Kesällä viimeistään, niin ehdit vielä pyrähtää töissäkinEhkei kuitenkaan ihan maha pystyssä takaisin ja totea, että jää kk -kuluttua äitiyslomalle..![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Kesällä viimeistään, niin ehdit vielä pyrähtää töissäkinEhkei kuitenkaan ihan maha pystyssä takaisin ja totea, että jää kk -kuluttua äitiyslomalle..![]()
Aivan ihanaa, kun teillä pikkutyypit täysillä mukana! :) Ootko sä muuten käyttänyt vauvalle jotain kantorinkkoja? Onko kokemusta? Oon välillä miettinyt sellasta. Mun piti saada esikoinen (vähän alle 3) lopputalvesta vielä laskettelusuksille, mutta se nyt jäi. Murtsikoita (siis ihan semmosia ensisuksia) kokeiltiin pari kertaa ja se meni yllättävän hyvin, olin ihan ihmeissäni. :) Hokkaritkin oli serkulta jo varastossa, mutta sinne meni jäät ennen kuin ehdittiin.Joo, pakko/kova tahto on paras konsultti...no, kyllä vauvankin kanssa pääsee kaikenlaista harrastamaan, vähän viitseliäisyyttä ja mielikuvitustakin se vaatii mutta mahdollista on. Osa retkistä hiihdettiin niin, että mies veti ahkiossa esikoista ja minä vauvaa (siis kaksi ahkiota), mutta pari päiväretkeä tehtiin niinkin, että mies veti ahkiossa vauvaa ja esikoinen istui ahkioon sidotussa pulkassa/pilkkiahkiossa. Alamäet piti tietty himmailla, mutta ei sillä kuormalla muuten päässytkään hurjastelemaan... Rinteeseen ei sentään lähdetty vauvan kanssa, vaan ne oli vaunukävelypäiviä jommalle kummalle vanhemmalle
Samalla tavalla esikoinen aikanaan oli mukana hiihtämässä. Suosittelen lämpimästi Fjellpulkenin ahkioita!
Aivan ihanaa, kun teillä pikkutyypit täysillä mukana! :) Ootko sä muuten käyttänyt vauvalle jotain kantorinkkoja? Onko kokemusta? Oon välillä miettinyt sellasta. Mun piti saada esikoinen (vähän alle 3) lopputalvesta vielä laskettelusuksille, mutta se nyt jäi. Murtsikoita (siis ihan semmosia ensisuksia) kokeiltiin pari kertaa ja se meni yllättävän hyvin, olin ihan ihmeissäni. :) Hokkaritkin oli serkulta jo varastossa, mutta sinne meni jäät ennen kuin ehdittiin.
Meidän pikkujampalla oli kuumetta pe-la, samoina päivinä kun mulla. Mulla siis nuhakuume eli normaali lenssu, mut vauvalla ei ollut flunssan oireita. Epäilin hampaiden tuloa, mut ei oo vielä läpi. Kuumeilu aikana oli myös jotain mahavaivaa, koska vähän väliä turahti kakkaa (normaalisti 4-10 päivän välein). Meillä muilla ei mitään vatsatautiin viittaavaa ja mun ruokavalio on ennallaan. Eli ei mitään hajua miksi pojalla oli kuumetta (Panadolilla helpotettiin oloa)... Pääasia, että ohi meni ja nyt on taas oma nauravainen itsensä.Korvatulehdus tai virtsatieongelmat on myös vaihtoehtoina. Tai pikkulapsilla mikä vaan. Käy lääkärissä jos pahenee tai jatkuu...
En ole kokeillut kantorinkkoja (vain rintareppua ja kantoliinaa), mutta kylläkin miettinyt että sellainen voisi olla hyvä. Yhdellä kaverilla oli käytössä sellainen kun heidän poitsu oli pieni, ja yritinkin kysellä vieläkö se löytyisi nurkista ostettavaksi / lainattavaksi, mutta oli ehtinyt jo antaa sen eteenpäin.
Rintarepun kanssa mies hiihti muutaman kilsan lenkin nytkin, mutta onhan se vähän järjetön viritys.

Korvatulehdus tai virtsatieongelmat on myös vaihtoehtoina. Tai pikkulapsilla mikä vaan. Käy lääkärissä jos pahenee tai jatkuu...
Me hankittiin matkalle Britax - kantoreppu ja aivan loistava siellä. Samalla sai kädet vapaaksi matkalaukkuja raahatessa, sekä kun tehtiin retket kahteen eri eläintarhaan...Siinä poika tuli mukana, kuin apinan poikanen
Onko rintareppu sama, kuin kantoreppu...
Meidän pikkujampalla oli kuumetta pe-la, samoina päivinä kun mulla. Mulla siis nuhakuume eli normaali lenssu, mut vauvalla ei ollut flunssan oireita. Epäilin hampaiden tuloa, mut ei oo vielä läpi. Kuumeilu aikana oli myös jotain mahavaivaa, koska vähän väliä turahti kakkaa (normaalisti 4-10 päivän välein). Meillä muilla ei mitään vatsatautiin viittaavaa ja mun ruokavalio on ennallaan. Eli ei mitään hajua miksi pojalla oli kuumetta (Panadolilla helpotettiin oloa)... Pääasia, että ohi meni ja nyt on taas oma nauravainen itsensä.
Kesällä viimeistään, niin ehdit vielä pyrähtää töissäkin![]()

Aivan ihanaa, kun teillä pikkutyypit täysillä mukana! :) Ootko sä muuten käyttänyt vauvalle jotain kantorinkkoja? Onko kokemusta? Oon välillä miettinyt sellasta. Mun piti saada esikoinen (vähän alle 3) lopputalvesta vielä laskettelusuksille, mutta se nyt jäi. Murtsikoita (siis ihan semmosia ensisuksia) kokeiltiin pari kertaa ja se meni yllättävän hyvin, olin ihan ihmeissäni. :) Hokkaritkin oli serkulta jo varastossa, mutta sinne meni jäät ennen kuin ehdittiin.
Korvatulehdukset oireilee monin tavoin. Pelkkää särkyä tai särky + kuume tai kaverin pojalla huomattiin vain aina kuumeesta, sillä ei särkenyt ollenkaan ja oli monta tulehdusta. Virtsatie ongelmia kai on yleensä enempi tytöillä.Miten korvatulehdus enteilee? Olisiko niin kipeä, että itkisi vaan?
Entä virtsaongelmat? Pissaa tulee ihan normaalisti...
Mitään ei valita, mutta kitisee kyllä - eikä syö!
Pojalla oli matkalla virusflunssa, silloin nenäkin oli tukossa ja vuosi räkää. Kuume oli vain 37.6C. Nyt ei siis mitään nuhan oireita, mutta kuume minusta aika korkea ( 38.0C).
Taidan soittaa heti Neuvolaan, keventää ainakin huolta...
Totta :) Aikataulu on kiireellinen, iän vuoksi. Samaa mieltä on mieskin. Mutta se vaan, että kun nämä vaavit eivät ole tilaustavaraa...Kuka tietää, miten pitkä toimitusaika tulee olemaan
Mies myös pohtii, että miten kova homma on pärjätä kahden pienen perässä, kun usein ollaan jo tämän yhdenkin kanssa ihmeissämme... Mua huolestuttaa enemmän raskausaika 44-45v. iässä.
Meillä ei mies halua toista lasta koska pitää itseään vanhana (47) ja lisäksi toisessa raskaudessa voisi olla jo paljon enemmän riskejä sekä mulle että lapselle. En mä tiedä olisinko itsekkään siihen valmis. Raskaus ja synnytys oli kummatkin niin karmeita että en niitä halua kokea uudelleen vaikka toinen lapsi välillä olisikin ihan ok. Ja mun kroppa ts selkä ei välttis kestäis. Sääliksi vaan käy tyttöä kun sillä ei oo sisaruksia tai edes serkkuja.
Korvatulehdukset oireilee monin tavoin. Pelkkää särkyä tai särky + kuume tai kaverin pojalla huomattiin vain aina kuumeesta, sillä ei särkenyt ollenkaan ja oli monta tulehdusta. Virtsatie ongelmia kai on yleensä enempi tytöillä.
Tähti-73, mulla oli myös melko mutkaton raskaus ja sain perustyytyväisen lapsen. Voiko olla yhtä hyvä tuuri, en tiedä :)
Mieheni on 75-vuosimallia, ei ole ikäänsä kokenut ongelmaksi, kovasti toivoo lisää perheenlisäystä. Minua nuo kertyvät vuodet hiukan huolettaa, koska väistämättä suurin vastuu lapsista koituu äidille.
Toivotaan, että pieni potilas toipuu hyvin ja pian :)
Olin juuri tuon ikäinen ja raskaus meni hyvin, vaikka en ole edes perusterve. Kannattaa kyllä aloittaa heti yritys. Melko pupu olet, jos heti tärppää.Totta :) Aikataulu on kiireellinen, iän vuoksi. Samaa mieltä on mieskin. Mutta se vaan, että kun nämä vaavit eivät ole tilaustavaraa...Kuka tietää, miten pitkä toimitusaika tulee olemaan
Mies myös pohtii, että miten kova homma on pärjätä kahden pienen perässä, kun usein ollaan jo tämän yhdenkin kanssa ihmeissämme... Mua huolestuttaa enemmän raskausaika 44-45v. iässä.