Synnyttäneet --40+++

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja maria75
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Joo-o.tällänen 7 kuinen on hankalahko sylissä pidettävä ja imetettävä:) kun kääntyy vääntyy, taputtaa, kiipee, katselee, touhuaa, haukkaa tissiin kiinni ja taas irrotta...meillä osataan istua ilman tukea, ryömii, nousee konttausasentoon muttei ole vielä tajunnut mitä sillä asennolla pitää tehdä:)

Täällä karattiin Uuden vuoden yönä pitkin käytävää 10metriä ja suoraan kohti rapustoa ( onneksi on portti :) ). Tätä aiemmin liikkuminen on ollut keittiö- olohuone akselilla konttaamista. Poika nousi pari viikkoa sitten seisomaan lelukaarta vasten, onneksi sain kiinni, koska tuki ei ollut riittävä.

Meillä on ensviikolla 8kk neuvolalääkäri.
JustMom, tässä iässä oon huomannut, että poika on hyvin tarkka äidistä, kuuluuko tähän ikään? Vieressä pitää olla koko ajan ja leikkiä, sekä pitää sylissä. Isän syli ei kelpaa, ellen ole vieressä.

Eli jos lähes tämän ikäisenä (9kk) pitäisi laittaa päiväkotiin, ei siitä mitään tulisi, olisi yhtä porua se vaan.

Mun neito tajusi tänään miten päästä ylös ja nyt punkee joka paikassa itseään "seisomaan". Jouduttiin laskemaan pinnasänky isojen tyttöjen asentoon (siis laskettiin pohja siitä)kun meinasi tulla aamulla yli laidan.:happy:

Meillä sama muutama päivä sitte. Meikä ihan hiessä ollu siitä lähtien kun en vessaan ees ehdi, kun tyttö jo seisomassa leikkikehän reunaa vasten ite xD Paikallaan ei malta olla yhtään. Pakko kontata tai nousta seisoo. Myös kiljuminen on in. Varsinkin kun eläimiä näkee. Otan riemukiljumisena, kosk hymyilee samalla :D

Ja hyvää uutta vuotta meiltäkin! On vähä vapaa-aika kortilla nykyään.... miten ihmeessä sitä voi muka pärjätä, jos noita ois useampi?!? :O apuaaaa

Meillä sama muutama päivä sitte. Meikä ihan hiessä ollu siitä lähtien kun en vessaan ees ehdi, kun tyttö jo seisomassa leikkikehän reunaa vasten ite xD Paikallaan ei malta olla yhtään. Pakko kontata tai nousta seisoo. Myös kiljuminen on in. Varsinkin kun eläimiä näkee. Otan riemukiljumisena, kosk hymyilee samalla :D

Ja hyvää uutta vuotta meiltäkin! On vähä vapaa-aika kortilla nykyään.... miten ihmeessä sitä voi muka pärjätä, jos noita ois useampi?!? :O apuaaaa
Haha! :) Meidän tyttö vasta ryömii, vaikkakin tekee ponnekkaasti sitä - ja siis todellakin kiljahtelee ja pulputtaa - ja silti oon välillä hiessä, kun tuo reilu kaksi ja puoli vuotias on tuossa mukana myös. Eli kyllähän siitä jotenkin selviää, mutta esim jokainen pottailukäynti isomman kanssa on elämys... Sitä kun istuu usein siinä "seurana" ja vaavi on mukana, niin sinä aikana, kun toinen istuu, niin toinen tutkii viemärin, vessan roskiksen, jokaisen mahdollisen paperinpalan ja haluaa juuri sen tavaran, mikä isoveikalla on kädessä... Eilen ollessani isomman kanssa pesulla, jouduin pitämään jalkaa vaavi-raukan edessä, kun yritti väkisin tunkea tutkimaan pissapottaa :woot: semmosta vaiherikasta. Mutta tosiaan, jos samanikäisiä olisi useampi, niin en kans tajua, miten siinä luovittaisiin... :)

Eipä niitä kiipiöitä onneksi ole kuin se yksi kerrallaan ellei satu olemaan kaksoset :) ja pian se tasapaino löytyy ja vaaratilanteet vähenee!

kiljuminen on in. Varsinkin kun eläimiä näkee. Otan riemukiljumisena, kosk hymyilee samalla :D

Missä iässä kiinnostuvat eläimistä, mikäli ne kiinnostavat?:rolleyes:

Tämä lähinnä siksi, kun toinen mummo esittelee innolla kissaa ja toinen koiraa. Poikaa ei edelleenkään kiinnosta eläimet:eek: Mummut sanoo, liian pieni, ei käsitä vielä ja kyllä se käsitys ja eläin innostus sieltä tulee...

Oon vähän eri linjoilla, koska huiskasee vaan eläintä, eikä edes katso....

Riemunkiljahduksia saa tutut ihmiset, tai kun leikitään jotain hauskaa tai moni lasten musiikki, josta pitää :) Myös lempihalinalle saa yöksi kiljahduksia:love7

Haha! :) Meidän tyttö vasta ryömii, vaikkakin tekee ponnekkaasti sitä - ja siis todellakin kiljahtelee ja pulputtaa - ja silti oon välillä hiessä, kun tuo reilu kaksi ja puoli vuotias on tuossa mukana myös. Eli kyllähän siitä jotenkin selviää, mutta esim jokainen pottailukäynti isomman kanssa on elämys... Sitä kun istuu usein siinä "seurana" ja vaavi on mukana, niin sinä aikana, kun toinen istuu, niin toinen tutkii viemärin, vessan roskiksen, jokaisen mahdollisen paperinpalan ja haluaa juuri sen tavaran, mikä isoveikalla on kädessä... Eilen ollessani isomman kanssa pesulla, jouduin pitämään jalkaa vaavi-raukan edessä, kun yritti väkisin tunkea tutkimaan pissapottaa :woot: semmosta vaiherikasta. Mutta tosiaan, jos samanikäisiä olisi useampi, niin en kans tajua, miten siinä luovittaisiin... :)

Huhh:smiley-ashamed004 Kuullostaa siltä, että toista kannattaa ihan harkita, että jaksaako tuossa menossa perässä:eek:

Sanoin just miehelle, että voi kun olisi enemmän aikaa, niin hankkisi toisen vasta vähän myöhemmin, ettei olisi kahta ihan pientä yhtäaikaa säätämässä:arghh::p

Voihan valinnanvaikeus... Suositelkaa hotellia Helsingistä? Aateltiin harrastaa niinkin pitkää matkailua kuin käydä hesassa miehen talviloman aikana ja tarkoitus olisi yöpyä yks yö.

Voihan valinnanvaikeus... Suositelkaa hotellia Helsingistä? Aateltiin harrastaa niinkin pitkää matkailua kuin käydä hesassa miehen talviloman aikana ja tarkoitus olisi yöpyä yks yö.

Me yövytään aina Suomessa käydessä Scandic Marskissa,loisto sijainti Stockaa vastapäätä,eri hyvä palvelu ja kiva aamiainen.
Rivoli Jardin Kasarmikadulla on myös mun suosikki,pieni,nätti,erinomainen palvelu ja todella hyvä aamiainen.
Onhan noita kyllä vaikka kuinka paljon muitakin,että valinnan vaiketta saattaa tulla.:)

Juu Scandic hotelleja kattelin itekin. On kuitenkin mietittävä ihan eri kriteerit nyt lapsen kanssa matkustettaessa kuin jos oltas lähetty kahestaan rilluttelemaan. Esim auto on saatava parkkiin ja hotelli oltava lapsiystävällinen.

Missä iässä kiinnostuvat eläimistä, mikäli ne kiinnostavat?:rolleyes:

Tämä lähinnä siksi, kun toinen mummo esittelee innolla kissaa ja toinen koiraa. Poikaa ei edelleenkään kiinnosta eläimet:eek: Mummut sanoo, liian pieni, ei käsitä vielä ja kyllä se käsitys ja eläin innostus sieltä tulee...

Oon vähän eri linjoilla, koska huiskasee vaan eläintä, eikä edes katso....

Riemunkiljahduksia saa tutut ihmiset, tai kun leikitään jotain hauskaa tai moni lasten musiikki, josta pitää :) Myös lempihalinalle saa yöksi kiljahduksia:love7

Meillä poika on tosi innoissaan meiän kissasta. Kiljahtelee ja nauraa se nähdessään ja yrittää kontata kiinni. Ei tietenkään saa. Kissa ei yhtä innoissaan, koska poika nappaa tukevasti turkista. Yhdessä silitetään välillä ja silloin kissa luottaa paremmin. Hellyttävää kyllä välillä nukkuu saman sängyn jalkopäässä vauvan kanssa. Mut ei pinnasängyssä. En antais siel ollakaan.

Huhh:smiley-ashamed004 Kuullostaa siltä, että toista kannattaa ihan harkita, että jaksaako tuossa menossa perässä:eek:

Sanoin just miehelle, että voi kun olisi enemmän aikaa, niin hankkisi toisen vasta vähän myöhemmin, ettei olisi kahta ihan pientä yhtäaikaa säätämässä:arghh::p

Meillä isommilla pojilla kahden vuoden ikäero. Muistan, et vauhdikasta oli ja on aina ollut kahden energisen pojan kanssa. Kaksivuotiastakin on vahdittava tarkkaan. Ovat niin nopeita käänteissään. Yhtäkkiä poissa silmistä. Kahvilat, kauppakeskukset ja ruokakaupat oli monen vuoden ajan vaikeita, jos kummatkin mukana. Mut varmaan riippuu paljon lasten temperasta. Mut kyllä siinä lepohetket on tietysti vähemmällä kuin yhden kanssa. PAITSI, kun oppivat leikkimään keskenään. Parhaat leikit syntyy varmaan ikätoverin kanssa ja sisarus on aina saatavilla ja mukana ainakin pienenä. Yhden lapsen kanssa vanhemmat on väistämättä enemmän leikittäjinä ja seurana. Tämän eron huomaan itse hyvin, kun miehen tytär on tähän saakka ollut ainoa lapsi eikä sisarusta ennen tätä vauvaa ja pojat taas tällaisia kahden vuoden välein syntyneitä, jotka paljon leikkivät keskenään. Mutta myös tappelivat. Silti on ollut ihanaa nähdä heidän kasvavan yhdessä enkä missään tapauksessa vaihtaisi sitä asiaa.

Juu Scandic hotelleja kattelin itekin. On kuitenkin mietittävä ihan eri kriteerit nyt lapsen kanssa matkustettaessa kuin jos oltas lähetty kahestaan rilluttelemaan. Esim auto on saatava parkkiin ja hotelli oltava lapsiystävällinen.

Kampissa saa myös parkkiin mukavasti auton sinne lämpimään kellariin maan alle eli Pressa, Scandic Kamppi, onkohan siellä vielä se pikku Helka.. Ja Marskissa varmaankin saa sinne Forum/Stokkan kellariparkkiin. Sokos Vaakunassa ym Rautatientorin alueella kans sinne Elielin kellariin. Myös Kluuvin alueella on kellariparkki. Hotelleilla on varmaan diilit niihin. Pressan parkin muistan olleen sikahintainen, muista en tiiä.

Ai miten sitä perunaa vauvalle pitikään valmistaa? Keitin ja vedin sauvasoseella ja helvetin kuustoista mitä liisteriä! Sauva seisoo hyvin... Laitoin keitinvettäkin, mut ei auttanu. Perunoissa luki "kiinteä", et oisko pitäny olla jtn muuta lajia...?

Sirpa40, ekana tuli mieleen että perus pottunuija on paras liisterinesto. Kerran erehdyin vetämään liikaa vatkaimella tmv. ja liimaahan siitä tuli.. plus että olis pitänyt valita jauhoinen lajike.

Ai miten sitä perunaa vauvalle pitikään valmistaa? Keitin ja vedin sauvasoseella ja helvetin kuustoista mitä liisteriä! Sauva seisoo hyvin... Laitoin keitinvettäkin, mut ei auttanu. Perunoissa luki "kiinteä", et oisko pitäny olla jtn muuta lajia...?
Mä ostan aina vauvan ruokiin jauhoista lajiketta. Ja laitan muitakin kasviksia sekaan, ei siis pelkkää perunaa, niin ei tuu liisteriä.

Mä ostan aina vauvan ruokiin jauhoista lajiketta. Ja laitan muitakin kasviksia sekaan, ei siis pelkkää perunaa, niin ei tuu liisteriä.
Ok. Siis mä olin soseuttanu jo bataatin, tarkoituksena sotkee soseet yhteen ja laittaa pakkaseen. Mut siis ne pitää soseuttaa kimpassa. Öh. Täytyypä huomen laittaa kesäkurpitsat tulille...

Onkohan mulla pottunuijaa jossain....

Sirpa, mä teen vauvalle ruoan näin. Keitän perunan , porkkanan ( tai bataatin, parsakaalin tms)ja broiskun samassa kattilassa pienellä lämmöllä pitkään ja sitten sauvasekoittimella soseeksi. Kaadan enimmän keitin liemen pois astiaan ja lisään sitä tarvittaessa soseeseen. Pelkkä peruna kyllä liisteröityy:)
Mä en pakasta kun en muista ottaa sulamaan mutta teen parin kolmen päivän annoksen kerralla, sen minkä se säilyy jääkaapissa.

Scandic marskissa on oma parkkihalli,joka on suht edukas,sisäänkäynti sinne on Lönkalta. Eli voi jättää auton suoraan halliin ja mennä hissillä hotelliin-kätevää.
Siellä on pienen pieni leikkihuonekin,toki vähän isommat lapset siitä enemmän välittävät. Mä varaan Marskista aina saman huoneen meille ja siellä on tavarat (lasten sängyt ja potta) odottamassa. Myös ravintolassa lasten annokset saa puoleen hintaan. Ne on kyllä niin valtavan kokoiset,ettei meidän kaksi vuotias jaksa kokonaan niitä koskaan syödä.

Rivoli Jardinissa on myös muutama (ilmaine)parkkipaikka mutta,ne täytetään saapumisjärjestyksessä.

Meillä poika on tosi innoissaan meiän kissasta. Kiljahtelee ja nauraa se nähdessään ja yrittää kontata kiinni. Ei tietenkään saa. Kissa ei yhtä innoissaan, koska poika nappaa tukevasti turkista. Yhdessä silitetään välillä ja silloin kissa luottaa paremmin. Hellyttävää kyllä välillä nukkuu saman sängyn jalkopäässä vauvan kanssa. Mut ei pinnasängyssä. En antais siel ollakaan.

Catlin :) Kiitti, just noin se menisi...Ilmeisesti meidän poika ei välitä eläimistä, sitä tässä vähän ounastelen tulevaksi....

Sinänsä ei tosiaan haittaa, kun ei ole kotieläimiä, mutta mummot luultavasti pettyy, kun tykkäävät höösätä eläimiä ja tätä lapsen-lasta moinen vaan haukotuttaa:confused004:joyful:

Takaisin