Synnyttäneet --40+++

Täältä löytyy myös yksi apinan alku. Meillä on nykyään keittiön tuolit pitkällä mustekalalla kiinni pöydässä. Sohvaseinustalta on seinälamppu otettu tilapäisesti pois, ikkunalaudoilla on vain kaktuksia, keittiön laatikostojen vetimien välissä on pitkät kepit jne. Jatkuvasti saa keksiä uusia tapoja/virityksiä jotta lapsi pysyy poissa hajottamasta tavaroita tai satuttamasta itseään.
 
Tähti, ei poika juurikaan kiipeile. Omassa huoneessaan kiipeää tuolille pöydän ääreen ihan hallitusti ja sohvalle kiipeää myös. Portaita nousee kontaten. Keskimmäinen minulla on ainoa, joka pyrki reilusti ylöspäin, mutta ei siinäkään käynyt huonosti, kun ei hyppinyt mistään alas.
 
Täältä löytyy myös yksi apinan alku. Meillä on nykyään keittiön tuolit pitkällä mustekalalla kiinni pöydässä. Sohvaseinustalta on seinälamppu otettu tilapäisesti pois, ikkunalaudoilla on vain kaktuksia, keittiön laatikostojen vetimien välissä on pitkät kepit jne. Jatkuvasti saa keksiä uusia tapoja/virityksiä jotta lapsi pysyy poissa hajottamasta tavaroita tai satuttamasta itseään.

Eclipse :) Meillä on kanssa kaikki teljettynä. Pöydän tuolit teipattu kiinni pöytään, kaapinovet teipattu kiinni.

Myös tuo keppi laatikostoissa, mutta hän on oppinut vetämään keppiä, niin, että kaikkiin laatikoihin tulee vähän rakoa, joten saa kätensä väliin ja sieltä kiinni tavaroihin, huohh:confused005

Wc on paha paikka, kiipee pöntöltä lavuaariin, ihan krjaimellisesti. Sieltä kurkottaa peilikaappiin. Myös makuuhuoneessa kiipeää sängylle, siitä "hyppää" puolimetriä pikkupöydälle, josta ylettyy kirjahyllyn ylimpään osaan, jossa tauluja ja valokuvia. Ne viskotaan lattialle:smiley-ashamed008

Hän on ylettynyt jopa keittiön lamppuun joka on korkealla katossa. Vetänyt sen alas:smiley-angry017 Ja seinäkellon korkealta seinästä, viskasi lattialle ja romuksi meni:crybaby2

Ollaan miehen kanssa aika pulassa....
 
Tähti, ei tuohon muu auta kuin kulkea perässä ja kieltää ja ehdottaa sallittua tekemistä. Kun pojalla on innostusta kiipeämiseen, niin puolapuut voisi olla hyvä idea tai rakennella jotain sallittuja liikuntaratoja. Niitä voi tehdä ihan normaaleista huonekaluista, ei ole pakko hankkia siihen tarkoitukseen tehtyjä välineitä.
Aika tietenkin auttaa myös, mutta sitä ei voi nopeuttaa

Minun apinani kävi myös lavuaareissa istumassa.
 
Meillä ei oo niinkään apina, mutta harmillisesti on purrut kaveria päiväkodissa ja jotain hoitajaakin. Eilen oli lähellä hampaat mun säärtä, kun en heti lähtenyt ”köröttämään” (pakkomielle, kun on nilkka koholla siihen päälle hepan kyytiin tmv.). Ei näitä noin pienen kanssa voi jälkikäteen hirveästi puida, pakko siinä hetkessä ohjata parempaan käytökseen.
 
Meillä ei oo niinkään apina, mutta harmillisesti on purrut kaveria päiväkodissa ja jotain hoitajaakin. Eilen oli lähellä hampaat mun säärtä, kun en heti lähtenyt ”köröttämään” (pakkomielle, kun on nilkka koholla siihen päälle hepan kyytiin tmv.). Ei näitä noin pienen kanssa voi jälkikäteen hirveästi puida, pakko siinä hetkessä ohjata parempaan käytökseen.

Katjusha :) Meilläkin oli purukausi, oliko 1,5v paikkeilla. Tosin ei purrut, kuin isää ja äitiä parikertaa, kunnes osattiin jo varoa:laughing002

Työkaverin lapsi sama juttu, reilu 1v, ja puremassa koko ajan kuulemma.

Teillä varmaan apinakausi vielä edessäpäin...
 
Meillä poika yrittää usein purra pukiessa ja joskus keittiössä jalkoihin, kun laitan ruokaa. Ei ole vielä onnistunut, kun osaan ennakoida ja väistellä.
 
Tähti, alkaako kohta olla testin aika?

Yölento :) Kiitos kysymästä. Tänään dpo 14 ja testi nega.

Aamulla tuli ihan pienen pieni veriklimppi ja ilmoitin miehellekin jo, että ne alkoi.

Kuitenkin tyssäsi siihen. Silti vatsaa jomottaa, kuin nyt olisi menkat päällä, mutta mitään ei vaan näy. Tänään siis menkkojen kuuluisi alkaa.

Mulla menkat alkaa aina vauhdilla. Todella omituista, ettei näy yhtään mitään ja on kulunut jo tunteja:wideyed:

Kaipa ne sieltä ilmaantuu ennenpitkään
 
Meidän taapero on 1v 4kk. Aikamoiset kiehkurat on kasvanut päähän. Suloista sinällään, mutta kahdella tytöllä olen jo ihastellut pitkiä hiuksia, saparoita sun muita, ja nyt tällä poikasella haluaisin pitää hiukset lyhyinä. Miten te ootte hoitaneet taaperon hiustenleikkauksen?

Tajusin tossa yks päivä, että oon luvannut palata töihin elokuun alussa. 4 kk ennen pitäisi viimeistään laittaa päivähoitohakemus eli se olisi hoidettava tässä kuussa! Ou nou! Tiedän kyllä, että poika pärjää, ja pärjään itsekin, mutta kyllä se taas yllättävän inhottavalta tuntuu lopettaa tämä mukava kotielämä ja siirtyä ruuhkavuosien oravanpyörään.

Nyt oon ollut viikon kipeänä. Taapero on ollut samaan aikaan sairas, mikä on vähän helpottanut perässä pysymistä. Poika sai ekan antibioottikuurinsakin, toivottavasti alkaa olo pian helpottamaan, niin sillä kuin mulla.

Tähden puolesta taas jännitän!
 
Meidän taapero on 1v 4kk. Aikamoiset kiehkurat on kasvanut päähän. Suloista sinällään, mutta kahdella tytöllä olen jo ihastellut pitkiä hiuksia, saparoita sun muita, ja nyt tällä poikasella haluaisin pitää hiukset lyhyinä. Miten te ootte hoitaneet taaperon hiustenleikkauksen?

Tajusin tossa yks päivä, että oon luvannut palata töihin elokuun alussa. 4 kk ennen pitäisi viimeistään laittaa päivähoitohakemus eli se olisi hoidettava tässä kuussa! Ou nou! Tiedän kyllä, että poika pärjää, ja pärjään itsekin, mutta kyllä se taas yllättävän inhottavalta tuntuu lopettaa tämä mukava kotielämä ja siirtyä ruuhkavuosien oravanpyörään.

Nyt oon ollut viikon kipeänä. Taapero on ollut samaan aikaan sairas, mikä on vähän helpottanut perässä pysymistä. Poika sai ekan antibioottikuurinsakin, toivottavasti alkaa olo pian helpottamaan, niin sillä kuin mulla.

Tähden puolesta taas jännitän!

Napu75 :)

Tiedän tunteen, kun pitää palata töihin ja lapsi ei voi olla enää kotona. Huggs:Heartpink
Se on maailman parasta aikaa, kun saa olla kotona lapsen kanssa.

Hiukset olen leikannut itse, mutta se on todella haasteellista, kun nämä.taaperot eivät pysy yhtään paikallaan.

Kiitos tsempeistä Napu75, vielä odottelen menkkoja alkavaksi. Mies vaan sanoo, ettei odota niitä tulevaksi.

Tsemppiä sinne!!
:smiley-bounce016
 
Napu, meillä saman ikäinen poika ja hiukset on leikattu jo kolme kertaa. Eihän se helppoa ole, mutta jotain maailman ihaninta tekemistä eteen ja siitä se lähtee. Kohta täytyy taas leikata. Aion ehdottaa parturille, että kokeillaan leikata seuraavaksi niskasta koneella.
 
Täällä yhä outo kuvotus, joka oli aamulla ja tuli hetki sitten nyt näin illalla.

Luultavasti liittyy flunssaan. On kestänyt kohta viikon, ja vielä on rajusti toipilas.
 
Napu, meillä saman ikäinen poika ja hiukset on leikattu jo kolme kertaa. Eihän se helppoa ole, mutta jotain maailman ihaninta tekemistä eteen ja siitä se lähtee. Kohta täytyy taas leikata. Aion ehdottaa parturille, että kokeillaan leikata seuraavaksi niskasta koneella.
Saksilla oon nipsassut kerran pellehermanni-töyhtöt korvalliselta. Sakset kuulostaa hitailta ja vaikeilta... Aattelin hommata koneen. Joutuu tota kuitenkin parturoimaan 4-6 viikon välein.

Tässä homma näyttää hirveän helpolta. Voiko olla???
https://m.youtube.com/watch?v=dD0LJzhE1Nw&feature=youtu.be
 
:joyful: teoriassa varmaan noin helppoa, mutta meillä poika ei anna koskea korviinsa ollenkaan eikä pää pysy paikallaan. Jotkut lapset myös pelkäävät konetta.
 
Koneella leikkaaminen on helppoa. Siis aikuiselta Mä leikkaan miehen, veljen ja isäni hiukset aina. Ääni on varmaan suurin haaste taaperolle. Kannattaa antaa tutustua trimmeriin etukäteen. Trimmerillä homman saa hoidettua nopeasti.
Mä olen tytön hiuksia leikannut saksilla. Nyt annan niiden kasvaa pitkiksi. Täytyy alkaa opettaa ponnarien ja pinnien pitämistä ennen tarhaa ens syksynä.
 
Koneella leikkaaminen on helppoa. Siis aikuiselta Mä leikkaan miehen, veljen ja isäni hiukset aina. Ääni on varmaan suurin haaste taaperolle. Kannattaa antaa tutustua trimmeriin etukäteen. Trimmerillä homman saa hoidettua nopeasti.
Mä olen tytön hiuksia leikannut saksilla. Nyt annan niiden kasvaa pitkiksi. Täytyy alkaa opettaa ponnarien ja pinnien pitämistä ennen tarhaa ens syksynä.

Eclipse :) Meillä ei onnistu leikata millään tavalla. Ainoastaan, jos nukkuisi, mutta lopputulos ei miellyttäisi silmää:laughing005

Hiukset on pitkät, tyttömäiset. Mutta eihän se haittaa 1-vuotiaana :)
 
Last edited by a moderator:
Meillä taitaa mennä viel vuosi, ennenku yhtään tarttee haituvia leikata. Tytöllä on hieno hiuslaatu, ja syntymänsä jälkeen ei minusta ole pidentynyt mitassa, vain aavistuksen tuuhentunut. Ei tullut siis tuuheaa tukkaa näillä näkymin tuntemattomalta geenin antajalta :)
Aika mielenkiintoista on kynsienkin leikkuukin, huh millaista sit hiustenleikkuu :wink
Tyttö 1 v 3 kk
 
Muokattu viimeksi:
Hovikampaaja kävi kotona leikkaamassa pojan hiukset. Nyt sujui kyllä hyvin! Poikahan rakastaa kaikkia koneita, niin parturi antoi pojalle toiseen käteen vanhan tukanleikkuukoneen ja toiseen kamman. Parturi käytti samanlaisia välineitä ja lopputulos oli hieno!
 
Takaisin
Top