Synnyttäneet --40+++

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja maria75
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä teen Tähti ihan samaa. Anoppi ei todella osaa ostaa vaatteita josta tykkään,niin ne menee suoraan mun kavereiden lapsille (jos kelpaavat). Mä olen n.tuhat kertaa sanonut anopille,et älä osta mitään vaatteita,eikä muutakaan tarvitse tuoda mutta jos jotain välttämättä haluaa ostaa,niin kirjoja ja paperia,kyniä otetaan mieluusti vastaan. Mutta ei se tajua,ei sitten millään..

Mäkin leikin serkkulikan kanssa barbeilla varmaan vielä seiskalla ollessani,heh..;-D Tosin tein sitä ns.puolisalaa, eli barbit piiloon, kun joku kaveri tuli kylään. :) Mitenkähän sitä osaa alkaa hommaa kaikkia poikien juttuja, noita tyttöjen hömpötyksiä olis valmiina vaikka kuinka paljon..:)!

Mikähän mua on vaivannut lapsena, leikin aika vähän barbeilla, tosin nukkevauvasta tykkäsin...Pääasiassa leikin eniten autoilla ja etenkin sähköautoilla ( ohjattavilla), sähköllä liikkuvalla junaradalla, itserakennettavilla leijoilla ( lentää ilmassa taivaalla) tms... Korut ja vaatteet eivät kiinnostaneet koskaan!:wideyed:

Tykkäsin lukea seikkailukirjoja ja leikkiä Etsivää, ja keksin oman salakielikoodistono_O...Kesäöisin pyydystin eri perhoslajeja ja rakensin niistä kattavan kokoelman...Sain kylän ikäiset pyydystämään lisää myös mulle niitä, koska maksoin heille eri perhosesta eri summan rahaa..:happy:

Mä teen Tähti ihan samaa. Anoppi ei todella osaa ostaa vaatteita josta tykkään,niin ne menee suoraan mun kavereiden lapsille (jos kelpaavat). Mä olen n.tuhat kertaa sanonut anopille,et älä osta mitään vaatteita,eikä muutakaan tarvitse tuoda mutta jos jotain välttämättä haluaa ostaa,niin kirjoja ja paperia,kyniä otetaan mieluusti vastaan. Mutta ei se tajua,ei sitten millään..

Tähtipölyä :) Sitten meillä on vähän samanlainen ajatusmaailma ;) Minusta on suorastaan typerää, että käyttävät rahaa, sellaiseen, jolla ei ole käyttöä. En koskaan tule oleen niin köyhä, että pukisin pojan päälle jotain "naurettavia" röyhelöitä:laughing001 Toisena on, etten haluu täyttää vaatekaappeja millään turhalla krääsällä:meh:

Mäkin antaisin tutuille, mutta kaikki lapset jo isompia ( nuorin yli 1vuotta)..

Me ollaan appivanhemmille sanottu, että jos jtn haluavat ostaa niin vaippoja ja kroonikoita hoitopöydälle ja pesulappuja sun muuta mut mitn muuta ei tarvita, vaatteita on ehkä vähän liikaakin..Hyvin on mennyt jakeluun..tosin anoppi yritti tarjota miehen yli 30v vanhoja vaatteita, mut kohteliaasti vaan ignoorasin koko aiheen..en todella pue lapseni päälle jtn vintillä säilöttyjä vanhalle puutalolle döfääviä vuosikymmeniä vanhoja vaatteita..välillä ei vaan ymmärrä..ihan sama kuin tarjottaisiin puusuksia lapselle, oli nämä hyviä joskus talvisodan aikana ;-)

Tähti, mitä jos veisit itsellesi turhat vaatteet esim. UFF:n laatikkoon tms hyväntekeväisyyteen? Meidän neuvolassa esim. on laatikko, jonne voi viedä itselle tarpeettomia / pieneksi jääneitä lasten vaatteita. Mun mielestä vaan roskis ei oo oikea paikka uusille vaatteille, vaikka ne ois itselle turhia. :) Jonkun pikkutytön vähävarainen äiti vois ottaa ilolla vastaan sen röyhelöpuvunkin. :grin

Hitto mitkä vattavaivat oli eilen illalla. Kaks tuntia imetin 18-20, sitte iltapesut ja vähän korviketta. Välillä oli käveltävä ympäri kämppää ja vauvan asentoa vaihdeltava. Ei meinannu tulla unesta mtn. Halus lisääruokaa vaikka erkkikin näki et vatta on kipee. Lopulta kympin mais nukahti ja samaan aikaan kaatu isi ja äitikin sänkyyn...

se oli se kualiluatikko, me piereskeltiin molemmat koko eilispäivä. Vauva päästeli yhtä kovaa ku mä.

Sirpa :) Odota vaan, kun antavat ekan Rota-rokotteen, niin kyllä piereskelee...

Nyt ollaan selvitty Rotan tehosteesta ja viimeistä, kolmatta tehostetta "puoli-kauhulla" odotetaan..

Mitään hirveetä ei ole näistä tullut, mutta kivuliaita vatsavaivoja:sad001

Me ollaan appivanhemmille sanottu, että jos jtn haluavat ostaa niin vaippoja ja kroonikoita hoitopöydälle ja pesulappuja sun muuta mut mitn muuta ei tarvita, vaatteita on ehkä vähän liikaakin..Hyvin on mennyt jakeluun..tosin anoppi yritti tarjota miehen yli 30v vanhoja vaatteita, mut kohteliaasti vaan ignoorasin koko aiheen..en todella pue lapseni päälle jtn vintillä säilöttyjä vanhalle puutalolle döfääviä vuosikymmeniä vanhoja vaatteita..välillä ei vaan ymmärrä..ihan sama kuin tarjottaisiin puusuksia lapselle, oli nämä hyviä joskus talvisodan aikana ;-)

Miiuli77 :) Samaa mieltä, meillekin tarjottiin pojan isän vauvan aikaisia vaatteita, pinnasänkyä...ties mitä! Ei kumpikaan kelpuuttanut, naurettavaa:wacky:
Pian 50vuotta vanhoja...hahh:wink:wtf:

Anoppia on muuten vaikea pitää aisoissa...

Tähti, mitä jos veisit itsellesi turhat vaatteet esim. UFF:n laatikkoon tms hyväntekeväisyyteen? Meidän neuvolassa esim. on laatikko, jonne voi viedä itselle tarpeettomia / pieneksi jääneitä lasten vaatteita. Mun mielestä vaan roskis ei oo oikea paikka uusille vaatteille, vaikka ne ois itselle turhia. :) Jonkun pikkutytön vähävarainen äiti vois ottaa ilolla vastaan sen röyhelöpuvunkin. :grin

Titti :) Samaa mieltä, mutta meillä ei ole UFF:n laatikkoa missään. Tiedän ja mua harmittaa se, mutta eihän noita vaatteita kuitenkaan ihan jokapäivä tule.

Minua ei tavaroiden ikä vaivaa. Isot lapset nukkuivat suvun perintösängyssä, mutta nyt se on niin laho, ettei enää pysy kasassa. Usein vanhat tavarat ovat parempia kuin uudet. Kuluneet vaatteet tuntuvat päällä pehmeiltä eikä ole kemikaaleista jäämiä. Silitin juuri tulokkaalle ikivanhoja lakanoita.

Onks teillä muilla vaikeuksia löytää naperoille yhteen sopivia vaatteita päälle? :hilarious: Mä kun ostan vaatteet kirppikseltä tyylillä ompas kivan näkönen body ja sit seuraavasta pöydästä housuja jne. Sitten aamusin ihmettelee et mitkäs näistä oikein voi laittaa yhtä aikaa päälle :joyful: :wacky: Tänään esim laitoin likalle Lidlistä ostetut snoopy sukkikset päälle. Ne on harmaat joissa on keltasia raitoja sääri/teräosassa ja tietty snoopy ja tipikin. Hemmetin vaikea yhdistelmä jos kaapissa muut vaatteet on lähinnä violetti/pinkki/sininen sarjaa. Löyty multa sitten onneks pinon pohjalta Tuttan keltainen body jossa on valkoisia pilkkuja. Sai luvan kelvata. Tietty mulla itselläni on tarkka värisilmä ja alkaa häiritsemään heti jos sävyt ja kuosit ei sovi yhteen. Saankin välillä hyvät naurut kun mies pukeekin tytön ja annan sen valita vaatteet. Yhdistelmät on sitä luokkaa kun sirkuksessa olis. esim body sekä housut on kummatkin raidalliset mutta eri värisarjoista. :wacky:
Mullon taas ihan sama ongelma! Tää tosiaan selvis vasta ku vauva tuli, et ei oo oikeen sopivia pareja... Viddu, vauvan kotiutumisvaatteet aiheutti hyvät naurut! Sillä oli pilkkuu, raitaa ja vaikka mitä ja kaikki erivärisiä! Olin kattonu vaan pieniä vaatteita mukaan. Ongelma tuli eteen tosiaan vasta kun sairaalassa puin vaatteet sille ekan kerran päälle :hilarious:! Muoti ei oo mun vahvin... Mä oon ny laittanu vauvan vastelaatikkoon pinoon sopivat vaateparret. Mulla ei siis oo housuja yhes pinos ja bodyt toisessa, vaan yhes pinos on yhteensopivat body ja housut. Just vein puhtaita vaatteita sinne ja pinosin ne uudelleen. Meillon muuten pienii vaatteita jo pikkulaatikon verran. Eilen illalla äijä laitto yökkärin vauvalle, sit katottiin myöhemmin, et sehän ei saa jalkoja suoriks... Kaivoin seuraavasta laatikosta isommat yökkärit. Niit ei ollukaan ku kolme ja kaikki käytettyjä. Pitää lähtee henkalle!

Parasta tietty, jos voisit sanoa/käsket miehesi sanoa äidilleen, että vaatteita ei tarvii ollenkaan tuoda. Meillä anoppi ostelee esikoiselle ihan järjettömät määrät leluja. Mies on sanonut suoraan äidilleen, että uusia leluja ei meille tätä tahtia tule. No nyt sitten ostelee sinne heille ja siellä odottaa joka kerta joku uusi lelu tai useampikin... Vaatteitakin ostaa joskus, lähinnä kun on käynyt jonkun tuttavansa luona lastenvastekutsuilla (Nosh, Me&i tms), mutta ne vaatteet ovat onneksi olleet ihan kivoja.

Tähti, varmaan seurakunta tai kunnan lastensuojelu ottaa myös lahjoituksia vastaan. En mitenkään pystyisi laittamaan ehjää vaatetta roskiin.

Parasta tietty, jos voisit sanoa/käsket miehesi sanoa äidilleen, että vaatteita ei tarvii ollenkaan tuoda. Meillä anoppi ostelee esikoiselle ihan järjettömät määrät leluja. Mies on sanonut suoraan äidilleen, että uusia leluja ei meille tätä tahtia tule. No nyt sitten ostelee sinne heille ja siellä odottaa joka kerta joku uusi lelu tai useampikin... Vaatteitakin ostaa joskus, lähinnä kun on käynyt jonkun tuttavansa luona lastenvastekutsuilla (Nosh, Me&i tms), mutta ne vaatteet ovat onneksi olleet ihan kivoja.

Titti :) Kenelle viesti, mulleko?

Tähti, varmaan seurakunta tai kunnan lastensuojelu ottaa myös lahjoituksia vastaan. En mitenkään pystyisi laittamaan ehjää vaatetta roskiin.

Hyvä tietää! :) Täytyy kerätä yhteen pussiin ja viedä sitten jonnekin ;) Kiitos tiedosta!

Huhuh mä en voi ees aloittaa tästä aiheesta sukulaisten lahjoittamat romppeet kun pelkään että joku tunnistaa ja tulee sota. Mut sen voin sanoa että ongelmia on jo nyt ja pelottaa mitä sit kun lapsi alkaa olla leluiässä. Haluaisin pitää lelujen määrän jotenkin maltillisena.

Mulla on kans sama ongelma että vaatteet ei välttämättä sovi yhteen. Oon ostanut kirppareilta vaan kaikkea söpöä. Pitäis enemmän panostaa tylsiin perusbodyihin ja housuihin neutraaleissa väreissä niin niitä sais sit hyvin yhdisteltyä niitten söpöjen kanssa.

Huhuh mä en voi ees aloittaa tästä aiheesta sukulaisten lahjoittamat romppeet kun pelkään että joku tunnistaa ja tulee sota. Mut sen voin sanoa että ongelmia on jo nyt ja pelottaa mitä sit kun lapsi alkaa olla leluiässä. Haluaisin pitää lelujen määrän jotenkin maltillisena.

Mulla on kans sama ongelma että vaatteet ei välttämättä sovi yhteen. Oon ostanut kirppareilta vaan kaikkea söpöä. Pitäis enemmän panostaa tylsiin perusbodyihin ja housuihin neutraaleissa väreissä niin niitä sais sit hyvin yhdisteltyä niitten söpöjen kanssa.

Juu, täysin samaa mieltä! :) Onko niin, että muut eivät edes ymmärrä asioista?!:rolleyes:

Meillä on kaikki vaatteet saatu tai ostettu Kirpparilla..En tarvi uutta jos on käytettynä kelpoa, mut en pue homeelle haisevia yli 30v vanhoja kledjuja lapselle..kaikki tavarat on myös käytettynä ostettu paitsi amme..alle 500e on päästy ja siinä on vaunut, kahdet turvaistuimet telakoineen,hoitotyötä,sänky,sitteri ym..

Meillä on kaikki vaatteet saatu tai ostettu Kirpparilla..En tarvi uutta jos on käytettynä kelpoa, mut en pue homeelle haisevia yli 30v vanhoja kledjuja lapselle..kaikki tavarat on myös käytettynä ostettu paitsi amme..alle 500e on päästy ja siinä on vaunut, kahdet turvaistuimet telakoineen,hoitotyötä,sänky,sitteri ym..

Oho!:) Meillä on niin, että mies ei kelpuuta mitä vaan ja mun pitää elää vähän senkin mukaan, koska mies tykkää vain kaikesta kalliista ja luxusesta!:depressed::joyful: Usein hän jopa piikittelee mua siitä, että ostan liian halpaa jne..:arghh:

Eli mä oon varmaan tämän avioliiton säästeliäin osapuoli:joyful::joyful:, yritän säästää siinä mikä ikinä mahdollista...sitten mies summaa tilit yhteen ja huomaa, että rahaa on taas rutkasti ja alkaa tehdä sille käyttöä:mad: Osan hän "lahjoittaa" joskus (ei aina) vanhempiensa luomurypsi/rapsin viljelytilalle" ja loput on meidän matkustus/ huvikassaan..:wideyed:

Yhtä soutamista ja rumbaa:oops:

Last edited by a moderator:
Sama täällä. Kallein ostos meillä oli pinnasänky ja uusi patja Ikeasta. Halusin sen sängyn josta saa koko laidan irti niin voi nukkua siinä 3-4v asti. En löytäny sitä täältä päin käytettynä.
Otti päähän kun kävin siellä porukoiden ullakolla ja suurin osa kirjoista ja leluista oli säilötty niin että olivat jo pilalla. Mä en myöskään mitään paskasia ja kosteutta saaneita tavaroita meille huoli ja se ei mee mun hamstraaja äidille jakeluun. Onneksi legot, brion junarata, muovieläimet ja posliini/muovi keittiötavarat saa pestyä ja kunnostettua sitten kun käyttöä on. Mutta monta hyvää lasten kirjaa oli menny pilalle ja vaatteet nyt oli ihan oma lukunsa. Onneksi mun pupu tupunat oli laatikossa alimmaisena niin sain ne vielä pelastettua.

Tähti, outoa, että luomutuottajan vesa ei ymmärrä kestävästä kehityksestä tuon taivaallista. Eihän tavarat ennenkään käytössä pilalle menneet. Jos on kestävä ja oikein säilytetty, niin paranee vaan vanhetessaan. Kunnostin juuri vanhan keinutuolin, että saan vaihtaa sen äitini isän tekemään lasten keinutuoliin, jolla on ikää jo noin 80 vuotta.

Takaisin