Synnyttäneet --40+++

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja maria75
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Me on tänään ja eilen kokeiltu aamun koiralenkillä kantoreppua. Kyllä pakarat treenaantuu! Ku puristaa perseellä ala- ja ylämäet, ni tuntuu ku ois 4kg kahvakuula sylissä! Tähti, saat treeniä ku lähet vauvan ja kantorepun kans kävelee! Huh!

Käytiin eilen siel fysioterapiassa. Ei mtn vikaa. Kuukauden päästä uudelleen, katotaan miten liikkeet kehittyy. Ihan hyvä et varoiksi saatiin fyssaa, sain hyviä neuvoja. Se tarkisti myös kantorepun ja tsekattiin kantoasento siinä repussa. Vauva on jäntevä, on vaan sellainen. Se huomasi, et kattoo enempi oikeelle ku vasemmalle. Jaja, mullahan on mobilet sen oikealla puolella hoitopöytien vieressä! Vaihdoin ne vasemmalle :cat:. Tulee sitä molemminpuolisuutta. Ja pitää muistaa vaihtaa välillä kättä ku kantaa vauvaa.

Nyt on vaaveli hyvällä tuulella, on nukkunu hyvin eikä vatta vaivaa!

Mä laittaisin täst touhupetteristä kuvan, mut en osaa. Se keinuttelee itteään kehdossa ja juttelee roikkuville leluille :joyful:.

Blaah. Mummoilta pitäs kieltää kännyköiden käyttö. Mut on viime aikoina herätetty kesken unien vähän liian monta kertaa. Ja joka kerta ollu asiana jotain turhanpäiväistä juoruilua. Ja ei mene jakeluun et meillä nukutaan aamupäivisin. Sekä tyttö että minä. Oon sanonu et ennen puoltapäivää et soita niin eiköhän taas tänään klo 10 puhelin pärissy ja asiana pelkästään joku hauska juttu joka nyt vaan tuli mieleen. Sit kun ärähtelen asiasta niin sanotaan vaan et normaalit ihmiset ja lapset on tähän aikaan jo ollu pitkään hereillä. No en sit prkl oo normaali eikä ole lapsenikaan.
Mulla ei vuorokaudessa oo omaa aikaa kun sillon kun tyttö menee pitkille yöunilleen niin valvon aina pari tuntia tytön nukahtamisen jälkeen. Esim eilen menin nukkumaan klo 3. Tyttö nukahtaa aika tarkkaan klo 24 ja herää ekan kerran klo 8-9. Syö tissiä ja nukkuu n. 11 asti. Neuvolassakin sano et hyvät on unen lahjat et ei oo ihmekään et nukkuu päiväunia vaan lyhyissä pätkissä.

Menkää ihmeessä leluostoksille! :) Mä haaveilen pojalle poljettavaa autoa, vielä vähän aikaista, mutta voisi tykätä sellaisesta. Tuli muuten mieleen, ettekös tekin asu 2-kerroksisessa asunnossa?, täytyy hankkia portit portaikkoon, ennenkuin poika konttaa :)
Semmonen polkuauto ois upea! Vähän nopeammin saa käyttöön potkuteltavat versiot :wink Meidän taaperon yksi ykkössuosikkeja on perinteinen plaston mopo, ihan alusta asti ja edelleen, nyt vain vauhti on kiihtynyt.

Me mennään Nykin kautta Floridaan.
Muuten niitä risteilyjä on ihan muutaman päivän pituisia myös. Olen itse ollut Bahaman risteilyllä,joka lähti Orlandosta ja kesti sen pari päivää. :)

Joo, kyllä niitä on olemassa, mutta haaveilen isosta loistoristeilijästä, kuten Norwegian Escape tms.. :)

Me on tänään ja eilen kokeiltu aamun koiralenkillä kantoreppua. Kyllä pakarat treenaantuu! Ku puristaa perseellä ala- ja ylämäet, ni tuntuu ku ois 4kg kahvakuula sylissä! Tähti, saat treeniä ku lähet vauvan ja kantorepun kans kävelee! Huh!

Käytiin eilen siel fysioterapiassa. Ei mtn vikaa. Kuukauden päästä uudelleen, katotaan miten liikkeet kehittyy. Ihan hyvä et varoiksi saatiin fyssaa, sain hyviä neuvoja. Se tarkisti myös kantorepun ja tsekattiin kantoasento siinä repussa. Vauva on jäntevä, on vaan sellainen. Se huomasi, et kattoo enempi oikeelle ku vasemmalle. Jaja, mullahan on mobilet sen oikealla puolella hoitopöytien vieressä! Vaihdoin ne vasemmalle :cat:. Tulee sitä molemminpuolisuutta. Ja pitää muistaa vaihtaa välillä kättä ku kantaa vauvaa.

Nyt on vaaveli hyvällä tuulella, on nukkunu hyvin eikä vatta vaivaa!
Noni, mahtavaa! Hyvä että kävitte :) tuli kantoreppuvinkkejäkin samalla.

Blaah. Mummoilta pitäs kieltää kännyköiden käyttö. Mut on viime aikoina herätetty kesken unien vähän liian monta kertaa. Ja joka kerta ollu asiana jotain turhanpäiväistä juoruilua. Ja ei mene jakeluun et meillä nukutaan aamupäivisin. Sekä tyttö että minä. Oon sanonu et ennen puoltapäivää et soita niin eiköhän taas tänään klo 10 puhelin pärissy ja asiana pelkästään joku hauska juttu joka nyt vaan tuli mieleen. Sit kun ärähtelen asiasta niin sanotaan vaan et normaalit ihmiset ja lapset on tähän aikaan jo ollu pitkään hereillä. No en sit prkl oo normaali eikä ole lapsenikaan.
Mulla ei vuorokaudessa oo omaa aikaa kun sillon kun tyttö menee pitkille yöunilleen niin valvon aina pari tuntia tytön nukahtamisen jälkeen. Esim eilen menin nukkumaan klo 3. Tyttö nukahtaa aika tarkkaan klo 24 ja herää ekan kerran klo 8-9. Syö tissiä ja nukkuu n. 11 asti. Neuvolassakin sano et hyvät on unen lahjat et ei oo ihmekään et nukkuu päiväunia vaan lyhyissä pätkissä.
Eclipse, mullon puhlin reilusti äänettömällä ku nukun ite. Kaikki tietää sen kanssa. Täälläkin mummo soittelee just samoja juttuja, monta krt pvässä ja saattaa viel jutellakin samat asiat ku aamupvällä...
äijäkin soittelee kesken työpvän, eikä meillä niin tarkkaa rytmiä oo vielä ettei se tiedä millo nukutaan ja millo valvotaan.

Onks teillä muilla vaikeuksia löytää naperoille yhteen sopivia vaatteita päälle? :hilarious: Mä kun ostan vaatteet kirppikseltä tyylillä ompas kivan näkönen body ja sit seuraavasta pöydästä housuja jne. Sitten aamusin ihmettelee et mitkäs näistä oikein voi laittaa yhtä aikaa päälle :joyful: :wacky: Tänään esim laitoin likalle Lidlistä ostetut snoopy sukkikset päälle. Ne on harmaat joissa on keltasia raitoja sääri/teräosassa ja tietty snoopy ja tipikin. Hemmetin vaikea yhdistelmä jos kaapissa muut vaatteet on lähinnä violetti/pinkki/sininen sarjaa. Löyty multa sitten onneks pinon pohjalta Tuttan keltainen body jossa on valkoisia pilkkuja. Sai luvan kelvata. Tietty mulla itselläni on tarkka värisilmä ja alkaa häiritsemään heti jos sävyt ja kuosit ei sovi yhteen. Saankin välillä hyvät naurut kun mies pukeekin tytön ja annan sen valita vaatteet. Yhdistelmät on sitä luokkaa kun sirkuksessa olis. esim body sekä housut on kummatkin raidalliset mutta eri värisarjoista. :wacky:

Eclipse,mä laitan aina illalla molempien tenavien vaatteet valmiiksi kun haluan,että just värit ja kuviot sopii toisiinsa. Jos mies saa valita vaatteet,meidän lapset kulkee pyjamassa koko päivän.:p

Ei helvetti!Ette usko, mutta toi ipana rauhottuu kun laittaa soimaan Juha Vainion biisejä ;-)

Ei sillä, tykätään molemmat kuunnella Juha Vainion tuotantoa, mut isänsä on sille lauleskellut muutamaa kappaletta vaippaa vaihdettaessa et liekö syynä se :-) Nytkin hihkuu tossa sitterissä ärtyneenä kun soundit loppu..

Onks teillä muilla vaikeuksia löytää naperoille yhteen sopivia vaatteita päälle? :hilarious: Mä kun ostan vaatteet kirppikseltä tyylillä ompas kivan näkönen body ja sit seuraavasta pöydästä housuja jne. Sitten aamusin ihmettelee et mitkäs näistä oikein voi laittaa yhtä aikaa päälle :joyful: :wacky: Tänään esim laitoin likalle Lidlistä ostetut snoopy sukkikset päälle. Ne on harmaat joissa on keltasia raitoja sääri/teräosassa ja tietty snoopy ja tipikin. Hemmetin vaikea yhdistelmä jos kaapissa muut vaatteet on lähinnä violetti/pinkki/sininen sarjaa. Löyty multa sitten onneks pinon pohjalta Tuttan keltainen body jossa on valkoisia pilkkuja. Sai luvan kelvata. Tietty mulla itselläni on tarkka värisilmä ja alkaa häiritsemään heti jos sävyt ja kuosit ei sovi yhteen. Saankin välillä hyvät naurut kun mies pukeekin tytön ja annan sen valita vaatteet. Yhdistelmät on sitä luokkaa kun sirkuksessa olis. esim body sekä housut on kummatkin raidalliset mutta eri värisarjoista. :wacky:
Mä mietin usein jo jonkun vaatteen ostaessani, että löytyykö meiltä ennestään siihen sopiva ala/yläosa. Tai sit kattelen just sillä silmällä ostoksilla, että etin tietylle kotona olevalle vaatteelle sopivan väristä paria.

Eclipse,mä laitan aina illalla molempien tenavien vaatteet valmiiksi kun haluan,että just värit ja kuviot sopii toisiinsa. Jos mies saa valita vaatteet,meidän lapset kulkee pyjamassa koko päivän.:p
Mä teen kans näin, jos on aikainen lähtö aamulla ettei sillon kerkee etsiä.

Semmonen polkuauto ois upea! Vähän nopeammin saa käyttöön potkuteltavat versiot :wink Meidän taaperon yksi ykkössuosikkeja on perinteinen plaston mopo, ihan alusta asti ja edelleen, nyt vain vauhti on kiihtynyt.
Mekin on jo saatu plaston mopo! Sit meille on tulossa brion työntövaunu ja pihalla on se muovinen työntövaunu, oisko sekin plaston? Klassikoita kaikki!

Heeeei! Mä voin ottaa sen! Mä tykkään tyllistä ja vaaleenpunaisesta :grin. Mulla on muuten vieläkin mun barbit tallella, leikin niillä ihan älyttömästi, vielä 12-vuotiaana. Joskus kaupassa, jos eksyn leluosastolle, ni meen barbihyllyille ihailee kaikkee krääsää...:wacky:

Mulla oli itelläkin perinteiset prinsessahäät. Pukukin on vielä tallella, vaikka olis pitäny myydä se, oli niin kallis. Siinä oli tylliä ja narut selässä. Meidän hääväri oli tosin rubiininpunainen ja puvut oli tyylikkäät :grin. Mun hääpäivä on vieläkin yks mun elämän onnellisimmista päivistä! Päivä nättinä ja prinsessana.... Vaikka ollaankin erottu ajat sitten.

Tähtipölyä, mä katsos toivoin tyttöä, et voisin ostella sille barbeja ja hellokitty -kamaa... Mä saan joskus mun kavereiden mukuloilta lahjoja ja ne on yleensä jotain hellokitty-krääsää. Mullon jopa hellokitty-vessapaperia:hilarious:
Mäkin leikin serkkulikan kanssa barbeilla varmaan vielä seiskalla ollessani,heh..;-D Tosin tein sitä ns.puolisalaa, eli barbit piiloon, kun joku kaveri tuli kylään. :) Mitenkähän sitä osaa alkaa hommaa kaikkia poikien juttuja, noita tyttöjen hömpötyksiä olis valmiina vaikka kuinka paljon..:)!

Täytyy tulla ihan kehasemaan tänne, että ekaa kertaa tämän neljän viikon aikana mitä poika on ollut mukana tässä arjessa, mulla on omaa aikaa! Siis molemmat lapset nukkuu kerrankin samaan aikaan! Likalla on aika tarkkakin rytmi ja tähän aikaan aina nukkuu, mutta toi jäbä nukkuu vähän miten sattuu, yleensä siis herää kun toinen nukahtaa. Nyt nukahti melkein samaan aikaan ja ukkokin on pois, niin mikäs mun on ollessa! :) Arvatkaas mitä sitten olen tehnyt? Kaivoin mun kahvakuulan esiin ja raiskasin läskejäni urakalla :smiley-angry007 Vatsalihaksia en oo vielä tehnyt, paitsi lantiopohjalihaksia, mutta muuten en vielä uskalla, enkä ihan hirveetä rääkkiä oikeasti lihaksillekaan vielä antanut, mutta kunto oli niin rapistunut että se kevytkin aloitus tuntui rääkiltä. Ja muutenkin olen nyt niin kyllästynyt tähän mun olemukseen, että läskin karkoitus alkaa nyt! Mulla on vieläkin 3kg siihen painoon, mikä oli ennen raskautta ja varmaan 10kg siihen, jolloin olisin tyytyväinen omaan itseeni, että hommia on, mutta onneksi tossa meidän vieressä on pururata metsänkeskellä, jossa on sellasia tappomäkiä ylös ja alas, että jos niissä ei ala kunto nousta rattaiden kanssa, niin sitten ei missään :)

Huomenna tuo poika täyttää jo 1kk! Aika mennyt tosi nopeasti. Taaperolla iski sitten pahin uhma tähän asti, just sopivasti pojan syntymän jälkeen ja mihin vaan mennään, niin sieltä poistutaan huudon kanssa. Ollaan liian vähän aikaa kaikkialla hänen mielestään tai ei saa sitä mitä haluaa. Elämä on kovaa:wtf: Jätkä on sen sijaan itse rauhallisuus. Katselee ja kummastelee ympärilleen. Naureskelee ja jokeltelee eteenkin äidille. Äiti on kiva ja kannattaa väleissä ollakin, että maitoa antaa :wink Painoa ja pituutta on varmaan kanssa tullut kivasti kun kaksoileuka alkaa muuttumaan kolmoisleuaksi ja jalat kuin michelin ukolla :grin Vaipat vaihdettiin aika nopeesti nro 2:n ja vaatteet menee pieneksi koko ajan. Tällä hetkellä parhaiten sopii 62cm. Ilmeisesti mun maito kuitenkin riittää kun niin tyytyväinen on. 10.9 meillä on ristiäiset. Haluttiin pitää ne nopeasti, kuten taaperollakin. Ei sitten tarvi niistäkään stressata kovin pitkään. Kakku, leipäkakku ja pikkuleivät on jo tilattu. Muuta tarjottavaa mitä tulee, teen joko itse tai sitten en tee:p Mä en jaksa stressata tosta leipomisesta vaikka tykkään hommasta, mutta tiedän että päivät ennen ristiäisiä on kuitenkin sellasta häslinkiä kun mua jo jännittää ja taapero vaistoaa sen ja sitten uhmailee tai roikkuu mussa koko ajan, siksi nakitin herkkujen teon muille. Meille ei jäänyt kuin siivous ja siinä voi pistää pölyhuiskan taaperon käteen niin pysyy touhukkaana :)

Mäkin leikin serkkulikan kanssa barbeilla varmaan vielä seiskalla ollessani,heh..;-D Tosin tein sitä ns.puolisalaa, eli barbit piiloon, kun joku kaveri tuli kylään. :) Mitenkähän sitä osaa alkaa hommaa kaikkia poikien juttuja, noita tyttöjen hömpötyksiä olis valmiina vaikka kuinka paljon..:)!
Voin "lohduttaa", sitä romua kertyy ihan saamarin nopeesti ja paljon! :) :)

Voin "lohduttaa", sitä romua kertyy ihan saamarin nopeesti ja paljon! :) :)

Mä suorastaa pelkään, että mitä kaikkea romua anoppi keksii tuoda, kun poika vähän kasvaa...:wideyed:

No siis, jo nyt oon huomannut, ettei hän osaa oikein hankkia poikien vaatteitakaan, kun tämä on heille eka poika lapsenlapsi, muut on tyttöjä...Siis nyt kerron täällä, he eivät tiedä, että pistän suoraan roskiin, jos en itse kelpuuta jotain:joyful:....elikkäs esim. tyttömäinen TOSI röyhelöinen syksyinen kokopuku, väri keltainen, jossa punaisia kuvioita....heitin meneen ( mieskään ei tiedä, hihh!:stop::p)... Siis en ikinä tuu pukeen pojalle sellaista, jotain rajaa sentäs... Tai sitten en käsitä nykymuodista pätkän vertaa:wideyed:
:laughing025

Takaisin