Synnyttäneet --40+++

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja maria75
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kysymys, koska ootte antaneet tuttia?Meillä vauva imee sormiaan vaikka sit ei ole varsinaisesti nälkä..En halua et tottuu siihen tai että sormet alkaa muotoutua imemisen takia..

No vitsi, kuulostaa hyvälle! Mä sain just tänään saman tutti-neuvon nauvolasta. Että tutilla voi rauhoittaa. Nauvola=neuvola :joyful:.

Sun vauva ei herää kun tutti tippuu nukkuessa pois? Vai pitääkö se sen suussa koko ajan nukkuessaan? Meillä vauva herää ku tutti tippuu, et mä en sillä saa sitä nukkumaan, pitää nappaa pois se ennenku laskee sänkyyn.

Mitä korviketta annatte pullosta?
No viime yö oli eka tuon tutin kanssa, lussutti sitä aina jonkin aikaa ja sitten pullautti pois. Alussa kitisi, kun puotti sen ja laitoin aina takaisin, sitten alkoi pitää suussa ja nukahti. Nytkin on tehnyt samaa ja monesti kun pääsee syvemmän unen vaiheeseen, niin se putoo suusta, mutta ei herää siihen. Kummasti se on poikaa rauhottanu, mutta on tässä ollut tilanteita, että ei myöskään kelpaa! Tänään on kuitenkin syönyt vähemmän kuin eilen, kun imi tunnin välein. Tämä poika aivastelee paljon ja hikka on monta kertaa päivässä, kuten oli jo mahassakin. Kurjaa kun hikka monesti pitää sitä hereillä, tai herättää unen ja valveen rajatilasta! :)

Kysymys, koska ootte antaneet tuttia?Meillä vauva imee sormiaan vaikka sit ei ole varsinaisesti nälkä..En halua et tottuu siihen tai että sormet alkaa muotoutua imemisen takia..
Ohje synnäriltä oli et 2viikkoisena vasta on suositus.

No viime yö oli eka tuon tutin kanssa, lussutti sitä aina jonkin aikaa ja sitten pullautti pois. Alussa kitisi, kun puotti sen ja laitoin aina takaisin, sitten alkoi pitää suussa ja nukahti. Nytkin on tehnyt samaa ja monesti kun pääsee syvemmän unen vaiheeseen, niin se putoo suusta, mutta ei herää siihen. Kummasti se on poikaa rauhottanu, mutta on tässä ollut tilanteita, että ei myöskään kelpaa! Tänään on kuitenkin syönyt vähemmän kuin eilen, kun imi tunnin välein. Tämä poika aivastelee paljon ja hikka on monta kertaa päivässä, kuten oli jo mahassakin. Kurjaa kun hikka monesti pitää sitä hereillä, tai herättää unen ja valveen rajatilasta! :)
Meil ihan sama homma toi aivastelu ja hikka-kikka. Mäkin saan tutin pysyyn suussa 7.llä kerralla...

Sirpa40 ja Maria75, onko toi napatyrä sama kuin napasieni? Sellanen oli meidän pojallq mut saatiin hoitamalla pois. Ensin itse desinfiointiaineella ja topsytikulla pesu ja sit sellaista kuivattavaa ainetta. Nla laitto pari kertaa Laapis -nimistä ainrytta ja sillä vasta sitten lopulta lähti.
Ei oo sama. Napatyrä johtuu kehittymättömistä vatsanpeitteistä. Ei saa tulla kosketusaraksi tai siniseksi, sillo lääkäriin. Muuten ei tehdä mtn, napa menee disään itestään.

Hello! Arvatkaas mitä...mun ihana aviomies antoi koko illan vapaaksi ja kävin shoppailemassa muotihousut :p...ja arvatkaas mitä, kun olin tuulettamassa ajatuksia, niin hokasin, että olen ehkä väärinkäsittänyt mitä th tarkoitti...Nuo jumpat ja ryömitykset on sitä varten, kun poika selvästi yliojentaa selkää...

Hän varmasti tarkoitti käsittelyasialla sitä!:happy: Ette arvaa miten aivot ei toimi, kun on väsynyt ja vaan neljän seinän sisällä... Siitä tässä on kyse:)

Hyvä että pääsit tuulettumaan kotoa, Tähti-73 ! Toivottavasti kaikki on hyvin sun ja neuvola th välillä.

No voi perse! Joo, äitin oma kulta - olis ollu paljon parempi :happy:! Meillä toi teidän lause on sit muuten "äitin iso auto" :hilarious::hilarious::p
Mun mies totes tänää että siivoo suus kun tyttö oppii multa ekan lauseen ja huutaa kohta että mitä vittua....hups

Hyvä että pääsit tuulettumaan kotoa, Tähti-73 ! Toivottavasti kaikki on hyvin sun ja neuvola th välillä.

Kiitos Maria75 :)

Oot ihana, heti tukemassa mua:Heartred:notworthy

Maria mä en sanonut jättäneeni poikaa hetkeksi yksin, vaan kysyin mielipidettä siitä.

Hokasin myös, että hän olisi siksi tullut kotiin, katsomaan mm. istumisasentoja pojan kanssa, mikä hyväksi selän yliojentuvuudelle, kun huomasin, että sohvalla istuessani, asento ei taida olla hyvä...

Mitä kaikkea hetken hengähtäminen saakaan aikaan:joyful:...muuten menee puurot ja vellit sekaisin, ellei saa omaa vapaata väsyneenä:schocked028

Viime viikkoina on kuolan määrä huomattavasti lisääntynyt. Lisäksi oikein hankaa ja jäystää sormiaan suussa. Onko teillä sitä? Tietty lapset vie usein käsiä myös suuhun, kun alkaa tajuta paremmin niiden olemassaoloa. Mutta mietin, että ei kai vielä hammaskutinoita voi olla?! Esikoiselle puhkes ekat 4-5 kk:n iässä ja sekin oli musta suht varhain.

Joo, on tota samaa käsien lutkutusta, mä en vielä usko hampaisiin kun typy on tehnyt tota jo melko kauan ja kuolannut myös..
Siis ajatelkaa miten kaamea kohtalo mun tylleröllä on..:confused:
Isoveli on ihan tosi söpö (siis muidenkin kuin mamman mielestä),isojen sinisten silmien, pitkien mustien ripsien ja vaaleiden hiustensa kanssa ja sit tää meidän tyttö on tietysti ihana ja rakas mutta ei edes hyvänä päivänä kovinkaan sievä.
No, onneksi hänellä on tosi paljon vaatteita, eikös vanha kansa sano, että"rumat ne vaatteilla koreilee.":wink

Joo, on tota samaa käsien lutkutusta, mä en vielä usko hampaisiin kun typy on tehnyt tota jo melko kauan ja kuolannut myös..
Isoveli on ihan tosi söpö (siis muidenkin kuin mamman mielestä),isojen sinisten silmien, pitkien mustien ripsien ja vaaleiden hiustensa kanssa ja sit tää meidän tyttö on tietysti ihana ja rakas mutta ei edes hyvänä päivänä kovinkaan sievä.
No, onneksi hänellä on tosi paljon vaatteita, eikös vanha kansa sano, että"rumat ne vaatteilla koreilee.":wink

Kyllä hänestä voi silti tulla hyvinkin sievä kaunotar aikuisena:p

Mun mies totes tänää että siivoo suus kun tyttö oppii multa ekan lauseen ja huutaa kohta että mitä vittua....hups
Mä en ees uskalla aatella mitä meidän kersa ensimmäiseksi lauseeksi suustaan päästää. Luultavasti saan nolostella jossain tarhassa kun ipana kiroilee kuin espanjalainen merimies. Mut mä oon aatellu asian niin et meillä kiroillaan ja kauhistelkoot sitten muut :rolleyes: Mä en jaksa jokaista sanaani vahdata turhaan kun ei se onnistu kuitenkaan :)

Hitto, mulle tuli eilen mieleen, et pojasta ei välttis tuu mikään sulkku, vaikka nyt on toooosi lutunen ja söde kaikkien mielestä. Nimittäin...kattoin ku se makas doomoossa, et helvetti, sille on tulossa punaiset hiukset! Ihan saatana näytti et ois punainen rengas pään ympärillä! Joo-o, sillä ei oo päälaella hiuksia vielä ollenkaan! Ajatelkaa, punapää ja sellainen hiusrengas... Zekkonen. Nggghhh.
Et Tähtipölyä, sun tyttelistä voi tulla tosi pulunen!

Mulla on punapigmenttiä, alapäässä on muutama kultainen karva ja kesällä tulee pisamia. Äijällä sama homma...Tsihhih.

Mut toi hiushomma. Eikö oo niin, että hiustyyli pojalle tulee äidin isältä? Jos niin, ni sitte ei tuu kaljua, eikä muuten harmaatakaan. Faijalla oli kaikki hiukset päässä kuollessaan, ja ekat parit harmaat sille tuli siinä kuukautta ennen poismenoa.

Se on hei ihan makuasia! Mulla on ollut pientä heikkoutta punapäihin siitä asti kun riparilla isosella oli tulipunaset hiukset ja olin siihen ihan rakastunut. Siitä tuli sittemmin semijulkkis mut ei se enää aikuisena oo yhtään ihana vaan aika ällöttävä. Muuten tykkään edelleen punapäistä ja nykyiselläkin on punertava parta mut hiukset ruskeet :)

Uuh, eräpallo tänään. Puol ysi vein jätkän nukkuvana sänkyyn, vartin päästä alkoi kätinä. Sitte alko huuto. Menin paikalle, mut ei rauhottunu 20minuutissa, koitin tuttia, puhetta ja jopa laulua (!!!! alko huuta enempi!!!!). Otin tissille, imas pari kertaa ja alko nukkuu. Siirsin sänkyyn ja suora huuto alkoi 10min päästä. Annoin huutaa muutaman minsan ja sitte taas rauhotteleen, tuttia, puhetta...ja hitto! Yhtäkkiä rauhottui, ku vedin liinaa tiukemmin sen ympärille ja tungin kädet sinne kans. jätin tutti suussa sinne, simmut auki. Siitä on ny tunti, eikä oo kuulunu mtn. Ei siis "tarvinu" ottaa rinnalle lohduttaa. Yes! Se on iltahulinajätkä, ei voi mtn. Kävin äsken kattoo, duddi oli tippunu veks. Niin, täti neuvoi myös et kääri liinaan vauva ku imetät vikaksi ja laita kädet sisään sinne. Näin ei oo kylmä peti ku siirtää sen sinne.

Nyt ei muuten ollu vattanpuruja, vaikka on saanu tänään aika paljonki korviketta. Toivo elää....

Se on hei ihan makuasia! Mulla on ollut pientä heikkoutta punapäihin siitä asti kun riparilla isosella oli tulipunaset hiukset ja olin siihen ihan rakastunut. Siitä tuli sittemmin semijulkkis mut ei se enää aikuisena oo yhtään ihana vaan aika ällöttävä. Muuten tykkään edelleen punapäistä ja nykyiselläkin on punertava parta mut hiukset ruskeet :)
Lettuhei, mieti punapää ja donitsityyli... Uuuh! Lähtiskö baarista kylkeen...?:hilarious:

Mihin se perustuu ettei alle 2vkoselle suositella tuttia? Et ois sit niinkuin parempi antaa imeä sormiaan?'Ei tajuttu kysyä eikä synttäreillä ollu mitn puhetta asiasta..Tosin jäihän siellä Hyvinkäällä pari muutakin seikkaa mainitsematta, et mitäs pienistä..Me oltiin ehditty jo olla siel 3 pvää ennenku kerrottiin et meidän pitäs punnita vauvaa ja napatynkä putsaa..Jos en ois masennu vuodepotilaana la iltapäivään saakka oisin varmasti tajunnu kysyä siitä navan puhdistuksesta, mutta kun ei niin ei..Eikä mies sitä ollut tajunnu kysyy..Enkä todellakaan syytä häntä, hän hoiti vauvaa 3 vrk käytännössä ilman unta ku mä makasin huumattuna vuoteessa..Mutta joo, se siitä ja potilasasiamies hoitaa jatkot..saas nähdä mimmosen vastineen mulle tekevät..

Mä jossain tilanteessa väsyneenä ärähdin kotona, että "on se nyt jumankauta, kun jotain...", niin sehän oli mukana taaperon seuraavan päivän leikeissä... Mut nyt onneks unohtunut :)

Mihin se perustuu ettei alle 2vkoselle suositella tuttia? Et ois sit niinkuin parempi antaa imeä sormiaan?'Ei tajuttu kysyä eikä synttäreillä ollu mitn puhetta asiasta..Tosin jäihän siellä Hyvinkäällä pari muutakin seikkaa mainitsematta, et mitäs pienistä..Me oltiin ehditty jo olla siel 3 pvää ennenku kerrottiin et meidän pitäs punnita vauvaa ja napatynkä putsaa..Jos en ois masennu vuodepotilaana la iltapäivään saakka oisin varmasti tajunnu kysyä siitä navan puhdistuksesta, mutta kun ei niin ei..Eikä mies sitä ollut tajunnu kysyy..Enkä todellakaan syytä häntä, hän hoiti vauvaa 3 vrk käytännössä ilman unta ku mä makasin huumattuna vuoteessa..Mutta joo, se siitä ja potilasasiamies hoitaa jatkot..saas nähdä mimmosen vastineen mulle tekevät..
Siis siihen se kai perustuu, ettei häiritse rinnasta imemistä. Mut kovin kannat vaihtelee, mitä oon kuullu. Ja varmaan joillain häiritsee, joillain ei. Tätä samaa salatiedettä taas, ku moni muukin asia :)

Takaisin