Synnyttäneet --40+++

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja maria75
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Nyt on sit taas pakko kysyä mikä on kippurahoito?:)

Meille määrättiin myös sitä, eli vauvaa pidettävä sylissä kippura-asennossa mahdollisimman paljon päivässä... En mäkään tiennyt ja viisasteli, että oli muka ohjeistanut jo useamman käynnin yhteydessä siitä:dead: Ihmetteli miksi en osaa pitää kippurassa.

Siis ikinä kuullutkaan ennen...:hungry:

Joo kiitos, toivotaan! Tsemppiä myös sinne teille - kaikessa <3 Tosissaan hyvin samoissa mennään. Meillä terkka sano, että kipulääkkeen vois yöksi antaa joka tapauksessa, niin varmaan teenkin. Toivotaan molemmilla vähäoireista rota-reaktiota :) Annoitko muuten lääkkeenä supon vai suun kautta panadolin. Mä ajattelin kokeilla suun kautta, on ihan mielellään syönyt kuitenkin D-vitamiinia ja noi rotat menny hyvin suuhun ja niellyt.

Eikä muuten puhuttu neuvolassa ryömittämisestä :wink Tämä oli siis hyväntahtoinen vitsi :) Toi on kyllä todella sääli, että sulla ensimmäisen äitinä on tollanen terkka :sad001 mä voin vaan kuvitella, että itse itkisin silmät päästäni tollasten kommenttien jälkeen. Kurjaa. Ole Tähti vahva ja luota itseesi, tiedät kyllä, mitä teet, onnellinen lapsi sen kertoo. Voimia. Mulla on aina ollut niin ihana terkka, että on käytännössä vaan tsempannut ja kehunut - ja rauhoitellut tarvittaessa.

Nyt se muuten on tainnut alkaa: hiustenlähtö :woot::nailbiting:

Kiitos Myy75 :) <3

Suun kautta annoin ja tehosi nopeasti.

Samaa mäkin mietin. Tekisin Tähtinä ensin valituksen neuvolan toiminnasta ja vaihtaisin th. Ja todella en puhuisi ihan kaikkea sinne! Tuntuu suorastaan vainoamiselta!

Musta tuntuu, että teiän th pitää sua liian vanhana äidiksi tai jotain sellaista, koska toi on kyllä ihan kiusantekoa. Ei olisi kannattanut kertoa siitä, että olette jättäneet pojan yksin hetkeksikään, koska ei tiedä mitä se ajattelee. Tsemppiä Tähti ! Mä uskon, että sä olet paras äiti omalle lapsellesi. Olet sitten minkäikäinen tahansa.

Voi olla ylilyönti mun ajatuksissa mutta ekaks tuli mieleen, et ihan kuin uhkailis et vois tehdä lastensuojeluilmoituksen. Vai kuka se olisi , joka tulisi lapsen käsittelyä tsekkaamaan muuten? Outoa.

Catlin :) Hän on käynyt meillä kyllä sairaalasta tultuamme... Kahvia ei ottanut, vaikka tarjottiin.

Sanoin, tottakai meille voi tulla käymään, jos on tarve, mutta hämpä perui sen sitten siinä samantien :dead::dead::dead:

Samaa mäkin mietin. Tekisin Tähtinä ensin valituksen neuvolan toiminnasta ja vaihtaisin th. Ja todella en puhuisi ihan kaikkea sinne! Tuntuu suorastaan vainoamiselta!

JustMom10 :)

Ei olla puhuttu mitään kaikkea ja meillä ei ole mitään negatiivisia asioita neuvolan kanssa... Asutaankin paremmalla asuinalueella, isossa asunnossa, että ei täällä ole varaa minkään "sossujen" asua...

Mies ei ollut huolissaan tuosta, enkä ole kyllä minäkään :)

Hitsi kun mä en oo vielä kerennyt tänne kirjoitteleen juuri mitään, kun vielä tulee käytyä kurkkimassa tuota raskaana ++40 sivustoakin:)! Muutenkin nää pari ekaa päivä kotona on ollut niin intensiivistä pesimistä tuon pikku-ukkelin kanssa, että enpä oo juuri muuta ehtiny kuin tissit ojossa olla, että poika pääse maitokattaukselleen;)! Eilinen oli kyllä yhtä sirkusta, kun hän keksi lopullisesti tissien tarkoituksen ja että niitähän on kiva jyystää vaikka tunnin välein sen 30min kerrallaan,huh:)! Kitisi tissille joka välissä ja mun hinkit oli alku yöstä niin kipeet, että tuskissani sitten tein sen, mistä th ja kätilöt vähän varoitteli, eli kaivoin tutin esille.., tähän saakka on pysynyt jemmassa! Voi autuus ja pelastus, hän nappasi sen suuhun ja siihen loppui turha kitinä! Nälkäänsä ei kitissy, vaan se tissillä olo oli semmoista huvittelua, hetken syö ja sitten nukahtaa tissi suussa unille, mutta kun siirrät sylistä pesään, tai sänkyyn, alkoi kitinä. Hänellä on hirveä imemisen tarve, joten tutti kyllä on nyt pelastanut viime yön ja tämän päivän tähän asti ainakin. Toki hän syö ja sylittelee edelleen ahkerasti, mutta nyt malttaa nukkuakin pari kolme tuntia, kun eilen kekotteli hereillä tuon tissirumban takia ja mäkin pääsen nyt vähän jotain muutakin tekemään kuin olemaan maitomeijerinä;)! Maitoa mulla nousee hyvin ja sitä valuu pitkin paitoja. En oo vielä ehtinyt aloittaa täällä kotona lypsyrumbaa, kun eilinen meni siinä imuttelu touhussa. Lypsykoneet mulla kyllä on, sekä käsikäyttöinen että sähköinen. Olen toki vauvantahtisen imetyksen kannalla ja vauvaa ei voi koskaan sylitellä ja helliä pilalle, mutta maalaisjärki kunniaan tässäkin asiassa! :) Saa nähdä, millaiset ripitykset saan tutin käyttöön otosta terpparilta perjantaina, kun tulee kotikäynnille, mutta so what, meille ja mun hinkki paroille se oli nyt pelastus!! :)

En osaa sanoa, miksi sitten sun th vaatii tuollaisia ihmeasioita sulta. Mutta se ikä tuli ensimmäisenä mieleen.

Meille määrättiin myös sitä, eli vauvaa pidettävä sylissä kippura-asennossa mahdollisimman paljon päivässä... En mäkään tiennyt ja viisasteli, että oli muka ohjeistanut jo useamman käynnin yhteydessä siitä:dead: Ihmetteli miksi en osaa pitää kippurassa.

Siis ikinä kuullutkaan ennen...:hungry:
Siis tarkoittaako se jotenkin sikiöasennossa? Ja mihin se siis terkan mukaan edesauttaa?!

En osaa sanoa, miksi sitten sun th vaatii tuollaisia ihmeasioita sulta. Mutta se ikä tuli ensimmäisenä mieleen.

Maria75 :)

Sä voit olla oikeassa :) Koska hän ihmetteli raskautumista ensimmäisillä käyntikerroilla... Yhdessä vaiheessa hän väitti, että lapsi on IVF-lapsi ( koeputkilapsi) ja sanoin, ei ole...

Sitten joka neuvolakäynnin yhteydessä aina tiuskaili painosta, vaikka en ole edes lihava. Tyyli on ollut alusta asti sellainen, että selkä seinää vasten....

Älkää nyt huolestuko täällä liikaa, mä vaan purin tuntoja. Päätin, että jatkan samaa rataa, hymyilen vaan...:p ellei tota tätiä onnistu vaihtaan.. Ainakin mies tukee täysillä:Heartred

JustMom10 :)

Ei olla puhuttu mitään kaikkea ja meillä ei ole mitään negatiivisia asioita neuvolan kanssa... Asutaankin paremmalla asuinalueella, isossa asunnossa, että ei täällä ole varaa minkään "sossujen" asua...

Mies ei ollut huolissaan tuosta, enkä ole kyllä minäkään :)
jotenkin tästä viestistäsi tuli olo että ymmärsit minut väärin:)
Mutta tarkoitukseni oli vain sanoa ettet antaisi th pahoittaa mieltäsi ja vaihtaisit th jos mahdollista ja aina on mahdollista ilmoittaa moisesta kohtelusta jonnekkin"ylemmälle taholle"Ei kuulosta kovin mukavalta! ihmismieli on kumma kun sinne vpi jäädä isot arvet kaikesta arvostelusta ja huomauttelusta! Toivottavasti seur nla käynti edes parempi!

jotenkin tästä viestistäsi tuli olo että ymmärsit minut väärin:)
Mutta tarkoitukseni oli vain sanoa ettet antaisi th pahoittaa mieltäsi ja vaihtaisit th jos mahdollista ja aina on mahdollista ilmoittaa moisesta kohtelusta jonnekkin"ylemmälle taholle"Ei kuulosta kovin mukavalta! ihmismieli on kumma kun sinne vpi jäädä isot arvet kaikesta arvostelusta ja huomauttelusta! Toivottavasti seur nla käynti edes parempi!

Kiitos JustMom10 :)

Ainahan näitä "vaikeita" henkilöitä on joka ammatissa. Joo, ei saisi pahoittaa mieltä. Sitä vaan ottaa helposti itseensä, kun sanotaan, että kotiläksyjä tuli:sad001

Yritän nyt harjoitella otteita, kai se hänestä näyttää vähän tumpulalta, kun en ole vauvoja ennen käsitellyt ja hän on tehnyt sitä koko ikänsä... ehkä mulla on siinä petrattavaa:smiley-ashamed008

Kiitos JustMom10 :)

Ainahan näitä "vaikeita" henkilöitä on joka ammatissa. Joo, ei saisi pahoittaa mieltä. Sitä vaan ottaa helposti itseensä, kun sanotaan, että kotiläksyjä tuli:sad001

Yritän nyt harjoitella otteita, kai se hänestä näyttää vähän tumpulalta, kun en ole vauvoja ennen käsitellyt ja hän on tehnyt sitä koko ikänsä... ehkä mulla on siinä petrattavaa:smiley-ashamed008
Sen verran vielä jänkään vastaan että vaikkakin näyttäis kömpelöltä pitäisi th:n ohjata sinua kannustavasti ja ystävällisesti, ei niin että sulle tulee epäonnistunut olo ja epävarmuus. Tällöin th on todella epäonnistunut työssään jonka pitäis auttaa äitejä ja perheitä!
Syyllistämällä ei rakenneta vaan rikotaan!
Tsemppiä Tähti, olet paras äiti lapsellesi, olit sitten kömpelö otteissasi tai et, ryömitit lastasi kerran tai 20 päivässä:) mitä kkinä teetkin niin teet sen hyvin todennäköisesti vauvasi ja perheesi hyvin voinnin eteen <3

Meillä meni eka yö aivan upeasti. Vauva nukkuu 3-4h ja sit syö ja ampuu kakat..Mies oli hoitanut yöllä 2krt syötöt ja vaipan vaihdon etten ollu edes heränny. Aamulla nukuttiin puol9 11 kaikki kolme sängyssä niin, että vauva mun kainalossa.

Maitoa alkanu tulla hyvin, eilen illan paita jo vähän kastui ja sain pumpattua hyvin ja vauva sai varmaan kans imeytyä jonkun verran ku ei heti raivostunu. Mennään nyt näin, et tissillä eka ja jos ei onnaa hetken yrityksen jälkeen ja alkaa hermostuu ni sit pullo. Ei huudateta..

Mulle laitto yksi tuttu viestiä, et meinaanko nyt alkaa käymään kaikissa mammakerhoissa, hänellä siis myös pieni lapsi. Hyvä etten saanu aivohalvausta jo pelkästä sanasta mammakerhoissa..Ei vittu, ette tule mua siellä näkemään..Hän siis sen sortin ihminen et ei osaa puhua enää mistään muusta ku mammakerhoissa sitä ja mammakerhoissa tätä..Mikä vittu on mammakerho? Ei helevetti. Anteeks nyt kaikille jotka siel käy..Mun teki mieli laittaa et joo voin mä tulla, et juotteko yleensä sit Punkkua vai valkoviiniä?Sen huumori ei ehkä kyl ois riittää siihen..Mä oon saanu lapsen, enkä oo seonnut ja liittymässä mammakerho_lahkoon. Toisaalta vois olla ihan Mielenkiintonen kokemus käydä kattoo mitä siel tehdään :)
Miiuli, mua ei kans yhtään kiinnosta mitkään perhekahvilat ja mammakerhot ja -jumpat. Just tsiigailin nlan ilmotaululla kaikkii ilmotuksia ja mietin "ei oo mulle", "ei oo mulle"...

Sit ku tultiin neuvolasta ulos, ni siinä on sellainen "kansanravintola" vieressä, josta kuului musiikkia. Tokasin äijälle, et nyt antaisin melke mitä vaan, et voisin istahtaa tohon terdelle ja vetästä päiväkännit...Tosin, en ehkä just sen kapakan terdelle... Äijä siihen (tekopyhänä) et sekä se on elämäntarkoitus...? Virnistelin, et ei, mut se on ihan kivaa joskus. Laittaa "ranttaliksi". Kaukana on ne ajat...

Mä just tajusin, että mähän olen ihan kuin 50-l kotirouva (toivottavasti miehelläni ei ole ihan niin runsaasti rakastajattaria kuin silloin taisi olla tapana..).:) Kuulkaa, tänäänkin korkkarit jalassa ja helmet korvissa, imuroin ja leivoin pullaa ja samalla keikutin vauvaa sitterissä ja ihastelin taaperon piirustuksia. Ja voin nähdä kuinka Sirpa oksentaa ällötyksestä just nyt:laughing002
Ei saatans! Buhhahhaaaa! Sä tosiaan oot Tähtipölyä meedio! Tota lukiessa mä oikeen kuvittelin sut siellä puuhissas ja tuli just et yök, ei ikinä! Helvetti et nauroin ku luin seuraavan lauseen! Nimim. "Just-haaveilin-päiväkänneistä...":laughing001:laughing021

Maria75 :)

Sä voit olla oikeassa :) Koska hän ihmetteli raskautumista ensimmäisillä käyntikerroilla... Yhdessä vaiheessa hän väitti, että lapsi on IVF-lapsi ( koeputkilapsi) ja sanoin, ei ole...

Sitten joka neuvolakäynnin yhteydessä aina tiuskaili painosta, vaikka en ole edes lihava. Tyyli on ollut alusta asti sellainen, että selkä seinää vasten....

Älkää nyt huolestuko täällä liikaa, mä vaan purin tuntoja. Päätin, että jatkan samaa rataa, hymyilen vaan...:p ellei tota tätiä onnistu vaihtaan.. Ainakin mies tukee täysillä:Heartred

Tähti-73 ei se pitäisi neuvolatädille kuulua, että miten sun lapsi on saanut alkunsa. Eikä sillä ole merkitystä onko saanut alkunsa luomuna vai hedelmöityshoidoilla. Kyllä yli 40-vuotiaillakin on oikeus olla raskaana ja saada lapsia. Poika mun sylissä yrittää jalalla osallistua tabletilla kirjoittamiseen.

Hitsi kun mä en oo vielä kerennyt tänne kirjoitteleen juuri mitään, kun vielä tulee käytyä kurkkimassa tuota raskaana ++40 sivustoakin:)! Muutenkin nää pari ekaa päivä kotona on ollut niin intensiivistä pesimistä tuon pikku-ukkelin kanssa, että enpä oo juuri muuta ehtiny kuin tissit ojossa olla, että poika pääse maitokattaukselleen;)! Eilinen oli kyllä yhtä sirkusta, kun hän keksi lopullisesti tissien tarkoituksen ja että niitähän on kiva jyystää vaikka tunnin välein sen 30min kerrallaan,huh:)! Kitisi tissille joka välissä ja mun hinkit oli alku yöstä niin kipeet, että tuskissani sitten tein sen, mistä th ja kätilöt vähän varoitteli, eli kaivoin tutin esille.., tähän saakka on pysynyt jemmassa! Voi autuus ja pelastus, hän nappasi sen suuhun ja siihen loppui turha kitinä! Nälkäänsä ei kitissy, vaan se tissillä olo oli semmoista huvittelua, hetken syö ja sitten nukahtaa tissi suussa unille, mutta kun siirrät sylistä pesään, tai sänkyyn, alkoi kitinä. Hänellä on hirveä imemisen tarve, joten tutti kyllä on nyt pelastanut viime yön ja tämän päivän tähän asti ainakin. Toki hän syö ja sylittelee edelleen ahkerasti, mutta nyt malttaa nukkuakin pari kolme tuntia, kun eilen kekotteli hereillä tuon tissirumban takia ja mäkin pääsen nyt vähän jotain muutakin tekemään kuin olemaan maitomeijerinä;)! Maitoa mulla nousee hyvin ja sitä valuu pitkin paitoja. En oo vielä ehtinyt aloittaa täällä kotona lypsyrumbaa, kun eilinen meni siinä imuttelu touhussa. Lypsykoneet mulla kyllä on, sekä käsikäyttöinen että sähköinen. Olen toki vauvantahtisen imetyksen kannalla ja vauvaa ei voi koskaan sylitellä ja helliä pilalle, mutta maalaisjärki kunniaan tässäkin asiassa! :) Saa nähdä, millaiset ripitykset saan tutin käyttöön otosta terpparilta perjantaina, kun tulee kotikäynnille, mutta so what, meille ja mun hinkki paroille se oli nyt pelastus!! :)
No vitsi, kuulostaa hyvälle! Mä sain just tänään saman tutti-neuvon nauvolasta. Että tutilla voi rauhoittaa. Nauvola=neuvola :joyful:.

Sun vauva ei herää kun tutti tippuu nukkuessa pois? Vai pitääkö se sen suussa koko ajan nukkuessaan? Meillä vauva herää ku tutti tippuu, et mä en sillä saa sitä nukkumaan, pitää nappaa pois se ennenku laskee sänkyyn.

Mitä korviketta annatte pullosta?

Takaisin