Katjusha
Kunnioitettu kommentaattori
Katjusha :) Mikä kaalissa on huonoa?
Syön usein raakaa kaalia, vatsa toimii hyvin, siinä on kuitua. Mutta jos kaali tarvitsee kypsentää, sitä ei saisi kypsentää täysin. Liian kypsä kaali aiheuttaa vatsavaivoja. Raaka kaali harvemmin :)
Sipulin kanssa sama juttu![]()
Eipä kai muuta vikaa kaalissa, kun voi olla tyypillinen pierettäjä :) En käyny kyseenalaistamaan annettuja listoja aineista, joita ilman vois yrittää oloa helpottaa. Viljoista mulla on pääsääntöisesti mukana kaura ja tattari.
jne jne. Nytkin mulla on rinnukset ihottumalla kun tein eilen itelleni mansikka-banaani smoothien. Allergialääkkeitä ei raskaus ja imetysaikana saa käyttää joten itteppähän itselleni kutinat aiheutan, mutta en aio olla loppuikääni ilman marjojakaan.
Ja ihan ilman mitään kitinöitä tai muita oireita. Huomasin tänään kun jäysti kahvilassa mun rystystä, että onpas terävät ikenet 
Tuli heti itelleen jotenkin jännittynyt olotila imettäessä, kun hampaat ilmesty. Näin illalla ihan ok, kun syö ja tekee unta, mutta päivällä, kun saattaa alkaa velvuilemaan ja puremaan, niin heti jos tekee jotain erilaista niin tulee kiskaistua nänni suusta. Tosin mä oonkin koko ajan sanonut et lopetan imettämisen kun hampaat ilmestyy. Taidan tehdä niin et annan täst lähtien päivisin maidot pullosta ja iltasin/aamusin saa tissiä, kun jaksaa keskittyä syömiseen. Saa sit nähä kuinka kauan rintamaitoa riittää. Tosin voishan nyt aluksi päivisin pumppailla maitoa. Rintapumppu onkin nyt lojunut kaapissa useemman kuukauden käyttömättömänä.
Ei mullekaan jäänyt yhtään raskauskiloa (paino oli samassa 10pv synnytyksestä), mutta läskiä on sen verran ennestään et eipä oo juhlimista. Oma paino lisääntyi +25kg edellisen paskan avioliiton aikana, kun elämä ei todellakaan ollut tasapainossa millään muotoa. Ekana vuonna laihduin - 10kg kun tajusin häipyä ennen kuin käy huonosti. Nyt sitten kaks herkkupersettä asuu saman katon alla eli täällä laihikset pitää aina olla yhteisiä tai siitä ei tuu kummallakaan mitään. Vuoden alusta on jo parannettu ruokavaliota mut vielä pitäisi ottaa itseään niskasta kiinni et saatas läskitkin katoamaan.