Synnyttäneet --40+++

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja maria75
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Olin juuri tuon ikäinen ja raskaus meni hyvin, vaikka en ole edes perusterve. Kannattaa kyllä aloittaa heti yritys. Melko pupu olet, jos heti tärppää.

Yölento :) Hihh, mies nimittää aina pupuksi :) Miten sattui:grin

Mutta en tosiaan usko siihen kerrasta onnistumiseen - tässä iässä...

nyt oon sterissä käynyt, joten se siitä. Ellei satuta kuulumaan siihen 0,4%:n joukkoon, joilla sterilisaatio pettää. Ja jos vielä olis joskus seksiä. :wink

Napu75 :) Kaipaat seksiä, miten siihen asiaan vaikuttaa ja käytännössä tarkoittaa steri?:wideyed:

Napu75, joo-o... eihän sitä koskaan tiedä :p
Multahan on poistettu toinen munajohdin kohdunulkoisen takia, että olen puoliksi operoitu. Aikanaan se tuntui ihan kamalalta, että ei pysty muutenkaan tulemaan raskaaksi ja sitten vielä vietiin se johdinkin... Nyt siitä on ulkoisena muistona messevä arpi, joka oli pieni ennen tätä lapsen syntymään johtanutta raskautta.

Napu75 :) Kaipaat seksiä, miten siihen asiaan vaikuttaa ja käytännössä tarkoittaa steri?:wideyed:
Miehen puolesta vois olla enemmänkin touhuiluja, mut emmää.... Paitsi joskus harvakseltaan. Steri = sterilisaatio eli munanjohtimissa on klipsit, jotka estävät munasolun pääsyn pelipaikoille. Eli lopullinen ehkäisymuoto, jonka valintaa en ollenkaan kadu.

Täällä poika siis edelleen kuumeessa 37.9C:sad001:sad001:sad001

Syöminen heikkoa, vaikka muuten on virkeä.

Nyt nukkuu :) Saa nukkua aamuun saakka, mikäli vaan onnistuu. Yleensä kun on niin virkku, että illat leikkii ja menee nukkumaan klo 24-01 kieppeillä...

Miehen puolesta vois olla enemmänkin touhuiluja, mut emmää.... Paitsi joskus harvakseltaan. Steri = sterilisaatio eli munanjohtimissa on klipsit, jotka estävät munasolun pääsyn pelipaikoille. Eli lopullinen ehkäisymuoto, jonka valintaa en ollenkaan kadu.

Napu75 :) Ei mitään asiaa vastaan, mutta miksei kortsu riitä? Sattuiko se toimenpide paljon?

Napu75 :) Ei mitään asiaa vastaan, mutta miksei kortsu riitä? Sattuiko se toimenpide paljon?
Kortsuthan on aivan hirveän inhottavia ja tuntumakin on niiden kanssa vähän sinne päin. :wtf: Kyllä luomuna on niin paljon mukavampaa! :p

Sterilisaatio tehtiin nukutuksessa, toimenpide kesti puolisen tuntia. Mulle tehtiin synnytyksen jälkeisenä päivänä, joten samalla sairaalakeikalla hoitui ja vauvan hoitoa jatkoin heti heräämöstä päästyäni. Helppo homma. Haava toki oli jonkun aikaa arka, mutta ei ollut kivulias/hankala toipuminenkaan.

Kortsuthan on aivan hirveän inhottavia ja tuntumakin on niiden kanssa vähän sinne päin. :wtf: Kyllä luomuna on niin paljon mukavampaa! :p

Sterilisaatio tehtiin nukutuksessa, toimenpide kesti puolisen tuntia. Mulle tehtiin synnytyksen jälkeisenä päivänä, joten samalla sairaalakeikalla hoitui ja vauvan hoitoa jatkoin heti heräämöstä päästyäni. Helppo homma. Haava toki oli jonkun aikaa arka, mutta ei ollut kivulias/hankala toipuminenkaan.

Okei :) Tiesit pyytää sellaisen samalla kertaa :)

Napu75, joo-o... eihän sitä koskaan tiedä :p
Multahan on poistettu toinen munajohdin kohdunulkoisen takia, että olen puoliksi operoitu. Aikanaan se tuntui ihan kamalalta, että ei pysty muutenkaan tulemaan raskaaksi ja sitten vielä vietiin se johdinkin... Nyt siitä on ulkoisena muistona messevä arpi, joka oli pieni ennen tätä lapsen syntymään johtanutta raskautta.

Mullakin on oikea tuuba poistettu kohdunulkoisen takia, tosin se tehtiin kai jotenkin tähystellen koska mulla on kolme melko pientä arpea: alavatsassa pari ja navassa yksi. Raskauden aikana ne arvet oli aika huiman näköiset, mutta kumma kyllä ne on palautuneet/hävinneet lähes kokonaan nyt kun vatsa on taas litteä... :-o

Sen sijaan mulle on ilmestynyt tässä imetyksessä raskausarpia tisseihin :meh:
...toivottavasti ne häviää, ei ole kivan näköiset. Sinänsä ihan sama - jos jäävät, niin onpahan muisto tästäkin ajasta kropassa x-)

Mulla on raskausarpia edellisistä kahdesta lapsesta. Kyllä ne haalenee, eli eivät ole enää sellasia punertavia, mutta ei ne kokonaan häivy enää. Se iho on repeytynyt. Mua ei haittaa raskausarvet. Eihän ne rinnoissa kovin monelle näy:yuck:

Tähti, kahden lähekkäin syntyneen lapsen kanssa on haasteensa olipa sit nuori vanhempi tai varttuneempi. Onhan sisarusten kasvun seuraaminen antoisaa, ihanaa, työlästä ja raskastakin. Heistä on seuraa toisistaan ja opettavat toisiaan. Jos on järkevä, ei tee useampaa lasta. Nimimerkillä - kolmen pojan äiti-. Mut mun elämänvalintoja on ohjannut joku muu kuin järki:dead:

Totta :) Aikataulu on kiireellinen, iän vuoksi. Samaa mieltä on mieskin. Mutta se vaan, että kun nämä vaavit eivät ole tilaustavaraa...Kuka tietää, miten pitkä toimitusaika tulee olemaan:joyful:

Mies myös pohtii, että miten kova homma on pärjätä kahden pienen perässä, kun usein ollaan jo tämän yhdenkin kanssa ihmeissämme... Mua huolestuttaa enemmän raskausaika 44-45v. iässä.
Se on just näin, ei voi koskaan tietää, eikä ennustaa. Mulle raskaaksi tulo ei ollu mikään itsestäänselvyys, edellisen kumppanin kanssa ei onnistunut ja nykyisen kanssa esikoisen tärppäämiseenkin meni vähän aikaa. Mutta toinen yllätti iloisesti siinä, että tärppäsi käytännössä heti. Joskushan sanotaan, että voi tärpätä helpommin, kun "kone on lämmin", jos tällaista vähän karskia sanontaa saa käyttää.

Kyllä kahdessa pienessä työtä on, sitä ei käy kieltäminen. Ja kyllä iltaisin on välillä aika kaikkensa antanut. Mutta on myös hauskoja ja ihania hetkiä. :Heartred Isommasta on jo apuakin, mutta pitää vaan muistaa, että hänkin on vielä pieni.

Pojan kuume nousi takaisin aamuyöllä klo 05, jonka jälkeen on vaan itkenyt Panadolista huolimatta:sad001:sad001:sad001. Ihan kuin sattuis johonkin, vaikka kuume on poissa.

Äiti soittaa Neuvola lääkäriin heti kun se aukee klo 08. Todella huolissani, mikä vaivaa... Syö ei eikä juo mitään:sad001

Mulla tää palstailu on jäänyt lukemisen tasolle, ihan aavistuksen on ollut kiirus viime viikkoina.:)
Perheeseemme kuuluu nimittäin nykyään omien 10kk tytön ja pojan 2v3kk lisäksi 3krt/vk 13kk ikäiset kaksospojat. Vilskettä, hauskoja ja vaarallisia tilanteita riittää kun vauhtia ja meteliä löytyy pienen kylän verran.
Kaikki kolme vaippapyllyä kävelevät enemmän tai vähemmän vantterasti yleensä eri suuntiin, niin on tällä mammalla arvioimista, kenet pelastan ensin.:wink

Mun ystävättären mies joutui jokunen aika sitten hyvin vakavaan onnettomuuteen ja taistelee sairaalassa hengestään, heille kuuluu nämä 13kk ikäiset veijarit ja koska pariskunta on meidän lailla ulkomaalaisia, ei turvaverkkoja niin paljoa ole. Päätimme siis mieheni kanssa tarjota poikien äidille mahdollisuutta hengittää aina välillä vähän syvempään ja tarjoutua ottamaan pojat meille.

Antoisaa on ollut mutta en mä kyllä juurikaan ehdi niinä päivinä kuin kaikki neljä pikkuista ovat meillä, niin muuta tekemään kuin puhaltelemaan pipejä pois, pesemään peppuja ja kuorimaan omppuja. Näkisittepä meidän kun lähdetään puistoon:laughing001, tyttö keikkuu vatsarepussa, kaksoset meidän tuplakärryissä ja taapero tepsuttaa perässä.
Ihan niin kiire mulla ei kuitenkaan ole, etten ehtisi ripsiväriä ja hiuksia laittamaan.:wink

Mulla tää palstailu on jäänyt lukemisen tasolle, ihan aavistuksen on ollut kiirus viime viikkoina.:)
Perheeseemme kuuluu nimittäin nykyään omien 10kk tytön ja pojan 2v3kk lisäksi 3krt/vk 13kk ikäiset kaksospojat. Vilskettä, hauskoja ja vaarallisia tilanteita riittää kun vauhtia ja meteliä löytyy pienen kylän verran.
Kaikki kolme vaippapyllyä kävelevät enemmän tai vähemmän vantterasti yleensä eri suuntiin, niin on tällä mammalla arvioimista, kenet pelastan ensin.:wink

Mun ystävättären mies joutui jokunen aika sitten hyvin vakavaan onnettomuuteen ja taistelee sairaalassa hengestään, heille kuuluu nämä 13kk ikäiset veijarit ja koska pariskunta on meidän lailla ulkomaalaisia, ei turvaverkkoja niin paljoa ole. Päätimme siis mieheni kanssa tarjota poikien äidille mahdollisuutta hengittää aina välillä vähän syvempään ja tarjoutua ottamaan pojat meille.

Antoisaa on ollut mutta en mä kyllä juurikaan ehdi niinä päivinä kuin kaikki neljä pikkuista ovat meillä, niin muuta tekemään kuin puhaltelemaan pipejä pois, pesemään peppuja ja kuorimaan omppuja. Näkisittepä meidän kun lähdetään puistoon:laughing001, tyttö keikkuu vatsarepussa, kaksoset meidän tuplakärryissä ja taapero tepsuttaa perässä.
Ihan niin kiire mulla ei kuitenkaan ole, etten ehtisi ripsiväriä ja hiuksia laittamaan.:wink

Tähtipölyä :) Todella upeaa työtä!:Heartred Hatunnosto ja tsempit!!:hello2:wav

Takaisin