Synnyttäneet --40+++

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja maria75
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Me lähdetään kohta lentokentälle ja kotia kohden. En yhtään innolla odota yhteensä 15h lentoa.. Lennetään Helsingin kautta kotiin,niin tulee tota reissaamista yhdelle vuorokaudelle tarpeeksi.

Ihana loma ollut,kun on saatu pitää isi itsellämme kokonaan.:)

Tähtipölyä :) Toivottavasti teidän lento meni hyvin :) Täälläkin poika tykkää isistä ja arvaa miten hänen silmät säihkyy, kun pääsee isin vatsan päälle:love2:drunken_smilie...poika on on kuin taivaassa ja isi maailman onnellisin mies <3

Poika on hauska, juo esimerkiksi enemmän maitoa, silloin kun isi juottaa...Kuuliainen:wink:angel5

Hei antakaahan konkreettisia esimerkkejä mitä puette muksulle päälle ulos esim tänään kun on n 14 astetta. Jos käytätte rintareppua/kentoliinaa, niin miten eroaa vaunuissaolosta.
Kesä oli sinänsä helppoa, kun pysty vaipassa viilettää aina vaa :)

Pojalla oli tänään "tuulipuku" siis sellanen tuulenpitävä kokohaalari, pörrösukat (puku vielä iso niin jalkaterät ja kädet pysyy lahkeissa ja hihoissa sisällä) ja päässä silkkimyssy. Oli vaunuissa mut noi samat on ollu rintarepussa, kun puvussa viel huppu. Puvun alla body ja jalkaterälliset potkarit. Olen ylipukija enempi. Varon aina, ettei kylmä. Itselläkin aina vähintään mukana varuilta.

Hei antakaahan konkreettisia esimerkkejä mitä puette muksulle päälle ulos esim tänään kun on n 14 astetta. Jos käytätte rintareppua/kentoliinaa, niin miten eroaa vaunuissaolosta.
Meillä oli vaunuissa fleecepeiton alla body ja huppari ja trikoot ja collegehousut ja lämpöset sukat. Ohuet tumput käsissä ja Ruskovillan myssy.

Mulla ei kans just oo kantoliina ollu käytössä ja itsekin oon miettinyt, että mitä tällä kelillä sen alle. Meillä on nyt vaunuissa ollut pehmusteena/ peittona se ä-pakkauksen makuupussi, joten oon pukenut vaan yhdet potkarit/ paksummat leggarit/ paksummat housut ja sukat ja sit bodyn ja villa-/ fleece-takin ja puuvillapipon ja kylminä aamuina ä-pakkauksen pupu-tumput. Sitte kylmemmällä kelillä makuupussia enemmän kiinni ja lämpimämmällä ei lainkaan. Mieluummin kuuma on ollu, ku aina kokeilen niskasta ja sen mukaan säädän.

Meillä myös body + sukkikset/ohuet sisähousut. Ulos mennessä vuoreton fleecepuku + kudottu myssy. Tänään menin hölmöyksissä laittamaan vuorellisen karvapuvun kauppareissulle niin sitten olikin kuumuudesta äkäinen mukula kaupassa. Ei myöskään voi ulkoillessa laittaa paksusti päälle jos on hereillä tai saa välittömästi hepulin. Eli tyttö on tullu isäänsä jota ei palele ikinä ja valittaa kuumuutta. :eek:

Ja lisäyksenä vielä että fleecehaalari otettiin käyttöön vasta viikko sitten. Kaukalossa matkustus reissuille olen tähän asti laittanut tytön jalkojen päälle virkatun peiton. Hikoilee kaukalossa todella helposti.

Kiitos. Noin määkin oon laittanu bodyn/potkareiden päälle fleecen ja tyttö hikoaa ihan hulluna. Luulin jo pukevani sitä ihan pieleen..
Rintarepussa se kai ottaa vielä mun kehonlämmöstä, kun itellä oli vaan teepaita siinä edessä meidän välissä. Huppari muuten päällä. Ja kaipa sit vaunuissa on niin lämmin vielä. Niskaa kokeilen kans aina, mut musta se in aina hikinen ja kuuma ja sit alkaa epäilee itteensä.. :P

aamulla kun on +7 lähtiessäni viemään esikoululaista niin fleece ei ole yhtään liikaa, mutta puolilta päivin se on jo turhan paljon ainakin tälle meidän hiki päälle:)

Kantoliinaan tai reppuun en pukis kuin yhden kerroksen näillä +15 keleillä. Siinä äidin lämmössä kun ovat. Ehkä jotkut villasukat ja lapaset käsiä lämmittämään, mutta muuten en enempiä:)

Me ei liikuta niin aikaisin aamulla kun on kylmempi, joten meillä riittää vielä body, collegehousut ja -takki, pipo, sukat ja tossut. Jotkut ohuet tumput pitäisi käydä nyt ostamassa. Näin siis autolla liikkuessa. Jos kävellään ja poika nukahtaa vaunuun niin on äitiyspakkauksen makuupussissa lisäksi.

Meillä on ollut ihan haalari käytössä ulkona vaunuilessa ja turvakaukalossa. Meillä on välikausihaalari, joka sietää kosteutta sekä sellainen ohuempi ulkohaalari. 10-15 asteen keleissä olen käyttänyt välikausihaalaria ja muuten sitä ohuempaa haalaria automatkoilla. Me ollaan nyt Pohjois-Pohjanmaalla, joten täällä on tarvittu välikausihaalaria ulkoilessa. Sen verran viileämmät kelit on kuin etelä-suomessa. Toivo nukkuu vaunuissa siinä äitiyspakkauksen makuupussissa.

Nimi on päätetty. Mä heitin etunimen ihan mettästä. Se oli käyny kerran mielessä ja kun sanoin sen ni sehän se sit on. Kävi äijällekin. Toinen nimi on sellainen, joka jo meinattiin sanoa papille aiemmin, mut siitä tulis paska lempinimi, mut haluan sen jostain syystä. Sit haluisin noista yhdistelmän väliviivalla. Se on vielä neuvottelussa. Kolmas nimi on sit äijän toinen nimi. Tän verran (taas) hellyin. Se ei sovi kahden ekan kanssa, mut paskaaks se ku ei sitä sillä tulla kutsumaan.

Kyllä jo se vaunujen koppa lämmittää ja jos on se kopan "suoja" käytössä, niin se myös. Meillä ei pääosin ole sitä suojaakaan vielä ollu käytössä, ku on ollu se makuupussi siinä, jos ei siis oo tihkuttanut tai mitään. Mä kyllä luotan ite siihen niskan lämmön testaukseen. Jos sit ääreisosat tuntuu viileiltä, niin sit lisään esim lapaset mut yritän keventää muuten, jos hirveen kuumalta ja hikiseltä tuntuu.

Me päästiin kotiin ja molemmat tenavat käyttäytyivät erityisen mallikkaasti (=nukkuivat) pitkällä lennolla-jei.:)
Meillä alkaa nyt vaavin opettaminen omaan sänkyyn,hän on siis tähän asti nukkunut meidän vieressä. Viime yönä nukkui kolmeen saakka itekseen.
Tyttö on ruvennut liikehtimään nyt niinn vilkkaasti ettei milään meinaa jaksaa keskittyä imemiseen. Mun pitää ottaa hänet oikein tiukasti kainaloon,niin tulee syömisestä jotain:wink. Nyt lienee otollinen hetki opetella vihdoin kunnialla pullolle.

Me ei liikuta niin aikaisin aamulla kun on kylmempi, joten meillä riittää vielä body, collegehousut ja -takki, pipo, sukat ja tossut. Jotkut ohuet tumput pitäisi käydä nyt ostamassa. Näin siis autolla liikkuessa. Jos kävellään ja poika nukahtaa vaunuun niin on äitiyspakkauksen makuupussissa lisäksi.

Meillä sama kattaus vauvalla ja sit vielä fleecehuopa..Luotan kanssa siihen niskan koplaamiseen, jos hikinen niin sit vähän kevennän huopaa tmv..tumput on aina ja pörrösukat, mutta poika repii ne tumput aina pois :D

Onko joku ollut kylpylässä vauvan kanssa? Mulla on täysin hävinnyt muistista ekat uimiset edellisten lasten kanssa. Minkä ikäisenä voisi mennä? Käyhän tosiaan jotkut vauvauinnissakin! Mistä sellasia uimavaippoja saa?

Varattiin just kylpyläyö Tallinnaan ja ensin ajattelin, et jompikumpi on sitten aina vauvan kanssa ja toinen muiden lasten kanssa uiskentelemassa ja sit vaihdetaan. Mutta sit tuli mieleen, et kai vauvankin kans voi lämpimässä vedessä olla hetken aikaa? Mitä mieltä olette?

Ja tietty otan itselle jonkun jalkahoidon tms.:happy:

Onko joku ollut kylpylässä vauvan kanssa? Mulla on täysin hävinnyt muistista ekat uimiset edellisten lasten kanssa. Minkä ikäisenä voisi mennä? Käyhän tosiaan jotkut vauvauinnissakin! Mistä sellasia uimavaippoja saa?

Varattiin just kylpyläyö Tallinnaan ja ensin ajattelin, et jompikumpi on sitten aina vauvan kanssa ja toinen muiden lasten kanssa uiskentelemassa ja sit vaihdetaan. Mutta sit tuli mieleen, et kai vauvankin kans voi lämpimässä vedessä olla hetken aikaa? Mitä mieltä olette?

Catlin :) Pohdittiin ihan samaa ja päädyttiin siihen, että pitää osata kävellä. Mutta mikään ei estä menemästä, voihan kylpylän puolella käyntejä vuorotella :)

Mä en uskaltaisi kantaa ihan pientä, jos vaikka liukastuisi, kovin usein liukkaita kosteantilanlattiat:sad001

Me oltiin kylpylässä pojan kanssa kun hän oli 9kk ja nautti täysin rinnoin altaista ja vedestä ylipäätänsä ja nyt kun oltiin matkalla ja meidän typy 3kk oli mukana niin meressä, altaassa kuin kuuma-altaassa. Viihtyi hyvin, ei mitään ongelmia. Iho kesti myös hyvin. Tyttö automaattisesti alkoi "polkea" vettä.
Uimavaippoja saa Tallinnasta (ovat halvempia) ainakin prismasta ja isoimmista Rimeistä, saa niitä tietty Suomestakin mutta itse olen tosiaan ostanut aina kohteesta.
Mun mielestä siis oikein hyvin voitte mennä ja nauttia kylpylästä vauvan kanssa!:)

Kyllä mä voisin mennä ihan tän meidän 3 kuisenkin kanssa. Pulikoi vedessä sylissä sen minkä jaksaa ja tykkää ja sit oon meidän pienille aina ottanut turvakaukalon mukaan allasosastolle, vuorannut sen pyyhkeellä ja vauva saanut siinä lekotella ja ihmetellä vaippasillaan altaan vieressä kun muut jatkaneet uintia. Siihen ovat myös nukahtaneet:) eikai kylpylään viemisessä ikärajaa ole, en nyt vasta syntynyttä ehkä sielä uittais mutta samalla tapaa ihan pientäkin vois kaukalossa putää ja niin muu perhe saa uida rauhassa. Ja mikäettei kantokassissa tai vaunukopassa jos ei kaukalossa halua istuttaa:)

Takaisin