Synnyttäneet --40+++

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja maria75
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kyllä, bueno.., osuit oikeaan;)!!! Taitaa paistaa piirteet selkeesti läpi, vaikka veskareiden boheemiuteen viittaavia piirteitä en tunnusta omaavani, enempi olen perinteitä ja tietynlaisia rutiineja rakastava,heh..;)!! :) :)

Muumimamma-74 :) Siis toinen oikea arvaus!:joyful: Kyllä paistaa läpi, koska vaikutit Veskatilta, juuri sellainen rauhaa rakastava:p

Mä olen myös vesimies.

Turvaistuimista; meidän täytyy hankkia vauvalle seuraavaksi istuimeksi sellainen, jonka saa joko kasvot tai selkä menosuuntaan. Suositushan on, että 3 v saakka olisi selkä menosuuntaan. Meillä esikoinen oli selkä menosuuntaan päin niin pahoinvoiva, että jouduttiin heittämään yksi istuin roskiin, kun hän oli oksentanut siihen niin monta kertaa. Jouduttiin sitten pitämään häntä kasvot menosuuntaan jo n. 2 vuotiaasta alkaen. Siltä varalta, että pikkuveli on samanlainen, haluan hänelle seuraavaksi istuimeksi tosiaan sellaisen, jonka voi kääntää, jos tarvitsee.

Meidän vauvapesästä ei vissii reunat lähde irti? Tarvii kattoo kun meen kotiin. Maria75 - teillä on sama kun meillä?
Mulla on emma-merkkinen valkoinen. Luulen et Marialla sama. Siis sen pötkylän saa sieltä veks, se on ne reunat. Siinä päällisessä on vetoketju sen pötkylän ympärillä, jotta päällisen voi pestä. Luulen, et M tarkoitti, että on ottanu pötkylän veks ja laittanu sellaisenaan sänkyyn. Hyvä idea, mäkin teen niin sit ku ei mahdu pesään!

Mulla on emma-merkkinen valkoinen. Luulen et Marialla sama. Siis sen pötkylän saa sieltä veks, se on ne reunat. Siinä päällisessä on vetoketju sen pötkylän ympärillä, jotta päällisen voi pestä. Luulen, et M tarkoitti, että on ottanu pötkylän veks ja laittanu sellaisenaan sänkyyn. Hyvä idea, mäkin teen niin sit ku ei mahdu pesään!
Mää kans ja sama on. Mulla ongelma etten pysty imettää jos vauva vieres vauvapesässä...tai pystyn mut niskat jumis ja tissi pitää heittää reunan yli. Mähän otan pelkät reunat sänkyyn tai saanko irti toisen puolen imetyksen ajaks. Meen testaa heti.

Hitto ku tekis mieli syödä kaikkee. Mä olen ihan täydellisen ruodussa mutku syöminen ois niin ihanaa. Niin tylsää tämmönen vaikka olo onkin jo paljon parempi. Onks ketään kohtalotovereita?

Titti :) Ihme, että oot Kalat! :) Hyvä merkki :)

Mä oon Kiinalaisessa se kauhia Lohikäärme:wideyed::hungover: Täältä tulee lieskat, hihh :):violent5:violent5

Tähti, et oo lohikäärme, jos oot 1973 syntynyt.:)15.2.72-2.2.73 syntyneet on rottia ja 3.2.73-22.1.74 syntyneet puhveleita. Lohikäärmeen vuosi alkoi 70-luvulla vasta 31.1.1976...

Poimin alle netistä noi kiinalaisten merkkien alkamisajat. Nythän on menossa apinan vuosi. Mun toinen vauva on pikku marakatti. :joyful:

6.2.1970 Metalli-Koira

27.1.1971 Metalli-Sika

15.2.1972 Vesi-Rotta

3.2.1973 Vesi-Puhveli

23.1.1974 Puu-Tiikeri

11.2.1975 Puu-Jänis

31.1.1976 Tuli-Lohikäärme

18.2.1977 Tuli-Käärme

7.2.1978 Maa-Hevonen

28.1.1979 Maa-Vuohi

16.2.1980 Metalli-Apina

5.2.1981 Metalli-Kukko

Hitto ku tekis mieli syödä kaikkee. Mä olen ihan täydellisen ruodussa mutku syöminen ois niin ihanaa. Niin tylsää tämmönen vaikka olo onkin jo paljon parempi. Onks ketään kohtalotovereita?
Täällä, kohtalotoveri meinaan;)!! :) Mulla on kans koko ajan nälkä ja tekee mieli napostella kaikkea! Tunnustan, että mulla on pieni herkkujemma, jossa on oltava koko ajan saatavilla suklaata, pähkinöitä ja esim.jotain kuivattuja hedelmiä jne.;)! Kiloja pitäs karistaa vielä sen kymmenen, mutta kun olen tässä ns.toipilaana vielä jonkin aikaa, niin kuntoilun kanssakin on otettava iisisti;)! Sitten tämä imetys rajoittaa, joten ei hirveen tiukalle dietille vihti alkaa, eli kuten näkyy, niin selitystä ja perusteluja siis löydän kyllä helposti syömisilleni..;)! Oikein ottaa pattiin, kun mulla oli ennen raskautta ja jopa sen aikana todella hyvä itsekuri syömisten ja herkkujen suhteen, paino tiukassa ruodussa ja oli sisua kieltäytyä esim.kahvipöydän herkuista, niin nyt synnytyksen jälkeen tää on lähteny lapasesta..:(!!

Mä oon päivisin välillä pelannut pleikkaria kun vauva nukkuu etten sortuisi syömään. Olis niin kiva kun isotkin pojat on koulussa ja eskarissa antaa itselleen nautiskeluhetki hyvän ruuan merkeissä. Siis jos kotityöt ei nappaa. Eikä ne kyllä aina oikein nappaa. On kuin kivireki välillä. Vatsalaukku on selvästi pienempi ja turvotus laskenut. Kotivaaka näyttää mitä sattuu niin täytyy odotella punnitusta Cambridge-valmentajan luona. Pitkä taival on edessä joka tapauksessa.

Täällä, kohtalotoveri meinaan;)!! :) Mulla on kans koko ajan nälkä ja tekee mieli napostella kaikkea! Tunnustan, että mulla on pieni herkkujemma, jossa on oltava koko ajan saatavilla suklaata, pähkinöitä ja esim.jotain kuivattuja hedelmiä jne.;)! Kiloja pitäs karistaa vielä sen kymmenen, mutta kun olen tässä ns.toipilaana vielä jonkin aikaa, niin kuntoilun kanssakin on otettava iisisti;)! Sitten tämä imetys rajoittaa, joten ei hirveen tiukalle dietille vihti alkaa, eli kuten näkyy, niin selitystä ja perusteluja siis löydän kyllä helposti syömisilleni..;)! Oikein ottaa pattiin, kun mulla oli ennen raskautta ja jopa sen aikana todella hyvä itsekuri syömisten ja herkkujen suhteen, paino tiukassa ruodussa ja oli sisua kieltäytyä esim.kahvipöydän herkuista, niin nyt synnytyksen jälkeen tää on lähteny lapasesta..:(!!
Mä oon syöny ja mässänny kaikkee ja kilot tippuu silti imettäessä. Toki vedän kahden tunnin vaunulenkin joka pv. Viime maanantaina loppu mässyttely kun alotin sen imetysdieetin. Ei siinä tarviis rajata lisäaineita yms mutta molempien vatsojen takia koitan olla ilman karkkii ja muuta ylimäärästä. Mä oon ihan koukussa näkkäriin ja sihe päälle paksulti flooraa. Oi oi oi. Tänään teki kyl kylmää siideriäkin mieli mutten juonu.

Nyt mä otin toisen puolen vauvapesän pehmusteesta ulos ja imetin ja kun typy nukahti ni tungin reunan takas eikä hän herännyt. Katotaa nukkuuko paremmin vai huonommin kun tissi ei oo poskes kii vaan onkin 20cm päässä....

Täällä myös tyttö ja mies nukkuu. o_O mies nukahti ennen tyttöä. :hilarious: niin käy kyllä usein. Mutta hitto pe ilta ja olis ollu kiva viettää yhteistä aikaa. :bored:
Nukutan tytön aika usein sängyssä imettämällä ja tänää katottiin telkkaa samalla. Mies nukahti alle puolen tunnin ja tyttö sitten lopullisesti tunnin päästä. Yhden kerran piti nostaa pois pinniksestä kun alkoi imeä peukkuaan. Siitä tiiän et tarvii vielä tissiä et jaksaa nukkua koko yön. No mut ehdin tehä täs sit vertailua matkarattaista ja tarvinnee alkaa ottamaan selvää hampaiden kasvusta. Tyttö tykkää hangata välillä ikeniä ja on vähän kärtty samalla. Mies oli jostain lukenu et ikenet voi kutista aika paljon ennen kuin hampaat puhkeaa. :bookworm: :nailbiting: Mittarissa ikää vasta 3kk joten en tiiä voiko muka johtua siitä. Suussa ei näy mitään muuta ylimääräistä.

Meillä tekee ihan samaa. Hankaa käsillään ikeniä, oikeen sillai puolelta toiselle välillä. Ikää 2,5 kk. Jos keksit mitä on, niin kerro! Toki nälkäänsä näyttää myös syömällä käsiään, mut välillä pakko olla muutakin, kun ed syötöstä ollu niin vähän aikaa..

Meillä myös hangataan ikeniä ja niin teki edellinenkin lapsi. Oletan että ne hampaat siellä ikenien sisällä muodostuu.

Meillä on jo luovuttu vauvanpesästä, kun poika on jo siirretty pinnasänkyyn. Emma-merkkinen oli toi vauvapesä ja siitä sai patjan ja tyynyn erilleen...

Me kokeiltiin sellaista viilennettyä purulelua tänään kun oli kärttyisä ja tunki nyrkkejä suuhun. Tykkäsi vähän aikaa jäystää sitä. Luulen et hampaat jo vähän vaivaa vaikka ei oo vielä puhkeamassa. Seuraillaan tilannetta. Kuolaa myös enempi joten eiköhän nää ala olla merkkejä et kuukauden päästä tulee ekat hampaat. :hello2:help

Meillä ei ole vielä yhtään hammasta ja ikää on 7 kk. Kai ne jossain vaiheessa tulee. Hammasitkuja on kyllä öisin. Meillä ei ole edes purulelua olemassa tällä hetkellä .Yhtenä yönä annoin pojalle jopa suppoa levottomuuteen. Joten ei ne yöheräämiset välttämättä tämän ikäisenkään kanssa lopu, vaikka yöllä ei syötäiskään. Toisilla saattaa tulla ensimmäiset hampaat tosi aikaisin.

Meillä ei ole vielä yhtään hammasta ja ikää on 7 kk. Kai ne jossain vaiheessa tulee. Hammasitkuja on kyllä öisin. Meillä ei ole edes purulelua olemassa tällä hetkellä .Yhtenä yönä annoin pojalle jopa suppoa levottomuuteen. Joten ei ne yöheräämiset välttämättä tämän ikäisenkään kanssa lopu, vaikka yöllä ei syötäiskään. Toisilla saattaa tulla ensimmäiset hampaat tosi aikaisin.
juu luin eilen useemman artikkelin ja ekat hampaat tulee yleensä 4-8kk iässä. Jossei oo ilmestyny 13kk mennessä niin sitten vasta ihmetellään missä vika.

Takaisin