Synnyttäneet --40+++

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja maria75
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vauvalle tuli eka hammas esille viime sunnuntaina ja nyt on koko purupinta esillä mutta vielä ei ole onnistunut puraisemaan mua tissistä. Sitä kauhulla odottaen... Tänään oltiin yhdessä ilta-perhekahvilassa ja tyttö alko itkeä heti kun oli mun tutun sylissä! Siitä on tosin pitkä aika kun ovat nähneet mutta ei vauva ennen ole ketään vierastanut. :( Katotaan alkoiko nyt sitten vierastaminen jo vai oliko vaan väsymystä tms. Mutta sen jälkeen aloin miettimään että ei kyllä vauva kauheesti ole ollut muiden sylissä... mä olen kyllä ominut tän viimeisen vauvani aika hyvin itelleni! :( Kun ollaan kylässä tai joku tulee meille niin pidän kyllä vauvaa enimmäkseen ite tai jos on toisen sylissä nappaan aika nopeesti takaisin syöttämiseen vedoten. Ja olen tehnyt näin tiedostamatta sitä ite, nyt vasta tajusin! Täytyy alkaa skarpata ja antaa häntä enemmän muille pidettäväksi. :)
Voi luoja mihin mä olen oikeen lähtenyt mukaan?!? Siis tää kunnallisvaaliehdokkuus... SUPERmielenkiintoista mutta aikaa vievää. Nettisivu fixattu, fb-sivu siistitty, mielipidekirjoituksien runkoja kirjoitettu ja sit olis miljoona eri vaalikonetta mihin pitäis vastailla! Ja eilen aiheutin myrskyn paikallisessa fb-ryhmässä. :D Äitien tunteet kävi niin kuumina, sekä puolesta että vastaan, että keskustelu jäädytettiin ja se jopa mainittiin Turun Sanomissa. :D Kyllä saan opetella paksunahkaisemmaksi tässä pyörityksessä.

Mä oon miettinyt, että kyllä ne työssäkäyvät naiset on aika sissejä monissa maissa, missä äitiyslomaa on vain muutama viikko... Aika töttöröö on kyllä ainakin meikäläinen, kun yöunet keskeytyy 4-10 krt/yö :)
Kävin lounaalla vanhojen työkavereiden kanssa ja oli kyllä mukavaa vaihtelua arkeen. Lisäksi meitä muistettiin todella kivalla lahjalla ja isolla onnittelukortilla. Olin entisessä työpaikassa 9 vuotta, ja sinä aikana kaikki muut saivat lapsia - meidän ihmettä vaan toivottiin. Lopultahan se sitten tuli, kun vaihdoin työpaikkaa :)
Kävin myös nykyisellä työpaikalla, ja hetihän ne olisivat takaisin toivoneet. Juttelin esimiehen kanssa, että suunnittelin alustavasti paluusta ruotuun marraskuun alusta. Mies hoitaisi lasta loppuvuoden ja jotenkin se siinä sumpliteltaisiin, että tyttö hoitoon vuoden 2018 alusta. Ihan kiva, että minun toivotaan palaavan, voisivat asiat huonomminkin olla :)
Täällä on noin kahdet päikkärit, jos ei mitään kummallista ohjelmassa. Kesto yhteensä 3-5 tuntia. Yöunet on vakiintuneet suunnilleen välille klo 20-07. Syöttöjä noin 3.
tyttö 3 kk ja viikon

Hyvää matkaa Tähti! Toivottavasti säät suosii ja kaikki menee mukavasti!

:greet025
Kiitos kaikille toivotuksista! :) Täällä sitä ollaan ja vihdoin sain netin jotenkin toimimaan...

No ensinnäkin, vauvan kanssa on mennyt todella hyvin :) Lentomatka tänne meni kivuttomasti, poika tosin ei matkan aikana syönyt, kuin vähän hedelmäsosetta. Kun päästiin hotelliin, niin alkoi syömään normaalisti.

Mikä yllättävää, poika tuntuu nauttivan täysillä matkasta...todella yllättävää...:p Yöt nukkunut yhtä hyvin, kuin kotona. Tänään käytiin eläintarhassa, Jungle Park - ja oli kiinnostunut apinoista:laughing002

Vauvanruokaa täältä ei yllätys oikein löydy, mutta se ei matkantekoa haittaa, kun on omat eväät...:p

:greet025
Näköjään jatkan seuraavaa viestiä :) , vauvan kanssa menee hyvin, joten voin rohkaista muitakin vauvan kanssa matkalle lähtijöitä! :)

Meillä on all incl-hotelli, joten syötävää ja juotavaa on 24h :) Ohjelmaa myös ja uima-altaat. Hotelli todella tasokas ja vauvat/lapset otetaan oikein sydämellä huomioon.

Poika syö vielä yöllä puuroa, niin pitää herätä kerran tai kaksi. Mies on tarjoillut heti aamulla kahvit sänkyyn palkaksi yösyötöistä:joyful: Voi jee:Heartred:notworthy

No, siis vauvanruokaa täältä ei löydy...ihan muutama hassu purkki jos löytyy ja jotain hedelmäsoseita. Ei siis oikein mitään:sad001 Onkohan ne apteekissa!? Tuskin silti tarvii niitä etsiä, mutta kummastuttaa...

Vauvanruoka täällä löytyy tosiaan apteekista.

Hotellilla on paljon lapsiperheitä ja oltiin tänään hotellin leikkikentällä :) Siellä oli paljon saman ikäisiä kavereita pojalle :)

Muutoinkin poika viihtyy hyvin, uimassa ei häntä silti käytetä. Hän istuu innolla pöydässä, kun syödään ja nauraa krikattaa kovasti, kun tarjoilijat käyvät välillä kutittelemassa ja kyyhkysiä lentelee pensaissa:p

Taxissa poika nauroi niin, että kuljettajakin oli ymmällään - sanoi: A happy baby! :joyful::laughing021 Vastasin, always so happy boy:laughing002

Meidän ipana täytti 4 kk :D ...kauheen nopsaan menee aika. Torstaina 4 kk neuvola, ihan jännittää millaiset mitat... Nyt saisi jo alkaa antamaan makuannoksia kiinteitä, mutta enpä ole vielä kiirehtinyt. Täysimetyksellä siis mennään, vaikka pari kuukautta sitten taisin jo haikailla että kunhan tyttö täyttää 3 kk, niin alan ihan tarkoituksella maistattaa myös korviketta, ettei ipana olisi niin kiinni mun tississä... no, tässä sitä ollaan edelleen.

Lähdetään viikonloppuna pariksi viikoksi reissuun, hiihtolomalle pohjoiseen. Ollaan aiempina vuosina hiihdelty pitkiä päiväreissuja ahkion kanssa koko perhe, mutta nyt on vähän hakusessa vielä plänit, kun ei ole 2-paikkaista ahkiota, eikä tuota 4 kk ipanaa suositella vielä ahkioon laitettavaksikaan.

Tänne kaikille, että oon "ehkä" lihonnut ihan varmasti vaikka kuinka monta kiloo:wtf: Täällä -all inclusive- , siis päivässä syödään monta kattausta- suoraan seisovasta pöydästä :) No se ei riitä, kun mies sanoi, että täällä ei laihduteta, sillä on maksanut matkasta monta tonnia:wacky:....Hän haluaa kantaa ja tuo kaikkea esim. sokeripitoisia drinkkejä mulle tarjottimella suoraan huoneeseen.

Siis apua, kuinkahan lihava oon viikon päästä, koska jo nyt housut kiristää:eek: 2viikkoa all inclusive ihan varmasti LIHOTTAA:yuck:

Mutta vauvan kanssa on mennyt tosi LOISTAVASTI!!:grin:Heartpink Täällä hotellilla on ohjelmaa lapsille ja poika on ollut täysillä mukana esim. eläin-show:ssa:joyful:

Viä on viikko jäljellä, saa nähdä mistä muusta poika tykkää, kuin apinoista ja isoista papukaijoista:laughing002 Lämpöä täällä nyt on 25-31C:p

Tähti, minä olen saavuttanut allinclusive-lomalla viikossa 4kg.

APUA!!:woot: Mun arvio on se +4kg...mutta 2viikkoa. Sanoin tänään miehelle, että nyt on stoppi, koska housut jo kiristää... Hän totesi, kaikki on maksettu, niin täällä ei pihistellä, eikä laihduteta, vaan kohta kevät aurinko sulattaa tiet, niin lenkkeillessä ne kilot karisee ja pojan kanssa urheillessa.

Sanoin, että ahaa - sillai vissiin:wideyed::joyful:

Taas poksahtelee shampanjakorkit täällä hotellilla ja musat pauhaa:happy::happy119
:laughing021

Nyt on loma ja tulkoon ne "hiton" lisäkilot, elämä on -"laiffii" :p Vauvakin viihtyy :)

Kuulostaa ihanalta lomalta!!
Meillä on kans pientä lomakuumetta tytön kanssa. Toivottavasti toteutuu. Tarkoitus olis lähteä "jonnekin" siskojen ja äidin kanssa. Meijän tyttö tulee tietysti mukaan. Muut serkut ovat jo aikuisia, joten tällä erää eivät ole lähdössä kaikkineen matkaan. Pistin tänään passihakemukset vetämään. Huomenna käyn näyttämässä poliisilaitoksella, miten meijän tyttö muistuttaa "pidätyskuvaansa"
"ImageUploadedByVau Foorumi1488894776.268625.jpg
Sitten vaan odotellaan, että mummu päättää, mihin me lähetään :)

Meillä on kans pientä lomakuumetta tytön kanssa. Toivottavasti toteutuu. Tarkoitus olis lähteä "jonnekin" siskojen ja äidin kanssa. Meijän tyttö tulee tietysti mukaan. Muut serkut ovat jo aikuisia, joten tällä erää eivät ole lähdössä kaikkineen matkaan. Pistin tänään passihakemukset vetämään. Huomenna käyn näyttämässä poliisilaitoksella, miten meijän tyttö muistuttaa "pidätyskuvaansa"
"View attachment 51551

Rohkeesti vaan reissuun! Vauvan kanssa matkustaminen on opettavaa, mutta ainakin tähän saakka helpompaa, kuin ikinä oletti :) Ihanan mausteen antaa pojan hyvätuulisuus, hän on hengessä mukana, vaikka ikää vasta 9kk... :) Nauraa krikattaa ja leikkii leluillaan :)

Mies on nyt isyyslomalla, mutta tekee silti etänä täältäkäsin töitä.

Yölento :) Liittyy ylennykseen, uuteen työnkuvaan.. Kai vaan itse haluaa/ kokee tärkeäksi.. :)

Voi tätä maailmaa.

Samaa pomoo, kun hän on jo kattellut 15vuotta....( minusta ei ehkä olis siihen)... :)

Last edited by a moderator:
Huomenna käyn näyttämässä poliisilaitoksella, miten meijän tyttö muistuttaa "pidätyskuvaansa"
"View attachment 51551

Mekin saatiin pikkulikalle eka passi tällä viikolla :)

Suunniteltiin, että lähdetään ipanoiden ja mummun kanssa Kanarialle vielä tässä loppukeväästä... joku (pikku)lapsiystävällinen paikka, jossa pärjää vaunujen kanssa. Suosituksia kellään?

Mekin saatiin pikkulikalle eka passi tällä viikolla :)

Suunniteltiin, että lähdetään ipanoiden ja mummun kanssa Kanarialle vielä tässä loppukeväästä... joku (pikku)lapsiystävällinen paikka, jossa pärjää vaunujen kanssa. Suosituksia kellään?

Varmasti Kanarialla on monia. Me ollaan Paraisossa- Buena Vista hotelli, (peruste tänne tulla on perhehotelli ja tasokas). Ennen vauvaa käytiin vieressä olevassa Bahia Principe hotellissa ( 4-5***). Sitä aiemminkin käyty muualla täällä Teneriffalla kaksin.

Nyt poika nukkuu rattaissa, kun tultiin syömästä :) Vauvan kanssa ihan kaikki on ollut helppoa :) Kaikki syöminen ja nukkuminen, sekä ollaan käyty taxilla eläintarhassa ja poika on käynyt lasten minidiscossa, sekä hotellin leikkikentällä :)

Ihan kaikki on ollut hurjan helppoa ja vielä riittää aikaa käydä jossain :)

Kimaira :) Jos lähdette Kanarialle, niin riittävästi omaa evästä mukaan! Yksi viikko menee helposti, toiseen saa varautua enemmän. Vaippoja ei olla löydetty mistään ja ruokasoseita TOSI niukasti. Meillä esim. poika ei syö kiinteitä matkalla yhtä paljon, kun kotona, vaan haluaa hedelmäsoseita ja puuroa :)

Riippuu varmasti ihan siitä missä liikkuu..löytyykö vaippoja ja soseita.

Täällä housut kiristää entistä enemmän, eli tiedossa aika duuni, kun kotiin pääsee...:joyful::dead: Mutta viihdytty on kyllä:grin:grin:joyful:

Last edited by a moderator:
Kimaira :) Jos lähdette Kanarialle, niin riittävästi omaa evästä mukaan! Yksi viikko menee helposti, toiseen saa varautua enemmän. Vaippoja ei olla löydetty mistään ja ruokasoseita TOSI niukasti. Meillä esim. poika ei syö kiinteitä matkalla yhtä paljon, kun kotona, vaan haluaa hedelmäsoseita ja puuroa :)

Riippuu varmasti ihan siitä missä liikkuu..löytyykö vaippoja ja soseita.

Täällä housut kiristää entistä enemmän, eli tiedossa aika duuni, kun kotiin pääsee...:joyful::dead: Mutta viihdytty on kyllä:grin:grin:joyful:

Jos lähdetään huhtikuussa niin ipana on alle 6 kk ja vielä täysimetyksellä (luulisin). Ei tarvitse siis surra soseista, se olisi aika helppoa siinä mielessä... Katsotaan nyt.

Tänään neuvolassa th sanoi, että MPR-rokote olisi hyvä olla otettu ennen ulkomaanmatkoja, mutta sen saa antaa vasta 6 kk täyttäneelle?! En kyllä usko tuota tarkistamatta muualtakin.

Tähti. älä sure niitä housujen kiristyksiä!!! Nauti nyt täysillä. Korkkarit kattoon jne. :)

Jos lähdetään huhtikuussa niin ipana on alle 6 kk ja vielä täysimetyksellä (luulisin). Ei tarvitse siis surra soseista, se olisi aika helppoa siinä mielessä... Katsotaan nyt.

Tänään neuvolassa th sanoi, että MPR-rokote olisi hyvä olla otettu ennen ulkomaanmatkoja, mutta sen saa antaa vasta 6 kk täyttäneelle?! En kyllä usko tuota tarkistamatta muualtakin.

Tähti. älä sure niitä housujen kiristyksiä!!! Nauti nyt täysillä. Korkkarit kattoon jne. :)

Joo, kyllä se noin on, että 6kk täytyy olla täyttänyt. Me matkustettiin molempien kanssa paljon ennen puolta vuotta ja ns "pahoissa" paikoissa mutta rokotus saatiin molemmille vasta 6kk. Normistihan se tuikataan vuoden paikkeilla.

Oltiin 4 kk neuvolassa. Tyttö painoi hitusen alle 7 kg ja pituutta oli tullut 4 cm kuukaudessa. Muutenkin kaikki OK - samalla oli lääkärintarkastus ja tuli tsekattua korvat, keuhkot jne. Ollaan sairasteltu pari viikkoa flunssaa niin tuli varmistettua sekin, että flunssa on hyvin parantunut/parantumassa. Nyt voi lähteä hyvillä mielin hiihtolomalle pohjoiseen :)

Täälläkin taisi olla aikaisemmin puhetta tuosta 6 kk ryhmäneuvolasta. Kun tänään varattiin seuraavia neuvola-aikoja tytölle, tuli samalla puheeksi, että neuvola-asetus kuulemma määrää järjestämään ensimmäisen vuoden aikana yhden ryhmäneuvolan. Espoossa se on 6 kk neuvola. Samainen asetus määrää täyttelemään niitä voimavarakyselyitä yms. Eli jos mä nyt oikein ymmärsin niin kaikissa neuvoloissa pitäisi (nykyisin) olla ryhmäneuvola joku ekan vuoden neuvolakäynneistä... mikäli kunnassa noudatetaan neuvola-asetusta. Tosin se saattoi olla aika tuore asetus, en ole varma.

Tjaah, meillä ei oo kuulunut mitään ryhmäneuvolasta. Seuraavaksi on normaali 5kk neuvola. Tuli kutsu sellaiseen viikottaiseen vanhempi-vauva-ryhmään, mut en mä siitä innostunut. 1,5 tuntia kerrallaan joka tiistai toukokuuhun asti. Vähän niinku vertaistukikerho, mut ammattilaisten vetämä ja alustuksia ja keskustelua eri aiheista.

Takaisin