palikkalaatikkoa on tutkittu ja semmosta vastaavaa autoa, mihin työnnetään eläimiä. Ja kirjoja välillä kans lattialle tutkittavaksi. Mut pääintressi on toki sotkea veikan leikit ja kiivetä pystyyn repimään digiboksia ym :wink

Muokattu viimeksi:
Mä inhoan myös. Ehkä eniten siksi että muutenkin ääntä riittä mutta enpä niitä metelöiviä ostellut silloin nuorena äitinä myöskään. Parhaimpia leluja on kaikki palikat ja pallot, mielikuvitus vaan rajana

Mäkin inhoan, mutta poika tykkää, niin yritän kestää :) Jos olisi useampi lapsi soittamassa näitä, niin luultavasti ainakin osa pitäisi laittaa pois...

Poika rakastaa musiikkia ja soittaa lasten pianoakin itse innoissaan :) Rakennuspalikat, palapelit, pallot, pelit jne..ovat myös hyvässä käytössä :) Kunhan kasvaa, niin hankitaan lautapelejä, vaikka shakkilauta.... :)

Soiva mobile oli meillä hyvä sängyn päällä hyvä siihen asti, kun nukkumaan käymisestä ei enää tullut mitään kun poika ylsi koskemaan niitä roikkuvia juttuja ja alkoi leikkimään niillä. Nyt meillä on pari ääntelevää kirjaa, jotka kivasti täydentää tarinaa. Muuten, vaikka en metelistä tykkääkään, oon antanut lasten tuottaa ääniä. Meillä on lasten kitara ja huonokuntoinen sähköpiano, joita saa soitella melkein aina, sekä erilaisia rytmisoittimia. On kuitenkin kiva, että lapsi on luova ja kokeilee erilaisia ääniä. Itse niiden tuottaminen on kuitenkin eri juttu kuin pelkkä pimpelipom jostain muoviötökästä.

Kuumetta 38.5C, poika ei syö mitään, eikä oikein juokaan:sad001 Haukottelee vaan.

Laittaa hermostuttamaan. Miten kauan vauvoilla kuumeet yleensä kestää?:eek:

Minulla on lapsille ollut tarjolla oikeita soittimia, joilla ääntä saa tuotettua. Äänilelut ovat usein epävireisiä ja äänen laatu on huono.

Minulla on lapsille ollut tarjolla oikeita soittimia, joilla ääntä saa tuotettua. Äänilelut ovat usein epävireisiä ja äänen laatu on huono.

Yölento :) Lastenpiano on oikea soitin, on koskettimet... ei ole syntikka ja ääni aito :)

Pojan kuume laski Panadolilla 37.1C ja vihdoin suostui juomaan vähän, 90ml...

Lähes koko päivän ollut syömättä ja juomatta. Jotain hedelmäsosetta syönyt vähän. Lääkeruiskulla yritettiin antaa mehua, mutta ei suostu edes maistamaan. Mehua ei ole ennen hänelle annettu.

Nyt hän vaikuttaisi ehkä hieman virkeämmältä :)

Kuume on ollut sahaavaa ja korkeaa. Tosi kovia tauteja liikkeellä.

Takaisin