Synnyttäneet --40+++

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja maria75
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Et sä ole yhtään "käsi", jo se että pohdit ja puntaroit asiaa noin paljon osoittaa kuinka tärkeää vauvasi hyvinvointi sulle on ja aivan varmasti osaat käsitellä omaa vauvaasi paremmin kuin kukaan muu.:Heartpink

Joo, uuteen nousuun tie käy! Ainahan niitä takapakkeja tulee muttei se meitä lannista ja nyt tällä kerralla onnistut, toi eka kerta oli kato vaan harjoittelua!

Kiitos sanoista Tähtipölyä:Heartred

Tiedätkö, mä uskon, että olisin kerrasta käsittänyt mistä kiikastaa, jos terkka olisi sanonut vaikka:

"katso lapsen selkä kallistaa liikaa taaksepäin, jonka vuoksi pitää harjoitella seuraavasti.... "

Mutta hän on liian kokenut ja mä täysin kokematon, josta syntyi kommunikaatio ongelma. Tosin en käsitä miten tuo on mahdollista, mutta niin vain kävi:dontknow

Dieeteistä puheen ollen. Mä aloitin nyt Cambridge-dieetin. Mulla oli niitä soppia pari laatikollista kaapissa ja niillä pääsee hyvin irti sokerirasvakierteestä ja vatsalaukkua pienennettyä. Saattaa olla et voisin mennä sen valmennuksen kanssa jatkamaan. En kyl tiiä painosta mitään, vaaka näyttää joka kerta monta kiloa vaihdellen.

Hienoa Sikuriini :) Kovasti tsemppiä:gen014:gen014

Sen verran vielä jänkään vastaan että vaikkakin näyttäis kömpelöltä pitäisi th:n ohjata sinua kannustavasti ja ystävällisesti, ei niin että sulle tulee epäonnistunut olo ja epävarmuus. Tällöin th on todella epäonnistunut työssään jonka pitäis auttaa äitejä ja perheitä!
Syyllistämällä ei rakenneta vaan rikotaan!
Tsemppiä Tähti, olet paras äiti lapsellesi, olit sitten kömpelö otteissasi tai et, ryömitit lastasi kerran tai 20 päivässä:) mitä kkinä teetkin niin teet sen hyvin todennäköisesti vauvasi ja perheesi hyvin voinnin eteen <3

JustMom10 :)

Nyt yöni hyvin nukkuneena ja vähän asioista saanut irtauduttuani, niin ensinnäkin kiitokset kaikista neuvoista ja näkemyksistä! :) Mua ihmetytti, kun th sanoi, että heillä ei ole resursseja auttaa perheitä neuvolan puolella näissä asioissa, koska määrärahat on mitä on. Ehkä hän yritti opastaa mua lapsen käsittelyssä kalliin fysioterapeutin sijaan, koska hän soitti kahdelle henkilölle ja sanoi ettei saa apua, koska heillä on täydet kädet.

Mä taas alan nyt käsittään asioista ja tiedän, että ymmärsin väärin, koska luulin hänen syyttävän minua, mutta hän oli huolissaan siitä, ettei pystynyt auttamaan mua kunnolla. Tämä th ollut ikänsä tässä työssä, hänellä ammattiylpeys eikä pysty myöntämään, että heillä on toiminnallisia ongelmia, koska talouden rakenne on mitä on.

En tiedä onko hän ihan paras th, mutta jos homma ei ala toimia, niin vaihdan vaikka yksityiselle.

Tähti, kannattaa sitten neuvolalääkärissä (4 kk) kysyä kaikki mieltä askarruttavat asiat. Lääkäri katsoo sillon esim. noi vauvan asennot ja luottaisin hänen näkemykseensä enemmän kuin th:n. Täällä Hus:n alueella (johon sinäkin Hyvinkäällä synnyttäneenä kuulunet) vauvan neuvolalääkärikäynnit ovat siis noin 2, 4 ja 8 kk:n iässä. Meidän neuvolassa on useampia lääkäreitä, mutta onneks oon saanut samalle lääkärille kaikki käynnit.

Mulla paino jatkaa putoomistaan. 6,5kg raskauskiloja jäljellä. Pudonnu siis 11,5kg ilman liikuntaa. Mun ruokahalu alkaa pikkuhiljaa palailee, on ollu ihan nälkä täs muutamana pvänä. Ja muuten aamuviideltä helvetinmoinen nälkä ku nukuttelen vauvaa. Mut ei jaksa lähtee syömään, en varmaan sais unta sen jälkeen... Nyt nukahdan yöheräämisten lomassa, vaati hitto harjoittelua sekin!

Mulla kanssa pudonnut nyt 11,5 kg. Nyt palas arki mun ruokavalioon kesän jäljiltä ja jätin herkkuja vähemmälle. Olis vielä kymmenisen kiloa raslauskiloja jäljellä. Ihan tohon raskautta edeltäneeseem painoon saakka ei kauhean kiirettä imetyksen aikana vielä , kunhan edes enempi sinnepäin.

Mulla kanssa pudonnut nyt 11,5 kg. Nyt palas arki mun ruokavalioon kesän jäljiltä ja jätin herkkuja vähemmälle. Olis vielä kymmenisen kiloa raslauskiloja jäljellä. Ihan tohon raskautta edeltäneeseem painoon saakka ei kauhean kiirettä imetyksen aikana vielä , kunhan edes enempi sinnepäin.

Super hienoa!

Tähti, kannattaa sitten neuvolalääkärissä (4 kk) kysyä kaikki mieltä askarruttavat asiat. Lääkäri katsoo sillon esim. noi vauvan asennot ja luottaisin hänen näkemykseensä enemmän kuin th:n. Täällä Hus:n alueella (johon sinäkin Hyvinkäällä synnyttäneenä kuulunet) vauvan neuvolalääkärikäynnit ovat siis noin 2, 4 ja 8 kk:n iässä. Meidän neuvolassa on useampia lääkäreitä, mutta onneks oon saanut samalle lääkärille kaikki käynnit.

Titti :) Kuulutaan sitten samaan alueeseen. Meillä on myös se 4kk lääkäri ja siinä sitten katsotaan, meillä ilmeisesti vaan yksi lääkäri. En ehkä myöskään luota pelkkään th:n näkemykseen.

Kiitti, kun huomioit asian :)

Titti :) Kuulutaan sitten samaan alueeseen. Meillä on myös se 4kk lääkäri ja siinä sitten katsotaan, meillä ilmeisesti vaan yksi lääkäri. En ehkä myöskään luota pelkkään th:n näkemykseen.

Kiitti, kun huomioit asian :)
Ja muista, että ft:n konsultaatio ainakin jossain vaiheessa pitäisi olla saatavilla, kuuluu niin sanotusti hintaan, jos tarve vaatii.

Mulla jäi raskauskiloista synnärille 6,5kg ja nyt pitäs vielä pudottaa 10kg, niin olisin lähtöpainossa, eli urakkaa riittää! :)

Voi hitto meillä oli viime yönä kunnon kitinä ja itkusirkus päällä, masuvaivoja näytti olevan:(! Poitsu kekotti iltapäivä kahdesta aamuyölle kolmeen semmoisilla 10-15min pätkäunilla! Eipä auttanu se tuttikaan enää siinä vaiheessa, kun oli totaalisen yliväsyny (kuten äiti ja isikin) ja herne nenässä! Viimein kolmelta nukahti tissille ja siitä siirsin unipesään meidän väliin, jossa koisas aamu seiskaan. Tämä päivä on ollut sitten super rauhallinen, on nukkunut eilisiä univelkojaan, välillä on syöty ja vaipatettu. Vieraitakin on ollut, mummo, mummu ja pappa, sekä pojan tuleva kummitäti. Kylvyssäkin kävi isänsä kanssa, eli toivottavasti uni maistuis sit yölläkin;)! Tunti sitten alkoi pitää tirinää ja aattelin, että päivän nukuttuaan ja voimia kerättyään, jaksaa taas ens yön valvottaa äitiään ja isäänsä.., mutta nyt ainakin nukahti tutti suussa tohon unipesäänsä;)! Tyyntä myrskyn edessä..kö?!

Sain muuten "synninpäästön" terpparilta tutin käytöstä, kun jouduin tänään rimpauttaa hänelle muissa asioissa ja tuli puheeksi pojan masukitinät:)! Hän jopa itse ensin suositteli käyttämään sitä rauhoittelu keinona, ennen kuin ehdin paljastaa, että "kikkakolmos" kortti on jo vedetty hihasta;)! :) Uuuuuh, mä tosiaan toivon, että toi pikku-ukko nukkus ens yönä ja sais vähän itekin koisata, en oo viikkoon nukkunu varmaan 4-5h pitempään per yö..! :)

On tää imetys ihanaa mut joka aamu kun herää olotilaan et ois olkapäät pois paikoiltaan, toinen tissi pinkee ku poksahtava ilmapallo ja tuntuu ettei oo vuoteen nukkunu lainkaa....ni siin kohtaa vois toivoo että vauva nukkuis koko yön omassa sängyssä puuron täyttämällä vatsalla ja imetys ois jo ohi. En silti luovuta, aika menee nopeesti.

Mun mamma eli tytön isomamma sai valtavan hymyn eilen ja kyllä oli onnellinen.

Tänään alotan ristiäisleipomiset. Kauppalaput check, työnjako check...meil on puol tuntia aikaa laittaa tila kuntoon. Mies totes että hermot mulla kuitenki menee kuten aina. Oon kyl nollasta sataan sekunnissa räjähtävä....ja tyttö kuulemma hyvää vauhtia tulossa samanlaiseks...

Mulla on vielä noin 5 kg enemmän painoa kuin ennen raskautta. Se on ärsyttävästi just sellainen määrä, että vanhat vaatteet menee kyllä päälle, mutta ei näytä hyvältä. Esim. paidat menee joo, mutta selkeästi rintojen, mahan ja lantion kohdalta vähän kireästi, kokoa isompi vaate istuisi paremmin. Samoin farkut, nappi menee kiinni mutta ei ihan istu sitten kuitenkaan.

En aio raskauskilojen takia uusia koko vaatevarastoani, joten pakko vaan tiristää viimeiset kilot jotenkin pois. Menen samalla asenteella kuin Catlin, eli pääasia on, että paino kehittyy pikkuhiljaa oikeaan suuntaan, imetyksen aikana en mitään superdieettejä aloita.

Nii et on jengille tullu ihan kunnolla kiloja. Mulla oli sellanen mielikuva raskaana-ketjusta et jengille oli yullu sellaset 6kg lisää ja mulle 17...

Mulle tuli 10kg ja 5kg on pudonnu nyt ja maha o melki kokonaan lähteny..alkuun oli kiva nauraa ku röllömaha hytkyy, mies nauratti ku siitä oli kivaa ku mun maha hytky. Ja haava kiitteli :-)

Ihan hurjaa, vko sit odotettiin leikkuriin pääsyä ja nyt toi nyytti tuhisee sängyssään ja mäkin alan palautua ennalleen..ja kaikki vittumaiset asiat mitä siinä sit sattuikaan, on enää muisto vain..

Nii et on jengille tullu ihan kunnolla kiloja. Mulla oli sellanen mielikuva raskaana-ketjusta et jengille oli yullu sellaset 6kg lisää ja mulle 17...

Mulle tuli kiloja heti sen jälkeen, kun ssin plussan testiin...siitä oliko viikolla 9., kun oli eka neuvola..Paino mitattiin vasta siellä...eli heittoa on jonkin verran ihan todelliseen lähtöpainoon, ennen raskautta:wink

Mulle tuli 10kg ja 5kg on pudonnu nyt ja maha o melki kokonaan lähteny..alkuun oli kiva nauraa ku röllömaha hytkyy, mies nauratti ku siitä oli kivaa ku mun maha hytky. Ja haava kiitteli :)

Ihan hurjaa, vko sit odotettiin leikkuriin pääsyä ja nyt toi nyytti tuhisee sängyssään ja mäkin alan palautua ennalleen..ja kaikki vittumaiset asiat mitä siinä sit sattuikaan, on enää muisto vain..

Miiuli77 :) Sä oot tosi nopee unohtaan huonot asiat..

No mä oon se yks ärsyttävä, jolle tuli 7 kg :wink Luulen, että se jäi melkein synnärille, koska reilun viikon päästä oli pudonnut 10 kg ekaan raskauspunnitukseen verrattuna, kun imetys oli täydessä käynnissä. Tavoitteena onkin kyllä päästä takaisin normi-BMI -luokkaan. Raskauksien välissä olin siinä ekassa BMI-luokassa yli normin. Mutta tuntuu, että maha on vasta nyt palautunut enemmän, nyt sitte se pehmeä röllykkä odottaa toimia, tai ainakin ne vararasvat siinä alla... Nyt pudonnut 11-11,5 kg ja luulen, että seuraavien kilojen eteen täytyy tehdä töitä, jos haluaa. Ja ilmeisesti päivittäisiä pulla/ jätski/ irtokarkkiannoksia pitäisi alkaa pienentää... :grin Tosin hirveen pitkiä säännöllisiä vaunulenkkejä en oo edes vielä tehny, ku enemmän ollu tällaista leikkipuistossa hengailua taaperon ehdoilla. Nyt päiväkodin alettua täytyy niiden lisäks ottaa ohjelmaan 1 vauvajumppavkossa (sen nimi on Strong mama :laughing002) ja 1-2 salikertaa vkossa.

Tähän vielä, että neuvolalääkäriin meen mielelläni, viime käynnistä jäi hyvä mieli. Lääkäri oli kiva ja asiallinen :)

En tiedä pääsenkö helposti yli viime neuvolakäynnistä, tulee vaan ahdistava olo, kun ajattelenkin sitä:pale:pale:pale
Onneksi mies lupasi tulla mukaan, enkä joudu sinne yksin "syyteltäväksi".. Mies ottaa töistä silloin päivän vapaaksi. Hän osaa kyllä selvittää mistä hommat kiikastaa ja pistää tarvittaessa jauhot suuhun, mikäli on tarve. Hänkin on vähän närkästynyt kommenteista, etten osaisi käsitellä lasta, kun hänen mielestään olen maailman paras äiti. Ainakin niin hän sanoo mulle:Heartred ja varmaan kyllä sille terkallekin..

Miiuli77 :) Sä oot tosi nopee unohtaan huonot asiat..

Se kummasti unohtuu, kun katsoo tota vauvaa..Se kaikki paska oli sen arvosta..Mutta huoli pois siskot, asia ei ole vielä taputeltu, potilasvahinkoilmoitus pitää vielä tehdä jo pelkästään sen hajonneen hanskan takia ja sit sen vuoksi kun sain sen morkun vaikka ei pitänyt saada..Onneks on vakuutus joka kattaa myös nää synnytys jubinat.

No mä oon se yks ärsyttävä, jolle tuli 7 kg :wink Luulen, että se jäi melkein synnärille, koska reilun viikon päästä oli pudonnut 10 kg ekaan raskauspunnitukseen verrattuna, kun imetys oli täydessä käynnissä. Tavoitteena onkin kyllä päästä takaisin normi-BMI -luokkaan. Raskauksien välissä olin siinä ekassa BMI-luokassa yli normin. Mutta tuntuu, että maha on vasta nyt palautunut enemmän, nyt sitte se pehmeä röllykkä odottaa toimia, tai ainakin ne vararasvat siinä alla... Nyt pudonnut 11-11,5 kg ja luulen, että seuraavien kilojen eteen täytyy tehdä töitä, jos haluaa. Ja ilmeisesti päivittäisiä pulla/ jätski/ irtokarkkiannoksia pitäisi alkaa pienentää... :grin Tosin hirveen pitkiä säännöllisiä vaunulenkkejä en oo edes vielä tehny, ku enemmän ollu tällaista leikkipuistossa hengailua taaperon ehdoilla. Nyt päiväkodin alettua täytyy niiden lisäks ottaa ohjelmaan 1 vauvajumppavkossa (sen nimi on Strong mama :laughing002) ja 1-2 salikertaa vkossa.

Oon samaa mieltä, että näihin kiloihin saa jostain syystä tehdä enemmän töitä... :sad001

Nyt on kovin sateistakin ( kaatosadetta) joka päivä, että ulkoilu vaunujen kanssa ei oikein nappaa..

Se kummasti unohtuu, kun katsoo tota vauvaa..Se kaikki paska oli sen arvosta..Mutta huoli pois siskot, asia ei ole vielä taputeltu, potilasvahinkoilmoitus pitää vielä tehdä jo pelkästään sen hajonneen hanskan takia ja sit sen vuoksi kun sain sen morkun vaikka ei pitänyt saada..Onneks on vakuutus joka kattaa myös nää synnytys jubinat.

Miiuli77 :) Sulla on hyvä asenne ja "munaa".. :violent5

Takaisin