Synnyttäneet --40+++

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja maria75
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Miniä-anoppisuhteet on monimutkaisia, kun molemmat kilpailee saman miehen huomiosta. Toinen miehensä, toinen poikansa. Meilläkin sanomista tuli mun syömisistä, kun mulle ei riitä kerran päivässä ruokailu. Enkä myöskään syö puuroa ja menin sitten syömään anopin pakastimesta yhden jäätelön liikaa. Mä kyllä silti tykkään anopistani.

Meillä oli eilen 4 kk neuvola, vauvalla ikää 4 kk + 1 viikko. Pituutta oli 68,5 cm ja painoa 7400 g.

Tosta musiikista vielä... Mulla on sellainen tapa, että keksin aika usein omia sanoja samalla kun laulan. Alun perin varmaan sen takia, että en muista mitään laulujen oikeita sanoja :) Mutta oon huomannut, että esikoinen 3v tykkää tosi paljon kuunnella. Lauleskelen siis jollain tutulla sävelellä, mutta "kerron" jotain lapsista tai mitä tehdään tai mitä on tehty. Tyyliin "tässä me leikitään legoilla, sinisillä ja punaisilla" tai "äsken kaupassa käytiin, banaaneja ostettiin". Esikoinen usein oikein odottaa, että mitä laulussa tulee seuraavaksi, ja usein myös itse innoissaan täydentää, tyyliin "...myös keltaisilla legoilla leikitään", "...ostettiin myös maitoa" jne. Samoin olen huomannut, että jos hänellä on paha mieli, niin kun laulan jotain mahdollisimman hassua, niin murheet unohtuu aika nopeasti. Siis jos osoitan esim. jotain koiran kuvaa ja lauleskelen, että "onpas tuossa söpö sammakko!", niin aika nopeasti tulee nauru.

Vauvalle olen siis myös alkanut laulaa keksityillä sanoilla, esim. sitä "minun kultani kaunis on" - laulua tyyliin "minun vauvani kaunis on, äiti sua rakastaa..." Jne. Mitä milloinkin mieleen tulee :) toivottavasti ei kuulu naapuriin, sanat on aina sellaisia lässyn lässyn, ja mulla ihan surkea ääni!

Meillä oli eilen 4 kk neuvola, vauvalla ikää 4 kk + 1 viikko. Pituutta oli 68,5 cm ja painoa 7400 g.

Tosta musiikista vielä... Mulla on sellainen tapa, että keksin aika usein omia sanoja samalla kun laulan. Alun perin varmaan sen takia, että en muista mitään laulujen oikeita sanoja :) Mutta oon huomannut, että esikoinen 3v tykkää tosi paljon kuunnella. Lauleskelen siis jollain tutulla sävelellä, mutta "kerron" jotain lapsista tai mitä tehdään tai mitä on tehty. Tyyliin "tässä me leikitään legoilla, sinisillä ja punaisilla" tai "äsken kaupassa käytiin, banaaneja ostettiin". Esikoinen usein oikein odottaa, että mitä laulussa tulee seuraavaksi, ja usein myös itse innoissaan täydentää, tyyliin "...myös keltaisilla legoilla leikitään", "...ostettiin myös maitoa" jne. Samoin olen huomannut, että jos hänellä on paha mieli, niin kun laulan jotain mahdollisimman hassua, niin murheet unohtuu aika nopeasti. Siis jos osoitan esim. jotain koiran kuvaa ja lauleskelen, että "onpas tuossa söpö sammakko!", niin aika nopeasti tulee nauru.

Vauvalle olen siis myös alkanut laulaa keksityillä sanoilla, esim. sitä "minun kultani kaunis on" - laulua tyyliin "minun vauvani kaunis on, äiti sua rakastaa..." Jne. Mitä milloinkin mieleen tulee :) toivottavasti ei kuulu naapuriin, sanat on aina sellaisia lässyn lässyn, ja mulla ihan surkea ääni!
Mä teen tätä samaa, keksin omia sanoja lauluihin. Laulan äidin pikkupoikaa illalla "äidin pikkupoika menee untenmaille, äidin pikkupoika jää nyt tissiä vaille..." Mullakin ihan surkee lauluääni. Ainoo kuka nauraa on mä...

:cheers Täällä taas kuvitellaan pojan melkein puhuvan, jokeltelee niin valtavasti...kaikki aakkosten kirjo kyllä tulee, eikä pelkät vokaalit:joyful::joyful:

:grin Eilen poika sanoi satavarmasti Äiti kolme kertaa!:joyful::wideyed:
Meinasin hoitopöydän eteen pökrätä ja juoksi miehen luo poika sylissä, nyt tää puhuu:smiley-angelic003:happy090:eek: Mies otti huumorilla, tehdääs testi ja puhui pojalle, sanopas Äiti ja herranen aika....Poika katsoi ailmät.auki ja suusta tuli Äi - ti .....Mieskin lensi persiilleen!:excited001:dance011 :thumleft
Huhh, 4kk ja sanoo Äiti. Muita sanoja on Okei, juu, ei ja höhh:happy:

Mä oon luullut, että vauvat puhuu jossain 8kk iässä:scratch:anyone

Tätä kirjoittaessani, nytkin hän huutelee Äitiä tuolla leikkiessään lelukaaressa, ei oo kyl sattumaa enää:laughing001:love017:love017:notworthy

Mies kertoi Anopin ehdottaneen, että he tulisivat tänne meille talvea pitämään.
En kommentoinut asiaan muuta kuin kysymällä, että kumman meistä (minun vai anopin) arvelet lähtevän ensin raudoissa putkaan.
Ei sitten enää keskusteltu asiasta mutta tänään kuulin appivanhempieni talvehtivan Portugalissa.:oops:
Mekin ollaan kaikki mamat vauvoineen tulossa teille. Jäikö kertomatta?

Mä teen kans samasta syystä noin!

Tänään oli 3kk neuvola. Tyttö 59 cm (45 cm) ja 5825 g (2705 g) :) Päänympäryskin oli kasvanu 2 cm, pituutta reilu 3 cm ja painoa n 1 kg kuukaudessa tullu :)
Ekat rokotukset myös saatiin. En tiiä itkikö sitä rokotusta vai sitä, et pidin jalasta kiinni ja estin liikkumasta :P Hyvin meni, nyt nukkuu. Katotaan miten loppuilta menee..

Hei mulla on toi sama tapa. Yleensä ne on siis jotain ihan pöljäkettä. Yks laulu on esim. Sukkahousumies joka on seurannut esikoisen vauva-ajoilta asti.

Meidän esikoisella on soiva laulukirja, se on aika kiva. Siitä siis saa melodiat soitettua ja sit on niihin noin 50 laulun sanat. Välillä lauleskellaan tuolta, kun en itekään aina muista oikeita sanoja ja joudun keksimään loput.
View attachment 43692
Nämä soivat laulukirjat ovat mainioita! :) Näitähän on ilmestynyt nyt parin viime vuoden aikana useita mm.soiva joululaulukirja, soiva tuutulaulukirja, Herra Hakkaraisen soiva laulukirja ja Mauri Kunnaksen soiva joululaulukirja..:) Ei lienee ylläri, että tältä hamuliini hamsterilta löytyy kirjahyllystään nuokin..;)! :) Perustelen taas hamstraamistani, että nämä ovat käytännöllisiä myös työssäni..;)! :)

Juu kalliiksi tulee tässä foorumilla olo kun tulee niin hyviä ideoita paljon! Tilasin just tuon laulukirjan ja tuutulaulukirjan (ja samalla merinovillalankoja jotka alennuksessa Adlibriksessä). Himoitsen doomoon säkkituolia, vauvanpesä jäi just pieneks jne :D
Onko kukaan kokeillu Nuna Leafiä?

Juu kalliiksi tulee tässä foorumilla olo kun tulee niin hyviä ideoita paljon! Tilasin just tuon laulukirjan ja tuutulaulukirjan (ja samalla merinovillalankoja jotka alennuksessa Adlibriksessä). Himoitsen doomoon säkkituolia, vauvanpesä jäi just pieneks jne :D
Onko kukaan kokeillu Nuna Leafiä?
Säkkituoliin kannattaa keinujalat myös hankkia. Meidän tyttö rupes sitten vasta viihtymään.

:cheers Välipunnitus tehty ja saldo -5kg.... tavoite syksyyn mennessä oli -10kg....

Taisi tulla asetetuksi liian korkea tavoite liian lyhyessä aikaa. Nyt painoa jäljellä +2kg tilanteeseen, kun eka punnitus oli neuvolassa rv 9.

Maha on tosiaan röllykkä:sad001 Mites muilla täällä painon kanssa edistyy?:rolleyes::cheers

:cheers Välipunnitus tehty ja saldo -5kg.... tavoite syksyyn mennessä oli -10kg....

Taisi tulla asetetuksi liian korkea tavoite liian lyhyessä aikaa. Nyt painoa jäljellä +2kg tilanteeseen, kun eka punnitus oli neuvolassa rv 9.

Maha on tosiaan röllykkä:sad001 Mites muilla täällä painon kanssa edistyy?:rolleyes::cheers
Mulla on ekaan neuvolakäyntiin +-0 eli kaikki tiputettu mutta mä haluisin vielä 3kg pois. Lohdutukseks mä joudun olee tytön vuoks kovalla dieetillä joten ihmekös että tippuu. Toki myös liikun aika paljon.

Muokattu viimeksi:
Mulla on viime kesään nähden -3 kg nyt. Multa raskauskilot tosin oli pois 10pv synnytyksestä. Mutta kiloja kun on ennestään 30 liikaa niin tilanne on vähän erilainen. Enkä mä oo ollu laihiksella, päinvastoin :oops: Imettäminen kuluttaa hyvin kaloreita :grin
Tuli just esim syötyä riisisuklaalevy :porc :smiley-angelic006

Mulla alkaa vatsa litistymään vihdoin.. Seisten se on ihan littana jo mutta istuen tulee kyllä makkara housun vyötärön yli ja iho on pehmeämpi kuin ennen raskauksia. En oikein usko,että tuo ylimääräinen iho pois lähteekään kokonaan mutta jos vähän vähemmäksi saisi,niin kiva olisi.
Kyllä mä kehtasin ihan bikineissä rannalla olla (kun ei Suomessa oltu:laughing002).

Ihan hyvältä kuulostaa ja tuleehan se syksy ensi vuonna myös.:wink

Mulla taitaa paino olla 0,5-1 kg alta lähdön eli siis ennen tätä viimeistä odotusta. Mutta paino on silti +10 kg ensimmäisen lapsen. Ei niin että siihen painoon haluaisin takaisin,näin on ihan hyvä:) kiinteyttä vaan lisää:) just osallistuin 21 päivän kyykky haasteeseen, huomenna vielä 250 kyykkyä ja se on ohi:) vatsanahkaa on kyllä ja nimenomaa istuessa näkyy mutta muuten oon sinut vartalon kanssa. Ja hei imettäjät, muistakaa että ne maidon täyteiset tissit painaa kanssa aika lailla:)

. Enkä mä oo ollu laihiksella, päinvastoin :oops: Imettäminen kuluttaa hyvin kaloreita :grin
Tuli just esim syötyä riisisuklaalevy :porc :smiley-angelic006
Mulla edessä just juustolautanen, aurajuustoa, appenzelleria,mustapekkaa ja keksejä. Eli ei, ei oo laihis:) edellis iltana vetäsin mmmm maraboun maitosuklaata puoli levyä kuin näkkileipää:)mä luotan myös imetykseen!

Takaisin