Meillä oli eilen 4 kk neuvola, vauvalla ikää 4 kk + 1 viikko. Pituutta oli 68,5 cm ja painoa 7400 g.
Tosta musiikista vielä... Mulla on sellainen tapa, että keksin aika usein omia sanoja samalla kun laulan. Alun perin varmaan sen takia, että en muista mitään laulujen oikeita sanoja :) Mutta oon huomannut, että esikoinen 3v tykkää tosi paljon kuunnella. Lauleskelen siis jollain tutulla sävelellä, mutta "kerron" jotain lapsista tai mitä tehdään tai mitä on tehty. Tyyliin "tässä me leikitään legoilla, sinisillä ja punaisilla" tai "äsken kaupassa käytiin, banaaneja ostettiin". Esikoinen usein oikein odottaa, että mitä laulussa tulee seuraavaksi, ja usein myös itse innoissaan täydentää, tyyliin "...myös keltaisilla legoilla leikitään", "...ostettiin myös maitoa" jne. Samoin olen huomannut, että jos hänellä on paha mieli, niin kun laulan jotain mahdollisimman hassua, niin murheet unohtuu aika nopeasti. Siis jos osoitan esim. jotain koiran kuvaa ja lauleskelen, että "onpas tuossa söpö sammakko!", niin aika nopeasti tulee nauru.
Vauvalle olen siis myös alkanut laulaa keksityillä sanoilla, esim. sitä "minun kultani kaunis on" - laulua tyyliin "minun vauvani kaunis on, äiti sua rakastaa..." Jne. Mitä milloinkin mieleen tulee :) toivottavasti ei kuulu naapuriin, sanat on aina sellaisia lässyn lässyn, ja mulla ihan surkea ääni!