Synnyttäneet --40+++

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja maria75
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Osta Tähti hyttysverkko joka on tarkoitettu matkasänkyyn. Se venyy moneksi. Ja sitten se reissun tärkein on hyvä päähine. Joko riittävän isolla lierillä oleva helle hattu tai sitten se lippalakki jossa on takana myös niskaa suojaava kangasosa. Pitkähihaisia uv-paitoja saa urheiluvälineliikkeistä. Pelkkiin rasvoihin ei kannata luottaa. Muista ostaa myös jauheena olevaa korviketta mukaan. Vie vähemmän tilaa matkalaukussa ja voi sekoittaa pulloveteen.
Siinä mun pikavinkit :wink

Ikeasta sai kesällä sellasia isoja "hyttysverkkotelttoja", joissa oli ripustuskoukku. Ne olis toiminu. Mutta oiskohan tuossa hotellissa verkot?

Mä en tiedä, onko siellä mitään verkkoja missään, mutta selvinnee...
Hotellintaso on ainakin 5★★★★★
Toivottavasti olisi :)

Osta Tähti hyttysverkko joka on tarkoitettu matkasänkyyn. Se venyy moneksi. Ja sitten se reissun tärkein on hyvä päähine. Joko riittävän isolla lierillä oleva helle hattu tai sitten se lippalakki jossa on takana myös niskaa suojaava kangasosa. Pitkähihaisia uv-paitoja saa urheiluvälineliikkeistä. Pelkkiin rasvoihin ei kannata luottaa. Muista ostaa myös jauheena olevaa korviketta mukaan. Vie vähemmän tilaa matkalaukussa ja voi sekoittaa pulloveteen.
Siinä mun pikavinkit :wink

Voi kiitos Eclipse :) Hyviä vinkkejä! :) Ja arvaa mitä tuli heti mieleen, sun Bonne-soseet, niitä tulee myös mukaan :)

Mä en tiedä, onko siellä mitään verkkoja missään, mutta selvinnee...
Hotellintaso on ainakin 5★★★★★
Toivottavasti olisi :)

Veikkaan kyllä et hotellistakin löytyy noilla tähdillä :)

Meillä tuli matkasängyn mukana hyvä hyttysverkko - varmaan niitä myydään erikseen myös.

Ei Thaimaa nyt mikään kehitysmaa ole - varmaan löytyy sieltäkin kaupoista vaikka mitä...

Kivaa matkaa!

Veikkaan kyllä et hotellistakin löytyy noilla tähdillä :)

Meillä tuli matkasängyn mukana hyvä hyttysverkko - varmaan niitä myydään erikseen myös.

Ei Thaimaa nyt mikään kehitysmaa ole - varmaan löytyy sieltäkin kaupoista vaikka mitä...

Kivaa matkaa!

Kiitos Kimaira! :) Ei nyt ihan huomenna vielä lähdetä, sanoin miehelle, että äkkilähtöön en suostu, koska kaikki asiat pitää ehtiä tekeen ja katsoon rauhassa, ja mulla ei esim. ees passia, kun mentiin naimisiin jne.. Hinta on suolainen, mutta onhan meillä vielä häämatkakin tekemättä, hihh :)

Kimaira, ollaan käyty Thaimaassa aiemminkin, useampi reissu tehty kaksin, mutta yllätys on, että siellä ei ole vauvaruokia marketeissa, ( tai on rajoitetusti ja niissäkin erilainen maku), tai ne voi olla myös loppu. Kaikkeahan sieltä tosiaan löytyy :)

Ja sitten se reissun tärkein on hyvä päähine. Joko riittävän isolla lierillä oleva helle hattu tai sitten se lippalakki jossa on takana myös niskaa suojaava kangasosa. :wink

Eclipse :) Ootko matkustanut paljon, kun annat näin hyviä neuvoja? :)

En tiedä miksi asiat voi hermostuttaa, vaikka pitäisi vaan hyppiä riemusta:joyful:

Eclipse :) Ootko matkustanut paljon, kun annat näin hyviä neuvoja? :)

En tiedä miksi asiat voi hermostuttaa, vaikka pitäisi vaan hyppiä riemusta:joyful:
En mä vauvan kanssa oo matkustanut, mut muuten kyllä. Mun kaverilla on meidän tyttöä tasan vuoden vanhemmat kaksoset ja tuli viime kesänä seurattua mitä pitivät uima-altaalla päällä. Ja haaveilee täs itekkin reissuista niin oon lukenu sitä sun tätä pienen lapsen kanssa matkustamisesta. :wink Mut me alotetaan reissailu yhdestä Helsingissä vietetystä hotelliyöstä 2 viikon päästä :p

Mullekin tulee ihan matkakuume! Ollaan käyty syyslomilla Kanariansaarilla, mut viime syksynä jäi väliin, koska synnytin syyslomaviikolla. Tänä vuonna mennään! Nyt hiihtolomalla olisi tarkoitus lähteä suomalaiseen kylpylään. Vauva tuskin pääsee pulikoimaan, mut käydään me sit miehen kanssa vuorotellen isosiskojen kavereina.

Me ollaan sitten kaikella todennäköisyydellä lähdössä nyt sitten Thaimaaseen. Kuukausi pompoteltu kahden välillä Thaimaa - Kanaria.

Mies on katsonut parhaimman all-incl. hotellin Thaimaasta ja sinne sitten, vaikka olen yrittänyt olla Kanarian puolella, koska lentomatka on reilusti lyhyempi ja vauvanruokaa löytyy kaupoista.

Lähinnä jännitän lentomatkaa 10t ( meno) -11t (paluu), sen päälle paikallinen matkustaminen jotain 2tuntia, vaikka mies on varannut sieltä oman taxin, ettei tarvitse ryhmäbussilla kierrellä hotellista toiseen, että pääsee perille.

No sitten nämä vauvanruoat, kaikki rahdattava Suomesta?:rolleyes: Paikallista ruokaa en anna, koska alle 1-v. ikäistä ei mielellään rokoteta A-hepatiittia vastaan.

Sitten hyttysverkko hankittava, mistä? Ja joku UV-asu?:eek: Tuntuu, että on aivan pihalla, vaikka kaksin onkin reissattu, niin vauvan kanssa ei Ruotsinlaivaa pidemmällä.

Miehen mielestä kaikki on vaan tosi simppeliä ja odottaa vaan jo hetkeä, että pääsee näyttämään pojalle norsuja ja muita eläimiä...
Uv-vaatteita on myös esim reimalla eli niitä saa reimaa myyvistä liikkeistä, esim prisma, Reiman liikkeet ja verkkokauppa, jesper junior ja useilla lastenvaatemerkeillä on uv-asuja. Isommalla on ollut, ihan käteviä ovat. Apteekista oon ostanut lapsille tarkoitetun aurinkovoiteen.

Kuulostaa ihanalta matkalta!

Mullekin tulee ihan matkakuume! Ollaan käyty syyslomilla Kanariansaarilla, mut viime syksynä jäi väliin, koska synnytin syyslomaviikolla. Tänä vuonna mennään! Nyt hiihtolomalla olisi tarkoitus lähteä suomalaiseen kylpylään. Vauva tuskin pääsee pulikoimaan, mut käydään me sit miehen kanssa vuorotellen isosiskojen kavereina.

Napu75 :) Ennen vauvaa käytiin miehen kanssa, ennen lasta, ulkomailla noin 3kertaa vuodessa, jatkuvasti eri paikoissa...

Uv-vaatteita on myös esim reimalla eli niitä saa reimaa myyvistä liikkeistä, esim prisma, Reiman liikkeet ja verkkokauppa, jesper junior ja useilla lastenvaatemerkeillä on uv-asuja. Isommalla on ollut, ihan käteviä ovat. Apteekista oon ostanut lapsille tarkoitetun aurinkovoiteen.

Kuulostaa ihanalta matkalta!

Myy75 :) Ihanaa on, oletteko te käyneet Thaimaassa?

Aika kallista on, kun nyt muutoinkin ollaan tehty keittiöremontti, sekä olen äitiyslomalla ja siten mun tulot aika vähät!:eek: On tehty muutakin uudistuksia, ihan kodin sisustukseen...Mm. uusittu keittiö täysin kodinkoneineen.

Mutta mies sanoi, että Thaimaan matka (2vk) maksaa n. 5.000,- eur ja se on kai aika normi hinta, riippuen kohteesta. Hintaa ei ihmettele :)

Last edited by a moderator:
Myy75 :) Ihanaa on, oletteko te käyneet Thaimaassa?
Tiedätkö itse asiassa mä en ole ikinä käynyt Thaimaassa, vaikka tuntuu, että kaikki siellä ovat jo käyneet. :) Aasia on mulle aika tuntematon kohde, no Kiinassa olen käynyt - supermielenkiintoinen toki maana sekin. Indonesia kiinnostaisi. Mä olen ehdottomasti eniten matkustanut Euroopassa ja joissakin suosikkipaikoissa useampaan kertaan, ja sitten muutamia muita reissuja. Kaukomaista yksi huikeimmista kokemuksista on ehdottomasti Etelä-Afrikka!

Me tehtiin viikon matka Turkkiin taaperon ollessa 3kk. Mä ostin sillon ihan KappAhlista sellasen kokouimapuvun (2/3 hihat ja shortsi-lahkeet) mikä oli myös uv-suojattu. Ostin pari kokoa liian ison (ei ollut pienempää) niin se peitti hyvin koko vartalon. Lastentarvikkeesta ostin hellehatun missä oli leveät lierit ja on uv-suojattu myös. Vaatteet vaan ohutta materiaalia mutta pitkät hihat ja lahkeet. Ja korkeat kertoimet aurinkovoiteeseen.

Me tehtiin viikon matka Turkkiin taaperon ollessa 3kk. Mä ostin sillon ihan KappAhlista sellasen kokouimapuvun (2/3 hihat ja shortsi-lahkeet) mikä oli myös uv-suojattu. Ostin pari kokoa liian ison (ei ollut pienempää) niin se peitti hyvin koko vartalon. Lastentarvikkeesta ostin hellehatun missä oli leveät lierit ja on uv-suojattu myös. Vaatteet vaan ohutta materiaalia mutta pitkät hihat ja lahkeet. Ja korkeat kertoimet aurinkovoiteeseen.
Joo, se niskasuojattu hattu on ehdoton, tai siis kokemuksen mukaan tosi hyvä, on pidetty ihan puistossakin koti-Suomessa. Ja voiteen kertoimet jotain 50 luokkaa.

Mä oisin varovainen aurinkorasvan suhteen. Jostain kuullut, että alle 1-vuotiaille ei pitäs sitä ollenkaan käyttää. Että parempi suojata just vaatteilla vauvan iho. Uv-asuja löytyy lähes jokaisesta lastenvaatekaupasta, esim. Jesper Juniorista. En oo tarkemmin rasva-asioihin perehtynyt, mutta kantsii esim. apteekista varmistaa. Tollanen linkki löytyi pikaisesti. http://yle.fi/uutiset/3-6724008

Joo siis totta, ensisijaisesti ehdottomasti vaatteilla auringolta suojaus, enkä mäkään ihan vauvalla ole voiteita käyttänyt. Taaperolla paikallisesti joskus pieniä määriä, jos on todella ollut tarvetta (eli Suomessa hyvin harvoin...). Ja itse olen apteekista ostanut. Siellä eivät kovin vahvasti ole ottaneet kantaa, lähinnä sanoneet, että mieluummin niin kuin palaminen. Mutta valitse tästä nyt sitte taas se kultainen keskitie... Ja siis aivan ensisijaisestihan pientä lasta ei suorassa auringossa edes kannata altistaa, mutta kyllähän ne säteet sinne varjoonkin yltävät

Takaisin