Synnyttäneet --40+++

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja maria75
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meidän tirpulla oli tänään 4 kk neuvolan eka osa eli lääkäriaika erikseen huomenna. Tänään mitat 64,2 cm (huvitti taas toi millin tarkkuudella mittaaminen, kun se vauvan pituuden mittaaminen on musta muutenkin aika suurpiirteinen homma...) ja 7200g (syntymämitat 51cm ja n. 3,8 kg). Tirppua ilmeisesti myös huvitti pituuden mittaaminen, koska päästeli sellaisia "kikattavia" äännähdyksiä :) tai sitte se johtui mukavasta miespuolisesta terkkaharjoittelijasta, joka suoritti mittaukset :) Meidän tyttökin on neuvolassa aina hyvällä tuulella - rokotuspiikit tietty eri asia...

Meillä menee ihan kaikki vaippamerkit. Pampersia olen käyttänyt paljon ja nyt olen ihastunut Huggieseihin (en ole niitä Suomessa nähnyt..). Musta on jotenkin super hauskaa kun pojille ja tytöille on omat vaippansa,et on ikäänkuin erilailla muotoiltu.:wink
Tyttö oli 3kk neuvolassa 62cm ja 4880g (syntyessään 52cm 2480g),4kk neuvolaan +lääkäriin mennään vasta 4.5kk iässä.

Meillä menee ihan kaikki vaippamerkit. Pampersia olen käyttänyt paljon ja nyt olen ihastunut Huggieseihin (en ole niitä Suomessa nähnyt..). Musta on jotenkin super hauskaa kun pojille ja tytöille on omat vaippansa,et on ikäänkuin erilailla muotoiltu.:wink
Tyttö oli 3kk neuvolassa 62cm ja 4880g (syntyessään 52cm 2480g),4kk neuvolaan +lääkäriin mennään vasta 4.5kk iässä.

Tähtipölyä :) Teillä on tosi hoikka ja pitkä tyttö :)

Meillä poika myös hoikka ja pitkä. Seuraava neuvolan lääkärikäynti vasta 8kk iässä, ei aiemmin...eli tuplat ikää lisää :)

Tähtipölyä :) Teillä on tosi hoikka ja pitkä tyttö :)

Meillä poika myös hoikka ja pitkä. Seuraava neuvolan lääkärikäynti vasta 8kk iässä, ei aiemmin...eli tuplat ikää lisää :)

Joo,meillä molemmat tenavat on kasvaneet ensin pituutta ja myöhemmin tasaantuu pituus/paino suhde. Olen itse suht pieni mutta mies on pitkä ja jäntevä,poika aikakin tullut kropaltaan häneen.

Niin,tän seuraavan neuvolan jälkeen harvenee käynnit,mikä on ihan kiva. Meillä ei ole ollut oikein muuta virkaa neuvolalla kuin just noi mitat ja rokotukset,onneksi toki näin.:)

Me lähdetään kohta lentokentälle ja kotia kohden. En yhtään innolla odota yhteensä 15h lentoa.. Lennetään Helsingin kautta kotiin,niin tulee tota reissaamista yhdelle vuorokaudelle tarpeeksi.

Ihana loma ollut,kun on saatu pitää isi itsellämme kokonaan.:)

Meillä on taaperolle Pampers vaippoja ja pojalle Liberoita. Liberot rupes taaperolle falskaamaan öisin, Pampersit ei falskaa.

Me ollaan koko perhe flunssassa paitsi poika. Vielä siis ainakin äidinmaito suojannut. Taapero selvisi nopeimmin ja kun mies on kipeenä..Voitte kuvitella että se on kuolemansairas ja minä hoidan muksut, vaikka sama tauti on. Miten se voi olla, että mies on kuin kuolemaa tekis eikä pysty muuta kuin lepäilemään?..ja hirveä valitus kun viime yönä ei nukkunut kuin 4h..mä en nuku yhtenäkään yönä noin paljoa..en nukkunut ennen synnytystä enkä sen jälkeen!

Meillä on taaperolle Pampers vaippoja ja pojalle Liberoita. Liberot rupes taaperolle falskaamaan öisin, Pampersit ei falskaa.

Me ollaan koko perhe flunssassa paitsi poika. Vielä siis ainakin äidinmaito suojannut. Taapero selvisi nopeimmin ja kun mies on kipeenä..Voitte kuvitella että se on kuolemansairas ja minä hoidan muksut, vaikka sama tauti on. Miten se voi olla, että mies on kuin kuolemaa tekis eikä pysty muuta kuin lepäilemään?..ja hirveä valitus kun viime yönä ei nukkunut kuin 4h..mä en nuku yhtenäkään yönä noin paljoa..en nukkunut ennen synnytystä enkä sen jälkeen!

Ootko kysyny siltä? :D Tuo on paha tuo miesflunssa..

Tsemppiä! Lempiaiheeni Miehet. Miten ne ikinä selviäis ilman meitä

Tsemppiä! Lempiaiheeni Miehet. Miten ne ikinä selviäis ilman meitä

Ei mitenkään! Oli vielä aika kun mun migreenikohtauksen aikana mies hoiti mua ja nyt jos tulee migreeni ha sanon siitä, niin se ärsyyntyy?! :bored: Ihan kuin tahallaan tekisin sen, että saan levätä. Eikä edes vaadi siltä mitään kun kohtaus iskee. Muuten mies on kyllä ollut suurena apuna pojan syntymän jälkeen, mutta nää sairastelut on se mikä aiheuttaa aina harmia. Mulla on kaksi lasta hoidettavana ja se kiukuttelee kun ei saa huomiota. .Sitähän ne odottaa:shifty:

Satru, meillä on vähä sama meininki. Mä saan suurinpiirtein hakee äijälle lääkärintodistuksen, että se uskoo mun olevan kipeä. En tosin nyt oo ollu, paitsi sen 9kk... Mut ihan vitun ärsyttävää. Just niin, ihan kuin tahallani tekisin sen. Nyt mulla on selkä menossa paskaksi ton 5kiloisen kantelusta. Pääsin tällä vkolla hierojalle, ei saanu oikeeta puolta auki vielä. Lavat on ihan jumissa.

Sit äijä valittaa ku mä valitan väsymystä tai nälkää tai janoa, tms. Mut mistä vitusta se muuten tietää mun tarviivan apua ellen valita???

Meil menee ihan päin persettä kaikki. Mä saan hoitaa ristiäiset yksin. Hyvä jos se vaivautuu paikalle. On ottanu viime ja tälle vkolle ylitöitä, niin et mä en pääse tekee mitää, ja mikä tärkeintä mulle, en pääse töihin laskuttaa. Mullon ystäviä ja sukulaisia ollu apuna, onneks! Ylityöt ois ok, jos me jotenkin tarvittais niitä rahoja, mut ne menee hänen kahvitteluun ja röökiin. Talolaina ja asumiskulut on nimenomaan mun duunista kiinni. Ihan järjetön pässi toi äijä. Sit se vielä vinkuu, ettei hän nää niitä erolapsiaan. No miten vittu voi nähdä, jos on jatkuvasti töissä, jos on vauva, jos on ristiäiset, jos on muija, jonka on PAKKO tehdä töitä jotta meillä pysyy katto pään päällä. Vittu, mä ootan et poika menee hoitoon. Pääsen potkasee ton pellolle. Mä oon sille tällä hetkellä ilmainen lastenhoitaja. Ja mun läheiset myös.

Nimi pitää ilmottaa papille hu aamuna, eikä meillä oo se päätettynä. Hyvä ku ollaan puheväleissä. Mä keksin jotain.

Satru, meillä on vähä sama meininki. Mä saan suurinpiirtein hakee äijälle lääkärintodistuksen, että se uskoo mun olevan kipeä. En tosin nyt oo ollu, paitsi sen 9kk... Mut ihan vitun ärsyttävää. Just niin, ihan kuin tahallani tekisin sen. Nyt mulla on selkä menossa paskaksi ton 5kiloisen kantelusta. Pääsin tällä vkolla hierojalle, ei saanu oikeeta puolta auki vielä. Lavat on ihan jumissa.

Sit äijä valittaa ku mä valitan väsymystä tai nälkää tai janoa, tms. Mut mistä vitusta se muuten tietää mun tarviivan apua ellen valita???

Meil menee ihan päin persettä kaikki. Mä saan hoitaa ristiäiset yksin. Hyvä jos se vaivautuu paikalle. On ottanu viime ja tälle vkolle ylitöitä, niin et mä en pääse tekee mitää, ja mikä tärkeintä mulle, en pääse töihin laskuttaa. Mullon ystäviä ja sukulaisia ollu apuna, onneks! Ylityöt ois ok, jos me jotenkin tarvittais niitä rahoja, mut ne menee hänen kahvitteluun ja röökiin. Talolaina ja asumiskulut on nimenomaan mun duunista kiinni. Ihan järjetön pässi toi äijä. Sit se vielä vinkuu, ettei hän nää niitä erolapsiaan. No miten vittu voi nähdä, jos on jatkuvasti töissä, jos on vauva, jos on ristiäiset, jos on muija, jonka on PAKKO tehdä töitä jotta meillä pysyy katto pään päällä. Vittu, mä ootan et poika menee hoitoon. Pääsen potkasee ton pellolle. Mä oon sille tällä hetkellä ilmainen lastenhoitaja. Ja mun läheiset myös.

Nimi pitää ilmottaa papille hu aamuna, eikä meillä oo se päätettynä. Hyvä ku ollaan puheväleissä. Mä keksin jotain.
Voi perse sun plsta. Ei kuulosta mukavalta. Kyl sä pärjäät ja kirjotusten perusteella sulla on hyvät tukiverkot. Hyvä niin.

Mites se Villekalle? Plärää vähä allakkaa ja sielt se löytyy. Onko vaihtoehdot jo mielessä?

Mä tein niin et googletin jonkun vuoden top 30 suosituinta tytön nimeä ja valitsin niistä. Mulla kriteerinä oli et sillä pärjää muissakin maissa ja isänsä halus tavallisen suomalaisen nimen. Toi toplista rajas sopivasti vaihtoehtoja niin pysty valkkaamaan ilman älytöntä miettimistä.

Meillä poika nyt 5,5kk. Tykkää kaukosäätimistä ja puhelimista. Iloinen poika.

Täällä kanssa puhelimet ja kapulat suosikkeja, sekä tv ( meillä iso 65") katselee niin mielellään :) Etenkin piirretyistä tykkää:p

Meidän pikkutipu on vasta 3 kk, mutta kokoa on kotimittauksella n 60 cm ja hieman yli 5 kg. Syntyessään 45 cm ja 2,7kg. Ens viikolla on 3 kk neuvola perjantaina. Päivitän mitat sitte :D

Kuukassius :) Teillä on ollut aika pituuspyrähdys:wink:p

Sirpa, kurjaa et teil toi tilanne. Mut jos mies ei ole täysillä mukana ja ota vastuuta, on helpompi yksin lasten kanssa. Ei ole enää stressiä toisen tekemisistä tai siitä ennenkaikkea, mitä ei tee ja mihin ei osalistu. On raskasta olla vihainen toiselle koko ajan. Tän opin mun eksän kanssa. Helpotti elämää kun erosin. Voimia

Sirpa :) Ei mee mun jakeluun, että hetken teillä on hyvin ja taas noinkn huonosti. Kenenkään toisen on tosi vaikea tietää, mitä jonkun toisen parisuhde pitää sisällään. Onko teillä sellainen viha - rakkaus ( love and hate) suhde?:eek: Olisi hienoa, jos voisitte elää tasapainossa:happy:

Mieshän kuitenkin yritti, se hotelliyö?:grin Jospa vaaditte liikoja toisiltanne:rolleyes:

Toivotaan, että menee parempaan suuntaan ja rakkaus taas roihahtaa:love017

Hei antakaahan konkreettisia esimerkkejä mitä puette muksulle päälle ulos esim tänään kun on n 14 astetta. Jos käytätte rintareppua/kentoliinaa, niin miten eroaa vaunuissaolosta.
Kesä oli sinänsä helppoa, kun pysty vaipassa viilettää aina vaa :)

Hei antakaahan konkreettisia esimerkkejä mitä puette muksulle päälle ulos esim tänään kun on n 14 astetta. Jos käytätte rintareppua/kentoliinaa, niin miten eroaa vaunuissaolosta.
Kesä oli sinänsä helppoa, kun pysty vaipassa viilettää aina vaa :)

Kuukassius :) Me ei olla käyty tänään ulkona, koska äiti on vielä kipeä...Tämä ( virus) kurkkukipu on kestänyt ihan koko viikon, jospa huomenna hellittäisi. Pojalla on sisällä päällä flanellinen untuvainen kokopuku, todella lämmin...vielä senkin vuoksi, ettei vaan kylmettyisi tai tartu... :wink

Takaisin