Synnyttäneet --40+++

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja maria75
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä oon syöny ja mässänny kaikkee ja kilot tippuu silti imettäessä. Toki vedän kahden tunnin vaunulenkin joka pv. Viime maanantaina loppu mässyttely kun alotin sen imetysdieetin. Ei siinä tarviis rajata lisäaineita yms mutta molempien vatsojen takia koitan olla ilman karkkii ja muuta ylimäärästä. Mä oon ihan koukussa näkkäriin ja sihe päälle paksulti flooraa. Oi oi oi. Tänään teki kyl kylmää siideriäkin mieli mutten juonu.
Mulla alkaa kanssa kyllä pikkuhiljaa muuttua nämä neljän kilsan vaunulenkit tuplasti pitemmäksi, kun tuo vatsa ei enää kipottele rasituksesta. :) Mä en ole vielä ottanut tippaakaan alkoholia synnytyksen jälkeen, vaan pysytellyt edelleen holittomissa. Ei sillä, ettenkö vaikka vois pullon sidukkaa tai lasin viiniä ottaakin, mutta kun ei ole tehnyt yhtään mieli, jotenkin jopa äklöttänyt.., outoa..;)?! Mähän tulisin varmaan ihan huppeliin jo yhestä sidusta, kun en oo sitten viime marraskuun ottanut mitään..;)! :)

Nyt mä otin toisen puolen vauvapesän pehmusteesta ulos ja imetin ja kun typy nukahti ni tungin reunan takas eikä hän herännyt. Katotaa nukkuuko paremmin vai huonommin kun tissi ei oo poskes kii vaan onkin 20cm päässä....
Ainakin tähän mennes huonommin mut kai se tottuu. En lannistu.

Mulla alkaa kanssa kyllä pikkuhiljaa muuttua nämä neljän kilsan vaunulenkit tuplasti pitemmäksi, kun tuo vatsa ei enää kipottele rasituksesta. :) Mä en ole vielä ottanut tippaakaan alkoholia synnytyksen jälkeen, vaan pysytellyt edelleen holittomissa. Ei sillä, ettenkö vaikka vois pullon sidukkaa tai lasin viiniä ottaakin, mutta kun ei ole tehnyt yhtään mieli, jotenkin jopa äklöttänyt.., outoa..;)?! Mähän tulisin varmaan ihan huppeliin jo yhestä sidusta, kun en oo sitten viime marraskuun ottanut mitään..;)! :)
Mä en kans oo yli vuoteen ottanu pisaraakaan..vuosi sitten heinäkuussa kun en halunnut sekoittaa kroppaa.

Voisko noita hampaita meilläki ennakoida jyystäminen ja kuolan lisääntyminen. Yks itkukohtaus luulin että suussa on jotain tällä vialla kun huus heti kun tissi tuli suun lähelle. Ei tyypillistä tissiposkelle.

Meillä tekee ihan samaa. Hankaa käsillään ikeniä, oikeen sillai puolelta toiselle välillä. Ikää 2,5 kk. Jos keksit mitä on, niin kerro! Toki nälkäänsä näyttää myös syömällä käsiään, mut välillä pakko olla muutakin, kun ed syötöstä ollu niin vähän aikaa..
Täällä alettu kans imee käsiään, tarkemmin sanottuna nyrkkejä. Tekee sitä jopa kesken pullosyötön, kun pidän tauon. Mä kans mietin, et siinä saattaa olla jotain muutakin ku nälkää.

Mä en kans oo yli vuoteen ottanu pisaraakaan..vuosi sitten heinäkuussa kun en halunnut sekoittaa kroppaa.

Voisko noita hampaita meilläki ennakoida jyystäminen ja kuolan lisääntyminen. Yks itkukohtaus luulin että suussa on jotain tällä vialla kun huus heti kun tissi tuli suun lähelle. Ei tyypillistä tissiposkelle.
Samaa vähän täällä. Kuola lisääntyny ja tissille huudetaan, sekä nyrkkejä imeskellään.

Hitto, kävin eilen syömäs kinukkia, yöllä kun annoin tissiä, ni hirvee huuto hetken päästä. Silleen kahden minuutin päästä syötöstä. Kai se oli joku makea chilikastike??? Mä alan kyl kyllästyy. Onse ny perkele ku ei vieläkään saa syödä ja juoda paljon mitään. Tänään alkoi kans huutaa ku nyt yöllä annoin tissiä. Silleen sikaa-pistetään -huuto. Oon tulkinnu et silloin sattuu. Voi tietty olla "lisää ruokaa", mistäs noista tietää... Tänää en kyl oo syöny mtn erikoista. Nikoretestakin oli melki 2h. Vasta meni tainnuksiin kun annoin korviketta. Vauva paskoi myös taas tunnin aikana kaks kertaa. Vaippaihottumaa on taas. Nyt mietin, et onks toi nan ha liian litkua? Tulee heti paskana pihalle. Jos antais sitä paksumpaa pro.ta?

Sirpa: jos sun poika on tottunut jo pulloon, sieltä tulee helposti, jos sen takia saa raivareita, kun joutuu tekemään tissillä enemmän töitä? Ei mulla tuosta kokemusta ole, kunhan veikkaisin :)

Mä en oo pojalle antanut muuta kuin tissiä, en pumppaa enkä mitään, kun edellisestä kokemuksesta totesin, ettei maitoa tule pumppaamalla juuri mitään. Mä siis hoidan kaikki syötöt ja äijä vaan nukkuu kaikki yöt :) Eilen suutuin sille kun olin syöttämässä taaperoa ja poika rupesi ääntelemään et tarvis kans ruokaa (se usein ääntelee ensin ja sit vasta huutaa, jos palvelu on hidasta). Sanoin ukolle että kävele sen kanssa niin ei ala huutamaan. Se tyrkkäs pojan sitteriin ja tokas : mä oon just kävellyt 2h (oli omasta tahdostaan kävelyllä..yksin!) enkä kävele yhtään nyt. Jumalista mä herään yö tolkulla syöttämään ja kävelen ties kuinka paljon päivän aikana näiden takia ja silti mulla ei ole vaihtoehtoja ja sillä muka on! Pikkasen annoin palautetta siitä, ettei lapset ole mun yksin aikaansaamia ja molemmat tekee hommia ja varsinkin jos toinen on sidottu toiseen muksuun, niin toinen hoitaa toisen muksun. Kyllä se sitten yritti lepytellä sen jälkeen, mutta mua jurppi niin paljon, että meni aikaa ennen kuin sain itseni taas rauhoittumaan. Prkl..Tässä mitään yksinhuoltajia olla!..tai niin mä luulin.

Muokattu viimeksi:
Samanlainen tyyli valitettavasti meidän perheessä. Se on mun perseeni joka nousee penkiltä kun tarvitaan.
Kumma juttu et sit hän valittaa et isommat lapset ei tottele häntä ku yleisesti ottaen ei ole jämäkkä vaan venyy ja paukkuu. Anteeksi, tää lähti nyt sivuraiteelle Satrun viestistä..

Samanlainen tyyli valitettavasti meidän perheessä. Se on mun perseeni joka nousee penkiltä kun tarvitaan.
Kumma juttu et sit hän valittaa et isommat lapset ei tottele häntä ku yleisesti ottaen ei ole jämäkkä vaan venyy ja paukkuu. Anteeksi, tää lähti nyt sivuraiteelle Satrun viestistä..

Joo, ja sitten ukko ihmettelee miksi olen ärtynyt ja stressaantunut..:mad:

Mulla on emma-merkkinen valkoinen. Luulen et Marialla sama. Siis sen pötkylän saa sieltä veks, se on ne reunat. Siinä päällisessä on vetoketju sen pötkylän ympärillä, jotta päällisen voi pestä. Luulen, et M tarkoitti, että on ottanu pötkylän veks ja laittanu sellaisenaan sänkyyn. Hyvä idea, mäkin teen niin sit ku ei mahdu pesään!

Just toi Emman vauvanpesä mullakin. Ja tosiaan sen pötkylän saa siitä irti niin voi käyttää sitten vain sitä.

Täällä näköjään tulee hetkessä paljon tekstiä. Piti tulla kiittään tsemppauksista ja sittenhän ne yöheräämiset näkee kuin vauva syntyy. Meillä noi kaksi on kasvanut pulloruokinnalla ja yritän nyt imetystä, mutta pullo on helppo kyllä ottaa mukaan yösyöttöihin jos ihan sairaan väsynyt on heräilyyn ja siten mieskin voi auttaa asiassa.

Sirpa: jos sun poika on tottunut jo pulloon, sieltä tulee helposti, jos sen takia saa raivareita, kun joutuu tekemään tissillä enemmän töitä? Ei mulla tuosta kokemusta ole, kunhan veikkaisin :)

Mä en oo pojalle antanut muuta kuin tissiä, en pumppaa enkä mitään, kun edellisestä kokemuksesta totesin, ettei maitoa tule pumppaamalla juuri mitään. Mä siis hoidan kaikki syötöt ja äijä vaan nukkuu kaikki yöt :) Eilen suutuin sille kun olin syöttämässä taaperoa ja poika rupesi ääntelemään et tarvis kans ruokaa (se usein ääntelee ensin ja sit vasta huutaa, jos palvelu on hidasta). Sanoin ukolle että kävele sen kanssa niin ei ala huutamaan. Se tyrkkäs pojan sitteriin ja tokas : mä oon just kävellyt 2h (oli omasta tahdostaan kävelyllä..yksin!) enkä kävele yhtään nyt. Jumalista mä herään yö tolkulla syöttämään ja kävelen ties kuinka paljon päivän aikana näiden takia ja silti mulla ei ole vaihtoehtoja ja sillä muka on! Pikkasen annoin palautetta siitä, ettei lapset ole mun yksin aikaansaamia ja molemmat tekee hommia ja varsinkin jos toinen on sidottu toiseen muksuun, niin toinen hoitaa toisen muksun. Kyllä se sitten yritti lepytellä sen jälkeen, mutta mua jurppi niin paljon, että meni aikaa ennen kuin sain itseni taas rauhoittumaan. Prkl..Tässä mitään yksinhuoltajia olla!..tai niin mä luulin.
Siis mä niin tiedän ton fiiliksen!! Todella ärsyttävää!! I feel you. Tuntuu joskus siltä, että kun sille nyt vaan ei voi mitään, että vaan äiti voi imettää, niin sitten muut hommat esim laitetaan puoliksi ja se äidin yövalvominen on vaan voi voi... Esim. jos jään aamulla loikoileen vauvan kanssa sänkyyn, jos vielä torkahtaa aamusyötölle, niin saatan kuulla taaperon kanssa nousseelta isiltä, että "en mäkään saa aamulla jäädä loikoileen". En jaksais joka kerta muistuttaa, että öö, oisko se ihan ok, että joskus jään aamusta vaikka tunniksi torkkuun, jos nukun katkonaisesti joka ikinen yö tässä elämänvaiheessa... Aarrgh!! Joskus kyllä ärsyttää.

Mulla on nyt mies ollut kotimaassaan kuukauden joten olen ollut yksinhuoltajana täällä kolmen lapsen kanssa. Onneksi kaksi lapsista on jo niin isoja että niistä on paljon apua vauvan hoidossa tai ainakin viihdyttämisessä. Huutelen molempia vuorotellen viihdytämään ja pelleilemään vauvalle jos itse en saa sitä rauhoittumaan. :grin

Meillähän minä olen aina hoitanut yösyötöt. Vaikka poika on pulloruokinnassa. Pääasiassa siksi että mulla ei ole mitään vaikeuksia nukahtaa yöllä uudelleen, päinvastoin kuin miehellä. Ollaan sitten tehty niin että aamulla mies on ottanut pojan hoitaakseen jos olen halunnut vielä nukkua. Nythän se toki ei ole onnistunut vaan kuukauden olen vaan jaksant yksin.. nukun sitten tarvittaessa päiväunia kun vauvakin nukkuu. Mun isä on kyllä ollut tässä paljon auttamassa myös.

Mutta kyllä sitä jaksaa jos pakko on. Kaiken lisäksi just muutettiin ja olen yhteistä kotia sitten laittanut ilman miestä, isäni auttanut jonkin verran. Isommat lapset aloittivat uuden koulun uudessa kaupungissa ja tarvivat tukea ja apua. Poika satutti jalkansa ja sitten kuskasin sitä jonkin aikaa kouluun. Vauvan mahavaivat ja atopia ja kaikki se kantelu kun nuo vaivasivat. Kamalasti hommaa yhdelle ihmiselle, voitte uskoa.. :p Mutta hei! Selvisin! :happy: Keskiviikkona mies tulee kotiin! :Heartred

Ääh, meni ketjut sekasin. Toi edellinen oli tarkoitus tulla raskaana ketjuun. Sen siitä saa kuin lukee vähän jokaista ketjua

Todellakin Marituuli! Voittaja! Noin se äiti toimii, hommat vaan hoidetaan. Jälkeenpäin vast mietitään, et vittu, oli muuten paljon hommaa... Mä oon rehkiny ihan muissa asioissa ku äiti-asioissa. Nää vaatii totuttelua, enkä meinaa millään tottua.

Tosta miesten toiminnasta. Mä räjähdän ihan 1550%, jos nukkumisesta tai valvomisesta jotain täällä kitistään. Tänä aamuna taas. Äijän yöherääminen arkena tapahtuu niin, et sen tarvii nousta puol tuntia normaalia aiemmin syöttään, muuta muutosta sille ei oo tullu. Ja tääkin vaan ,jos vauva sattuu siinä heräämään. Jos ei, ni sit se ei syötä. Ja sen mielestä mun pitäis alkaa kans laittaa ruokaa ja siivoomaan. Tänään huusin, et huomenna ilmoitan kelaan et meen töihin. Sitte alan välittömästi siivoon ja laittaa ruokaa, jos hän jää kotiin vauvan kanssa. Vitun urpå. Sitte taas rahasta tapeltiin... Tän kuun elarit se on exälle maksanu, mut ei meidän ruokatilille tai mulle asumisesta. Siinäpä ne prioriteetit. Vittu syököön kynsiään, jos ei oo varaa ostaa ruokaa. Meitsi käy ulkoon syömässä. En ikinä enää elätä yhtäkään aikuista miestä.

Jos vauva kitisee, ni mä en välttis nosta persettäni, varsinkin jos olen just sen kanssa päivän viettäny. Oon koittanu, perse ei vaan nouse :p:eek:.Tänään lähdin aamulla koiran kanssa sienimettään, vauva jäi kitisemään. Huusin mennessäni, et aamupesun aika! Ja sitte, et saatan tulla himaan vasta huomenna... Noo, tulin äsken himaan, koiran piti saada ruokaa. Oli ihan hilkulla etten kysyny ku tulin ovesta sisään et ONKS RUOKA VALMISTA??? Vauva oli jopa nukkunu kaks h, mut ruokaa ei oltu tehty.

Mä en käsitä, et vauva isänsä kanssa olleenssan nukkuu 2-3 tunnin tirsoja. Mun kanssa tunnin kerrallaan. Jotain tehdään eri tavalla. Tai sitte äitin kanssa on vaan kivempi olla...o_O

Hirvee vaippaihottuma taas! Nyt menee vaippamerkki vaihtoon! Mä mietin, et jos sillä on liian pienet pöksyt, ni vaippa hiertää pyllyä. Samoin, nyt ku se potkii enempi ja kiemurtelee, ni tosiaan toi libero on voinu alkaa aiheuttaa ihottumaa.

Mä haen extroja smarketista, jos ne oli samaa ku muumit. Mariako sen kertoi? Mistä sen muuten tietää?

Tähti, et oo lohikäärme, jos oot 1973 syntynyt.:)15.2.72-2.2.73 syntyneet on rottia ja 3.2.73-22.1.74 syntyneet puhveleita. Lohikäärmeen vuosi alkoi 70-luvulla vasta 31.1.1976...

Poimin alle netistä noi kiinalaisten merkkien alkamisajat. Nythän on menossa apinan vuosi. Mun toinen vauva on pikku marakatti. :joyful:

6.2.1970 Metalli-Koira

27.1.1971 Metalli-Sika

15.2.1972 Vesi-Rotta

3.2.1973 Vesi-Puhveli

23.1.1974 Puu-Tiikeri

11.2.1975 Puu-Jänis

31.1.1976 Tuli-Lohikäärme

18.2.1977 Tuli-Käärme

7.2.1978 Maa-Hevonen

28.1.1979 Maa-Vuohi

16.2.1980 Metalli-Apina

5.2.1981 Metalli-Kukko

Titti :) Oho! No sitten oon Puhveli... mä oon lukenut jotain perushoroskoopeja, joissa Oinas on Lohikäärme... Kuten sanoin, en oo asiantuntija näissä! :)

Takaisin