Synnyttäneet --40+++

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja maria75
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vauvat vierastaa tummatukkaisia enemmän kuin vaaleatukkaisia ihmisiä. Jos Tähti se hoitaja oli tumma, ja jos vielä oli silmälasit, niin saattoi johtua siitä.

Meillä vauva saattaa alkaa parkuu, jos tummatukkainen tulee kylään. Vaaleatukkaisia ei vierasta. Miehistä ja naisista, en oo huomannu eroja.

Sen sijaan mun koira haukkuu miesvieraita muutaman minuutin kauemmin kuin naisia... :)
Onneks tää ei oo mikään yleisteoria :cool14 Mulla on mustat hiukset ja silmälasit ja ukolla kans tummat hiukset. Meillähän muuten likka vierastais meitä. :laughing002 Mut en kyl oo huomannu et meillä ipana vielä vierastais ketään. Ja ikää siis muutama päivä vajaa 8kk.

Mä en oo vieläkään löytäny tota prismasta. Ettin joka kerta, mut vissiin niillä ei täs kaupassa oo sitä. Pitää kattoo cittarista, jos joskus käyn siellä.

Meillä vuosi taas muuten vauvan toinen silmä. Kesti 5pv ja sit meni ohi, ihan kosteilla vanulapuilla pyyhkimällä.

Meillä 6kk vierastaa välillä ja yleensä kohteena joku mies. Ja ne tulee mulle ihan puskista kun pitäs olla hänelle tuttuja ihmisiä.

Aivan :) Tämä tuli ihan puskista ja eka ihminen, jota on vierastanut. Ehkä se vaikutti, kun oli äänekäs ja pukeutunut "blibg -blingiin" omien sanojensa mukaan. Mutta voihan olla, että nyt alkaa sitten vierastella ja tää oli vaan eka kerta..

Tuolla seurakunnalla vetäjät olleet tosi kivoja ja poika on aina sylissä, kun tykkää heistä kovasti :) Voihan olla, ettei enskerralla enää vierasta tätä uutta tätiä :)

Täällä toinen yö 6,5kk tytöllä omassa pinnasängyssä. Muutos iso kun nukkunut aina mun vieressä. Pinnasänky on meidän sängyn sivuvaununa kun neidillä ei tässä kaksiossa oo omaa huonetta. Toinen yö menossa niin että herää 0,5-2h välein ja itkee tissi-ikävää. Pinnasänky hänelle ok mutta tissi liian kaukana. Sit oon silitellyt, ottanut syliin ja jollei mikään auta niin antanut tissiä. En raaski kaikkea häneltä heti jättää pois, yösyöttöjä koitan vähentää pidentämällä.välejä. Muutenkin koitan välttää nyt nukuttamasta tissille että rauhottuisi ja nukahtaisi itsekseen. Nyt hikkaa ja höpöttää sängyssään ja klo 3.30. Mä oon ihan zombie ja mies tietty kuorsaa vieressä, ei häntä tyttö hereillä pidä.

MS74 :) Hivuttautumalla, vähitellen.

Me annettiin pojan makoilla pinniksessä ihan vaan huvikseen, ennen kuin ruvettiin nukuttamaan siinä. Sitten se olikin jo ihan tuttu paikka ja nukkui täysin ongelmitta siellä :) Tuo ainakin toimi.

Vauvat vierastaa tummatukkaisia enemmän kuin vaaleatukkaisia ihmisiä. Jos Tähti se hoitaja oli tumma, ja jos vielä oli silmälasit, niin saattoi johtua siitä.

Meillä vauva saattaa alkaa parkuu, jos tummatukkainen tulee kylään. Vaaleatukkaisia ei vierasta. Miehistä ja naisista, en oo huomannu eroja.

Sen sijaan mun koira haukkuu miesvieraita muutaman minuutin kauemmin kuin naisia... :)

Sirpa :) Tää mamma oli päinvastoin, sellainen "värjätty blondi" loistaa jo kauas, eikä silmälaseja!

Isokokoinen, pitkä ja leveä, päällä kimalteleva asu ja paljon koruja, joita esitteli vauvoille ja vähän meinasin vierastaa ajtusta, kun leikitti yhtä vauvaa omalla rannekorulla, jota tietty mainosti samalla, miten hieno ja arvokas bling-bling koru onkaan!:wacky:

Poika on itsekin tumma, samoin vanhemmat ja itseasiassa kaikki sukulaiset, joten tumma tukka ei aiheuta mitään ihmetystä pojalle :)

Minusta vähän erikoinen tyyli tuolla Seurakunnan uudella apuvetäjällä, vähän turhamainen koruineen, kun työtä on tekemässä ja päävetäjäkin on pukeutunut vaan ihan normi kuteisiin.

Täällä toinen yö 6,5kk tytöllä omassa pinnasängyssä. Muutos iso kun nukkunut aina mun vieressä. Pinnasänky on meidän sängyn sivuvaununa kun neidillä ei tässä kaksiossa oo omaa huonetta. Toinen yö menossa niin että herää 0,5-2h välein ja itkee tissi-ikävää. Pinnasänky hänelle ok mutta tissi liian kaukana. Sit oon silitellyt, ottanut syliin ja jollei mikään auta niin antanut tissiä. En raaski kaikkea häneltä heti jättää pois, yösyöttöjä koitan vähentää pidentämällä.välejä. Muutenkin koitan välttää nyt nukuttamasta tissille että rauhottuisi ja nukahtaisi itsekseen. Nyt hikkaa ja höpöttää sängyssään ja klo 3.30. Mä oon ihan zombie ja mies tietty kuorsaa vieressä, ei häntä tyttö hereillä pidä.

Ahh.. toverizombie.
Mä laitoin muutaman lelun pinnasänkyyn ni tää löytää ne herätessään. Joskus toimii ja joskus ei. Nyt on yöllä leikkimistauot, ne parituntiset, ollu poissa muutaman yön meillä, mutta tissi. Voi tissi. Aina se tissi. Ja heti.
Mies on heränny nyt kahtena yönä kun tyttö potkinu munuaisiin sitä xD

Toi meidän Neuvolan fyssari on tulossa sinne Seurakunnan vauvaryhmään vierailevaksi tähdeksi viikon päästä ja etukäteen saa esittää toiveet ja kysymykset....

Hihh! Se käyntikerta jätetään tasan väliin!:joyful: Tiedän jo etukäteen mitä siellä tapahtuisi, kun näkisi meidän pojan, niin taas varmasti tulis nappaamaan hänet ja poika olisi siellä hänen mallikappaleensa, jota taivuteltaisiin joka suuntaan!!:dead:

Hahh, näin ei käy tällä kertaa, kun kerran sen jo teki siellä Päiväkodin vauvaryhmässä, nappasi vaan lattialta, kysymättä multa yhtään mitään:wacky: Ja sitten kun olin lähdössä kotiin, niin piti ihan mennä poikaa ruinaamaan hänen sylistään. Poika ei saanut edes leikkiä kavereiden kanssa, vaikka sitä varten sinne hänet vein:singing::wink

Niin ja tietty toinen on ne fyssarin omatekemät kirjalliset ohjeet, joita jakelee tiukalla äänensävyllä.

Onneks tää ei oo mikään yleisteoria :cool14 Mulla on mustat hiukset ja silmälasit ja ukolla kans tummat hiukset. Meillähän muuten likka vierastais meitä. :laughing002 Mut en kyl oo huomannu et meillä ipana vielä vierastais ketään. Ja ikää siis muutama päivä vajaa 8kk.

Eclipse :) Samat sanat! :) Melkein oletan, että vierastaminen saattoi johtua siitä, että tämä mamma oli poikkeavan näköinen ja todella kova ääninen....

Kun poika itki, niin täti koilotti lujalla äänellä "älä kulta pieni pelkää, ei ole mitään hätää"....Siinä vaiheessa poika alkoi mennä "paniikkiin", että nyt taitaakin pitää pelätä.... Me kun puhutaan aika maltillisella äänellä ja on tottunut rauhallisuuteen myös käytöksessä :)

Lisättäköön vielä, ettei poika pelännyt edes joulupukkia, vaikka olin aivan varma, että itkee...

Pukki sanoi lähteissään, olipa suvun pienin reipas:grin

Oli siis tilauspukki ja aika hyvät jutut sillä oli, kova möreä ääni ja laulatti koko talonväen:joyful:

Eclipse :) Samat sanat! :) Melkein oletan, että vierastaminen saattoi johtua siitä, että tämä mamma oli poikkeavan näköinen ja todella kova ääninen....

Kun poika itki, niin täti koilotti lujalla äänellä "älä kulta pieni pelkää, ei ole mitään hätää"....Siinä vaiheessa poika alkoi mennä "paniikkiin", että nyt taitaakin pitää pelätä.... Me kun puhutaan aika maltillisella äänellä ja on tottunut rauhallisuuteen myös käytöksessä :)
No siinäpä se vastaus miksi vierasti. Pieniin lapsiin sekä eläimiin pätee se sama sääntö, että tutustutaan rauhallisesti sekä käytöksen että äänen käytön osalta.
Mua ärsyttää just jotkut vanhemmat ihmiset jotka vauvan nähdessään kailottaa menemään ja tulee puristelemaan lasta poskista. Oon nähny monta tilannetta missä pieni lapsi on pelästynyt ja alkanut itkeä. Sitten ihmetellään ja kailotetaan isoon ääneen et mites se nyt noin ja ompas arka lapsi ja teidän pitäs käydä enemmän jossain jne. Sama pätee myös ihmisiin jotka yht äkkiä läimimällä silittää koiran päätä ja sitten ihmettelee kun koira ärähtää tai poistuu paikalta karkuun.

No siinäpä se vastaus miksi vierasti. Pieniin lapsiin sekä eläimiin pätee se sama sääntö, että tutustutaan rauhallisesti sekä käytöksen että äänen käytön osalta.
Mua ärsyttää just jotkut vanhemmat ihmiset jotka vauvan nähdessään kailottaa menemään ja tulee puristelemaan lasta poskista. Oon nähny monta tilannetta missä pieni lapsi on pelästynyt ja alkanut itkeä. Sitten ihmetellään ja kailotetaan isoon ääneen et mites se nyt noin ja ompas arka lapsi ja teidän pitäs käydä enemmän jossain jne. Sama pätee myös ihmisiin jotka yht äkkiä läimimällä silittää koiran päätä ja sitten ihmettelee kun koira ärähtää tai poistuu paikalta karkuun.

Muakin ärsyttää ylipäätään toi, että joku tietynlainen "reippaus" ja tungettelun sietäminen olisi lapselle (tai ihmiselle ylipäätään) HYVIÄ ominaisuuksia. Ihan samalla tavalla lapsella on oikeus omaan alueeseen ja rauhalliseen tutustumiseen kuin aikuisellakin - ei kukaan mee ketään aikuistakaan puristelemaan poskista ja läimimään pepulle, että voi kun olet söpö tarriainen (tai jos menee niin se on vähintään syy nostaa meteli häirinnästä...).

Muakin ärsyttää ylipäätään toi, että joku tietynlainen "reippaus" ja tungettelun sietäminen olisi lapselle (tai ihmiselle ylipäätään) HYVIÄ ominaisuuksia. Ihan samalla tavalla lapsella on oikeus omaan alueeseen ja rauhalliseen tutustumiseen kuin aikuisellakin - ei kukaan mee ketään aikuistakaan puristelemaan poskista ja läimimään pepulle, että voi kun olet söpö tarriainen (tai jos menee niin se on vähintään syy nostaa meteli häirinnästä...).

Nojuu, tämä mamma oli vielä kanssa heti kimpussa, "oi kun ihana poika, saako syliin?" No annoin tietty hetkeksi :) Samaan aikaan kailotti muille äidelle "ohjeita", että älkää vaan jättäkö yhteen lapseen, kun olette kaikki täällä niin nuoria.. Istuin siis vieressä ja meinasin sanoa, "kiitos vaan, mittarissa 44v. näillä näppäimillä" , muttei antanut mitään suunvuoroa koilotukseltaan. Poikaan ei keskittynyt mitenkään, vaikka tämä oli hänen sylissään....Siitä se vierastaminen sitten lähtikin:dead:

Hei, oonks mä jotenkin epätavallisen kriittinen, mutta aloin miettimään syvällisemmin tämän uuden kerhotädin toimintaa....Siis oma rannekoru, jota piti lattialla leikkimatolla vauvojen keskellä, siis pyöritteli sitä sii ees taas ja veti pois, kun joku vauva yritti tarttua siihen "soo soo -katsoa saa, muttei koskee, kun on tädin kallis bling- bling koru" Siis mitä??!!?:wacky: What the F....:oops:

Tuohan on suomeksi " Läll lälll läää, mulla on tällanen jne..." .Lapsethan tuota käytöstä harrastaa, ei mikää työtään tekevä 60-vuotias kerhotäti!!!:mad:

Lattialla oli vauvoille ihan omat lelut, joilla siinä kaikki yhdessä leikkivät, eikä sinne kuuluu joukkoon mikään jonkun oma "hienostelukoru" leluksi, johon ei saa edes koskea!!!

Mitä mieltä täällä muut ootte??:eek::rolleyes: Oonko mä taas ylikriittinen tai jotain.... Vähän harmittaa, että se kiva täti vaihtui tuollaiseen lapselliseen koilottajaan, jota poikakin kaikenlisäksi pelkää:sad001

Tähti, missäpäin Suomea asuitkaan? Kuulostaa niin tutulta tuo ohjaaja! :D

Janna75 :) Riittäkö Etelä-Suomi, kun anonyymejä täällä palstoilla ollaan... Missäpäin sinä?

Onko siis sulla jotain kokemusta mahdollisesti samasta tädistä..?:rolleyes:

Sitten yritti leikittää meidänkin poikaa sillä kiiltävällä korulla, jotta ei itkisi.

Meinasin sanoo, että voisitko heittää sen h***vettiin, sillä poika ei ole kiinnostunut mistään kiiltävistä naistenkoruista ja jopa alle yksi vuotiaana hän tietää, että kissankultakin kiiltää!!!:laughing002:laughing021:laughing021

Takaisin