Synnyttäneet --40+++

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja maria75
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
En osaa sanoa, miksi sitten sun th vaatii tuollaisia ihmeasioita sulta. Mutta se ikä tuli ensimmäisenä mieleen.

Hei taas :) Paremmalla mielellä kirjoittelen, koska tosiaan tajusin vasta eilen mistä on kyse.

Eikö kenenkään teidän muun vauva yliojenna selkää?:rolleyes::rolleyes:

Katsoessani poikaa näen itse ja käsitän. Tätä asentoa ei pojalla ollut aiemmin (paitsi mahaan sattuessa).

Ei ihme, että vauvan käsittely näytti tumpulalta..:sad001

Tutkin itse tätä asiaa ja se ilmenee/ huomataan useimmin 3kk paikkeilla ja jumpalla menee yleensä ohi noin jossain kuukaudessa :)

Joo, on tota samaa käsien lutkutusta, mä en vielä usko hampaisiin kun typy on tehnyt tota jo melko kauan ja kuolannut myös..

Tähtipölyä :) Täällä jo hampaita alhaalla ( tosin niitä ei näy ), mutta sormin kaivaa ikeniä ja osuu hampaisiin ja kuuluu sellainen rutiseva ääni :laughing002

Kova lutkutus myös, mutta ei kuolaustaIMG

Tutti probleema ratkaistiin nyt sillä, että mä luotan nyt omaan vaistooni ja kaiken maailman käypä hoito- suositukset saa nyt haistaa hevon kulut..Mä löin tutin suuhun ku kitisi ja ei ollu nälkä eikä vaippa märkä.Rauhoittui ja jatkoi uniaan ja sylkäs tutin pois..Pitäs vaan enemmän luottaa omiin vaihtoihin ja maalaisjärjen eikä aina niin sokeasti uskoa suosituksia..
Niin siis käyttihän ne siellä vauvojen valvontaosasolla tuttia meidän vauvalle. Ihan siis vastasyntyneenä. Sanoivat, että se on heidän työkalu. Mä oonki miettiny et miten ne on saanu vauvat siellä niin rauhalliseksi, olivat kapaloissa ja tutit suussa. Pikkupakollahan se on tehty, koitin sitä just illalla ja viime yönäkin. Toimi!

Kuinkas paljon teidän vauvelit on painoa kerryttäneet ekan ja tokan viikon välissä? Pojalla tänään neuvola. Painoa tullut viime viikosta puolisen kiloa. Viikko sitten painoi 3485g ja nyt 3900g ja terkkarin mielestä niukasti. Mun näkövinkkelistä taas hyvin :) Koska kukaan mun lapsista ei oo isoja..ei kulje yläkäyrillä tai edes keskikäyrillä. Pituus nyt 55.6cm (52cm oli syntymämitta). Napa laapistettiin kuten arvasin. Siihen jäi semmonen tynkä kun irtosi. Taaperolla sama juttu vauvana.

Hauska juttu että mun entinen terkkari kävi poikaa katsomassa (kun imetän tässä vielä ) ja sanoi painosta, että hyvin on kasvanut. No niin minustakin :) Mulle van toi koon vertailu käy hermoon kun aina saanut sanoa että en minäkään iso ole ja muutkin lapset pieniä jne.
Siis sun vauva on nyt kaks vkoinen? Ja pituutta tullu 3,6cm? Meillä oli tullu sama pituus 5viikossa! Ja painoa pitää tulla 120g/vko, täällä se on minimi! Meille oli tullu tokalla vkolla 130/vko ja nyt 200/vko. Et mun mielestä ihan helvetin hyvin sun vauvalle on tullu kasvua!

Jälkitarkastus ja kaikki ok. Kovasti se toppuutteli että vasta vuoden päästä toista jos niin aiotaan.
Mä en ala, ku MS74:n vauva on kaks pvää vanhempi ku mun, mut sille tapahtuu kaikki aina viikko mua ennen:shifty:! Tähden vauvan sanon: höhh!

Minkä merkkinen sun laulava itkuhäly on MS74?

Mä mietin et lähtiskö ostaan sitä tiny love 3 in 1 -kehtoa, kun ton hulivilin nukkumaanmeno on kauhee mekastus. Auttaisko se värinä tai keikutus, ettei tarttis huutaa...?

Satru, mikä on laapistus? Siis mitä sille navalle tehtiin?

Se on sellasta mustaa ainetta mikä levitetään laapispuikolla napaan ja sen pitäis kuivattaa se jäänyt tynkä pois. Joskus joutuu uusintakäsittelyyn. Taaperolle tehtiin se 3 kertaa, ennenkuin napa oli normaali.

Siis sun vauva on nyt kaks vkoinen? Ja pituutta tullu 3,6cm? Meillä oli tullu sama pituus 5viikossa! Ja painoa pitää tulla 120g/vko, täällä se on minimi! Meille oli tullu tokalla vkolla 130/vko ja nyt 200/vko. Et mun mielestä ihan helvetin hyvin sun vauvalle on tullu kasvua!

Niin sitä mieltä mäkin olen :) Nyt jälkeenpäin mietin, että sanoiko se vaan väärin, sanoi niukasti vaikka ois pitänyt sanoa reilusti..en tiedä, mutta jos toi on hänen mielestään niukkaa kasvua, niin on turha odottaa koskaan lausetta: painoa tullut runsaasti :)

No en kyl tajuu tota teiän terkan kommenttia painosta. Meillä on tullu painoa tasaisesti 250g viikko ja sekin on jo kuulemma tosi hyvin. Toki lapset on eri kokoisia syntyessään mutta mun järki ei millään saa tosta niukkaa painon nousua vaan reippaan nousun.

Emmäkään tajuu! Mut toisaalta, mä olen taistellut jokaisen lapsen kohdalla noista paino-pituusasioista kun mun lapset on kaikki siroja ja hoikkia eikä siis käyrän mukaan kulkeneet. Monet kerrat joutunut sanomaan, että kyllä lapsesta huomaisi jos ei saa tarpeeksi ruokaa. Jokainen ollut tyytyväinen ja leikkiväinen lapsena. Ja edellern tuo 18v on lyhyt ja siro, mutta ihan normaali. Olen tosi yllättynyt että tämän lapsen kanssa on sama homma, vaikka viikossa tuli sen puolisen kiloa ja senttejäkin kivasti.

Tähtipölyä :) Täällä jo hampaita alhaalla ( tosin niitä ei näy ), mutta sormin kaivaa ikeniä ja osuu hampaisiin ja kuuluu sellainen rutiseva ääni :laughing002

Kova lutkutus myös, mutta ei kuolaustaIMG

Joo, voihan niitä hampaita tulla tosiaan jo nyt mutta mun äiti on hammaslääkäri (eläkkeellä toki)ja tietysti tonkimassa lasteni suita kaiken aikaa ja ainakaan vielä ei kuulema tunnu hampaat ikenistä läpi tulevan.
Ja voi kamala sitä kuolan määrää sitten kun ne hampit aikanaan puskee, nytkin vaihdan mekkoa kahdesti päivässä kun on ihan rinnasta märkä ja tytölle tulee kylmä.:p

Miten Tähti sun dieetti sujuu?
Mun herkkulakko on pitänyt melko hyvin, yhden pullan ja kaksi jäätelöä olen syönyt nyt kahden ja puolen viikon aikana. Aikamoinen saavutus mulle kun olen monta vuotta elänyt pelkällä sokerilla.:)

Miten Tähti sun dieetti sujuu?
Mun herkkulakko on pitänyt melko hyvin, yhden pullan ja kaksi jäätelöä olen syönyt nyt kahden ja puolen viikon aikana. Aikamoinen saavutus mulle kun olen monta vuotta elänyt pelkällä sokerilla.:)

Tähtipölyä :) Alkoi hyvin, mutta tuli mahalasku:sad001:sad001...( ihan siksi, kun tressasin neuvolasta päästyäni, vaikkas mitä. Vitsit kun noi tädit ei ymmärrä sitä, että on olemassa äitejä, jotka ei ole ennen kertaakaan hoitanut vauvaa, vaikka ikää yli 40+ ...että ei sitä tahallaan kukaan ole "käsi" :wacky: )

Nyt yritän taas tsempata dieetin uuteen nousuun!:grin

Tsemppiä sullekin, hyvin oletkin tsempannut...tuo määrä ei ole ihan liikaa sokeria:happy::hello2:gen014

Tähtipölyä :) Alkoi hyvin, mutta tuli mahalasku:sad001:sad001...( ihan siksi, kun tressasin neuvolasta päästyäni, vaikkas mitä. Vitsit kun noi tädit ei ymmärrä sitä, että on olemassa äitejä, jotka ei ole ennen kertaakaan hoitanut vauvaa, vaikka ikää yli 40+ ...että ei sitä tahallaan kukaan ole "käsi" :wacky: )

Nyt yritän taas tsempata dieetin uuteen nousuun!:grin

Tsemppiä sullekin, hyvin oletkin tsempannut...tuo määrä ei ole ihan liikaa sokeria:happy::hello2:gen014

Et sä ole yhtään "käsi", jo se että pohdit ja puntaroit asiaa noin paljon osoittaa kuinka tärkeää vauvasi hyvinvointi sulle on ja aivan varmasti osaat käsitellä omaa vauvaasi paremmin kuin kukaan muu.:Heartpink

Joo, uuteen nousuun tie käy! Ainahan niitä takapakkeja tulee muttei se meitä lannista ja nyt tällä kerralla onnistut, toi eka kerta oli kato vaan harjoittelua!

Mulla paino jatkaa putoomistaan. 6,5kg raskauskiloja jäljellä. Pudonnu siis 11,5kg ilman liikuntaa. Mun ruokahalu alkaa pikkuhiljaa palailee, on ollu ihan nälkä täs muutamana pvänä. Ja muuten aamuviideltä helvetinmoinen nälkä ku nukuttelen vauvaa. Mut ei jaksa lähtee syömään, en varmaan sais unta sen jälkeen... Nyt nukahdan yöheräämisten lomassa, vaati hitto harjoittelua sekin!

Mä en ala, ku MS74:n vauva on kaks pvää vanhempi ku mun, mut sille tapahtuu kaikki aina viikko mua ennen:shifty:! Tähden vauvan sanon: höhh!

Minkä merkkinen sun laulava itkuhäly on MS74?

Mä mietin et lähtiskö ostaan sitä tiny love 3 in 1 -kehtoa, kun ton hulivilin nukkumaanmeno on kauhee mekastus. Auttaisko se värinä tai keikutus, ettei tarttis huutaa...?
Osaispa sanoo... nukkuminen on yks suuri mysteeri... Oon toki tyytyväinen paremmista öistä, tosin "hereillä sänkyyn nukutus" -treeni on vielä edessä. Mut päivällä: 10 min, 20 min, 30 min. ja ehkä joku pidempi pätkä. En tiedä, oliko eilen väsynyt rokotuksista, mutta nukkui ip/illalla yli 3 h putkeen - ja mikäs se onkaan se paikka kotona, missä uni parhaiten tulee: sohva! :) Tänään kokeilin sohvaa, niin reilun tunnin nukkui. Sekös se onkin sitten se seuraava vauvan päiväunipaikka. Yks päivä nukkui vaunuissa hyvin ja noin viikko sitten oli viikon putki, jolloin ip nukkui vaunukopassa pari tuntiakin. Nyt taas sitten oli yks päivä, että kello oli yli yksi päivällä, eikä ollut nukkunut minuuttiakaan yöunien jälkeen (???) Ei tajuu. Mä en ole sitä kehdon tärinähommaa tällä vielä kokeillut, mutta silloin tällöin nukahtaa itsekseen siihen - siksi noin 10 minuutiksi...

Ai niin.. Anteeksi jo etukäteen äidin tuuletusviesti, mutta hirveän ähinään ja kahden päivän uurastuksen jälkeen pikku-tirppu kääntyi eilen mahalleen!! Monta kertaa käytännössä jo makasi mahallaan toisen kätensä päällä ja yhdellä kerralla sitten vähän koputtelin ja "houkuttelin" sitä kättä, niin kiskaisi sen sieltä alta pois. Näytti itsekin jotenkin hämmästyneen onnelliselta. :)

Muokattu viimeksi:
Mulla paino jatkaa putoomistaan. 6,5kg raskauskiloja jäljellä. Pudonnu siis 11,5kg ilman liikuntaa. Mun ruokahalu alkaa pikkuhiljaa palailee, on ollu ihan nälkä täs muutamana pvänä. Ja muuten aamuviideltä helvetinmoinen nälkä ku nukuttelen vauvaa. Mut ei jaksa lähtee syömään, en varmaan sais unta sen jälkeen... Nyt nukahdan yöheräämisten lomassa, vaati hitto harjoittelua sekin!
Mulla tippunu 10kg ilman mitää ja vielä 4 raskauskiloa + 3 ihan-muuten-vaan-kiloa kun sais pois.

Philips Avent on meidän itkuhäly. Sen ostin uutena Verkkokauppa.comista. Makso satkun.

Hyvä Sirpa! :) Mulla kans raskauskiloja aikas samat 6,5kg...Vois olla jo vähempikin.

Ostin kokohameen Seppälästä lastenosastolta, usein sieltä löytyy kivoimmat, mulle mahtuu lastenvaatteista koko 158/164:smug:
Monet hämmästelleet, mistä löydän aina kivoja tyttömäisiä vaatteita,en oo mainostanut, että lastenosastolta, hihh:joyful:

Last edited by a moderator:
Mulla tippunu 10kg ilman mitää ja vielä 4 raskauskiloa + 3 ihan-muuten-vaan-kiloa kun sais pois.

Philips Avent on meidän itkuhäly. Sen ostin uutena Verkkokauppa.comista. Makso satkun.

Mulla kanssa ihan alussa tuli rysäyksellä -9,5kg alas...siis kahdessa viikossa :) Sitten pieni varoituksen sana, helposti kiloja nousee siitä vähän takaisin..

Dieeteistä puheen ollen. Mä aloitin nyt Cambridge-dieetin. Mulla oli niitä soppia pari laatikollista kaapissa ja niillä pääsee hyvin irti sokerirasvakierteestä ja vatsalaukkua pienennettyä. Saattaa olla et voisin mennä sen valmennuksen kanssa jatkamaan. En kyl tiiä painosta mitään, vaaka näyttää joka kerta monta kiloa vaihdellen.

Takaisin