Synnyttäneet --40+++

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja maria75
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tuosta lähtee sitä täytettä irti, meillä sitä vauva tunki suuhunsa yksi ilta urakalla. Kannattaa tunkea tuo reuna pussilakanan sisään, niin on toiminut hyvin!

Onkohan sulla kuitenkaan sama pesä kuin mulla? Ei tuosta meidän pötkylästä kyllä saa mitenkään mitään täytettä irti.. siinä on tiivis kangas päällä eikä sitä saa mitenkään pois niin että pääsisi täytteeseen käsiksi.

Näkee! Tää poika on kova ääntelemään unissaan. Se on nauranut ääneen ja välillä silmät pyörii päässä, silmät siis aukee ja menee kiinni ja silloin nään kun on silmät nurinpäin päässä :) Sitten poika öhkii ja örisee. Ihme että meillä kukaan saa nukuttua :) Sitten vielä siihen päälle mies joka usein huutaa unissaan :D
Toi öhkinä on ihan kummallista. Tää vauva on ottanu tavakseen aloittaa öhinä aamukuudelta. Sitä jatkuu enempi tai vähempi aamukasiin. Sain tänä aanuna ihme kyllä torkuttua, vaikka kauhee ähinä kuului. Musta tuntuu et sillä on maitoa vielä matkalla alas. Välillä kuuluu "eue", joka tarkoittaa vatakipuja.

Onkohan sulla kuitenkaan sama pesä kuin mulla? Ei tuosta meidän pötkylästä kyllä saa mitenkään mitään täytettä irti.. siinä on tiivis kangas päällä eikä sitä saa mitenkään pois niin että pääsisi täytteeseen käsiksi.
On ihan sama. Niin mäkin luulin, mutta kun vauva kynsii sitä, niin sitä haitua alkaa tulla sen kankaan läpi.

Tänään oli neuvolalääkäri. Kaikki ok, paitsi epäili että toinen silmä karsastaa. Laittaa lähetteen silmälekuriin. Mutta komeat oli mitat: 3vkoa sitten paino oli 3900g ja pituus 55.6cm. Nyt 5090g ja 59.4cm. Ilmankos kaikki vaatteet on yhtäkkiä pieniä :)

X-tra vaippojen valmistaja on sama kuin muumin. Meiänkin pojan peppuvako on nyt hiukan punainen. Olen laittanut bepanthenia, mutta voi olla meilläkin liian tiukat vaatteet pojalla. Ollaan vielä käytetty noita 62 cm vaatteita, vaikka pojalla pituutta jo varmaan 64-65 cm. Paino ehkä 7,3 kg tällä hetkellä. Lisäksi voi olla, että meiän tarvitsee siirtyä isompaan vaippakokoon, kun ollaan käytetty noita x-tra-vaippoja kokoa 5-8 kg. Tuo koko ilmeisesti poistuu S-markettien valikoimasta. Sain niitä 7 €/ pkt S-marketista. Äitiyspakkauksen purulelua ei saa steriloida luki niissä ohjeissa. Mä menin sen vahingossa steriloimaan, minkä jälkeen en enää uskaltanut käyttää sitä. Sitten meiän toinen purulelu jäi pojan serkkujen luokse. Uutta samanlaista en ole vielä saanut ostettua.

Maria 75, mul kävi ihan samalla tavalla. Menin steriloimaan keittämällä ton äippäpakkauksen purulelun. Se puruosa meni ihan löllöks ja sit luinkin, ettei olis saanut steriloida keittämällä. No se meni multa kans roskiin, koska pelkäsin, et siit jotain irtoaa sitten.

Hello!:thefinger Me tultiin neuvolasta, eikä tällä kertaa toruttu, vaan mukana oli fysioterapeutti, joka näytti jumppamatolla käsittelyohjeita,( sillä selkä yliojentaa ja vauva suosii toista puolta). Käynti oli positiivinen ja neuvolan tätikin istui persiillään lattialla, hihh:grin

Nyt päästään pojan kanssa jatkossa jumppaamaan ihan fysioterapeutin kanssa:Heartred:love7

Sirpa voithan sä käyttää sortseja kotona. Mä en ainakaan luovu ihanista vaatteista talvellakaan vaan pidän niitä sit sisällä kotona.:)

Hello!:thefinger Me tultiin neuvolasta, eikä tällä kertaa toruttu, vaan mukana oli fysioterapeutti, joka näytti jumppamatolla käsittelyohjeita,( sillä selkä yliojentaa ja vauva suosii toista puolta). Käynti oli positiivinen ja neuvolan tätikin istui persiillään lattialla, hihh:grin

Nyt päästään pojan kanssa jatkossa jumppaamaan ihan fysioterapeutin kanssa:Heartred:love7
Oikein hyvä, hienoa! :)

Maria 75, mul kävi ihan samalla tavalla. Menin steriloimaan keittämällä ton äippäpakkauksen purulelun. Se puruosa meni ihan löllöks ja sit luinkin, ettei olis saanut steriloida keittämällä. No se meni multa kans roskiin, koska pelkäsin, et siit jotain irtoaa sitten.
No en mä sit sitä oo steriloinu. Oon kyl varmaan lukenu pakkauksen ku oon ottanu sen pois. Lelu on ihan kunnossa.

Tänään oli neuvolalääkäri. Kaikki ok, paitsi epäili että toinen silmä karsastaa. Laittaa lähetteen silmälekuriin. Mutta komeat oli mitat: 3vkoa sitten paino oli 3900g ja pituus 55.6cm. Nyt 5090g ja 59.4cm. Ilmankos kaikki vaatteet on yhtäkkiä pieniä :)
Junamgegga, mitkä mitat! Ja tissimaidolla kasvanu? Meillä on 3 vkoo vanhempi, eikä kyl noissa mitoissa. Vaikka saa kaikkii maitoja! Vkon päästä nla, sitte näkee kasvukäyrät...

Me on saatu lahjaksi enimmäkseen vaatteita. Enkä muista mitä keneltäkin. Oonko huono äiti....? Pitääkö ne muistaa?? Joku muuten toi 68cm kokoiset shortsit. Ihmettelin, ku toihan on sen kokoinen talvella tai keväällä jolloin ei shortseja käytetä... Jää meillä käyttämättä kokonaan.

Mitä enempi mietin tota vaippaihottumaa, ni sitä varmemmin musta tuntuu että se johtuu liian pienistä vaatteista. Onko joku epäilly tällaista? MS74, minkä kokoisia käytät? Toihan on ny yli 55cm, joten 62 on nyt hyvä, eli löysä.

Ollaan aamu-ilmakylvyssä.Pyyhkeet loppuu ihan just... Onneksi on toi kuivausrumpu!
Meillä menee 56 cm vielä ja Henkkamaukasta 62 cm. Liian pieni vaippa? Vai vaihdoitko jo kokoo suuremmaks?

Junamgegga, mitkä mitat! Ja tissimaidolla kasvanu? Meillä on 3 vkoo vanhempi, eikä kyl noissa mitoissa. Vaikka saa kaikkii maitoja! Vkon päästä nla, sitte näkee kasvukäyrät...

Tissimaidolla kasvaa, ei ihme että haluaa koko ajan syödä kun tarve on kova,niin sit tilaa sitä enemmän syömällä koko ajan. Teki mun lapsista enkat, edes vanhempi poika ei ollut näin iso 1kk ikäisenä. No katotaan kauan tää jatkuu :) Oli varmaan eka kerta kun neuvolassa sai kehuja kummastakin kasvusta :) Mun puolesta ei tarvis kasvaa niin paljoa, kun kohta jaksa kantaakaan sitä :)

Muokattu viimeksi:
On ihan sama. Niin mäkin luulin, mutta kun vauva kynsii sitä, niin sitä haitua alkaa tulla sen kankaan läpi.

Hmmmm.. onko teillä jo pesty se? Jos se siksi on haperoitunut? Mä tutkin meidän omaa enkä millään käsitä miten sen tiiviin kankaan läpi voisi tulla täytettä. :wideyed: Pitää nyt seurailla ja yrittää vaikka itse raapia sitä kokeeksi. :grin Meidän poika kun ei sellaista vielä harrasta.

Todella kiva kuulla :) Luulen, että oli aika hyvä, että siihen "väliin" tuli myös toinen asiantuntija. Ja varmasti saatte hyvät ohjeet siihen, mitä nyt tarvitaan - ja rauhaa mielelle <3

Kiitos Myy75 :):Heartblue

Tähti-73 mites sun painon pudotus? Mä katoin tänää peiliin ja totesin että kroppa alkaa näyttää aika hyvältä. Vaaka sanoo vielä +2 kg raskauden alusta ja +5 siitä mihin haluisin ja oon ollutkin aikoinaan. Oisko kuitenkin niin että vauvan kantelu ja päivittäiset vaunulenkit on tuottanut lihasmassaakin, sit ei voi tuijottaa pelkkää vaakaa. Masu tietty edelleen sellanen röllökkä pussi mutta ei kai se noin vaan lähekkää. Nyt ois mielenkiintosta päästä kehonkoostumusmittaukseen.

Tähti-73 mites sun painon pudotus? Mä katoin tänää peiliin ja totesin että kroppa alkaa näyttää aika hyvältä. Vaaka sanoo vielä +2 kg raskauden alusta ja +5 siitä mihin haluisin ja oon ollutkin aikoinaan. Oisko kuitenkin niin että vauvan kantelu ja päivittäiset vaunulenkit on tuottanut lihasmassaakin, sit ei voi tuijottaa pelkkää vaakaa. Masu tietty edelleen sellanen röllökkä pussi mutta ei kai se noin vaan lähekkää. Nyt ois mielenkiintosta päästä kehonkoostumusmittaukseen.

MS74 :) Sulla on tippunut tosi hienosti! :)

Joo, totta vauvan kantelu ja hoito vie kivasti kaloreita...Aion perjantaina vaa'alle, nyt en oon hetkeen punnannut, mutta oletettavasti olisi laskenut vähän lisää. Viime viikolla oli -4kg vähentynyt, eli raskauden alusta on nyt +2-3kg ( mutta en pidä sitä luotettavana, koska ehdin kyllä lihoa heti plussauksen jälkeen jonkin verran, ennen neuvolan punnitusta).

Mahtuuko sulla jo entiset kuteet hyvin?:rolleyes:

Röllykkä on munkin maha, roikkuu, muttei nyt ihan pahasti..

Takaisin