Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Täällä meillä on vasta 2 vuotiaana eka hammastarkastus. Just esikoisen neuvolakortista tarkistin. Ellei oo sit tässä välissä muuttunut. Toki neuvolassa seurataan hampaiden tuloa.Meillä oli eilen pojan ensimmäinen hammashoitajalla käynti. Eikä ollut vielä yhtään hammasta suussa. Saatiin hammasharja ja hampaiden hoito-ohjeita.
Mulla itellä on tullu eka hammas 8 kuisena ja esikoinen oli jotain 8-9 kk väliltä kans. Jospa menis samalla tavalla tolla nuoremmallakin, niin ei vielä hetkeen tarttis pelätä puraisuja.Mulle tuli Sirpa kanssa se 17kg ja voin rehellisesti tunnustaa, että en juurikaan sortunut mitkään herkku övereihin ja muutenkin olin suht tarkka syömisissäni, en nyt toki kalorikirjanpitoa pitänyt,hehNii et on jengille tullu ihan kunnolla kiloja. Mulla oli sellanen mielikuva raskaana-ketjusta et jengille oli yullu sellaset 6kg lisää ja mulle 17...
Sama fiilis Miiuli, kaikki paska unohtuu, kun kattelee tota tuhisevaa nyyttiä:)! Äkkiä se aika lähtee kiitää, mun vauva täytti eilen viikon ja sulla tänään! :)Mulle tuli 10kg ja 5kg on pudonnu nyt ja maha o melki kokonaan lähteny..alkuun oli kiva nauraa ku röllömaha hytkyy, mies nauratti ku siitä oli kivaa ku mun maha hytky. Ja haava kiitteli :-)
Ihan hurjaa, vko sit odotettiin leikkuriin pääsyä ja nyt toi nyytti tuhisee sängyssään ja mäkin alan palautua ennalleen..ja kaikki vittumaiset asiat mitä siinä sit sattuikaan, on enää muisto vain..
aamuherätys, poika ei kitissyt nälkää vaan ähisi... Menin pojan luo, että mitäs nyt...Pikku herran naama oli niin leveellä hymyllä ja sellaista naurun tyyppistä kikatusta!!

Hän on myös oppinut tykkäämään kutituksesta
Sama fiilis Miiuli, kaikki paska unohtuu, kun kattelee tota tuhisevaa nyyttiä:)! Äkkiä se aika lähtee kiitää, mun vauva täytti eilen viikon ja sulla tänään! :)
Mullakin jäi maha synnärille, joten ihmettelen, missä ne 10 ylimäärästä kiloo on, tai no reisissä ja persiissähän ne, eli töitä on tehtävä, että vanhat farkut saan kiskottua ahteriin, sillä uusia en osta!! :) Nyt kuljen täällä kotona kuin joku hompsantuusa imetyspaidoissa ja viis numeroo liian isoissa trikoissa!! Mun äiti tuli eilen meille jeesailee pariks päiväks, eikä ollu nähny mua viime perjantaisen sairaalassa käyntinsä jälkeen, niin se ei lopeta taivastelemasta, kun kattelee mua, että missä se maha on ja miten näytän oudolta..
! Huomenna saan tikit tai hakaset pois, joten täytyy toivoa, että haava on parantunut ok. Näyttää ihan siistiltä, vaikka mun tekeekin helvetin pahaa kattella sitä! Mähän olen se haava,piikki,veri,erite yms.kammoinen, eli olen kyllä saanut viimeisen reilun viikon aikana enempi kuin tarpeeksi siedätystä noihin fobioihin (pistoksia, kanyylia, epiduraalia, pissikatetria, verikokeita, tuo jättihaava jne.) Mutta hitto soikoon, oon selvinnyt oksentamatta, vaikka välillä on heikkoo tehny, hyvä minä
!! :)

... No, siis töissä kaikki odottavat kovasti jo näkevänsä vauvan

Mies saa selvittää mikä mättää neuvolassa, mua ei oikeastaan edes kiinnosta, tottakai menen sinne käymään mukaan, hahh 
Mä en oo koittanu vanhoja vaatteita. Käytän äitiysleggareita edellee ja imetyspaitoja.Mulla on vielä noin 5 kg enemmän painoa kuin ennen raskautta. Se on ärsyttävästi just sellainen määrä, että vanhat vaatteet menee kyllä päälle, mutta ei näytä hyvältä. Esim. paidat menee joo, mutta selkeästi rintojen, mahan ja lantion kohdalta vähän kireästi, kokoa isompi vaate istuisi paremmin. Samoin farkut, nappi menee kiinni mutta ei ihan istu sitten kuitenkaan.
En aio raskauskilojen takia uusia koko vaatevarastoani, joten pakko vaan tiristää viimeiset kilot jotenkin pois. Menen samalla asenteella kuin Catlin, eli pääasia on, että paino kehittyy pikkuhiljaa oikeaan suuntaan, imetyksen aikana en mitään superdieettejä aloita.

Mä olen se kelle tuli vain 4,5kg koko raskauden aikana ja ne lähti kun pullautin tytön ulos mutta kyllä mulla toi vatsanahka tossa mukavasti kulkee mukana ja näinköhän se täytyy kirurgi sedälle aika varata, jos siitä eroon tahdon..![]()
Nii et on jengille tullu ihan kunnolla kiloja. Mulla oli sellanen mielikuva raskaana-ketjusta et jengille oli yullu sellaset 6kg lisää ja mulle 17...
Voiko menkat alkaa vaikka ois jälkivuotoa vielä? Tai oikeastaan jälkivuoto on melkein loppunut, mut tänään ollut selviä menkkakipuja tai sitten ovulaatio..mulla on aina menkat tulleet vaikka oon imettänyt..nyt ei kuitenkaan ole kun 2 1/2 viikkoa synnytyksestä. Vuoto ei vielä ole lisääntynyt, mutta kivut kertoo siitä että kohta lisääntyy.![]()
Tähtipölyä:) Riippuu siitä mitä haluat?
Monille riittää, että maha normi, ettei fitness...