Synnyttäneet --40+++

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja maria75
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kimaira, me oltais varmaan lähdetty Kanarialle, Los Christianosiin Teneriffalla, mutta sielläpäin on tullut monesti oltua. Ollaan oltu siellä ja Americasissa, ja tykättiin siitä Los Christianosin meiningistä. Tosin silloin ei ollut pikkuista mukana, mutta kaksi eläkeläistä, eli rauhallinen meno oli meille just ok. Mummu päättää, ehkä se on jokin Välimeren kohde meille tällä kertaa, toivon niin. Äitini on maidoton ja gluteeniton, joten kohteessa pitäisi olla mahdollisuus erikoisruokavalioon. Vaikka ottaisi huoneistohotellin olisihan se kiva, jos jostain ravintolasta saisi erikoisruokavalioruokia. Mulla ei ole aiheesta tarkempaa kokemusta, lukeeko missään ruokalistassa "M" tai "G", tiedättekö onko tällainen ulkoimailla yleistä?
Ei tule meilläkään olemaan rokotukset tikissä, jos toukokuun aikana lähetään. Mutta onpahan tuossa kuitenkin jo aloitettu tuo rokotusohjelma.
tyttö 3 kuukautta ja risat

Täällä on koettu ensimmäinen vastoinkäyminen:sad010 poika itki koko yön ja oli kuumetta 37.6C, yskää ja nenä vuotaa. Äiti on valvonut koko yön ja isi myös osittain:sad001

Hotellin lääkäri kävi poikaa katsomassa, mitään ei löytynyt, paitsi kurkku punoitti ja oli turvonnut. Sanoi olevan virus ja lääke siihen panadol.

No, poika siis tarttui isistä, koska hän on ollut jo muutaman päivän flunssassa. Ekan kerran elämässä meidän poika on nyt sitten kipeä ja tietysti se sattui täällä matkalla:sad001 Nyt enimmäkseen on oltava vaan huoneessa, ei aurinkoa, eikä vetoa...
Ite oon selvinnyt toistaiseksi terveenä.

Kyllä huolestuu, kun lapsi sairastuu, etenkin jos se tapahtuu matkalla:sad010 Onneksi lääkäri sanoi, että uskoo pahimman olevan ohi parissa päivässä ja sitten voidaan vaikka vähän kävellä ulkona vaunulenkillä.

Jos tästä tulee joku jälkitauti, luultavasti ollaan sitten jo palattu koti-Suomeen, sillä lomaa on jäljellä enää 5päivää.

Tänään neuvolassa th sanoi, että MPR-rokote olisi hyvä olla otettu ennen ulkomaanmatkoja, mutta sen saa antaa vasta 6 kk täyttäneelle?! En kyllä usko tuota tarkistamatta muualtakin.

Tähti. älä sure niitä housujen kiristyksiä!!! Nauti nyt täysillä. Korkkarit kattoon jne. :)

Kimaira :) Meille annettiin MPR- rokote ennen matkaa, poika oli silloin tasan 9kk. Sain itse myös saman rokotteen varuiksi, vaikka oon sairastanut tuhkarokon. Th sanoi, että uusinta rokote ei ainakaan haittaa ja saa siihen uusinnan 3vuoden päästä.

Poika saa vielä uusinnan, ennen seuraavaa rokotetta, koska tämä rokote on annettu alle 1vuotiaana.

Kimaira, me oltais varmaan lähdetty Kanarialle, Los Christianosiin Teneriffalla, mutta sielläpäin on tullut monesti oltua. Ollaan oltu siellä ja Americasissa, ja tykättiin siitä Los Christianosin meiningistä. Tosin silloin ei ollut pikkuista mukana, mutta kaksi eläkeläistä, eli rauhallinen meno oli meille just ok. Mummu päättää, ehkä se on jokin Välimeren kohde meille tällä kertaa, toivon niin. Äitini on maidoton ja gluteeniton, joten kohteessa pitäisi olla mahdollisuus erikoisruokavalioon. Vaikka ottaisi huoneistohotellin olisihan se kiva, jos jostain ravintolasta saisi erikoisruokavalioruokia. Mulla ei ole aiheesta tarkempaa kokemusta, lukeeko missään ruokalistassa "M" tai "G", tiedättekö onko tällainen ulkoimailla yleistä?
Ei tule meilläkään olemaan rokotukset tikissä, jos toukokuun aikana lähetään. Mutta onpahan tuossa kuitenkin jo aloitettu tuo rokotusohjelma.
tyttö 3 kuukautta ja risat
Erikoisruokavalio merkintöjä ei paljon muualla näe kuin pohjoismaissa joka ravintolassa. Muualla niitä näkee vain jossain ketjuravintoloissa tai sitten tietysti ravintoloissa jotka siihen on erikoistuneet. Gluteenittomuus kannattaa googlettaa etukäteen. Yleensä aina löytyy jonkun tekemä lista paikallisista ravintoloista. Itse olen moniallergikko niin joudun etsimään sopivat ravintolat aina etukäteen.

Hyvät uutiset! Pojan vointi on jo parantunut ihan päivässä:Heartpink:notworthy ( ellei tilanne muutu).

Vielä saa panadolia, mutta on paljon virkeämpi, joten jaksaa jo ihan leikkiä :) Kuume ei ole enää noussut, oli 36.7C

Mies on edelleen kipeä, mutta pärjää buranalla.

Kohta lähdetään illalliselle :) Mulla farkut pursuaa enemmän, kun uskois, voihan jee-jee....

Iltauutisia Teneriffalta! :)

Ensinnäkin täällä on poikkeuksellinen lämpöaalto, lähes +31C tiedossa koko viikolle :) Nyt pojan vointi selvästi tasaantunut:Heartpink ja voi ihan hyvin tällä hetkellä ilman panadolia.

No, siis vaippoja löytyi, on 14kpl pakkaus ja hintaa tuplat omiin vaippoihin. Ruokaa löytyy tosi niukasti, on vaan kanaa ja riisiä, sekä lohta ja kasviksia....Etsimällä voi löytää parempia valikoimia. Hinta niille on tupla. Mutta nuo siis vaan ohimennen katsottuna, koska ei ole tarve ostaa :)
No, omat purkit alkaa huveta ja tottakai, koska lomaa on enää muutama päivä.

Täällä yllätys, että poika haluaa syödä vain melkein ( Muksu) puuroa...Siis kyllä! Just sitä, mitä kotona ei hetki sitten syönyt edes lusikallista.

Bonne hedelmäsose on täällä kelvannut niin hyvin, että koko purkki loppui jo tänään...Voi, kun olisi toinen Bonne mukana?!!:singing: Kadulta ostettiin myös hedelmäsoseita, ihan muutama hassu löytyi, eikä valikoimaa edes oikein.

Aurinkohattua ei tykkää käyttää, eikä aurinkolasit pysy yhtään päässä, vaan repii ne pois, hahh-ha..:meh:

Pojan kanssa myös kaikki pidemmät reissut on hankalia, koska hän ei syö, eikä juo, jos on ympärillä hälinää....Vielä aiotaan lähteä uudestaan käymään Las Americas, jos sieltä nyt löytyisi jotain kivaa lapsen näkökulmasta... :):3some

Last edited by a moderator:
Las Americasissa ollessamme kävimme ihan normaalissa paikallisessa hypermarketissa, motarin varrella mutta sinne oli jalankulkutie. Luulisin että löytyy vaippoja ja ruokia :) Olisko ollut Hyper-Dino tai vastaava nimeltään.

Katjusha :) Ihan taatusti noista marketeista löytyy :) Meidän hotelli on vaan sivummalla, ettei isoja liikkeitä lähelläkään. Hotellin oma kauppa on tosi pieni ja vaippoja, sekä soseita vaan ihan pari hassua pakettia, vaikka tämä hotelli on täynnä vauvoja - pikkulapsia. Ilmeisesti ei ole kysyntää sitten...

Lapsiperheet suosivat selvästi ja on ihan täynnä väkeä :)

Näköjään jatkan edelleen keskustelua..

Tänään tosiaan mittarissa +31C ja myös Forecan mukaan. Ei kai kovin yleistä Kanarialla...lämpöaalto:joyful:

Nyt meillä on uusi vauhti silmässä, poika on pärjännyt koko päivän ilman panadolia :) Aamulla nenä vuoti, mutta enää ei ole valunut. On myös on jo hyvin virkeä ja leikkii. Myös nauraa krikattaa ja jokeltaa...Oltiin ravintolassa, niin tarjoilija tuli jutteleen ilman sen kummempaa asiaa ja sanoi - että teidän poika on älykäs, koska keskustelee noin paljon...Oltiin ällistyneitä, mutta joo -osaa hän jo puhua 9kk iässä:p Tarjoilija niin ihasteli:Heartpink

Täällä hyvin monet "mummo" ikäiset ihastelee poikaa ihan joka paikassa, aulassa, ovensuussa, hississä ja jopa tuolla ravintolassa..
:love7

Myös ravintolan vetäjä/pomo ( nainen) kävi ihan pussaamassa poikaa ja niin kovasti ihasteli ja kutitteli häntä:Heartblue:laughing021:love017

Täällä palmut huojuu ja miehen kanssa jutellaan asioita....

Poika voi jo todella hyvin, nyt kuume on tosiaan poissa :) Lähdetään huomenna viemään poikaa katsomaan apinoita, joihin saa siellä eläintarhassa kai ihan koskeakin, tai ne tulevat ihan lähelle :)

Hurjan lämmintä on....:p

Plääh.. Liippas läheltä ettei iskeny rintatulehdus. Lopetin siis jo imetyksen ja viikko sitten pumppailunkin. Aattelin et siitä sit vaan hiipuu maidon tulo pois. Oikea rinta päätti olla itsepäinen ja maitoa tulee vieläkin. Eilen iski iso pahkura yht äkkiä ja alko palelu. Onneks oli vielä rintapumppu jälellä niin sain tyhjättyä. Eli ilmeisesti kannattaa pumppailla ees kerran päivässä vähän kunnes on kunnolla maidon tulo lopussa. Tyttö on siirtynyt sujuvasti kokonaan pullo maitoon. Hytkyy, nauraa ja kurkottelee pulloa heti kun sen mikrosta lämpiimästä pois saa. Ruokailutkin on löytäneet oman tasaisen rytminsä. Meillä syödään puoliksi itsetehtyjä ja puoliksi purkkiruokia. Aluksihan uhosin tekeväni kaikki ruuat itse, mutta tyttö tykkää kovasti varsinkin erilaisista kaupan lohi ruuista niin en oo niitä viittiny ite tehä pakkaseen. Mä lähinnä väännän erilaisia kanapatoja ja moussakaa ym. Pasta ruuat laitoin tauolle. Niistä tulee vatsan pörinöitä ja banaanista räjäytys kakkoja. Muuten meillä kyllä syödään kaikkea.

Hah-haaa...
Täällä ollaan taas ihan vastarakastuneita, 27vuoden jälkeen:Heartbigred:Heartbigred:Heartbigred:love7

Puhuttu miehen kanssa kaikki asiat läpi ja pussattu myös. Vauvan tuoma muutos parisuhteeseen on nollattu. Mies on mun paras ystävä ja rakastettu :):love7
Oh' Lallaa:notworthy

Nyt päätettiin yhdessä pistää korkkarit kattoon koko loppuloman ajaksi ( reilu 2pv.:laughing002):hug007:hug007:hug007:hug007
:wav
:3some:3some:3some:3some:3some

Hihh, oonko siis ainoa kirjoittaja täällä:wideyed::laughing021

Nyt ostettiin vaippoja ja hedelmäsosetta 2purkkia, koska enempää ei hotellin kaupassa ollut. No, poika söi sitä aika nihkeesti - ja tässä kohtaa syytän itseä siitä, ettei tullut niitä hedelmäsoseita kotoa otettua enempää mukaan, koska netti pursuaa tietoa, jonka mukaan Teneriffalta löytyy ja on kaupan hyllyt täynnä erilaisia hedelmäsoseita (= eli ei kannata raahata omia).

Käytiin taas Las Ameriksessa, kadulta menin pariin kauppaan, eikä vauvaruokaa ollenkaan..Vain muutama hedelmäsosepurkki lopulta löytyi. Ilmeisesti täällä kaikki vauvanruoka on lähes vain, ja ainoastaan apteekissa:sad001

Tähti-73, tää rinsessa on lentsussa ainakin, joten mieluummin jaksaa muiden juttuja lukea, kuin omia asioitaan kelata :)
Onneksi sain tänään edes päikkärit otettua. Aamut alkaa niin hitokseen aikaisin, 6-7 maissa. Tytön pahin pierukonsertti sävyttää elämää klo 4 eteenpäin. Tälleen puolikuntoisena ei oikein voimat tahdo riittää mihinkään, laps ressukka saa itseään viihdyttää (joo, vissiin, ei tunne vielä moista käsitettä .. :) )
No, passit odottavat noutajaansa ja me odotellaan matkakohdetta. Mamma pyrkii raskauden tuomista vaivoista eroon: hikoilen Belly bandit päällä ja teen 2 kertaa päivässä lantionpohja/coretreenin = nyt riittää lepsuilu vatsalihaserkauman kanssa.
Katjusha ja tyttö 3,5kk.

Katjusha :) Tottakai lähdette matkalle, kun kohde selviää. Tänään miehen kanssa juteltiin, että matkustaminen on ollut helppoa, tuosta vastoinkäymisestä, huolimatta.

Sellainen huomio, että poika syö täällä tosiaan eniten vaan puuroa, jopa päivällä! Kohta extra-pakettikin on syöty....

Ruokapöydässä hän hurmaa kaikki, ja jokapaikassa jokainen mummoikäinen "lakoo" jalkoihin...jopa on pyydetty, että saako syliin.

Muoks: mies ei ihmettele, vaikka mulla olis +10kg, kun on täällä niin hyvät sapuskat!:joyful: Kysyi vaan, että onko mukana isompia housuja...:laughing021:laughing021

Meillä syödään puoliksi itsetehtyjä ja puoliksi purkkiruokia. Aluksihan uhosin tekeväni kaikki ruuat itse, mutta tyttö tykkää kovasti varsinkin erilaisista kaupan lohi ruuista niin en oo niitä viittiny ite tehä pakkaseen. Mä lähinnä väännän erilaisia kanapatoja ja moussakaa ym. Pasta ruuat laitoin tauolle. Niistä tulee vatsan pörinöitä ja banaanista räjäytys kakkoja. Muuten meillä kyllä syödään kaikkea.

Eclipse :) Ai tykkää lohesta:rolleyes: Täällä ei..tai syö tosi huonosti. Oikeastaan ainoa ruoka mistä poika ei tykkää, joten en viitsi sitä ostaa..

Melkein alan uhoon tekeväni ruokia jatkossa, koska se on edullisempaa, kuin ostetut!? Yksi pilttipurkki n. 0,80-1,20euroa... Sillä kai saa kaupasta vaikka esim. bataattia useamman potun?:p

Tähti-73, jossain oli nopeasti laskettu, että kotona tehden säästää puolet.
Luultavasti itse koitan kotitarpeiksi tehdä itse pääosin, mutta en kanna huonoa omaatuntoa kätevistä valmiista purkeista, jos esim. ollaan liikenteessä. Makeista soseista kyllä se Bonne vetoaa :) PIstän oman puuron päälle kans!

Tähti-73, jossain oli nopeasti laskettu, että kotona tehden säästää puolet.
Luultavasti itse koitan kotitarpeiksi tehdä itse pääosin, mutta en kanna huonoa omaatuntoa kätevistä valmiista purkeista, jos esim. ollaan liikenteessä. Makeista soseista kyllä se Bonne vetoaa :) PIstän oman puuron päälle kans!

OK :)

Jaaha, tässä näkyi sama viesti kahdesti ....
no mutta, me lähdetään 27.4. Rhodokselle :D Matkan kesto 2 viikkoa!

Hienoo Katjusha :)

Mitä vauvalla ikää silloin?

Täällä korkkarit katossa, poikakin jo terve ja viihtyy altailla, kun lapset pulikoi ja mummotkin vetää vesijumppaa musan tahdissa... :)

Takaisin