Synnyttäneet --40+++

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja maria75
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä nukutan pojan usein illalla olohuoneessa syliin juottamalla maitoa. Ja meillä ei todellakaan ole hiljaista.. kyllä mä yritän sanoa lapsille ja miehelle et nyt vähän hiljempaa mut ei se aina toteudu.. telkkari on aina päällä mutta laitan vähän hiljaisemmalle. Poika on myös tottunut siihen että mies puhuu puhelimessa omaa kieltään aika kovalla äänellä kun sekään ei aina häiritse. :grin Nyt olen kyllä alkanut opettamaan siihen että juo iltamaidon olohuoneessa mutta jos ei nukahda siihen niin laitan omaan sänkyynsä nukuttelemaan. Potkii ja höpöttelee siellä jonkun aikaa ja nyhjää rättiään naamaansa ja sitten nukahtaa. Olen myös sitä mieltä että alusta asti on hyvä totuttaa ääniin ettei sitten tarvitse hyssytellä ja hiippailla kun vauva nukkuu. Kyllä meilläkin joskus poika on herkkä ja jos on just nukahtamassa niin säpsähtelee jos tulee erilaisia kovia ja äkkinäisiä ääniä. Mutta pääasiassa on tottunut normaaleihin ääniin.

Olikos se tapaaminen Sellossa nyt lyöty jo lukkoon 23.8 vai ei? En ole ehtinyt miettiä paikkaa sieltä, onko kellään muulla ideaa?

Potkiiko teillä vauvat paljon? Meidän poika on ihan mahdoton potkija. :grin Sitterissä kun istuu tai lattialla makaa selällään niin potkii koko ajan tomerasti. Jopa sosetta syödessä potkii innokkaasti. Ja aina kun innostuu jostain niin lisää vauhtia. :grin Yölläkin kuulen että alkaa heräillä kun sängystä alkaa kuulua tömps tömps tömps.. Ja nukutellessakin tömpsyttelee sängyssään kunnes nukahtaa. En muista että muut lapset olisi potkineet näin kovasti. Tuleva jalkapalloilija. :grin

Mä nukutan pojan usein illalla olohuoneessa syliin juottamalla maitoa. Ja meillä ei todellakaan ole hiljaista.. kyllä mä yritän sanoa lapsille ja miehelle et nyt vähän hiljempaa mut ei se aina toteudu.. telkkari on aina päällä mutta laitan vähän hiljaisemmalle. Poika on myös tottunut siihen että mies puhuu puhelimessa omaa kieltään aika kovalla äänellä kun sekään ei aina häiritse. :grin Nyt olen kyllä alkanut opettamaan siihen että juo iltamaidon olohuoneessa mutta jos ei nukahda siihen niin laitan omaan sänkyynsä nukuttelemaan. Potkii ja höpöttelee siellä jonkun aikaa ja nyhjää rättiään naamaansa ja sitten nukahtaa. Olen myös sitä mieltä että alusta asti on hyvä totuttaa ääniin ettei sitten tarvitse hyssytellä ja hiippailla kun vauva nukkuu. Kyllä meilläkin joskus poika on herkkä ja jos on just nukahtamassa niin säpsähtelee jos tulee erilaisia kovia ja äkkinäisiä ääniä. Mutta pääasiassa on tottunut normaaleihin ääniin.

Olikos se tapaaminen Sellossa nyt lyöty jo lukkoon 23.8 vai ei? En ole ehtinyt miettiä paikkaa sieltä, onko kellään muulla ideaa?
Niin tosiaan, Mullakin meni vähän sekaisin, kumpi päivä se oli. Oliko se nyt niin, että se oli se päivä, joka sopi Turun seuduilta tulijoille, ja kumpi se oli? :) :) Suurin osa taitaa tulla junalla, pitäisikö nähdä siinä päädyssä eli jossain esim Subwayn/ Kotipizzan edessä?

Meidän poika potkiskelee ja huitoo innoissaan käsillään. Ja tykkää pompottelusta. Tarttuilee jo käsillään esim.oman makuualustan leluihin.

Sellossa on ainakin kaksi kahvilaa: Roberts coffee ja sen toisen nimeä en muista. Ovat samassa kohtaa eri kerroksessa. Olisko jompikumpi noista?

Potkiiko teillä vauvat paljon? Meidän poika on ihan mahdoton potkija. :grin Sitterissä kun istuu tai lattialla makaa selällään niin potkii koko ajan tomerasti. Jopa sosetta syödessä potkii innokkaasti. Ja aina kun innostuu jostain niin lisää vauhtia. :grin Yölläkin kuulen että alkaa heräillä kun sängystä alkaa kuulua tömps tömps tömps.. Ja nukutellessakin tömpsyttelee sängyssään kunnes nukahtaa. En muista että muut lapset olisi potkineet näin kovasti. Tuleva jalkapalloilija. :grin
Siis potkii! Meidän tyttö potkii ihan hulluna :) Sängyssä se on nyt nukkunut äitiyspakkauksen makuupussissa niin, että vetskari on vedetty kiinni jalkojen päälle, ettei tuu liian kuuma, niin hän potkii jalkansa ulos sieltä. Sit meillä on sellainen reunallinen sitteri, joka on puolimakaavassa asennossa, niin tämä häärääjä potkii niin, että valuu alaspäin ja lopulta jalat retkottaa reunan yli :) Ja kova meno on matollakin.

Meidän poika potkiskelee ja huitoo innoissaan käsillään. Ja tykkää pompottelusta. Tarttuilee jo käsillään esim.oman makuualustan leluihin.

Sellossa on ainakin kaksi kahvilaa: Roberts coffee ja sen toisen nimeä en muista. Ovat samassa kohtaa eri kerroksessa. Olisko jompikumpi noista?
Toinen on varmaan se Buffo, siellä ylempänä? Se on musta kivempi :)

Mä en käyttäny yöllä herätyskelloa ni typy heräs syömää tasan 3h välein itellää. Eilen päiväl sain sen väkisin nukkuu kahet päikkärit mut kestoltaa vaan 45min ja 30min. Illalla oli kyl tyytyväinen ja seurallinen pari tuntii.

Sirpa paljonko teil päivällä nukkuu?
Silloin ku ei oo itkupäivä, ni nukkuu 1-1,5 h aamupvällä, se alkaa pilkkii jo noin puolitoista tuntia heräämisestä. Tänää heräs 6.30 eikä nukkunu syötön jälkeen (toi oli mun mielestä viel yösyöttö...). Nyt ysiltä siltä oli taju pois, imas pari krt ja kops.

Sitte aamupvän jälkeen on taas hereillä 2-3h, syötän pariin kertaan, ja sitte nukkuu 2-3 h. Sitte onki jo taas ilta, on hereillä 3-4 h ja nukkumaan. Eilisilta meni ok, ku oli nukkunu pvällä tarpeeks.

Miten nukutat tyttöä? Meillä nyt nukahtaa aina melkeen rinnalle, siirrän siitä johki nukkumaan. Pidän sitä tarpeeks kauan ekaks siinä sylissä, 10-15min, ettei herää ku siirrän. Kauheeta rakettitiedettä!! Hitto! Nukkuuko tyttö vaunulenkillä? Tai autossa?

Mä muuten luin tosta, et jos vauvaa herättää tiettyyn aikaan, ni se alkaa heräilee siihen aikaan. Et kyllä ne oppii jo tossa iässä vaikka mitä! Ja sitte, jos herättää aina just ennen ku vauva olis ite heräämässä, ni tottuu siihen et aina herätetään, eikä herää itekseen milloin sattuu.

Nyt on vaavi taas vaunuissa, kädet jemmassa. Tälleen nukkuu varmaan sen 2h ainakin, nukkuu paljon rauhallisemmin.

Niin tosiaan, Mullakin meni vähän sekaisin, kumpi päivä se oli. Oliko se nyt niin, että se oli se päivä, joka sopi Turun seuduilta tulijoille, ja kumpi se oli? :) :) Suurin osa taitaa tulla junalla, pitäisikö nähdä siinä päädyssä eli jossain esim Subwayn/ Kotipizzan edessä?

Mun muistaakseni Kotipizza on toisessa kerroksessa eli ihan eri paikassa kuin Subway. Ja mä en vielä muista noiden kahviloiden nimiä.. :rolleyes: Pitää tsekata ensin mikä olikaan mikä ennen kuin osaan olla mitään mieltä. :grin

Montako olikaan tulossa? Että mahdutaan jonnekin..

Ja se 23.8 oli just se päivä johon Turkulaisetkin pääsi.

Pitäiskö noista treffeistä siirtyy yksityisviesteihin? Ettei ilmesty kutsumattomia vieraita? Täähän on ihan julkinen palsta ja seuraajia on enemmän kuin osallistujia. Mä oon kyl vainoharhainen, myönnän, mut en uskaltais sopia yksityisiä treffejä julkisesti. Mähän en oo kyl sinne tulossa, et ei silleen haittaa vaikka sovittekin julkisesti. Mut jos oisin tulossa, ni toivoisin et sovittaisi yksityisesti.

Toinen on varmaan se Buffo, siellä ylempänä? Se on musta kivempi :)
Mä en ota kantaa paikkoihin, kun käyn Sellossa niin harvoin ja en oo kahviloissa käynyt ollenkaan, ruokapaikoissa vain. Mutta joku semmonen, että ois tilaa vaunuille siinä ympärillä. Voiskohan jopa tehä pöytävarauksen?

Sirpa, hyvä idea sopia yksityisviesteillä. Ei tuki koko palstaa, kun kaikki ei ole tulossa.

Muokattu viimeksi:
Meteliin meilläkin totutellaan. Mietin vaan tota, et se makkarissa hämärässä nukuttaminen kertois vauvalle kans et tulee yö ja silleen. Kun päivällä nukutetaan/nukahtaa milloin mihinkin, yleensä just olkkariin.

Mun muistaakseni Kotipizza on toisessa kerroksessa eli ihan eri paikassa kuin Subway. Ja mä en vielä muista noiden kahviloiden nimiä.. :rolleyes: Pitää tsekata ensin mikä olikaan mikä ennen kuin osaan olla mitään mieltä. :grin

Montako olikaan tulossa? Että mahdutaan jonnekin..

Ja se 23.8 oli just se päivä johon Turkulaisetkin pääsi.
Aijaa, okei, ennen ne oli vierekkäin, ehkä se on muuttunut. Mut oisko se Café Buffo hyvä? Se on toisessa kerroksessa, siis jos katutaso on 1. krs, niin Buffo on kakkosessa. Tykkään ainakin ite enemmän siitä, kun ei oo mikään ketjukahvila. Espresso housekin on kiva, mutta buffoon vois useammat vaunut saada paremmin

Meteliin meilläkin totutellaan. Mietin vaan tota, et se makkarissa hämärässä nukuttaminen kertois vauvalle kans et tulee yö ja silleen. Kun päivällä nukutetaan/nukahtaa milloin mihinkin, yleensä just olkkariin.
Kyllä mä silleen oon molempien kanssa "rytmittänyt", että päivällä on valoa ja musiikkia, ääniä ja toimintaa ja illalla sitten aletaan hämärtää valaistusta ja rauhoitetaan tilannetta. Mutta kyllähän siinäkin järki on, että se makuuhuone pyhitetään siihen nukuttamiseen ja nukkumiseen, ainakin sitten myöhemmin.

Meillä ennen nukahti minne vaan. Valolla ja melulla ei ollu väliä. Nyt viime aikoina on jo sitten pitänyt iltaisin nukuttaa makkarissa yöunille hämärässä meidän sängyssä. Nukahtaa tissille ja siirrän siitä pinnikseen. Nukkuu kyllä sitten sen 8-9h, syö ja nukahtaa vielä 1-3h päälle. Päivällä taas ei nuku kuin max 1h päikkäreitä. Nukkui noin 3h päikkäreitä 5 viikon ikäiseksi asti mutta siinä vaiheessa kun yöunet piteni niin päiväunet hävisi. Torkkuu sitten pätkissä päivän mittaan unen tarpeensa. Kaveri joka on lastenhoitaja ammatiltaan sanoi että on jollain vauvoilla ihan normaalia. Saa kuutenkin unta riittävästi ja luultavasti kun taas kasvaa vähän niin sitten pystyy alkaa yrittämään nukutusta taas päiväunillekin. Mä aluksi myös stressasin tytön hoidolla ja laskin syöttökertoja ja unimääriä. Nyt oon jotenkin päässy siitä pois ja vauva nukkuu ja syö silloin kuin huvittaa enkä mä näköjään enää rekisteröi päähäni että mitä ja milloinkin on tapahtunu. Tosin kun tyttö kasvaa niin olisi tärkeää alkaa muodostaa päivärutiinit sille et saas nähdä miten helppoa se sitten enää on mulle tän lepsuilukauden jälkeen

Meillä ennen nukahti minne vaan. Valolla ja melulla ei ollu väliä. Nyt viime aikoina on jo sitten pitänyt iltaisin nukuttaa makkarissa yöunille hämärässä meidän sängyssä. Nukahtaa tissille ja siirrän siitä pinnikseen. Nukkuu kyllä sitten sen 8-9h, syö ja nukahtaa vielä 1-3h päälle. Päivällä taas ei nuku kuin max 1h päikkäreitä. Nukkui noin 3h päikkäreitä 5 viikon ikäiseksi asti mutta siinä vaiheessa kun yöunet piteni niin päiväunet hävisi. Torkkuu sitten pätkissä päivän mittaan unen tarpeensa. Kaveri joka on lastenhoitaja ammatiltaan sanoi että on jollain vauvoilla ihan normaalia. Saa kuutenkin unta riittävästi ja luultavasti kun taas kasvaa vähän niin sitten pystyy alkaa yrittämään nukutusta taas päiväunillekin. Mä aluksi myös stressasin tytön hoidolla ja laskin syöttökertoja ja unimääriä. Nyt oon jotenkin päässy siitä pois ja vauva nukkuu ja syö silloin kuin huvittaa enkä mä näköjään enää rekisteröi päähäni että mitä ja milloinkin on tapahtunu. Tosin kun tyttö kasvaa niin olisi tärkeää alkaa muodostaa päivärutiinit sille et saas nähdä miten helppoa se sitten enää on mulle tän lepsuilukauden jälkeen
Mä aloin merkkaa niitä ylös nyt ku haluun nähdä et johtuuko toi päivä-unettomuus jostain mitä tapahtuu tai ei tapahdu. Tilastoja taas nääs...:rolleyes: Ja, onko joku pvä enempi vattanpuruja ja johtuuko se jostain, jonka voi tunnistaa.

Jätättekö vauvaa päivällä hetkeksi nukkumaa yksin, tyyliin tunniksi ?:rolleyes:

Mun oli pakko jättää poika hetkeksi yksin, kun on asioita hoidettavana. Ensin syötin ja sitten heikutus -keikutus ja nukutus... :) Tänään vaan vähän känkkä päällä, eikä hetkeä olisi yksin...herääkin helposti ja heti, kun huomaa, ettei äiti ole paikalla, niin alkaa kovan huudon:sad001

Mua harmittaa, jos poika herää nyt poissaollessa:sad001:sad001 Kuinka paha juttu se vauvalle on, jos hän itkee yksin hetken aikaa?:rolleyes::rolleyes:

Toivottavasti hän ei olekkaan herännyt, kun palaan:happy:

Jätättekö vauvaa päivällä hetkeksi nukkumaa yksin, tyyliin tunniksi ?:rolleyes:

Mun oli pakko jättää poika hetkeksi yksin, kun on asioita hoidettavana. Ensin syötin ja sitten heikutus -keikutus ja nukutus... :) Tänään vaan vähän känkkä päällä, eikä hetkeä olisi yksin...herääkin helposti ja heti, kun huomaa, ettei äiti ole paikalla, niin alkaa kovan huudon:sad001

Mua harmittaa, jos poika herää nyt poissaollessa:sad001:sad001 Kuinka paha juttu se vauvalle on, jos hän itkee yksin hetken aikaa?:rolleyes::rolleyes:

Toivottavasti hän ei olekkaan herännyt, kun palaan:happy:
Siis tarkoitatko, että jätät vauvan yksin kotiin? Mä en jätä yksin kotiin. Vaikka kun kuskailin esikoista viime kevään päiväkotiin, niin olihan se aina ärsyttävää aamuisin herättää vauva ja ottaa se mukaan. En uskaltanut jättää yksin kotiin nukkumaan, vaikka olin vain 15 min sillä päiväkotireissulla. Kotona kyllä nukkuu yksin päiväunet, en päivystä vieressä. :) Siis laitan yleensä vaunuihin terassille ja itkuhälytin viereen. Sitten kun herää, niin kuulen sen ja haen sisälle.

Siis tarkoitatko, että jätät vauvan yksin kotiin? Mä en jätä yksin kotiin. Vaikka kun kuskailin esikoista viime kevään päiväkotiin, niin olihan se aina ärsyttävää aamuisin herättää vauva ja ottaa se mukaan. En uskaltanut jättää yksin kotiin nukkumaan, vaikka olin vain 15 min sillä päiväkotireissulla. Kotona kyllä nukkuu yksin päiväunet, en päivystä vieressä. :) Siis laitan yleensä vaunuihin terassille ja itkuhälytin viereen. Sitten kun herää, niin kuulen sen ja haen sisälle.

Titti :) Selvennys, en tarkoita, että jätän yksin kotiin. Tarkoitan tilannetta, että on pakollinen asia hoidettavana nopeasti ja se tehdään sillä välillä, kun vauva nukkuu.

Palasin kotiin ja poika nukkui edelleen:Heartred

Tarkoitan, että kai kaikille joskus tulee tilanne, että pitää hoitaa joku nopea asia ja jättää vauva ihan hetkeksi kotiin?:rolleyes: Vai eikö tule...:rolleyes:

Me ollaan sovittu miehen kanssa, että jos on pakko niin puoli tuntia on ok, tai sitten ihan max 1tunti.

Yleensä vauva on aina mukana, eikä hän ole yksin :)

Takaisin